Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Вентилатор/перка купе ? - 1.9 TDI


Grace

Recommended Posts

Отдавна не бях влизала, което е и добре и зле - добре, защото не съм имала проблеми с колата, зле защото имах куп други неща на главата :?

 

Днес обаче почна да трака по мое мнение перката за купето - при изключено обдухване шум няма, а колкото повече увеличавам, толкова по-интензивен става шума - всякаш перка опира в нещо. Шума идва от към под жабката и също се чува ясно ляво горе заставайки пред колата...

 

Някой имал ли е този проблем и къде се намира и как се достига въпросната перка??

 

Благодаря на всички отзовали се :)

 

P.s. A къде се намира филтъра за купето?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За вентилатора се сваля се джабката.

За филтъра - навеждаш се отдолу под джабката и ще видиш два плъзгача, прибират се към средата и филтъра пада с капака. Ще се изсипе доста боклук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И филтъра, и вентилатора се крият зад жабката. Филтъра ще го видиш като се наведеш и погледнеш под жабката. Достига се вентилатора като се демонтира жабката.

Поздрави

 

П.П Редно е да го сменяш филтъра за купето от време на време!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лесно е. Има 4 болтчета (пиша по памет). Има ясове после със закачането на гофрирания маркуч за хладилната джабка, че лесно излиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почистих филтъра... егати идиотщината да го поставят вътре в купето :smt018

Наистина бая боклук се поизсипа. Язък за прахосмукирането преди няколко дни.

 

А вентилатора на моменти "пришляпва", на моменти не... всякаш перката опира понякога в нещо... листо или нещо друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо като прискръцване се чува, нали? И при мен го имаше понякога. Това е от втулките. Веднъж ги смазах с и спряха да се обаждат за кратко време. Спасението е да се разкапсулова и прави, което е доста трудно или нов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо като прискръцване се чува, нали? И при мен го имаше понякога. Това е от втулките. Веднъж ги смазах с и спряха да се обаждат за кратко време. Спасението е да се разкапсулова и прави, което е доста трудно или нов.

 

Не, не е прискърцване.

 

като пришляпване - все едно нещо (например изсъхнало листо) опира в перката. Изчезва изцяло понякога, а други пъти е доста осезаемо...

То когато дизела трака няма как да има други шумове (едно от малкото "предимства" на дизела :D), но като е изключен двигателя и колата е на контакт така че да духа е доста дразнещо, когато пляка така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно наистина е листо или друг боклук. Жабката се сваля, като и се отвори вратичката и се развият винтчетата отгоре и отдолу, които се виждат. Измъква се напред и надолу и се вижда вентилатора. Добре е да се почисти основно, защото насъбралият се боклук затруднява движението му, а също така започва и да "бие", откъдето се разбиват и втулките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте,

този уикенд се занимавах с разглабяне и почистване на вентилатора и модифицирах термопредпазителя защото беше изгорял. Причините за това започват с задръстване на турбината с болуци или лагеруването на сухо на оста и, и така се претоварва термо предпазителя и изгаря .

Ето линка към другата подобна трема: http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=13971

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Само да вметна - по принцип и за Октавия се казва, че трябва да се сваля жабката за да се стигне до вентилатора, но може и без тази операция. Да не би и при Фабията да може?

За целта трябва да се легне по гръб на прага на вратата. Прагът трябва да се усеща на кръста, задникът трябва да е извън купето. Главата се намушква под жабката и тогава се вижда как е закрепен вентилатора. При Октавията само се звърта 1/4 оборот мотора по посока обратна на часовниката стрелка и се дърпа надолу, сваля му се куплунга и на компресора за почистване.

Слагане е по обратния ред, само че завъртаме по часовниката стрелка .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що звънях в сервиза на шкода,и ми казаха че на новата фабия се махало цялото табло за да се стигне до вентилатора.Това истина ли е защото господина от там ми отговори че не съм могъл да се справя сам,преди да попитам за какво става на въпрос.Нека някой по-компетентен каже,защото ми е наистина спешно!Благодаря

 

ПС Колата е 2007,и е с двете жабки,моторчето се намира под долната

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна - по принцип и за Октавия се казва, че трябва да се сваля жабката за да се стигне до вентилатора, но може и без тази операция. Да не би и при Фабията да може?

 

Не става на фабията - поне на моята

разгледах го днес

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.