Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Нов член octavia II 2.0ТDI DSG


JIJOMAMA

Recommended Posts

Здравейте, от скоро съм горд собственик на octavia II 2.0ТDI DSG елеганс и имам някой въпроси: (предварително се извинявам ако се сторят глупави )

- според мен на градско тая кола си гори много нафта - 8-9/100 и то без да я натискам. Карал съм същата но с ръчка и си спомням, че не гореше много около 5-6/100 градско. Би ми било интересно да споделите и вие. Също така климатроника май си взима 1л допълнително...

- Има ли нещо по-специално при подръжка и експлоатация на дизелака?

- Колата е на две години и според гаранционите условия сега една година е в някаква специална гаранция "по преценка на сервиза" - та какво означава това??

- Има ли оригинални легени за багажника или стават и обикновенни от Бриколаж? Ако някой е слагал ще ми е интересно да сподели какви пасват най-добре.

 

Иначе колата ме впечатли с тая скоростна кутия. До сега съм карал само бензинки и тоя трактор ме изненада с динамиката си. Предполагам, че се дължи основно на скоростната кутия.

 

Поздрави и благодаря предварително за отговорите. smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, от скоро съм горд собственик на octavia II 2.0ТDI DSG елеганс и имам някой въпроси: (предварително се извинявам ако се сторят глупави )

- според мен на градско тая кола си гори много нафта - 8-9/100 и то без да я натискам. Карал съм същата но с ръчка и си спомням, че не гореше много около 5-6/100 градско. Би ми било интересно да споделите и вие. Също така климатроника май си взима 1л допълнително...

- Има ли нещо по-специално при подръжка и експлоатация на дизелака?

- Колата е на две години и според гаранционите условия сега една година е в някаква специална гаранция "по преценка на сервиза" - та какво означава това??

- Има ли оригинални легени за багажника или стават и обикновенни от Бриколаж? Ако някой е слагал ще ми е интересно да сподели какви пасват най-добре.

 

Иначе колата ме впечатли с тая скоростна кутия. До сега съм карал само бензинки и тоя трактор ме изненада с динамиката си. Предполагам, че се дължи основно на скоростната кутия.

 

Поздрави и благодаря предварително за отговорите. smile035

 

Първо - Айде честито да ти е животното!

Второ - Толкова ще ти гори. И да я жалиш и да не я... Кончета има, голям е двигателя, градско си е градско - на 1,9-ката ми (105к.с. '10г) съм с 5,6 -6,0 градско - не знам как можеш да го докараш по-малко в едно задръстване. Карам мега леко :) Дори ми се дразнят някои приятели, че не си я настъпвам на светофари. За климатроника няма да го коментирам, то е ясно там. Харчи си колкото трябва...

Три... - Ми, където четох и под мненията на повечето приятелчета, познати и съфорумници с много повече опит - дизелчето обичало да потрака преди да тръгнеш, да загрее малко, т.е. не да запалиш и газ на 3000об докато още не си сложил колана дори... Поне аз оставям докато не паднат оборотите на 850-900 от малко под 1000, то се усеща, някъде там ми стои на мен... След като съм я настъпвал, компютъра ли е, не знам точно, но като я кликна леко на газта и мотора се самофорсира, все едно съм натиснал половината педал. Трябва да го изчакаш, ако спираш мотора, това да се успокои, т.е. като чукнеш после да не прави 1500-1700 оборота. Тогава можеш да гасиш, че турбото зацапвало, поне така ми казаха - не съм майстор не съм виждал как работи точно - не знам дали е така.

 

Преценка на сервиза е малко гадост :) Казвам ти с пример - отиваш с нещо строшено, казваш това се строши, те почват да умуват и гледат и казват - ми не ние казваме, че сте карали в дупките и причината е това - плащате си 10к и я правиме, или вариант две - имаш познат и става така - ми някакъв проблем е имало, дефектно е било ( а ти си карал в дупките наистина и не е било дефектно) и хоп имаш го гаранционно подменено. Нямам идея колко е верно това като статистика, но имам познати които са карали през такива неща, две от три са минали :) Едното беше "ми дупката на завоя не влиза в гаранцията".

 

Едва ли е от скоростната кутия, просто двигателя си е еластичен.

 

Поздрави

 

 

ПП: Ако нещо не е така, от това което съм казал, поправете ме момчета и момичета...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подробния отговор shaft smile159

 

наистина ми прави впечатление, че бавно загрява двигателя. На бензинките, които съм карал това ставаше почти два пъти по-бързо. На газ никога не съм карал не съм фен. А бензинките най-слабата, която съм имал беше един Авенсис 1,6 110 кончета.

