Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[Skoda Favorit `91] Project Vikichek


Maniac

Recommended Posts

Здравейте колеги! Досега никога не съм пускал теми за проектите си, но най-накрая се реших и смятам че за тази колца вече трябва да пусна една темичка (от хорски срам дето се вика).

И така, автомобилът е познат за някои от колегите , защото е участвал на соколски манастир 2008г. След което Жоро поморийския го продава и аз го купих от купувача на Жоро година и половина по- късно. Проекта е започнат от Жоро Поморието като е променил интериора. Всичко в купето намиращо се между подовата ламарина и ламарината на тавана е сменено с новия модел и то GLX (плюшения интериор с черни пластмаси). Сменени са мокет на пода вътрешните пластмасови прагове седалки, панели на вратите, панелите на колонките и багажника, таблото и уредите, тавана + добавена наставка за сенниците, осветлението на купето и огледалото за обратно виждане. Купих този “саркофаг” през месец септември 2009г. С повреда в двигателя – пресича маслото. Последва бърз ремонт на мотора и колата започна да се движи отново. След това сменихме гумички на клапаните (вложки), последва смяна на спирачните дискове и накладките. И в общи линии приключих с ремонтите. Дойде ред на тунинга, датата е 20-ти март 2010 – малко време до сокола, трябва да се бачка яко. Като главни замесени лица и “виновници” по проекта мога да посоча следните лица: Коко (Redline), чичо Крумчо, бат Йоско (Ясен), Жоро Поморийския.

Отначало колата изглеждаше така:

018109486.jpg

Тук започва сваляне на железарките, шкурене и боядисване на спирачните апарати и барабаните в черно (нямам снимки на боядисването им).

018109460.jpg

Задницата на автомобила преди началото на тунинга. Запомнете тази задница, защото ще претърпи пълна промяна.

018109509.jpg

На следващата снимка вече е на 15–ки Borbet. с гуми Dunlop 195/50/15

018109533.jpg

018109570.jpg

Продължаваме работата с демонтаж на пластмасовия панел на петата врата, а с него си отиват в пенсия осветлението на номера и ключалката с механизма за отваряне на багажника.

018109696.jpg

018138707.jpg

Идеята е да се направи спойлер запълващ пространството между двата стопа за да се “заглади” задницата. Това автоматично води до проблеми и въпросите: “Как по дявалите да си отворя багажника?” и “Къде да сложа регистрационния номер?”. По първия въпрос решението беше със соленоид предоставен от Коко (за съжаление тук отново не съм снимал), монтажът на соленоида заедно с окабеляването и регулировките ми отне цял ден. Номера явно, че ще е на бронята, но за да не отнесем акт трябва да не забравяме, че номерът трябва да бъде осветен и същевременно да не стои грозно на колата. Тук отново помогна Коко със задна броня на която и е направен “джоб” за табелата. Но предстои много работа по тази броня.

018109611.jpg

Долу виждате въпросният спойлер, който ще се монтира между стоповете, целият в кит (първо китване- грубо)

018109637.jpg

018109664.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук вече е ожулен и ударен първи шприц.

018109756.jpg

След шприца следва и контрола

018109847.jpg

След изшкурването контролата ни показа къде трябва да се нанесе още кит. На снимката вече китът е нанесен.

018109887.jpg

Докато чакаме да съхне кита по спойлера нанасяме първи кит по бронята - на най- явните дефекти. Това ъгълче беше премазано и се наложи да бъде изградено от кит.

018109897.jpg

Имаше и отвори от болтове в бронята които трябва да се запушат, тъй като ще използвам оригиналният и захват към колата. За целта използвахме влакнест кит на “Body”

018109910.jpg

018109933.jpg

Времето до сокола изтича, датата е 29.03.2010, а часът 23:27 с Коко продължаваме да работим в т.нар. “ChoK Chop”. Докато чакаме спойлера да изсъхне от водата след шкуренето с водна шкуртка, а по бронята кита да съхне, се захванахме със стоповете. Вътрешните (които са на петата врата) са от “Silver Line”, но външни такива не намерих и остана единствената възможност да потъмним наличните. Използвахме специално фолио предназначено за светещи реклами за да нямаме големи загуби във силата на светене. На снимката долу Кокича лепи фолиото.

018109961.jpg

Левият стоп е готов.

018109961.jpg

Докато съхне кита фаровете тръпнат в очакване- след малко ще бъдат сложени на пангара. В центъра на снимката се мъдрят и двата вида кит които използвам.

018110033.jpg

Коко е “Фиешън” дори когато шкури. Спойлера на поредната водна шкуртка.

