Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

(Хроничен) проблем със съпортите на задните спир. апарати


dude_BG

Recommended Posts

Точно за Рено не съм сигурен, но Пежо и Фиат имат.

Ако не греша Ситроен, Алфа и Ланча също имат.

Все едно кои имат и кои не smile021 , въпросът е защо не взимат мерки, след като има лесни начини :roll: .

Аз не виждам причини...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 79
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    14

  • chavdarlk

    14

  • димон

    12

  • dude_BG

    9

Най-много писали в темата

Преди няколко дни натегнах фиксаторите на накладките (стоманени пластини закрепени в горната и в долната част на съ(у)портите, в които влизат "ушите" на накладките).

Помислих си, че съм решил проблема, ама днес пак чух леко потропване на паваж, при много ниска скорост.

Айде сега колегите с О2 (и по-запознатите) да кажат, кой тип накладки ползват отзад.

Тези:e216_35.jpg[/attachment]

Чавдаре, ако дадеш подробности за тефлона, няма да е лошо :)

Аз съм с втория тип. Имах тропане от задницата, но при мен се пооправи като сложих ниски пружини и задна разпънка, така че едва ли е било от спирачните апарати. Сега по павета само бучене се чува, няма отчетливо тропане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отзад нямам грам звуци, а накладките ми са почти изтрити. Скоро като тръгна да ги сменям ще видя специално от кой тип са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за Рено не съм сигурен, но Пежо и Фиат имат.

Ако не греша Ситроен, Алфа и Ланча също имат.

Все едно кои имат и кои не smile021 , въпросът е защо не взимат мерки, след като има лесни начини :roll: .

Аз не виждам причини...

Щото си мислят ,че като са отзад няма да ги чуем smile091

но, аз наистина не ги чувам-вие как ги чувате,просто незнам smile049Като ги разклатя нарочно с ръка-тракат,но при движение нищо не трака

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

, така че едва ли е било от спирачните апарати.

Аз съм с другия тип и може точно те да са тропащите, а вероятно и задните ни спирачки като цяло са различни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има такива, при повечето френски и италиански автомобили няма и не може да има тракане.

Имат си канали във водачите с уплътняващи пръстени.

Толкова ли е сложно да се направи така при всички автомобили :-k .

 

Преди 10-на години карах една ОПЕЛ "капка" - там имаше канали във водачите с 2 тефлонови пръстена ...Нямаше грам луфт след като се сменяха с нови ....Така решение си има , стига някой да иска да го прилага ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,нали говорим за типа водачи като на Шкодата Октавия 2 задните....примери 1000 има за други решения.Димоне,тези водачи нямат нищо общо с на Октавията./на Капките има едни апарати които често блокирет именно водачите им-обикновено ги поставят на малките мотори/

На Октавията задните са като на Фелиция предните,не като на Фабия предните примерно-на Фабията в гумички уплътняват/но като им са слабички пружините пак дрънкат накладките/:!: :!: :!: :!:

Аз за това се учудих на Иконома на поста,но той е имал в предвид по принцип,а не точно този тип водачи.А такъв тип водачи точно с гумички съм срещал само на Японски коли.От над 10 години сменям накладки на най разл.бараки ;)

Ще ви снимам един водач после ако трябва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен ми тракат предните.в малки дупки и павета се чува подрънкване.но като натисна леко спирачка изчезва тропането.неразбрах обаче от темата какво е решението,как най лесно се отстранява този проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес операцията беше извършена, но нямаше с какво да снимам :? .

С две думи - смених класата, както казва Жерар Депардийо в "Млъкни!" smile152 .

Гадните звуци отзад вече ГИ НЯМА!

Нямам намерение да лъжа, че нищо не се чува, но звукът вече е нормален, както се чува и отпред.

Тефлоновата лента трябва задължително да е професионална и да с доказано качество, защото има много ментета.

Ето снимки на лентата, която беше използвана в моя случай, на цена 2.50 лв.

post-2459-138453228033_thumb.jpgpost-2459-138453228357_thumb.jpg

Луфтът във водачите беше повече от 0.8 мм.

Изненада ме формата на двата горни водача - имаха три различни диаметъра по дължината си.

Най-голям е диаметърът в началото при маншончето, към средата намалява със стъпалце, и на края е най-малък, пак със стъпалце.

Лентата се навива от началото на водача, като се покрива и улейчето за маншончето, като се държи силно опъната (когато не е менте тя не се разтяга).

Следва проба на място, водача трябва да се движи с лекота.

