Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

нови драстични мерки от кат


biser.or

Recommended Posts

Всеки шофьор, който се блъсне в стълб, дърво или напусне платното и се преобърне, задължително ще губи книжката си и ще се явява на изпит, за да получи отново правото да седне зад волана.

 

Това е една от мерките в проектозакона за движение по пътищата, които в момента се обсъждат в държавно-обществената комисия по безопасност на движението.

 

В последните 9 години при такива единични катастрофи са загинали 3222-ма българи, а всеки ден са били ранявани поне по 7 души, сочи статистиката на КАТ. Заради огромния брой подобни инциденти експертите от различни ведомства обмислят да задължат всички водачи, които причинят катастрофа с убити или ранени, да ходят на проверовъчен изпит, като преди това подобрят знанията и уменията си за безопасно шофиране.

 

"Загубата на управление на колата на пътя убива всеки ден хора, затова е много важно тези, които нямат достатъчно добри умения и са имали инцидент с напускане на платното, да минат допълнителни курсове и изпит", смята секретарят на комисията Алекси Кесяков.

 

Двойни глоби, спиране на колата от движение или директна конфискация са най-жестоките мерки, с които експерти смятат да дисциплинират джигитите на пътя. Според идеите за промени в закона всеки шофьор, който се движи с 30 или 40 км отгоре, ще плаща двойно, а при превишение над 50- по още 10 лв. за всеки километър.

 

"Ежегодно поради превишена и несъобразена скорост загиват над 470 души и над 3600 биват наранявани. Скоростта оказва определящо въздействие за броя на катастрофите и тяхната тежест", мотивират се експертите.

 

Те предлагат при превишение над 50 км/час колата да се спира от движение от 1 до 3 месеца, а ако се повтори нарушението возилото да се конфискува.

 

От комисията съобщиха, че във Франция през 2008 г. са конфискували 3000 автомобила, засечени с 50 км над разрешените. От тях по-новите били продадени на търг, а старите били унищожени.

 

Експерти са записали още в предложенията, че ако водачът кара бясно, докато вози и пътници, глобата му трябва да се увеличава с 30 лева за всеки превозван човек.

 

Ако сте качили в колата си пътници и нямате "Гражданска отговорност", книжка или сте почерпен, също трябва да плащате двойна глоба, предлага проектозаконът.

 

"Когато застрашаваш не само своя живот, а и на най-близките си, нарушението е много по-опасно и затова и наказанието трябва да е по-сериозно", категорични са експертите.

 

Месец без книжка и 100 лв. глоба предлагат експерти за всеки шофьор, който изпреварва нагло, минава на червен светофар, не спира на зебра или влиза в насрещното.

 

Това са опасни за живота нарушения, които винаги прерастват в тежки катастрофи, когато на същото място се появи друг участник в движението, мотивират се от комисията.

 

За да се облекчи градският транспорт, се предлага още за движение в бус лентата шофьорите да плащат 50 лева глоба и пак да губят книжката си за месец.

 

Експертите настояват и всеки собственик, който си даде колата на шофьор без книжка, да плаща глоба от 200 до 400 лв., да няма право да кара 3 месеца, а автомобилът му да стои на трупчета поне 30 дни. Ако зад волана е седнал едновременно пиян и неправоспособен, колата директно ще се конфискува.

 

Броят на жертвите по вина на водачи без книжка се е удвоил през 2008 г. и 2009 г. спрямо 2001 г. - 112 убити и 800 ранени, а нарушението е придобило масов характер, информират от МВР.

 

Когато водачът нарушава правилата и вози пътници, глобата му ще скача с 30 лв. за всеки превозван човек.

 

Пътник, който се вози при шофьор без книжка или пиян, пък ще се наказва с глоба от 50 лв. Същата санкция ще се плаща и ако седнете в кола без застраховка "Гражданска отговорност".

 

За да се спрат опасните трошки по шосетата, от комисията искат 500 лв. глоба за пункт, направил фиктивен технически преглед. При повторно нарушение санкцията ще скача на 1000 лв., а фирмата ще губи лиценз.

