Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

О2 - има ли решение срещу мятането на задницата


kalata

Recommended Posts

Привет колеги,

 

чудех се тук или в тунинга да я пусна тази тема...

 

Има ли начин задницата на О2 да не се мята толкова в завой?

 

Вчера например се включих в едно кръгово с малко повече газ от 2-ра предавка и след нормалното недозавиване отпред, предните си влязоха в посоката, но пък задницата се метна... не беше рискова ситуацията - нарочно я поднесох да видя докога и как... ами докато ESP-то сработи и я върна в правилната посока... пътя беше сух... гумите са 16" на 205 Дънлоп...

 

Кажете колеги, задна разпънка дали ще подобри устойчивостта?

 

Сами преди време спомена за други задни накладки... но не си спомням точно...

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Understeer се отнася винаги само за поднасяне на предницата, oversteer за поднасяне на задницата.

 

Не мога в момента да направя логична връзка между презавиване и накладки, но може някой и да ме изненада с логично обяснение.

 

Бих направил връзка с изпуснали задни амортисьори, но при положение, че говориш за О2 едва ли това е случая. Принципно задницата винаги ще тендира към поднасяне бидейки лека. Ако беше комби нещата щяха да са още по-зле поради по-високия център на тежестта.

 

На колко години са ти гумите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Има ли начин задницата на О2 да не се мята толкова в завой?

 

 

Кажете колеги, задна разпънка дали ще подобри устойчивостта?

 

 

точно това е начина,а ако сложиш и отпред ще останеш изумен от стабилноста и в завой почти не се накланя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същите наблюдения... много е лека задницата и тръгва лесно. На прибиране от събора през Шипка изпитах доста проблеми с недозавиването - беше ръснало малко дъждец и на по-острите завои при скорост 40-50 км/ч предницата ми бягаше (гуми: фабричните Континентал Спорт Контакт 2 205/55 R16). Есто, давай ги тия пръчки да ги слагаме, ако ще помогнат! Само не знам със задната какво да правя, защото доста често си ползвам колицата със свалени задни седалки - возя си колелцето. Дайте не'кви предложения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е валяло малко след като е било жега и сухо може да се получи един чудесен филм от прах смесена с малко вода и да се чудиш от къде ти е дошло.

 

Според дебелите книги автомобилната гума след 3 години е остаряла доволно и е загубила сериозна част от свойствата си превръщайки се лека полека в пластмаса. Аз примерно се старя всеки 2 сезона да сменям с чисто нови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми моите са на 2 години каране, иначе на ДОТ-а не съм му обръщал внимание...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Есто, давай ги тия пръчки да ги слагаме, ако ще помогнат! Само не знам със задната какво да правя, защото доста често си ползвам колицата със свалени задни седалки - возя си колелцето. Дайте не'кви предложения!

 

помагат и то много,аз задната съм я сложил максимално нависоко и когато са свалени седалките може да се слагат багажи под нея и над нея,а при необходимост може да се свали за 30сек.,държи се на два болта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми от къде да ги намеря? И с обикновен набор от инструменти мога ли да се справя сам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен нещо гумите не са ви в ред. Аз с моето комби и 15 цола джанти се опитвам няколко пъти да го завъртя НА СУХО и не мога, дори до ESP не стигам :oops:

 

Освен пък комбито заради тежката задница да е по-трудно за завъртане... не знам. С един стар опел астра комби ми побеля косата - въртеше задница на всеки по-прав завой, беше ужас някакъв. Но октито е бетон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен нещо гумите не са ви в ред. Аз с моето комби и 15 цола джанти се опитвам няколко пъти да го завъртя НА СУХО и не мога, дори до ESP не стигам :oops:

 

Освен пък комбито заради тежката задница да е по-трудно за завъртане... не знам. С един стар опел астра комби ми побеля косата - въртеше задница на всеки по-прав завой, беше ужас някакъв. Но октито е бетон.

