Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шел или Кастрол?


Recommended Posts

Колеги, понеже след празниците трябва да сменям маслото в ЕТ, искам да попитам коя от двете марки предлагани от ЕТ е за предпочитане. На първата смяна сложих кастрол 5w40 и всичко е ок., но колата си го похапва както и оригиналното, което бе 5w30. Сега сигурно пак 5w40 ще сложа, ама се чудя дали шел. Един колега от форума бе написал в едно негово мнение, че преди като бил с шел колата не харчела масло, а сега с мобил1 си долива. Гледам, че на гредата под предния капак пише, че Шкода препоръчва Шел, та затова питам. Който е по- запознат и е слагал и едното и другото, де да знам, да каже. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди една седмица сложих Кастрол.Не съм експерт, по маслата, но от 10 приятеля каращи печки 7-8 са с Кастрол, не че понякога масовото е най-добре, но все пак от мнението на всеки потребител човек може да си направи нужния за него извод. :)

 

п.с. Ето колегата Пешо мисли по друг начин.От 10 мнения 8, ще са различни, важното е ти да си прецниш кое е по-добре за теб.Инъче предполагам и двете масла са си супер. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите, колеги! Вие с 5w30 или 40 масла карате, че и за това се чудех дали има смисъл да давам повече пари за 30ка за удължен интервал, при положение че карам малко- до 10к км. годишно и искам да сменям всяка година маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква спецификация трябва да спазва маслото? 50501? Мисля, че всички одобрени от VW масла на Shell спазваща тази спецификация са 5W30.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дали има смисъл да давам повече пари за 30ка за удължен интервал

 

Винаги има смисъл от W30 заради по-редкия вискозитет при ниски температури, заради когото маслото по-бързо се качва по забитите части на двигателя и ги смазва по-бързо (турбина, разпределелителни валове, клапани и пр.). Също така на една година то ще е в прекрасна кондиция заради присадките, удължаваще живота му и предпазващи го от оксидация. Докато към края на годината W40 ще е доста амортизирано, най-вече от контакт с въздух, бензин, нафта и боклуците в горивата. По тази логика аз карам с long-life и го сменям всяка година - практика ми е още от старата ми кола. Разликата в парите не е голяма, но мисля, че W30 е по-добро. Също така W30 осигурява не малка икономия на гориво в дългосрочен план и по-лесно развърта двигателя при kick-down, пак защото е по-рядко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква спецификация трябва да спазва маслото? 50501? Мисля, че всички одобрени от VW масла на Shell спазваща тази спецификация са 5W30.

Аз доколкото знам 505.01 са 5w40 и са за фиксиран интервал, а 507.00 за удължен/ променлив /интервал са 5w30. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква спецификация трябва да спазва маслото? 50501? Мисля, че всички одобрени от VW масла на Shell спазваща тази спецификация са 5W30.

Аз доколкото знам 505.01 са 5w40 и са за фиксиран интервал, а 507.00 за удължен/ променлив /интервал са 5w30. :)

 

В момента маслото в автомобила ми е SHELL HELIX DIESEL PLUS VA 5W-30 (VW 505 01) предлагано от ЕТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоето е стара генерация 5W30 масло, но не е long-life. Даже се води полусинтетика:

 

http://www.elkid.org/files/Shell_Helix_ ... _5W-30.pdf

 

5W30 не означава задължително, че отговаря на VAG long-life стандарта 506.01/507.00 - пълно е с масла 5W30, дори и long-life, които не отговарят на тези стандарти. Примерно от маслата Mobil 1 само 1-2 модела отговарят на 507.00, останалите не го покриват. Явно от VAG имат доста завишени критерии към long-life маслата и това е чудесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дали има смисъл да давам повече пари за 30ка за удължен интервал

 

Винаги има смисъл от W30 заради по-редкия вискозитет при ниски температури, заради когото маслото по-бързо се качва по забитите части на двигателя и ги смазва по-бързо (турбина, разпределелителни валове, клапани и пр.). Също така на една година то ще е в прекрасна кондиция заради присадките, удължаваще живота му и предпазващи го от оксидация. Докато към края на годината W40 ще е доста амортизирано, най-вече от контакт с въздух, бензин, нафта и боклуците в горивата. По тази логика аз карам с long-life и го сменям всяка година - практика ми е още от старата ми кола. Разликата в парите не е голяма, но мисля, че W30 е по-добро. Също така W30 осигурява не малка икономия на гориво в дългосрочен план и по-лесно развърта двигателя при kick-down, пак защото е по-рядко.

В такъв случай може пак да се върна на масло за променлив интервал, каквото всъщност си беше оригиналното. Надявам се, че при смяната в ЕТ източват всичкото масло, защото четох: Do I have to use LongLife oil all the time?

Yes. If you want to take advantage of the LongLife service regime. Please note that if the engine is topped up with more than ½ litre of non-LongLife oil between services, the service indicator will come on earlier and the time or distance between services will be reduced.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дали има смисъл да давам повече пари за 30ка за удължен интервал

 

Винаги има смисъл от W30 заради по-редкия вискозитет при ниски температури, заради когото маслото по-бързо се качва по забитите части на двигателя и ги смазва по-бързо (турбина, разпределелителни валове, клапани и пр.)......