 

А това със сервиза наистина е малко странно. Като я взимахме преди две години така ни я рекламираха... че е с три години гаранция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А това със сервиза наистина е малко странно. Като я взимахме преди две години така ни я рекламираха... че е с три години гаранция.

 

Стари евтини номера smile096

Баща ми си купи Hyundai i30 със 7 години гаранция (5 г. пълна + 2 г. на двигател и скоростна кутия) ... и ще видим какъв чеп го чака

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо честито :D , аз се сдобих със шкодичка преди 20 дена ето малко наблюдения:

Колега моята е 2.0 TDI, но механична скоростна кутия.Разхода в делничен ден като се има в предвид, че колата движи по Алея Яворов (става дума за София), а там е толкова мазало, че ми се порвъща понякога с Rompetrol нафта като се кара много плавно без да се ръчка колата дава разход 8-8.1л.През почивните дни, когато нямаше задръствания, при 80% градско и 20% извънградско колата падна на 7,6л.Сега съм и сложил OMV Premium да видим какъв разход ще даде.

Относно еластичноста турбото си е турбо, и аз съм карал до сега бензинки и служебната ми е бензинка, та с тази ако река да я сръчкам ме заболява ръката само да местя скорости през 5-6 секунди щото много бързо пълни оборотомера. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми разхода няма да ти падне, даже може и малко да се вдигне, но ще е по-безшумна и моторчето ще работи "по-мазно".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми разхода няма да ти падне, даже може и малко да се вдигне, но ще е по-безшумна и моторчето ще работи "по-мазно".

С това, което усетих веднага напълно се подкрепат думите ти, промени се звука стана един как да кажа "по-гърлен", типичното тракане на печка стано по-тихо за сметка на "гърляния" звук оборотите станаха по-ритмични все едно е бинзинка.Абе че покарам 50 л. и тогава ще кажа мнението си.

 

П.С.Извинявам се на колегата, че му оспамихме темата, но смятам че и за него ще е важен въпроса относно горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност разхода на гориво е основна тема при дизелака. Но наистина малко съм "втрещен" от разхода smile027

С ръчка същия двигател Бургас - Сл.Бряг лятото се кефих, че правя среден разход 4,5-5/100 а който го е правил лятото знае, че си е като градско.

С другата ми кола бензинка 2л съм си свикнал градско да имам разход 10-12/100 а галаксито ми 2,2л 13-15/100 в града беше. Но примерно Авенсиса градско ми даваше 9/100 и очаквах дизелака да е по-икономичен.

 

Едната ни служебна кола е тойота РАВ 2.2 дизел. 170коня и сега май излиза, че е по-икономична от шкодата :?

 

П.С. тия от ЕТ с google ли са превеждали книжката на шкода?!?!?!?! сега не е пред мен но е пълно с бисери и е много трудно да се разбере за какво иде реч.... ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам при PAV как е, но приятел със корола от тея новите дето са седан с 2.0 D4D има същия разход като мен даже малко повече 8.3-8.4, като стилът на каране е приблизитолно еднакъв, въпреки че това е доста субективно.

П.С.За мен 100-200 ml. повече или по-малко не са важни, по-важното е да чуствам че колата с дадено гориво се държи по-добре, въпреки че тука пак има много субективизъм, и най-важното да нямам технически проблеми породени от коФти нафта.Поне аз така мисля. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от разход не мога да се оплача.

 

Откакто карам колата (10к км й направих за 5-те месеца... - от нова година я имам аз) - все съм бил по Гърция по разходки и почивки, т.е. извънградско - засичал съм винаги - София - Неа Мармарас/Потидеа (малко след Солун е това) - 3,8л/100 ми даде. Средната скорост е била 100-120, защото гаджето щеше да ме бие като я настъпвах smile096 Пък и аз не исках да я настъпвам много, защото ми е първата нова кола, така, че... полека.

 

Винаги съм карал с най-скъпата нафта на OMV (алпинска и сега премиум), друга нафта не е видяла машината. Само на гръцки шел сложих 10 литра, поради прекомерното возене от град до град по полуостровите там, където не се усетиха грам в плюс или минус във вървежа на колата...