018110144.jpg

Оставяме спойлера след шкуренето да съхне, за да можем да му ударим последния шприц.

018110179.jpg

Докато съхне спойлера два фара бяха “обезстъклени”.

018110154.jpg

Отново шприцоване, след което следва отново контрола, шкурене на вода, сушене и дай боже боядисване.

018110209.jpg

Чакаме контролата да “дръпне”.

018110225.jpg

Приближаваме се до истината.

018110257.jpg

Най-накрая дойде време за боядисване. Кокича е нахлузил калцуни , за които патента се държи от Blackpearl (Соколски 2008).

018110375.jpg

По едно време и въздухът в гаража стана червен.

018110397.jpg

Ето го и вече боядисаният детайл. Цветът е издокаран като този на колата. Опитно установихме че 3 ръце от единия спрей и една ръка от другия водят до желания цвят.

018110301.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Денят е 31.03.2010г. и преминаваме към монтаж на спойлера върху петата врата. На снимката долу вече е монтиран, а номера временно се мъдри долу в дясно чакайки да стане другата броня.

018110587.jpg

На следващият ден (1.04.2010г.) се захващам от рано на работа. Ошкурих влакнестия кит и нанесох обикновенния. На снимката бронята вече ошкурена.

018110619.jpg

Грозното патенце ще става красив лебед. На снимката бронята малко преди шприца- измита и съхнеща.

018110674.jpg

И отново за да не се губи време, докато бронята се суши демонтирах рамената на чистачките, ошкурих ги и ги боядисах, а ето го и крайният резултат:

018110704.jpg

Оставяме раменете висящи и съхнещи като суджуци и шприцоваме бронята:

018110713.jpg

След контрола установяваме, че трябва още малко кит на някои места

018110731.jpg

018110748.jpg

Следва отново да шкуря като ***, вече ръце не ми останаха

018110774.jpg

Rast gele както се казва на турски, стигнахме до втори и надявам се последен шприц.

018110818.jpg

След като шприца изсъхна, цялата броня беше мината на водна шкуртка 800, старателно измита и подсушена. След това дойде ред на облепянето, тъй като идеята е да бъде двуцветна. Долната половина с цвета на купето, а горната черна. Червената боя се пръска по познатата вече схема за издокарване на цвета – три ръце светлочервено и една ръка тъмно червено. Лакът е на Cosmos и е евтин – 5 лв. за флакон. Цената на използвания шприц е 9,10 за флакон. На снимката бронята вече боядисана с първия цвят.

018110915-thumb.jpg

Но уви в този си вид бронята не получи одобрението на главния тунингексперт –Коко и трябваше да се мине лакът на водна 2000, след което да се полира първо с груба, а после с по-финна полирпаста. Не мога да кажа марка за грубата полирпаста понеже я купувах наливно, а финната е известната WS Platinum Lack Protector – наистина е много добра. На снимката Коко шкури “на вода”

018110982.jpg

Последва облепяне и боядисване на вторият цвят – черен. Използвахме структорна боя “4CR Black”(15,90лв за флакон 400ml) препоръчана от Яската – резултата е впечатляващ. Изгражда страхотен релеф. На снимките Коко боядисва черната половина на бронята

018111008.jpg

018111059.jpg

Черната структура вече е нанесена

018111082.jpg

Разлепяме хартиеното тиксо и вестниците за да видим крайния резултат от боядисването. Виждаме и Коко да се кипри до почти завършената броня.

018111208.jpg

След това монтирах лампи Hella за осветяване на регистрационната табела, любезно предоставени от Яската.

018138658.jpg

018277937.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверка работата на осветлението

018138721.jpg

Така ще изглежда на тъмно

018138727.jpg

Всека вечер след работа съм в гаража и продължавам работата по проекта. Датата е 08.04.2010г. 20:32ч. Започвам демонтаж на старата броня.

018148420.jpg

018148454.jpg

Първа проба на бронята. В общи линии така ще изглежда каруцата отзад.

018148279.jpg

Преди да съм монтирал новата броня реших да поосвежа малко багажника, че боята беше доста издрана. Също така да добавя и една пластмасова капачка около закопчаването на петата врата и да пусна кабели за осветлението на номера. За всички тези дейности отиде още един цял почивен ден.

018277947.jpg

018277962.jpg

018277970.jpg

Ето го вече багажникът завършен и бронята е монтирана.

018278098.jpg

018278100.jpg

Да погледнем и отвън на светло как изглежда колата. Добавих калобраните.

018278103.jpg

Времето до сокола тече датата е 11.04.2010г., захващаме се с Яската да демонтираме предната броня, че и нея я чака същото като задната.