 

Без право да сяда зад волана за 30 дни ще бъде и всеки участник в незаконни гонки. Състезателите в такива ралита ще трябва да плащат и глоба 500 лева, а организаторите - 2000.

 

За да се подготвят по-сериозно новите водачи, от МВР и транспортното министерство настояват да се води отделна статистика за катастрофите, причинени от млади шофьори. Идеята е да се следи в кои автошколи подготвят най-добре и възпитаници на коя фирма правят най-много катастрофи.

 

"Така може да се налагат и санкции на школите и дори да им се отнемат лицензите", обясняват запознати с проекта. За да се увеличи събираемостта на глобите пък те ще намаляват от 30 до 50 на сто ако се платят бързо.

 

Алекси Кесяков: Двойни наказания през уикенда

 

- Г-н Кесяков, защо се налагат поредни промени в Закона за движение по пътищата?

 

- Основният проблем е, че продължават да загиват стотици хора по пътищата, а хиляди се нараняват най-вече заради нарушенията на шофьорите и загуба на управлението.

 

Всеки, който нарушава правилата, губи време, пари, а понякога и живота си. Затова нашата цел е да накараме повече хора да спазват правилата.

 

- С нов проверовъчен изпит ще спасите ли шофьорите от следващи сблъсъци?

 

- Над 50 процента от катастрофите са след загуба на управлението, т.е. водачът губи контрол на колата, завърта се и се блъска в дърво или пада в дере. Често загубата на управление става при изпреварване или друго нарушение. Затова искаме тези, които веднъж са претърпели единична катастрофа, да се обучат допълнително как да реагират в критична ситуация. Много е важно обаче да се помисли и за промяна в самото обучение, защото в момента никой не учи шофьорите как да реагират в критична ситуация.

 

- От години в България основната причина за смъртоносни катастрофи е превишената скорост, глобите се увеличават, а това не се променя?

 

- Повечето хора си мислят, че ограниченията на скоростта са измислени, за да ги глобява КАТ, а истината е, че тези ограничения спасяват живота на хората. Затова искаме да добавим и допълнителни защитни ограничения при лоши метеорологични условия. Записали сме като предложение, когато има мъгла, вали дъжд или сняг и видимостта е намалена под 50 м, скоростта да се ограничи до 50 км.

 

- Най-много тежки катастрофи стават през почивните и празничните дни, когато много повече хора тръгват на път.

 

- Така е. Затова в законопроекта сме предложили на всеки шофьор, който кара бясно, изпреварва неправилно или е пиян зад волана през почивните дни, да му се отнемат двойно повече контролни точки от талона.

 

- Колко са убитите от пияни шофьори и как ще спрете почерпените да не карат колите си?

 

- В последните 9 години в катастрофи заради употреба на алкохол са загинали 487 души, а 4815 са били ранени. Това е и една от причините да искаме ограничението за употреба на алкохол да се намали от 0,5 на 0,3 промила. Причината е, че дори малки количества влияят различно на хората, понякога това забавя много рефлексите и води до смъртоносни последици.

 

Освен това сме предложили, когато някой бъде хванат за втори път пиян зад волана, колата му да се спира от движение, докато не бъде монтиран детектор за алкохол в автомобила.

 

- Преди десетина дни тийнейджър без книжка уби себе си и още петима в катастрофа, оказа се, че е карал от 4 години без книжка, как ще противодействате на тази масова практика?

 

- Искаме собствениците на автомобили да носят по-сериозна отговорност, когато ги дават на непълнолетните си деца или на други свои неправоспособни близки. Затова сме записали в проекта да се отнема книжката от 1 до 3 месеца на такива притежатели на коли. Трябва да има и контрол, когато хора без шофьорска книжка си купуват съвсем легално автомобили. (24часа)

 

Камери “събират” от джигити 3 млн. за месец

 

28 206 каращи бясно шофьори са заснели за месец 15-те радара с камери на КАТ, които работят от края на януари. Всеки от заловените нарушители е летял с поне 35 км. над разрешените. Експерти са пресметнали, че ако бъдат събрани глобите само от тези джигити, в хазната ще влязат поне 3 млн. лева. Най-груби нарушения се правят край Стара Загора, Благоевград и Ловеч, край София пък вече са стотици заснетите шофьори, които летят с над 200 километра, сочат данни на Пътна полиция.