 

Като цяло - София и извънградско е било карането - преди Х дни/седмици 180км/ч по безлюден хубав път - абе въобще никаква икономия - 135км някъде минах с 5,6 литра... И до ден днешен ме е яд за тая тъпотия, където сътворих и така си намъчих животинката... Но, така е, пробваш един път и после знаеш, че да не правиш тъпотията :) Повече не бих я настъпил така, ако не е много извънредно и мега спешно...

 

За турбото - по каталог и т.н. пише, че на 1950 оборота имам 250nm въртящ момент. Лелей, като я настъпиш малко по-рязко между 1900 - 2050 и как скача, a звука просто реже ламарина! ^^

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз да продължа с въпросите..:

- в ЕТ сменят ли софтуера на автомобилите? На служебния Таурег, като влиза за консумативи и има нов софтуер - слагат го.

- Има ли начин да се разбере какви производстени дефекти имат тези автомобили и съответно привиквани за тях в сервиз?

Това последното го питам от опит, защото много често сервизите си спестяват тая информация и след като съм разбрал за такъв дефект им седя на главите докато го оправят-гаранционно. И то винаги става през форуми да получа такава информация.

 

поздрави smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз да продължа с въпросите..:

- в ЕТ сменят ли софтуера на автомобилите? На служебния Таурег, като влиза за консумативи и има нов софтуер - слагат го.

- Има ли начин да се разбере какви производстени дефекти имат тези автомобили и съответно привиквани за тях в сервиз?

Това последното го питам от опит, защото много често сервизите си спестяват тая информация и след като съм разбрал за такъв дефект им седя на главите докато го оправят-гаранционно. И то винаги става през форуми да получа такава информация.

 

поздрави smile159

 

 

Позследният път като ходих в ЕТ и понеже имах питане за алармата, пича ми каза, че имало някакви дефектни, затова тръгна да проверява дали и моята е такава. Искаше някакви неща да му давам, до колкото си спомням ме пита също на колко км е колата :) Аз бях на 4к км и той ми иска сервизната книжка, така, че сам си каза, че имало с дефекти и щяха да я оправят нещо, но казах, че сега нямам време, а след проверката се оказа, че аз нямам дефект в моята партида :)

А привикване - ако не отидеш да правиш нещо, няма да ти кажат по телефона "абе ела ни създай работа", ако ще да е ауди или мерцедес, защото си е българско тук... :) Ако бъркам поправяйте, никога не съм чул от някой приятел "викнаха ме, защото еди какво си...".

 

Нямам идея, дали сменят софтуер, нооо... Скептично съм настроен към позитивния отговор тук :) Твърде скептично.......

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тойота последните две-три години пращат официални писма за привикване в сервиз. И тук не смятам тия последните проблеми с педала на газта.

 

Моята шкода на 2-рия месец и блокираха датчиците, серво и т.н. и предния и собственик я закара в ЕТ и за 20 мин я оправили, като казали, че се случвало....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не знам как е в ЕТ (до сега не са ме викали за никви акции), но в Мото Пфое са ни викали за кампания за подмяна на бравата на задния капак...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колега , не каза с какви гуми си.Аз съм с 225/45/17 , като двигателя е леко чипосан и разхода е точно като твоя ,което намирам за нормално.Ако сложа оригиналните 15-ки , разхода намалява значително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- според мен на градско тая кола си гори много нафта - 8-9/100 и то без да я натискам. Карал съм същата но с ръчка и си спомням, че не гореше много около 5-6/100 градско. Би ми било интересно да споделите и вие. Също така климатроника май си взима 1л допълнително...

Нормално е за автоматик. Можеш да пробваш при по-продължителни престои да изключваш от скорост.

 

- Има ли нещо по-специално при подръжка и експлоатация на дизелака?

Не. Просто сменяй консумативи навреме.

 

- Колата е на две години и според гаранционите условия сега една година е в някаква специална гаранция "по преценка на сервиза" - та какво означава това??

За пръв път го чувам smile049

 

- Има ли оригинални легени за багажника или стават и обикновенни от Бриколаж? Ако някой е слагал ще ми е интересно да сподели какви пасват най-добре.

Обади се в ЕТ. Имат разни стелки за багажника.

 

Иначе колата ме впечатли с тая скоростна кутия. До сега съм карал само бензинки и тоя трактор ме изненада с динамиката си. Предполагам, че се дължи основно на скоростната кутия.