 

С риск да стана досаден, мисля че 30 е вискозитета при високи температури (100 C). При ниски температури показателят е 5w.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, първата цифра преди W (winter) дава вискозитета при ниски температури, втората цифра дава вискозитета при 100 градуса т.е. тънкостта/течливостта на маслото. Обаче маслата, които са по-тънки на висока температура, обикновено са по-тънки и при ниска температура, въпреки, че 5W30 и 5W40 попадат в една нискотемпературна категория, която включва диапазон от-до.

 

Странно, но няма нито едно масло 0W30, което да отговаря на 507.00 примерно, явно е прекалено тънко за да смазва добре двигателите на VAG или се амортизира бързо или просто загубите му са големи поради техничеки заложени луфтове в цилиндрите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги остава в двигателя около 1/2 литра от старото масло, но обикновено не е проблем.

 

:smt018 това изобщо не е вярно. Там където аз го сменям, изсмукват почти всичко от старото масло т.е. остават най-много 200-300 гр. Мога да ти кажа къде е това на ЛС, за да не правим безплатна реклама, защото и аз си плащам като поп, но съм супер довлен. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен,докато колата беше лизингова,винаги и слагаха Шел,един път по изключение-Кастрол.Шел-а не го пипаше,въобще!От Касттрол-а ми изгори над половин литър!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да предложа друга марка освен горепосочените... на 66 000км по препоръка на един морски приятел сложих Мотул със спецификация 505 01.

 

На тубата даже си пише, че е специално предназначено за помпа-дюза моторите на VW.

 

Колата утихна на празен ход, тропането сутрин при по-ниски температури почти изчезна... странно, но и притрисането изчезна яко дим... ще проследя дали ще го похапва мотора, предвид че карам повече градско напоследък...

 

Ще споделя по-нататък още впечатления, но отсега съм сигурен, че след 10 000 км пак такова масло ще сложа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен,докато колата беше лизингова,винаги и слагаха Шел,един път по изключение-Кастрол.Шел-а не го пипаше,въобще!От Касттрол-а ми изгори над половин литър!

Аха, точно твоето мнение се потвърждава с мнението на колегата " evin ", че шела не го харчи така като кастрола. Ще сложа и аз този път шел, защото колата е лизингова и нямам други алтернативи до средата на другата година. Само колега, напиши какъв шел си слагал, за фикс. или пром. сервиз. интервал през време на лизинга. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да предложа друга марка освен горепосочените... на 66 000км по препоръка на един морски приятел сложих Мотул със спецификация 505 01.

 

На тубата даже си пише, че е специално предназначено за помпа-дюза моторите на VW.

 

Колата утихна на празен ход, тропането сутрин при по-ниски температури почти изчезна... странно, но и притрисането изчезна яко дим... ще проследя дали ще го похапва мотора, предвид че карам повече градско напоследък...

 

Ще споделя по-нататък още впечатления, но отсега съм сигурен, че след 10 000 км пак такова масло ще сложа...

 

Може разбира се, аз това мотула и от бегачката съм чел мненията му тука, че също е много добро, ама е да мине лизинга и тогава ще видя. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен,докато колата беше лизингова,винаги и слагаха Шел,един път по изключение-Кастрол.Шел-а не го пипаше,въобще!От Касттрол-а ми изгори над половин литър!

Аха, точно твоето мнение се потвърждава с мнението на колегата " evin ", че шела не го харчи така като кастрола. Ще сложа и аз този път шел, защото колата е лизингова и нямам други алтернативи до средата на другата година. Само колега, напиши какъв шел си слагал, за фикс. или пром. сервиз. интервал през време на лизинга. :)

 

Колега,маслото е Шел-5W40,50501-за фиксиран интервал!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може разбира се, аз това мотула и от бегачката съм чел мненията му тука, че също е много добро, ама е да мине лизинга и тогава ще видя. :)

 

Точно Сами е морския приятел... smile027

 

Щом си чел мненията му сигурно ще се сетиш, че препоръчваше по средата на интервала маслото да се смени веднъж - т.е. на 7500 си правиш междинна смяна... пък той лизинга нека си тече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При първата смяна на 1г. бях на 10280км., а сега на втората на 2г. в момента съм на 16800км. Таман средата на другия месец като ида ще съм направил тия 7500. Какво да се прави, слабо я карам засега. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

4г я карах с шел и шел В паур дизел,но откакто тези заалчняха толкова много ги зарязах вече

дигнаха и нафтата имаслото им е доста скъпо

ДАДОХ ИМ РАЗВОД

вече зареждам на Ромпетрол,а от доста време чета доста хубави работи за ЛИКИ МОЛИ и най после реших и и налях на моита Фабиана,вече сам минал 2000-3000км и мисля че за сега всичко е наред,даже повече взе да ми харесва от шел

говорим за пълна синтетика и километраж от 272000км

а дали ще го гори ще разберем след около месец :-k

но искрено ти го препоръчвам,няма ментета,немско е и на добра цена smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.