 

Заради забавянето на внесените в парламента промени на Закона за движение по пътищата обаче по тези заснети нарушения актове са били съставени едва за 552 от тях. Причината е, че според сега действащите норми, преди да се напише наказателно постановление, шофьорът трябва да бъде призован и да се яви в КАТ, което забавя много процеса.

 

До 3500 евро за едно нарушение достига глобата във Франция, която е една от най напредналите страни в безопасността на пътя. Експерти от МВР са събрали информация в кои държави как глобяват за най-масовото нарущшение - превишаване на скоростта.

 

Ново “око” дебне край Орлов мост, но още не глобява

 

Нова стационарна камера, която снима каращи бясно шофьори, бе монтирана преди два дни на столичния бул. "Цариградско шосе" близо до Орлов мост. Устройството, което е свързано с "Видеонаблюдението" на столичната полиция, засича по неколкостотин джигити на ден и особено вечер, когато по този булевард могат да се развият по-бързи скорости, обясниха експерти. Те уточниха, че в близките дни камерата все още се настройва и заснетите нарушители няма да бъдат глобени. Най-много след месец обаче новият радар ще почне да "лови" каращите бързо столичани, предупредиха от полицията. Данните за нарушителите ще се пращат в реално време към сървърите на сектор "Видеонаблюдение", който автоматично печата актовете за нарушенията. Между 600 и 1000 нарушители заснемат всеки ден над 300-те камери на СДВР, които са монтирани в столицата. "Очите" на МВР "ловят" най-много минаващи на червено или извършващи неправилни маневри шофьори. (24часа)

 

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=426763

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно четиво...

Така и не ми стана ясно какво означава, че при дадено нарушение се плаща двойно. Никъде не става въпрос за увеличаване на глобите, следователно това двойно трябва да е на нещо. На какво?

 

И за пореден път споменавам. Пешеходеца също е участник в движението и носи наказателна отговорност. Може да има "джигити" сред шофьорите, както се споменава в материала, а не е ли пълно с безотговорни пешеходци? Не е ли пълно с двукраки участници в движението, които не само, че не спазват елементарни правила за движение, но и грубо ги погазват??? Пишат колко пари били събрали КАТ от камерите. А колко ли щяха да съберат от глобени пешеходци?...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За алкоола съм съгласен, не 0,3 ами предлагам при всяка стойност различна от 0, да има санкции.

Иначе няма оправия, има хора които "носят" и управляват нормално и при един промил, но това не означава че биха реагирали също така нормално при една внезапно възникнала екстремна ситуация.

АЛКОХОЛЪТ е враг на шофьора!

 

Да живее Трезвеността!

 

А също така добре ще е да бъдат глобявани и повече пешеходци, защото колкото и внимателен да е водача, при движение в рамките на ограничението 80 на околовръстното, много често някак си от нищото изскача полуглух пенсионер или леко подпийнал рибар и тръгва да се мъкне като метеорит по пътното платно с цел да пресече. Е тогава колкото и да си с бърз рефлекс ако е на растояние по-малко от спирачния път го удряш, и кой е виновният?

Наскоро по пътя за София, малко след Чирпан, на участъкът от магистралата който е без мантинела и където теоретично всички трябва да се движим с 80, в сумрака малко преди да мръкне отстрани стоеше една несигнализирана каруца сериозно претоварена с някакви отпадъци, чийто водач се ослушваше в двете посоки и чакаше сгоден момент да прецапа през цялата магистрала, и то беше с еди толкова измършавял и недохранен кон, че горкото животно приличаше на рентгенова снимка.