Ако е много хлабаво или пък стегнато, се прави нов опит с друга стъпка.

При мен се получи застъпване около половин ширина на лентата, или слой с приблизително двойна дебелина (около 0.4 мм).

Накрая се маже с медна грес (добре е преди това да се почисти отвора от старата смазка) и апаратът се сглобява.

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бравос Чавдаре !

С остатъка от лентата може да си намотаеш предните шестограни на сайлент блоковете и ще загубиш и тупкането при неравност тип " напречно каналче от ВиК в асфалт " .

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бравос Чавдаре !

С остатъка от лентата може да си намотаеш предните шестограни на сайлент блоковете и ще загубиш и тупкането при неравност тип " напречно каналче от ВиК в асфалт " .

smile159

Там, където се набива гилзата от ловния патрон ли?

Там нямам луфтове smile049 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

За да не пускам нова тема ще питам нещо относно спирачните апарати:

Не става дума за дрънчене по паваж , а за леко преместване на апаратите ( накладките) при натискане на спирачка примерно при маневриране предна/задна ...

Примерно съм давал назад...бия спирачка , после тръгвам напред и пак бия леко спирачка и в тоя момент ТУП ! Леко е , не е силно ...отдавам го на леко преместване на накладките до обирането не луфта . Правилно ли си мисля или съм в грешка ? smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има това тупкане когато преди това съм натискал спирачките докато съм карал назад. Веднага с тръгването напред се чува за много кратък момент. От начало си помислих че е каре по после пробвах назад-напред пак само че без да натискам спирачката назад и го нямаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

chavdarlk :"Аз подобно ромолене си го имам още от първия ден, не съм предполагал, че може да е от съпортите."

 

При мене се чува едно доста отчетливо дрънчене/ромолене(чува се че се удря метал в метал със сигурност) като съм си отворил прозореца. Предполагам че за същия проблем става въпрос защото вчера в ЕТ ми казаха точно това което описвате "съпортите на задните спирачни апарати ", но ми казаха , че просто си имат луфт и да не се притеснявам.

 

но пък от вътре има шум точно както си описал ти

 

chavdarlk : "Имам чувството, че карам в багажника кутия пълна с топки за билярд, и това още от първия ден "

 

да разбирам ли че това тропане, което чувам от вътре от към багажника като карам по паветата е от същото нещо "съпортите на задните спирачни апарати ". защото вчера им казах да ми огледат окачването и те казаха, че няма проблеми и не е от окачването. Не ми казаха че тропане от вътре което чувам може да е от "съпортите на задните спирачни апарати " . И аз реших че нещо и друго и дори тъкмо щях да пускам тема.

 

 

ТА ВЪПРОСА МИ Е ДРЪНЧЕНЕТО/РОМОЛЕНЕТО И ТОПКИТЕ БИЛЯРД В БАГАЖНИКА Е ЕДИН И СЪЩИ ПРОБЛЕМ ЛИ?

 

Я ДАЙТЕ НЯКАВИ СНИМКИ, ЧЕ ДА СЕ ОРИЕНТИРАМ ПО ДОБРЕ

ПС: КОЛАТА МИ Е НА 3 ГОДИНИ И Е НА 43000КМ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен със сигурност е от луфта във водачите, още преди да правя процедурата с лентата съм пробвал, че при леко (но не и съвсем леко) натискане на спирачките звукът изчезва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера докато отивах на обяд и си вървях по една от софийските улици с павета, мина покрай мен едно АУДИ А6 незнам коя година беше , но съм подчти сигурен ,че е след 2006 г. Като мина това ауди покрай мен какво да чуя!?

 

Чувам същото дрънчене което се чува и при мен на отворени прозорци от към задните гуми когато карам по паветата.

 

Така , че проблема със спирачните апарати можеби найстина си е някакъв ХРОНИЧЕН ПРОБЛЕМ за автомобилите на АУДИ, WV, SKODA . И можеби не е въпрос на некачествени сглобки, а просто при един се проявява , а при друг не(лично мнение).

 

ПС: ДАЙТЕ НЯКАВА ПО-ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ ЗА РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА, АКО МОЖЕ И НЯКАКВИ СНИКИ ЩЕ Е НАЙ ДОБРЕ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен тропането идва от удари между апарата и накладките, в следствие от твърде големия луфт във водачите. Изрязах си ламаринки по контурите на накладките (от НЖ) и айде днес, айде утре ... май никога няма да ги сложа, защото ме домързява, а и си купих нови накладки от ибей - 80 пари, но ми рифънднаха 20 щот забавиха доставката :)

Старите ми накладки са 13 мм, новите - 17,5. Това означава, че след смяната водачите ще влезнат с 4,5 мм по-навътре в дупките, а освен това новите си имат занитени ламаринки.