018277976.jpg

018277983.jpg

Ясен пое изцяло оголването на предницата, а аз през това време обрязах излишъците от вече залепеното черно гланцово фолио и залепих стъклата на фаровете.

018277998.jpg

След демонтажа, бронята беше ожулена със шкуртка първо 80 , а после със 120.

018278018.jpg

След това нанесох кит, където има места за поправка

018278027.jpg

018278036.jpg

Отново последва чакане за да изсъхне кита. След което започна няколкочасово шкурене в резултат на което се получи следното

018278050.jpg

След шкуренето последва водоструйка и цяла нощ съхнене. И така на 14.04 в 17:29ч. направих следващата снимка на току-що шприцованата предна броня.

018278063.jpg

Последваха часове на чакане да “дръпне” шприца за да мога да ударя 800 на вода върху шприца. Снимка от 19:13 преди да започна шкуренето на вода и вече почти изсъхнал шприц.

018278071.jpg

Около 20:47ч. Зоркото око на кьоравия сокол оглежда прецизно за дефекти (дефектоскопия на предна броня)

018278076.jpg

Шкуренето със водна 800 приключи в 22:43ч. След което бронята отново беше измита. Мисията за вечерта приключва и оставяме бронята да съхне до следвашата сутрин.

018278083.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По обяд на 15.04 се захващам отново с бронята. Облепяне и пръскане на червения цвят.

018278110.jpg

По снимки много не си личи но на следващата снимка боята е матирана със водна шкуртка 2000.

018278137.jpg

За разлика от задната броня тук не следва пастиране и полиране, а нанасяне на безцветен гланцлак “Dupli-color”. След като изъхна от последното измиване с вода, беше нанесен и лакът.

018278154.jpg

Около 22:20 ч. дневните задачи са приключени. Междувременно си набавих още неща: Спойлер – въздухозаборник за педния капак, антикрило за петата врата, козирка за петата врата (качулка) и плътна предна маска с емблема в средата. Все още се чудя кои от тези неща да вкарам в употреба.

018278095.jpg

Очаквам вашите мнения и препоръки. Време е да затварям офиса и да отивам към ChoK Sop-a да къртя по колата! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile126

Безмълвен съм!

Миро, евалата!!! Неможе да се кара обикновенна всекидневка!

А Кокича си има слабост към фавовете! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооо Франко ще има с кой да си прай компания на събора =D>

 

П.П. Това не е ли онзи прясно пребоядисвания дето си търсеше собственик на Соколски '08 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво,Чиче! Перфектно се справяте досега с проекта. Успешна работа по колата занапред желая!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е ли онзи прясно пребоядисвания дето си търсеше собственик на Соколски '08 ?

:smt017 Баш това е фавора, както съм писал в началото на темата.

Браво Чичи :D ,само така :smt017

моля те:-свалете я малко надолу

Бат Сами имам още много работа докато я "заобиколим с тунинзи", а също така излязоха и важни неща за ремонт и всичко това трябва да се случи преди да тръгна към сокола. Така че по принцип е предвидено тръшване, но вероятно ще е на по-късен етап и със сигурност ще е след събора. В момента както е висока, когато седне дори един човек отзад гумите стържат във задните вежди и там ще трябва да се измисли нещо.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи след работа продължих да творя в гаража. Разлепих за да видя как се е получило отсичането на червения цвят. Отсичането беше добре, но с ужас установих че съм станал жертва на хартиено тиксо- менте. Гадорията си остави гнусното лепило върху частта където ще се боядисва черно. Чудих се как да го изчистя. Пробвах с кореселин - чисти го, но заедно с него изчиства и шприца. Пробвах с чист медицински спирт, но много трудно разтваря лепилото. Направих комбинация върху парцала - малко кореселин и три пъти повече спирт. Чистенето отне над час, след което се наложи да шприцвам отново на местата където шприца се отми. Това ме забави допълнително имайки предвид че и новият шприц трява да съхне. И така около 23:50ч. бронята беше боядисана с втория цвят и направих тези снимки:

018287046.jpg

018287042.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аууу Чичи! Видях разпънката между двата палета =D> :mrgreen:

Броните стават много яки с това цветово решение!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много приятно се работи с Чичето, държи да изпипва всичко както трябва. Аз по принцип съм малко нервак, но чичката има железни нерви!

 

Шапка му свалям за старанието и усилията, които полага!

 

Истина е, че имам слабост към Фав-четата.. все пак първата любов не се забравя :oops: и помагам с най-голямо удоволствие с каквото и когато мога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кокич, не съм останал с впечатление, че си нервак.Даже обратното(от работата по Блажей и др.).