Е кой трябва да го накаже този?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ти кажа, че дори и без да си помирисвал алкохол може да имаш концентрация от 0,1. Тези за какво ще ги санкционираш? Въпроса е към Фил.

 

А това за влизането в канавката изкърти тъпомера. Пример зимата, не е почистено, и с 5 км/ч може да се плъзнеш в канавката. Да не говорим за пътища с 15-20 годишен асфалт, който е като полиран и при няколко капки дъжд става на пързалка. Или за рано напролет, когато всички пътища са покрити с пясък и спирането е затруднено, същото е и с паветата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да пиеш да имаш алкохол в кръвта, това ми се струва толкова невъзможно, колкото и историята с непорочното зачатие в библията.

 

А за излизането и удрянето в дърво, наистина е мноого тъпо, да добавя още един пример, пукаш предна дясна, правиш дъга и бам у стълба. Идва КАТ и ти казва че гумата ти се е спукала в следствие на катастрофата причинена от твоята некадърност. Е сега техническа експертиза ли ще трябва да предизвикваме?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да пиеш да имаш алкохол в кръвта, това ми се струва толкова невъзможно, колкото и историята с непорочното зачатие в ...

Организъмчето ни само си произвежда алкохолец и за това някои божествени напитки хич не са ни чужди (а наздраве!).

Според мен най-важната мярка трябва да бъде борбата с безнаказаността. Докато има "наши момчета" (и момичета), които се "оправят", нищо не прайм...Законите трябва да важат еднакво за всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да пиеш да имаш алкохол в кръвта, това ми се струва толкова невъзможно, колкото и историята с непорочното зачатие в ...

И на мен ми е чудно. :-k

При нас в АЕЦ-а доста често ни правят проверки с дрегер.Спомням си веднъж че дрегера ми показа 0,003 без да съм консумирал акохол от дни.Полицаят ми обясни че тези показания са в норма.Попита ме какво съм ял и дали съм пушел :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям виждането на законотворците за "втвърдяване" на закона. То и исторически е доказано, че тоя наш народ само с вилата на врата е възможно да го превъзпиташ или сложиш в рамките на определени правила.

Относно алкохола - нека сегашната долна граница от 0,5 промила стане горна. И ще се обоснова: хора сме, празнуваме - поводи всякакви. На сутринта няма човек който да не покаже наличие на алкохол. Далеч съм от мисълта, че всички трябва да ставаме трезвеници, ама то се насмукало и щ`от не можело да ходи се качило на колата.

Пешеходците са също участници в движението и също имат вина за ПТП-та станали с тях. Ама те вина не носят или просто никой не им я търси щото е по лесно да накажеш водача на МПС-то. Всичко обаче дотук не важи за пешеходците - деца! Може би табелата с надпис "Децата нямат спирачки" заслужава наистина внимание.

Относно наказанията за излизане от пътя - то т`ва е голям смях - да ги налагат като направят пътища и след това да ги поддържат както си му е реда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да пиеш да имаш алкохол в кръвта, това ми се струва толкова невъзможно, колкото и историята с непорочното зачатие в библията...

Цигарите оказват влияние при тест с дрегер. Цяла вечер съм бил на безалкохолно, колко съм изпушил не помня. Спира ме полицая, подава ми дрегера, който отчете почти нула, но не и точна нула. Заговорихме се и от любопитство попитах полицая на какво се дължи това показание. Попита ме дали съм пушил. Така че непорочно зачатие може и да е имало smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво се получава като цяло. Някой малоумник като е насреща се блъскаш отгоре му вместо да избягаш удара. По-малоумни не е имало.

Пример: карам си със скомна скорост към Севлиево и след завой насреща ми два мерцедеса с буркани,като втория по осовате. Адекватно действие е да бягаш в дясно. По новото предложение го тряскаш челно като камикадзе от третия свят. Нема да излизам от пътя щот ще има глоба и проверовъчен.

Сладки малоумници ги пишат тия дето само на задната седалка се возят.

Какво значи опасни трожки-пак глупост.

