Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Трети стоп Skoda Octavia I


Recommended Posts

Много не ме бива в писането, та накратко. При последния преглед забелязах, че няколко от крушките на третия стоп са "заминали". Днес най-сетне намерих малко време да ги погледна. Разглобяването не беше кой-знае колко трудно. Третия стоп се състои от три части. Първо се сваля капачето с крушките. След това се натискат металните пластини и се измъква самата кутия и накрая се маха рефлектора. За съжаление, както се вижда от снимките, нещата не са чак толкова прости. Крушките явно са прекалено горещи и са стопили рефлектора + пластмасовия капак. В резултат при ваденето една трета от крушките останаха по рефлектора, една трета бяха счупени а останалите все пак се крепяха по местата си. Видя се, че със замяната нещата няма да станат. Затова реших да се справя генерално с проблема. Взех светодиодна лента на 12V и разкарах рефлектора. Лентата е с двойнозалепващо тиксо и идеално пасна на мястото на рефлектора. От там едно кабелче и взехме 12V от шината на крушките. След още 1/2 час всичко беше сглобено. Надявам се снимковия материал да допълни изпуснатото от мен. Засега резултата е приличен, но има какво да се желае. Следващата седмица ще купя супер ярка светодиодна лента с по-голяма гъстота на диодите. Мисля, че тогава ще постигна крайния ефект който целя.

post-203-138453214457_thumb.jpg

post-203-138453214459_thumb.jpg

post-203-138453214461_thumb.jpg

post-203-138453214511_thumb.jpg

post-203-138453214513_thumb.jpg

post-203-138453214515_thumb.jpg

post-203-138453214519_thumb.jpg

post-203-138453214522_thumb.jpg

post-203-138453214525_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като видях, че с нормалната лента нещата не са съвсем както трябва (т.е. не е достатъчно ярко) подмених лентата. Коментара оставям на вас.

 

Цялата процедура отнема не повече от час ... ако вече веднъж си я правил smile049

post-203-138453216086_thumb.jpg

post-203-138453216321_thumb.jpg

post-203-138453216324_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

последната снимка е супер, с 18 диода изглежда 100 пъти по - красиво и по - ефектно, а е и по - ефективно.

наскоро гледах на един lincoln mkx, как бяха лепнали такава диодна лента директно върху стопа, явно не им се е разглабяло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
  • 1 месец по-късно...

Да допълня за третия стоп на Октавия комби. Демонитирането става като се свали най-горната кора на петата врата и от там се стига до щипките, които държат петия стоп. Развива се три винчета и стигате до крушките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
  • 8 месеци по-късно...

От къде може да се намери подобна лента?

Третият стоп на октавията е в подобно бедствено положение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТУК, ТУК и ТУК и още много. Потърси в Google "светодиодни ленти". Задължително търси 60leds/m с максимален интензитет.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А най-гоарната кора как се сваля?

Трябва първо да свалиш долната после лявата и дясната и тогава вече горната кора.

Сглобяваш по обратния ред,като всичко е на щипки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е решен :)

Последвах съветите на колегата PRR и засвети пущината.

При Октавия 2 третия стоп е залепен, за това се наложи много внимателно да го разлепя с помоща на швейцарско ножче. Оказа се, че вътре няма крушки а една платка с диодчета, четири от които бяха заминали. Над платката беше поставена една прозрачна пластмаса с лупички над всяко диодче. Разкарах платката и залепих на нейно място самозалепващата се лента с диоди, сложих обратно прозрачната пластмаска и залепих стопа. монтирах всичко и стана страхотно добре smile048 Мисля , че се получи по добре от оригинала :-k

Светлодиодна лепенка намерих от един магазин в студентски град за 3.50лв.

Един съвет, ако реши някой да си сложи подобна лепенка изберете тя да свети с червена светлина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно! Мнооого мерси за инфото и за снимките - не за мен е това, а за един приятел - той трябва да се прави на майстор..... Аз бих му помогнал де - но той не дава! Иначе тези снимки ще са му от голяма полза, и дори в момента вероятно ги разглежда най-внимателската..... Пратил съм му линк. Едно е да му казваш на човека как са нещата - а съвсем друго е да ги види на снимка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Да вдигна малко темата, някой който е разглобявал задните кори на Ок2 ще даде ли напътсвия по темата, как да не счупя всички щипки и да стигна до третия стоп. Искам да сложа такава лента и да сменя вече неработещия трети стоп, а освен това и задната пръскалка се измъкна от маркучето и това е доста трудно да се намести без да се разглоби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравейте,

