Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Понеже си обичам колата... Питанки масло...


shaft

Recommended Posts

Здравейте,

 

Понеже искам да ми изкара !поне! до "внуци" колата, както старите хора казват, без ремонти smile048 - първото масло кога да го сменя?

 

Спомням си как беше на бензиновата астра 1,4 - на 9к км се сменяше маслото, че и на москвича - на 8-10к, а колите сега са над 180к км и по двигателя всичко е оригинално, т.е. както е излезнал от завода... Е, да, не всичко се дължи на маслото, но не са и ръчкани като някои бараки как ги ръчкат, то затова са бараки, да...

 

Питам за моята принцеса - Octavia 1.9TDI Facelift - На таблото пише след 640 дена или след още 15к км, а й навъртях 7800км за 5 месеца (няколко екскурзийки и станаха...) :)

 

За пръв път карам дизелова кола, не знам на колко се сменя маслото на такъв двигател... Моля Ви за малко помощ :)

 

Извинявам се предварително, ако има тема, но не я открих...

 

Благодаря!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам си с променлив интервал на смяна - гледаш какво пише на таблото и като наближи моментът на смяна - сменяш. В ЕураТек знаят какво масло да ти налеят, не се притеснявай.

 

Ако наистина си обичаш колата - можеш да си сменяш маслото между 10000 и 15000 км, независимо, че му остава още ресурс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Ако наистина си обичаш колата - можеш да си сменяш маслото между 10000 и 15000 км, независимо, че му остава още ресурс.

 

 

Да, наистина, затова ще направя точно така както казваш ;) Доверявам се на опита - за предпочитане е пред незнанието.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде който наскоро е сменял масла и филтри в ЕТ да напише колко са му взели за всичко + работата, че на мен ми предстои да ходя на сервиз май месец. Колата е на 2 години и сервиза се води 30000км./2.0TDI/. Демек трябва да сменят маслото и всичките филтри. Обаждах се в ЕТ и ми казаха цена от 220 до 380 лева за всичко, но това е много неточно. Докато не разбера колко е няма да ходя. На 8 май ми става 1 година от смяната, но съм минал малко километри, така че ако трябва и юни ще да е. До сега пишеха на сайта си, че до 17 април имат -20% на сервизните прегледи/ масла, филтри и работа/. А аз трябва да отида след промоцията. Е няма как да стане. [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми взеха 224.18 лева на 6 март. За масло и филтри(въздушен. маслен и на климатика)

 

viewtopic.php?f=46&t=17954

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колко масло ти бяха сметнали и какво сложи и имаше ли някакви отстъпки от цени и труд. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Справка: 4та смяна или 3та смяна. Цените не са най-актуалните но разликата надали ще е повече от 20%, т.е. стига за ориентир...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.04 Смяна масло Кастрол,плюс 4-те филтъра,плюс смяна на спирачна течност и доливане на антифриз,плюс сменена крушка на стоп 320 лв. с ДДС. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

и аз имам една питанка и за да не отварям нова тема ,направо тук:

 

Карам Октавия 02 2005г.,двигател BJB 1.9тди, QG02 интервал,на 120000км

При последната смяна на масло,която не беше в ЕТ, споменах че ми се е наложило да долея масло 2 пъти и във въпросния сервиз ми казаха,че на тия километри (тогава 105000) може би е по-добре да мина на полусинтетика 10w40. Доверих се на това и казах да сипят такова (сипаха Total 5w40,505.0). ](*,)

Сега пак е време за смяна на маслото (и други неща) и след като разгледах форума ,и звъннах в ЕТ разбирам,че на тази кола се сипва само 505.01 и това явно са били пълни глупости. Дали това е повредило двигателя и мога ли да направя нещо по въпроса ? И сега да си сипя 505.01 или?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

120 000
и най-добрите масла не карат по 120 000км по-скоро от това ще счупи мотора,като първо ще замине турбото,ако караш много мини на 30000км интервал
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се разбрахме.

карал съм с това само от 105000 до 120000,демек 15000км....

преди това е обслужвана в ЕТ и карана с каквото трябва.

ок,вече се разбрахме няма проблем да караш 15000 км с тотала,но моят съвет на следващата смяна да сложиш 5w30/40 което отговаря на 505.01 по възможност Castrol,Motul,Mobil 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

понеже имам приятел в IGOL и ми го предлага на добра цена, те стават ли или само изброените от теб ?

igol също стават доста от моделите им отговарят на 505.01 ето линк http://www.igol-bg.com/articles.php?ArticleGroupID=28

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай сертификата на VW, марката е без (голямо) значение. VW няма да сертифицират калпаво масло с 505.01/506.01/507.00

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден минах отред и аз през ЕТ за сервизно обслужване. Колата е на 2 години и миналата година на първа смяна бях на 10280км и ми смениха само маслото и маслен филтър. Тогава минах на масло кастрол TXT за фиксиран интервал. Като мина 1 година откакто съм с кастрола, на таблото взе да излиза ключето и взе да писка при даване на контакт. Миналата седмица посетих ЕТ, и понеже колата е на 2 години, ама само на 17105 км ми казаха, че ще сменят само масло, маслен филтър и спир. течност. Другите филтри се били сменяли на 30000км. Чудих се аз какво да правя и в крайна сметка им казах да сменят маслото, 4-те филтъра и там това със спир. течност дето трябвало. Само че за маслото се чудех и избрах този път да се върна на това за удължен интервал 5в30 и избрах shell ultra vx 5w30 long life и живот и здраве мисля независимо от пробега, а аз не карам много да го сменя есента на 2011 като имат отстъпки в ЕТ с 20%. Да обаче днес рекох да проверя ей така от любопитство колко ми остава до сервиз на бордкомп, щото в сервизната книжка са ми отбелязали 05.2012година- демек след 2 години. Несъм с максидот и доколкото знам като задържа бутона за нулиране на дневния километраж излиза ключето с инфо за оставащи километри и дни до сервиз. Поне така ми бе досега, отначало като бях с лонглайф масло при първата смяна си ми пишеше че остават още доста км. и дни. Днес като натиснах бутона излезе ключа, но нито км. нито дни не излизат а само по 3 тирета. Възможно ли е да са изключили нещо в ЕТ и да не са ми настройли борда за променлив интервал, ама като гледам тез тирета на нищо май не е настроено. Или дали не трябва да мине повече време та да отчете, защото онзи ден на 21 ми беше смяната. Иначе цялата процедура отне 3 часа в ЕТ и 405лв. Лонглайфа на шела е кажи речи на една цена с кастрола за фикс. смяна/магнатек/. Затова избрах шела, а и разликата при шела в цената м/у това за удължен интервал и фиксиран е много малка, а виж вече кастрол slx longlife отива на 40лв. литър. Друг въпрос е че в ЕТ са ми сметнали 4х1л от шела и ги били сипали всичките, а ми казаха че ще сложат направо 1 туба от 5л и остатъка ще ми остане за доливане, но разфасовките от 5 л им били свършили. Питам ги нали колата побира 3,8л, а не 4, а те карай няма проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като минеш 500 км ще започне да дава оставщите километри и дни до смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско за разяснението колега! С теб трябваше заедно в един ден да си вземеме колите, но аз неможах да ида на 15-ти и я взех на следващия ден на 16.05.2008г.

Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.