Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Въпрос за skoda 105 L?


bocko

Recommended Posts

Здравейте,

ако може някой да ми каже какъв е лагера на коляновия вал на Skoda 105 L.Също някой ако даде и снимки няма да откажа.

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коляновия вал на 105/120 има 7 шийки - 3 за основните лагери(преден,среден,заден) и 4 за мотовилковите лагери(1,2,3,4 мотовилка).Диаметъра на шийките на основните лагери стандартно е 55.00мм,а на мотовилковите - 45.00мм - това е за чисто нов вал.Оттам насетне има 4 ремонтни размера,които се получават след шлайф.Освен това съществуват и 4 ремонтни размера на лагерните черупки.

 

Шийки на основните лагери на коляновия вал:

 

Номинален диаметър - 55.00мм

1 шлайф - 54.75мм

2 шлайф - 54.50мм

3 шлайф - 54.25мм

4 шлайф - 54.00мм

 

Лагерни черупки за шийките на основните лагери(дебелина на черупката):

 

Номинален размер - 1.497мм

1 шлайф - 1.622мм

2 шлайф - 1.747мм

3 шлайф - 1.872мм

4 шлайф - 1.997мм

 

Шийки на мотовилковите лагери на коляновия вал:

 

Номинален диаметър - 45.00мм

1 шлайф - 44.75мм

2 шлайф - 44.50мм

3 шлайф - 44.25мм

4 шлайф - 44.00мм

 

Лагерни черупки за шийките на мотовилковите лагери(дебелина на черупката):

 

Номинален размер - 1.490мм

1 шлайф - 1.615мм

2 шлайф - 1.740мм

3 шлайф - 1.865мм

4 шлайф - 1.990мм

 

Накратко казано лагерите представляват метални закалени пластини с форма на полумесец и канал и дупка по средата за осигуряване на смазване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата не е уточнил за какво точно пита, в първия момент като прочетох "лагера" и асоциациите ми бяха за онова малко капсоловано лагерче в края на коляновия вал :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за лагера който е в края на коляновия вал по точно лагера на който се върти коляновия вал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коляновия вал се върти спрямо блока на двигателя в 3 лагера,така наречените основни лагери,за които съм ти дал подробна информация.

Коляновия вал се върти спрямо блоковия вал на скоростната кутия в 1 сачмено лагерче,поставено във фланеца на кол.вал към маховика.

 

Я по-добре кажи какъв е проблема,така може някога и да разберем за какво говориш :roll: :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е , че като запаля двигателя и почва да дрънчи нещо ужасно силно от него и също колата не тръгва няколко човека ми казаха ,че се е потрошил лагера на коляновия вал и коляновия вал се е наранил.Проблема се появи според мене защото дядо ми небеше сменял маслото от доста време и лагера е спекал и се е натрошил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приготвяш едни 1000 лева за ризи, бутала, сегменти, клапани, лагери и гарнитури, шлайф на главата, както и за труд за майстора и си ти. И маслото го сменяй редовно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов колянов вал - 350лв

РБС нови - 335лв

Мотовилки нови - 200лв

Верига с колелата нови - 35лв

Основни и биелни лагери нови - 50лв

Гарнитури,семеринги нови -50лв

Цилиндрова глава нова - 400лв

------------------------------------------------

До тук :1420лв :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз намерих цял двигател за 60 лв обаче е от 105 мойта шкода е 105 Л мислия че няма разлика в двигателите нали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов колянов вал - 350лв

РБС нови - 335лв

Мотовилки нови - 200лв

Верига с колелата нови - 35лв

Основни и биелни лагери нови - 50лв

Гарнитури,семеринги нови -50лв

Цилиндрова глава нова - 400лв

------------------------------------------------

До тук :1420лв :oops:

За тази сума,колата може да тръгне доста повече с друг двигател. Иначе казано,грешни пари на вятъра. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1420лв smile012 Съседа ми продава Лада 1500 след основен ремонт за 1000 лева, сори за :smt034 , ама голяма цифромания в частите на тези Шкодаци, като прибавиш и парите за труд и ти е по- изгодно да си вземеш някой Голф или Опел на старо.

Аз намерих цял двигател за 60 лв обаче е от 105 мойта шкода е 105 Л мислия че няма разлика в двигателите нали.

И аз така мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никаква разлика в двигателите м/у 105 и 105Л, 34kW/4800RPM, 75Nm/3000RPM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колата ти стават от раз всички двигатели на Шкода, произвеждани за моделите от 1966 до 1990 (1000мб -136 рапид) без този от 1203 линейка.

 

Мотор свален от кола, вземай само от много добър приятел. На свалено за 60кинта .... а пък е и 105 - бавния може би за 50, но ти си знаеш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте отново смених двигателя преди няколко дена но неможах да оправя жиците към бубината и делкото.

Може ли някой да ми каже как се свързват.

Ако може и някакви снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е много ясна снимката, но ако я увеличиш може и да свърши работа, ако колата беше при мен щях да направя по- читави :?

п.п. Прилича малко на ладов двигател :oops: и е с електронно запалване.

post-1931-138453216451_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Ако искрата между чукчето и наковалнята е много силна, опитай със смяна на кондензатора. Следваща причина-прегоряло съпротивление на палеца, изпаднал графитен контакт на капачката на делкото. Извади централния кабел от капачката и виж дали директно от бобината има искра към маса. Така ще си сигурен, че бобината е здрава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.