Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Отваряне на фар? (Окти2)


Wizi

Recommended Posts

Вчера по никое време реших да си сменя крушките на фаровете, след като за пореден път се убедих, че светят колкото да има. Единият фар мина супер гладко, но като свалях другия взе, че ми падна шапчицата, която седи пред самата крушка и сега се разхожда свободно из фара :x Явно няма да мога да бръкна с пръст да я извадя и наместя, защото трябва да процедирам през самия отвор на крушката, а той знаете колко е тесен... после дори и да я докопам въпросната ламаринена шапчица няма да мога да я върна на мястото и, защото то представлява една мини дупчица в рефлектора, точно под крушката. Очевидно единственият начин да свърша работа е да сваля фара и да го отворя. И тук въпросите ми:

 

- фара отваря ли се въобще по някакъв начин или е капсулован? Вчера на тъмното нямах време да гледам, днес сутринта излезнах с другата...

- как по дяволите се освобождава буксата влизаща във фара??? Напинях и се борИх се кат' свинкя с тиква и пак не можах да откача фара да ми остане в ръцете. Самата букса в долната си част има някакво зъбче, което очевидно трябва да се освободи за да излезне.... ма дърпа ли се, натиска ли се.... не можах да разбера, а ако бях продължил да дърпам и бутам щях да го почупя целия, гаранция.

 

Някакви идеи? Благодаря предварително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем, само че моята падна от самосебеси, явно от дупките по пътищата, и сега си седи вътре

във фара.

На една от срещите пред НИМ, наши колеги ме посъвътваха да пробвам да го монтирам

със зъболекарски пинсети и щипки и като го сложа на мястото му да го завия с винтче.

Аз обаче не смея да пипам а така или иначе фаровете светят добре, може би така ще го оставя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натискаш контричката и дърпаш ( силно) буксата !!! :) Излизат , спокойно . Тогава фара ти остава в ръцете . За отваряне - не се отваря !!! Има само 2 вентилационни отверстия завършващи с 2 маркучета. Според мен едиствения вариант е да се мъчиш с пинцети да сложиш шапчицата на мястото през отворите на лампите . smile049

 

В краен случай можеш да свалиш и другата шапчица ( на 2-я фар) за да не те дразни... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем (явно слабо място )

 

Решението - както са ти предложили колегите сваляш фара в къщи с пинсети го намесваш и завиваш винтчето което е точно на скобите за късите светлини(ако не се лъжа)

За момента при мен не е падало отново , така че предполагам здраво съм го хванал , иначе си е около 2 часа играчка , много нерви , няколко цигари и малко драскотини по ръцете smile048

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем, беше ми изкривена шапчицата и единия фар светеше на майна си Райна. Наместих го на мястото му с плоски клещи /плоскогубци/. Обаче дали се отваря си нямам идея. Ако има каско чупи и заявявай щета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

направо си е късмет да я сложиш за 20 мин.аз мойта я изкривих без да искам и сега я сложих така крива.като се сетя колко играчка е не ми се занимава да я изправям ,но трябва защото свети гадно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

между другото успях да си отворя фара.разлепих стъклото.доста е трудоемко ,но става.наместих шапчицата и после го залепих със силикон.сега всичко е перфектно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

между другото успях да си отворя фара.разлепих стъклото.доста е трудоемко ,но става.наместих шапчицата и после го залепих със силикон.сега всичко е перфектно.

ама не направи снимки да видим как си го разлелпил или поне обясни с какво и как става че и ние да намажем от твоята мъка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наистина не се се тих да направя снимки,съжалявам.направих следното-с малка отверка и помоща на резец разкъсах силиконовото лепило с което беше залепен фара.подпъхвах отверката и много внимателно я прекарвах между стъклото и корпуса.пластмасата и стъклото са много здрави,така че не се притеснявайте,но все пак имайте едно наум действайте много внимателно.направих това защото при мен шапчицата се беше изкривила доста докато се опитвах да Я слагам и много ме дразнеше а и светеше накриво фара.свалих фара поогледах го и реших да пробвам да го отворя.успях и се зарадвах много,наместих шапчицата както трябва и залепих стъклото със сликон който е за лепене и стяга сравнително бързо.това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Хора помагайте, ще се побъркам. Преди 2 дни ми изгоря единия къс и без да погледна как се сменя най-лесно като махна целия фар, развъртях болтчето и падна тази прословута шапчица и 2 часа не може да се намести пуста му шапчица. Извадил съм целия фар и се мъча в нас, но не става. Има ли някакъв чалъм защото ме побърква вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако намериш някаква крива и дълга пинцета, ще се оправиш бързо. Иначе търси жена с тънки пръсти. Ако мислиш за отваряне на фара, забрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два пъти ми се е случвало дълго да гоня паднала "шапчица" във фара и двата пъти беше много зор докато я наместя на мястото. Използвах пинцети, с които държах "шапчицата" докато завия видията, която държи шапчицата.

 

Някой по-горе каза "махни и другата шапчица, ако те дразни". Без тези шапчици, обаче, няма на какво да се крепи крушката на късите светлини, тъй като видията, държаща шапчицата, закрепва също и металната скоба, която държи крушката. Ако няма шапчица, няма в какво да се завие видията.

 

Оригиналните видии, държащи шапчиците, са прекалено малки и тънки и след 1-2 завивания/развивания шапчиците се изхлузват и видиите престават да държат. Така на мен на няколко пъти ми се откача крушката на късите светлини и брах доста ядове в тъмно и студено време, докато успея да завия видията така, че поне за известно време да държи скобата на крушката. Най-накрая ми писна и на село на спокойствие демонтирах двата фара и сложих малко по-дълги и дебели видии, с което генерално реших проблема. Повече никога няма видията да се изплъзне от шапчицата и да се наложи да а оправям в тъмното на пътя. (Това на село беше 3-тият път, когато гоних шапчица във фар, но вече бях станал печен и точно за 30 сек. я хванах и наместих).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се справих след 1 час играчка, направо ми идеше да счупя фара. Хванах шапчицата накрая с едни дълги клещи, но без още един чифт ръце нямаше да се справя - един държи шапчицата, а друг завърта видията. С малко късмет можеше да се спавя и по-бързо, но ..... Според мен е трябвало доста по-разчна конструкция да се направи за да не е толкова тегаво слагането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам едно неприятно наблюдение: появява се тема, аз я преглеждам от чист интерес, и - ХОП - до няколко часа ми се случва същото... Ще спра да чета автомобилни форуми, че ми излиза доста скъпо после... smile048 А сега въпросът: Как се откопчава крушката на фара? Четох книжката, но този машинен превод от чешки на български е меко казано неясен. Напипвам двете крачета отгоре, но какво да ги правя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свали фара и веднага ще се сетиш какво трябва да правиш с крачетата като ги видиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаше ми се да не свалям фара, но се наложи. Някой с гинекологически пръсти би се справил и без това, а аз разполагам само с кебапчета... a114.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.