Грешно предположение. Дължи се на мАтора smile092

 

Поздрави и честита придобивка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешно предположение. Дължи се на мАтора smile092

 

Съвсем точно предположение - дължи се на DSG-то smile004

Колите с механична кутия имат осезаемо по-лоша динамика - и 1.9TDI и 2.0TDI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешно предположение. Дължи се на мАтора smile092

 

Съвсем точно предположение - дължи се на DSG-то smile004

Колите с механична кутия имат осезаемо по-лоша динамика - и 1.9TDI и 2.0TDI

 

Следващата неделя на НИМ да го проверим?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не отварям нова тема:

Имате ли си представа в DSG какви са тия програми за начин на каране и сменяне на предавките. Като чета книжката оставам с впечатление, че софтуерно са заложени режими на каране, които зависят от стила на каране. Това го питам защото май нещо не мога да хвана цаката на колата как се сменят предавките.

 

Пример - карам на автопилот по магистралата изключвам го и натискам кикдаун - колата почва да се чуди на каква предавка да свали и примерно сваля на по-ниска от необходимата и почва да ръмжи а няма мощност.

Или карам градско нормално и при натискане по-рязко на педала без кикдаун веднага сваля предавки и изтрелва колата. :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пример - карам на автопилот по магистралата изключвам го и натискам кикдаун - колата почва да се чуди на каква предавка да свали и примерно сваля на по-ниска от необходимата и почва да ръмжи а няма мощност.

Или карам градско нормално и при натискане по-рязко на педала без кикдаун веднага сваля предавки и изтрелва колата. :oops:

При какви обороти точно ръмжи, пък няма мощност?

Защото не вярвам да са били чак в червената зона...

По отношение на изстрелването при градско - нормално е, все пак пре по-ниски скорости ускорението е по-голямо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[quote name="chavdarlkПри какви обороти точно ръмжи' date=' пък няма мощност?

Защото не вярвам да са били чак в червената зона...

По отношение на изстрелването при градско - нормално е, все пак пре по-ниски скорости ускорението е по-голямо.[/quote]

 

Там е работата, че оборотите отиват към червената зона и умува да си намери предавката.

 

Dynamic shift programme

The automatic gearbox of your vehicle is controlled electronically. Shifting

up and down through the gears is performed automatically on the basis of

pre-defined driving programmes.

Adopting a moderate style of driving will cause the gearbox to select the

most economical driving programme. Shifting up into a higher gear as

soon as possible and shifting down as late as possible will have a favourable

effect on your fuel consumption.

Adopting a sporty style of driving with rapid movements of the accelerator

pedal combined with sharp acceleration and frequent changes in

speed, exploiting the top speed of the car or depressing the accelerator

pedal (kickdown function), will cause the gearbox to switch over to this

style of driving and shift down earlier with frequent changes in gears in

comparison to the moderate style of driving.

Selecting the most appropriate driving programme for the particular style

of driving is a continuous process. Irrespective of this it is, however,

possible to switch or shift down into a dynamic shift programme by

depressing the accelerator rapidly. The gearbox shifts down into a lower

gear matching the speed of the car and this allows you to accelerate

rapidly (e.g. when overtaking) without having to depress the accelerator

pedal fully into the kickdown range. The original programme will be reactivated

to match your particular style of driving once the gearbox has

shifted up again.

When driving in hilly regions, the gears are selected to match uphill and

downhill sections. This avoids the gearbox frequently shifting up and down

when negotiating an uphill stretch. When driving downhill, it is possible to

shift down into the Tiptronic position, in order to exploit the engine brake

torque.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващата неделя на НИМ да го проверим?

 

Аз съм го проверил... 3 пъти точно досега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващата неделя на НИМ да го проверим?

 

Аз съм го проверил... 3 пъти точно досега :)

 

Аз не се плаша да загубя една бира. А ти? smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво точно ще пробвате?

Защото ако моторите не са пипани и става въпрос за драг, DSG ще бие.

Повечето скорости са предимство, отделно и превключването е по-бързо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- според мен на градско тая кола си гори много нафта - 8-9/100 и то без да я натискам. Карал съм същата но с ръчка и си спомням, че не гореше много около 5-6/100 градско. Би ми било интересно да споделите и вие. Също така климатроника май си взима 1л допълнително...

Нормално е за автоматик. Можеш да пробваш при по-продължителни престои да изключваш от скорост.

 

Какво означава да изключваш от скорост? Двигателя работи на едни и същи обороти когато е на скорост и когато е изключен от скорост.Показанията на моментния разход не се променят.Или имаш в предвид увеличената консумация от светещите крушки на стоповете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.