Тия дни ги сменям и ще докладвам :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, а в тази връзка кой номер е 12-стенната гайка на задната главина, че освен тропането при мен май и лагера вие?

Лесно ли се сваля или трябва специален инструмент?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

36 е май

за 10 мин става

сваляш апарата и диска и само гайката и си го дръпваш-лагер главина е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Операцията се оказа нетрайна, главно заради многото каране по паваж. Изкарах около 3000 км, предимно извънградско, но няколко дни след каране по павета, тропането се завърна :evil: . Подозирам и допълнителното въздействие на ABS системата, която се задейства 2-3 три пъти през този период. Евентуално, при автомобили без ABS и много рядко каращи по паваж биха изкарали и до 10000км :roll: .

Реших на мина на План Б ...

---

Това на снимката е изходната позиция. Показал съм размерите на ключовите места. И двата отвора на водачите, които не съм снимал, са с диаметър 8.50mm.

Ясно се виждат разликите между горния и долния водач. Долният, с постоянен диаметър 8.40mm влиза доста плътно и в двата отвора от 8.50mm.

post-2459-138453260035_thumb.jpg

Първоначално смятах да използвам долен водач на мястото на горния (евентуално със скъсяване по дължина), но се оказа, че задните не се продават отделно. Комплектът два супорта с водачи струва около 200 лв., като при него се наблюдават съвсем същите размери и луфтове.

Като втори вариант, реших да направя улеи във горния водач и да сложа гумени пръстени. Водачът се поставя в патронника на бормашина със стойка, и с подходящи пили се правят улеите.

post-2459-138453260029_thumb.jpg

Купих четири маслоустойчиви гумени пръстена с вътрешен диаметър 6.35mm и дебелина 1.6mm.

post-2459-138453260025_thumb.jpg

Пръстените са с по-голям диаметър от нужния, но така или иначе, се налага да се срежат и то по специален начин. Причината е, че в противен случай ще се получи бутало, което заради глухия отвор ще затрудни движението на водача. Гумичките са срязани така, че да се получи V-образен канал на мястото, където се срещата двата края.

post-2459-138453260022_thumb.jpg

След като се уверим, че така приготвеният водач влиза в отвора със леко въртене, се маже с медна паста, и се сглобява.

post-2459-138453259785_thumb.jpg

---

Имам и едно предположение, защо проблемът не се проявява при всички автомобили smile049

Най-голям луфт и съответно тропане би имало при абсолютно еднакво разстояние при водачите и при отворите им.

Съответно, при разминаване луфтовете намаляват... Точно заради това, в Еуратек практикуват смяна на супорта с водачите, като решение на проблема. За съжаление, не се знае предварително, как ще се държи новият комплект...

Прецакани май се оказват прецизно изработените механизми smile049 .

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чавдаре , копираш Опел ! =D>

 

1. Дали каналите няма да отслабят водачите ?

2. Отде знаеш , че гумичките не излизат при вкарване ?- Те като презервативите бе , нали кат вадиш все гледаш дали не са пукнати !

Ако ползвах твоя метод нямаше да режа гимичките , щяха да са цели ...не можа да стане голямо налягане там !

3. О-ринговете държат ли на t' ?

 

Иначе браво за идеята !!! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Дали каналите няма да отслабят водачите ?

Отслабването при този метод е неизбежно, разчитам на началното презапасяване.

По принцип във водачите няма големи усилия, те носят само теглото на апарата.

Друго евентуално решение е да се разпробият отворите в супорта до около 9.50mm и да се направят по плитки канали около 0.5mm.

2. Отде знаеш , че гумичките не излизат при вкарване ?

гумичките не могат да излезнат нито при поставяне, нито след това, защото са почти изцяло в каналите.

Ако ползвах твоя метод нямаше да режа гимичките , щяха да са цели ...не можа да стане голямо налягане там !

Така и не намерих по-малки, но проблемът си е сериозен, рискува се апаратът да е под напрежение и да стържат накладките.

Пробвай с една спринцовка 5ml, как ще се държи - слагаш буталто в средата, запушваш отвора, и движиш...

3. О-ринговете държат ли на t' ?

Не запомних до колко градуса са ще проверя в Понеделник, но бяха над 100.

Аз по принцип не загрявам спирачките много ;) .

 

Сега чакаме да видим, колко ще изтрае...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.