 

Аз имам подобен проблем на Октавия 1 комби. При мен пръскачката за задното стъкло (вградена в 3-тия стоп) е счупена и съответно намерих да си закупя оригинална такава само пръскачка за 7лв. от ЕТ. Сега проблема е в свалянето на 3-тия стоп. След като махна най-горната кора от вътрешната страна на 5-тата врата, освободих щипките на 3-тия стоп, но въпреки това той е залепен с някаква ала дунапренена изолираща лента за 5-тата врата, която преполагам пази от влизане на вода и влага във 3-тия стоп и която трябва да скъсам за да мога да сваля стопа. Въпроса ми е след като я скъсам при моонатажа обратно на стопа, как мога да го изолирам и залепя обратно? Продава ли е таква залепваща лента някъде, силикон дали би свършил работа и дали би било ок?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че може със силокон да го лепнеш обратно - много тънко и внимателно. Само, че за да не е постоянно залепено, и да може да се сваля пак при нужда, от към страната на колата може да се намаже с нещо мазно, за да не залепне силокона, а само да уплътни.

Оригиналното уплътнение трябва да опиташ да го отлепиш. По принцип ако се отлепи леко на едно местенце, след това лесно се отлепя последователно по цялата обиколка. Сигурно не е махан икога твоя стоп и е залепнал. Аз правих процедурата с диодите и моя излезе много лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече от година карам без това уплътнение,капка вода няма.

И аз бях в същата дилема.

Пръскалката ми струва точно 3лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз дали ще мога да добавя пръскалка на моя 3-ти стоп, защото при мен е на чистачката и някой ми я счупи (пръскалката). Трябва да огледам стопа дали ще има място да се пробие за пръскалка...

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз дали ще мога да добавя пръскалка на моя 3-ти стоп, защото при мен е на чистачката и някой ми я счупи (пръскалката). Трябва да огледам стопа дали ще има място да се пробие за пръскалка...

Според мен няма да можеш да добавиш лесно фабричната пръскалка, тя влиза в специано място и щраква с една щипка към стопа. Аз моя на Окатвия 1 комби го свалях заради пръскалката. Изчистих лепенката и го залепих със силикон. Надявам се, че няма да ми се налага да го свалям пак скоро :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко страничен въпрос, мога ли да си поръчам пръскалката на третия стоп от ЕК и да платя с наложен платеж? Някой правил ли е такава гимнастика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам в ЕТ да имат такава практика, но пък може да им звъннеш по телефона в Понеделник и да попиташ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да издържа на изкушението и реших да преправя моя 3-ти стоп с пръскалка. Моята е вградена в оста на чистачката. Там имах драми (може и да съм споменавал някъде в други теми) със скъсана тръбичка, пробив на течност в механизма на чистачката, ръжди и силен шум като пред блокиране. Там преправях е еластично маркуче от системи и имах работеща пръскалка до момента в който видях, че е счупена. Дълго време карах без пръскалка отзад докато се чудех какво да купя - цяло моторче, само задно рамо, ново ли, на старо ли...и след коато прочетох на 2-3 места за тези пръскалки, реших че ще преправям към по-надеждния вариант.  Ето го резултата:

 

20160220_195820.jpg

 

20160220_201538.jpg

 

 

За справка оригинален такъв стоп (1U9945097B - около 70 лв. в ЕТ ) изглежда така:

 

1u9945097b_3.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Моята е вградена в оста на чистачката. Там имах драми (може и да съм споменавал някъде в други теми) със скъсана тръбичка, пробив на течност в механизма на чистачката, ръжди и силен шум като пред блокиране.

 

Типичен проблем при Голф 4,който при фейслифта на О1 е решен по елегантен начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, много гаден проблем. Само да не подведждам четящите тук, процедурата се оказа НЕ толкова лесна. Вчера вечерта по тъмно се опитах да го монтирам, но маркучето за течността трябва да се премести, а се оказа, че е изолирано в общ сноп заедно с кабелите и се отказах за сега. И докато разглабях пластмасите около задното стъкло, повредих едната клема на нагревателя на стъклото :dash: :ranting:. - кабелчето е късо и се беше закачило за кората която дръпнах и...Вече почти разбрах как ще се оправи - с ел. проводящо лепило; запояване или със специални комплекти за ремонтиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.