Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия - смяна на пружини.


Цецо75

Recommended Posts

Нов съм във форума. Оборудвахме се с Октавия 1, комби ALH. Ама сбъркания италианец и е нахакал някакви червени пружини и сега колата души асфалта. То да бяхме в Италия, хубаво, ама сме в България. На първо четене, май е сменил само пружините, амортесьора изглежда като да е нормален. Не съм разглабял още, та незнам дали само това е пипал. Значи като минимум искам да я върна в нормално състояние, като максимум - колкото се може по висока, разбира се до степен да си остане управляема на пътя :)

 

Като минимум явно ще трябва да я върна на нормалните пружини. Ама ако реша още нагоре.... Разгледах какво има изписано във форума. Общо взето се стига до прословутите втулки. Та въпросите ми са:

 

1. Тия втулки явно са само за отпред. Има ли нещо за отзад? Като гледам на Етката, тия втулки се ръгат стандартно на 4x4, ама отзад какво правят?

 

2. Има ли по-високи пружини от стандартните за комби. Например на 4x4 пружините по високи ли са? Според етката, 4x4 са с други пружини, но не мога да разбера има ли разлика във височинта или е само усилена. Ако да, мога ли да и хакна направо такива пружини?

 

Мерси предварително за отговорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай сега за да не говорим за различни неща, би ли ми посочил за какво точно става дума:

 

Чертеж на предното:

 

http://free.hit.bg/ceco75/pics/Front_Drawing.pdf

 

Тук иде реч за детаил 28 нали?

 

Чертеж на задното:

 

http://free.hit.bg/ceco75/pics/Back_Drawing.pdf

 

Тук вече не мога да се ориентирам - кое е / къде се слага подложката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо,добре дошъл в редиците на шкода!

Второ ,сме и адаши ,

Трето, дай някоя друга снимчица на автомобила ти ,да го видим колко е нисък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, колата на адаша ти е доста ниска. Иначе е същата като на Васко /vasilisa/, но по корем :)

Определено ще му трябват втулки и други пружинки за софийксите пътища. Просто не мога да намеря темата на ikonoma в която описва как е направил операцията. Сами, пуснал съм му линкче точно към темата на Аньо и последните снимки на ЛС, но явно още не е видял.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе видях я, ама се наложи да изровя една камара материал докато си представя това отпред как става. Та ориентирах се горе долу. Значи за предницата са явно наистина въпросните втулки, детаил 28. За задницата са подложки, които се виждат на снимката, които обаче не излизат в ETKA-та, ба ли го що. Вероятно е нещо свързано с детаил 3. Както и да е. Предните видях цена във форум 30 тина лева, утре щи питам в Еуратек какви са актуалните цени за отпред и отзад.

 

Снимки - какво да давам сега - по-добре да е преди/след :)

 

Сега остава следващата дилема - какви пружини да и хакнем. Според етката заводски за мойта са с маркировка 2 зелени / 2 сини. Но като гледам - за 10 години пройзводство има таман още 20 тина вида пружини от които поне 10 вида са за комби. Това което няма как да разбера от етката е дали има разлика във височините. Предполагам че има. Всъщност не във височината, а в твърдоста, ама то оттам и височина. А ако има мога ли да сложа някоя от по твърдите (аа изкяра още 1-2 см) и дали ще се наложи да сменям и амортесьора.... Имам цветните маркировки на пружините, но не мога да ги дешифрирам. Някой да има идея - досега с пружини и маркировки не съм си имал работа а и чичо Гугъл много объркана информация по въпроса дава....

 

Всъщност някой дето чете има ли O1 4x4 комби, да каже какви са му пружините и по висока ли всъщност колата с тях. А и някой с нормална печка комби ако има да каже какви са неговите, че и на етката незнам до колко да вярвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така какво знам до тук:

 

за отзад има гумени подложки-оригинални

 

В еуратек не са чували за подобно нещо. Поне тоя на Борис каза че такова нещо няма.