Самия закон е много объркан и пълен с глупости.

Всичко идва от нервен живот на хората и вечно бързане. Нима в други държави няма коли?

Като пример: В италия навсякаде има знак спирането забранено, но през деня има само паркирани коли, но след 17ч. всичко се изчиства. Като няма места за паркинг са намерили решение някакво. Вече карат нормално,нямат нерви.

Всичко е доста малоумно. Първо трябва да решат другите проблеми и тогава да въвеждат повечето неща. Получава се като от пословицата:

Жабата видяла,че подковават коня и тя се наредила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с излизането от пътя, наистина звучи странно. Едно е да излезнеш от пътя, защото караш безумно и друго за да предотвратиш катастрофа. Това ми прилича на прословутата "съобразена скорост". А иначе и сега законът е достатъчно строг, проблемът е, че не се прилага, особено за "хората с връзки".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

глобите нека са високи, но нека се плащат от всички, не само от собствениците на Шкода, Форд, Опел и тн коли. нека глобите да са безумно високи за Q7 и R8, които се регистрират като баничарки/маршрутки/каруци/мотопеди и тн.

но не съм съгласен за това, че ако си катастрофирал трябва да ти вземат книжката. един познат миналата година преобърна 124ката си (късмет че беше с такава кола) защото някакъв му навлезал в насрещното на сляп ляв завой с пределно висока скорост и единствената реакция била да завие надясно през полето... просто някой го е гледал от горе в този момент и приятелят ми се отърва само с уплах и леки охлузвания. е такъв човек защо да му се отнема книжката?

 

а идеята за 0,00 алкохол също сама по себе си е пълно безумие. може да си пушил, ял нещо, пил лекарства. може да е всичко, та дори самите дрегери може дори в Рила планина да ги закараш да отчетат нещо си. във всяка държава има някакъв толеранс за алкохола, няма нужда ние да се правим на пионерите в автомобилнотозаконодаване.

с подобно поведение САМО ще увеличат корупцията при пътните полицаи и ефекта ще продължава да е НУЛЕВ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силно се "радвам" от факта, че в 21 век в българското законодателство продължава да няма термин "заобикаляне" или "избягване" на "препятствие". Тоест - ако се появи автомобил в насрещното движение или друго препятствие на пътя - или го удряте, или сте виновни. Това е положението.

Аз държа де се похваля, че зе спуканата в дупка гума не ми написаха акт, само съм "самокатастрофирал". Чудесно, нали? Удоволствие, само за 2.50 лева. Плюс 1.00 лев комисионна за Цветелина Борисова. Която няма нищо общо с управата на чудесната ни държавава, която сама по себе си за щастие каза "не" не краденето и възползването от власт...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят съвет към мислителите от държавно-обществената комисия е да не се увличат, защото с наказания за трудно определими и доказуеми ситуации само ще натоварват съдилищата, ще хранят адвокатите и ще тормозят гражданите. А последното рано или късно им се връща.

А съветът ми към КАТ е да публикуват на сайта си (http://www.kat.mvr.bg) точна, ясна и актуална информация за административните наказания. Говоря за лесна за възприемане извадка от Закона за движение по пътищата, съпроводена с пояснения и тълкувания, ако такива са нужни.

Пък не е зле да си напишат и работното време. Например, скоро ми се наложи да ходя там за регистриране на смяна на собствеността на автомобил, и трябваше да гадая до кога работят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

твърде хубаво, за да стане реално точно в БГ, най-вече контрола на тези мерки и особено това за джигитите с неправилното изпреварване, предреждане, засичане и тн... просто не мога да си го представя при положение, че 50% от шофьорите считат за нормално присветкането къси-дълги.

 

Дрегера наистина се влияе леко от консумация на цигари и др, а ако преди това си работил продължително с бои или лакове, може и над 0.5 да излезе. За това винаги се засича с кръвна проба. За да се избегне задръстването в болницата може би е нормално границата да е около 0.3, което е една бира. Вече за кръвта - нека да е 0.1, щото грешки винаги стават :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.