 

 

Защо ли те подкрепям и аз... Аз съм със 195/65/R15 Goodyear Eagle NCT5 и никога до сега не се е опитвала да завърта задницата фесйлифтката... Не ми се е сторила лека задницата... Понякога я усещам как приклеква дори, особено с пълен резервоар е малко по-друга в завоите. А, може би, поради факта, че имам пълнометражна гума и щайга с доста неща в багажника ("за бита" и по път, не се знае кога какво smile004 )

 

На бащината астра комби 1,4, майкооо... завъртях се на 360 в един завой след дъжд (беше си нарочно, но няма хидравлика, та стана непредвидена работата) :D добре, че беше безлюдно...

 

ПП: По-напомпани задни гуми? Моите всички са на 2,1, така пише на капачката и се возим в повечето случаи само двама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При кола с предно предаване,задницата поднася когато в завой върнеш газта/намаляйте преди завоя/ Още се влошават нещата ако натиснеш и спирачките,защото Шкодите са с различни накладки окомплектовани и често задните колела имат по голямо спирачно усилие от необходимото и загубват сцепление доста преди предните в завой със спирачка.Това се оправя с по-големи предни дискове!!!

Друг проблем който води до поднасяне на задницата /при висока скорост/ е че задното окачване е многораменно с носачи и щанги които са с гумени тампони закрепени за купето.Те допринасят за добър комфорт,НО СА ОПАСНИ според мен.Много е "ГУМЕНО" ЗАДНОТО ОКАЧВАНЕ.Колелата мърдат и се усукват.Друга причина е че колите са доста височки и центъра на тежеста е високо.И не на последно място са балонните гуми,които всеки може да тества като застане отзад и отстрани до колата и с ръка до задния стоп започне да я разклаша ,но не нагоре надолу ,а странично да я залюлява.Водоравно да я натиска странично и да я засилва да види колко много подава от гумите.

Трябват пружини,17-ки, други накладки или и дискове и донякъде разпънка......ИНАЧЕ НЯМА ОПРАВИЯ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесното решение според мен за да не мята задницата са 2 чувала цемент в багажника . Центъра на тежестта пада с 2 см надолу , пружините се натопорчват и влизат в работен режим ( бият не само надолу , но и нагоре) , а това второто води и до по-добър комфорт на возене . Единственото лошо е , че се увеличава масата на колата , което води до намаляване на ускорението и до увеличаване на разхода ... smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези колеги, които са със спортно окачване само пружините ли сте сменили или и амортисьорите? И колко струва операцията да се посвали малко колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз давам ГАЗ в завоите и нямам проблеми с моя картинг :) !

 

smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези колеги, които са със спортно окачване само пружините ли сте сменили или и амортисьорите? И колко струва операцията да се посвали малко колата?

450 са пружините и 100лв поставянето

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

благодаря на всички за мненията.

 

Wizi, пътя беше абсолютно сух. Гумите са екстра.

 

evin, shaft, моята е 2,0 и в момента върви доста добре... искам да кажа, че нарочно я натиснах, за да проверя... предните колела се опитваха да имат сцепление с асфалта... опитваха...

 

Митак - и двете разпънки ще бъдат факт в най-скоро време. Благодарение на теб и Сами ще си направя задната без проблем, само за предната се чудя откъде да я взема, че да е наистина здрава и твърда...

 

wiechers-sport имат хубави продукти. Твоята откъде е?

 

Иначе ако имам възможност ще сложа отпред по-големи дискове, както вие двамата със Сами направихте.

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз благодаря на бат Сами за отговора. Чета редовно форума и много се кефя, че има такива хора като него, които имат и желание и възможност да се грижат така добре за колите си и най- важното, че го споделят с всички останали колеги и при нужда им помагат. Това важи и за останалите от Шкодаклуб БГ. Досега несъм идвал на събор, но живот и здраве отсега като четох темите и гледах снимките съм решил да участвам нагодина.

Поздрави и лека вечер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се чудил каква е ролята на разпънката? Можете ли да ми обясните на кратко? Купето ли пази от посукване? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесното решение според мен за да не мята задницата са 2 чувала цемент в багажника
[-X
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.