 

Предните втулки в момента са по 22 кинта и се водят част от пакета за heavy duty изпълнение. При въпросното изпълнение според него пружините отпред са си оригиналните + втулка, а отзад се слагат "други" пружини. До тук добре. Само дето не поиска да ми каже какви точно са задните "други".... за да не се ги купя от другаде, което естествено и смятам да направя. След много ровене в етката и руските форуми установих, че предните пружини на моита фабрично са: 1J0 411 105 C (2 green/2 blue). Руснаците като че ли са с 1J0 411 105 BK (2 violet/2 pink). Според познат дилър на авточасти размерите са 12/364/137 и 12/374/132, съответно диам. на материала/дължина/диаметър на самата пружина. От един друг форум излезна инфо че първата е за 696-730 кила, а втората е за 731-760 кила. Та като гледам май информацията се препокрива. Бих взел от по яките, ама ме притеснява че на тях диаметъра на цялата пружина е с 5мм по малък. И тъй като и амортесьора за тях също е различен, се притеснявам да не би да не пасне на мойте. Така че за отпред май ще взема каквито предписват по ETKA + втулки. Като са нови би трябвало да щръкне достатъчно :)

 

За отзад е по-сложно. Заводски препоръчаните за мойта са 1J0 511 115 AF(1 silver/4 green). Според моя човек това са 11,25/352/110. Но тъй като искам да я вдигна над заводското, ще трябват въпросните подложки... които не знам от къде да купя.:( Или да сложа по високи пружини. Или и двете :) Пък и оня в Еуратек каза че ако колата е в тежък пакет, не се слагали подложки, а други пружини. Само дето не казва какви... А цените там са....Та пак ровене в етка, телефони....стигам до тези 1J0 511 115 CF (1 green/2 brown). Според човека трябва да са 11,5/360/111. T.e с 8мм по високи и малко по дебел материал. Би трябвало да стърчи повече :) Ако не стига - пак ще се мисли за подложки.

 

Та засега е това. Тая вечер ще поровя още малко и ако нищо ново не ми хрумне, утре ще поръчвам и ако всичко е налично събота-неделя ще се действа. Ако някой се сети нещо - давайте докато е време, че да не си бия главата в масата после :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, интервенцията е извършена. Ето малко снимки:

Преди:

http://free.hit.bg/ceco75/pics/predi_1.JPG

http://free.hit.bg/ceco75/pics/predi_2.JPG

http://free.hit.bg/ceco75/pics/predi_3.JPG

http://free.hit.bg/ceco75/pics/predi_4.JPG

след:

http://free.hit.bg/ceco75/pics/sled.jpg

След е само една, щото на апарата му свърши филма, а телефона не става за снимане...

Преди това клиренса беше около 80мм, след това около 140мм. 60мм - добра добавка.

 

Ще дам и справка на частите, ако някой има нужда от подобни интервенции.

Като материали - отпред пружини аналог на J0 411 105 C + втулки 21мм от Еуратек. Отзад подсилени пружини аналог на 1J0 511 115 CF. Като пари около 500лв за чаркове и 5 часа труд на 3ма човека (3-тия, т.е. аз бях по скоро да нося инструментите и бирата :) ). Ако човек ползва услугите на Еуратек - около 650 за части, работата - колкото дойде.

 

Та това е, колата вече е пригодна за движение в Бойколандия....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди това клиренса беше около 80мм, след това около 140мм. 60мм - добра добавка

 

Колата вече е пригодна за движение в Бойколандия....

 

 

ужас!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра е станала,за София е супер! =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то по принцип колата сме я взели за баща ми. Ако я карахме аз или братото - щяхме да си я караме с червените пружини. Много добре стъпваше, а и имаше вид :) Но след интервенцията бащата много повече я харесва, отговаря по-добре на неговия шофьорски профил :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, нищо и няма, съвсем си е нормална. Нищо извън спецификацията не сме сложили, даже не сме стигнали пълните възможности на ППД-то, което би трябвало серийно да е 150мм.

 

Я виж братушките какви чудеса правят :

 

http://forum.skoda-club.ru/viewtopic.ph ... 2&start=15

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предложение към модераторите - може да преместите темата в ремонти/направи си сам. Може да е полезна за някой друг ако иска да си повдигне колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми хареса. Аз не обичам ниски коли и ако някъде ми закачи отдолу направо откачам. Сега поне ще карате спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 години по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.