Иначе Фава много ми харесва как става, чак ми се прииска да имам и аз един такъв 8)

Браво за работата. =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

=D> smile009 =D>

ама гадничко си приключил с последното мнение - без да покажеш резултата.

Роска, това е резултата - офъштях я и отидох да спя.

Аууу Чичи! Видях разпънката между двата палета =D> :mrgreen:

Митаче то на тая разпънка там и е мястото дори съм я заковал за да ми държи палетите! :smt032 , а относно Кокича съм съгласен с теб, и аз не съм забелязъл да е нервак.

И така... да впиша новите промени. На 18.04 дойде време да разлепя и да видя бронята в двата цвята

018319431.jpg

018319447.jpg

"Найс а?" Ето и снимки в детайли за да се разбере какво има предвид Коко като казва че нещата се изпипват

018319468.jpg

018319482.jpg

Малко отсичане!

018319492.jpg

Ето така изглеждаше урода в началото на деня

018322449.jpg

Дойде време за монтаж на предна броня, маска и новите зачернени отвътре фарове.

018319645.jpg

По едно време помощната бригада огладня

018322928.jpg

Старите и новите фарове за последен път заедно

018322490.jpg

Започна асемблиране на фаровете като накуп беше събрано най-доброто от старите и новите фарове - оказа се че са различни, явно "чеха" ги е ъпгрейдвал през годините, но същевременно с нововъведенията са премахвали някой неща за икономия. Снимка от процеса

018322914.jpg

Колата беше до това състояние когато ми свърши батерията на фотоапарата

018322939.jpg

Работата продължи до пълното събиране на предницата и разпробиване на петата врата като вече е подготвена за монтаж на качулката. Въпросната козирка на петата врата предстои да бъде боядисана днес. Снимки на промените ще кача утре след като снимам.

За желаещите да разгледат по-подробен снимков материал, предоставям линк към албума на колата http://mirtex.snimka.bg/automobiles/skoda-favorit.489455.18109410

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи работата продължи по план. Боядисах козирката за петата врата и започнах подготовката на антикрилото. Пускам и снимки на завършената предница която не успях да снимам предния път и снимка на петата врата с направените отвори за козирката (залепени с фолио предвид дъждовното време)

Козирката преди боя:

018345736.jpg

Козирката беше боядисана със същата структурна боя която използвах за броните. След боядисването:

018345772.jpg

Петата врата разпробита и чакаща козирката:

018345728.jpg

Момент от почисването на старото лепило от антикрилото:

018345830.jpg

Общ вид на предницата в сглобен вид:

018345882.jpg

018345894.jpg

018345905.jpg

Към този вид отпред предстои да се добави едно спойлерче под бронята, което утре ще поръчам и се надявам да пристигне преди събора. Мисля евентуални варианти за маската като възможностите са три: 1.Маската с която е на снимката, 2.Плътната маска с емблема в средата и 3.Маска като тази на колата но със изчистен отвор без емблема.

Днес предстои монтаж на козирката и отстраняване на разни течове на антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази маска си е ок

има едни по широки брони с халогени.....може ли да се намери такава

но и със спойлерче отдолу ще е хубаво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По - широки брони няма ( може да те е заблудил спойлера ) , но полските халогени WESEM (ако не се лъжа за марката ) най - големите им са точно с тоз размер само дето трябва да се пригодят за това окачване , щот оригиналните идват малко солени от към цена .

Чичи , ако си намериш из Варна такива ще ти разкажа на бързо как се монтират на Фаворит .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По - широки брони няма ( може да те е заблудил спойлера ) , но полските халогени WESEM (ако не се лъжа за марката ) най - големите им са точно с тоз размер само дето трябва да се пригодят за това окачване , щот оригиналните идват малко солени от към цена .

Чичи , ако си намериш из Варна такива ще ти разкажа на бързо как се монтират на Фаворит .

:smt017 Броните за фаворит фабрично са един размер и модел вариацията е със и без спойлер/халогени. Марката на халогените които пасват е точно WESEM и са доста разпространени аз имам по-малкия размер на рапида и когато ги купувах забелязох че големите са точно за фаворит, дори на опаковката им има снимка на фаворит. Иначе не съм запознат с монтажа им, но предполагам че трябва да се обърнат стъклата за да мине захвата от долната страна както са захванати оригиналните халогени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile027 Сами, поздравления! Знаеш ли колко се рових из личния си архив от снимки и в нета за да открия фаворит с броня боядисана като моята за да видя предварително как ще изглежда и не намерих. А ти от къде изкара тая снимка, че и в червено. Макар и със закъснение видях че има и друг със същата цветова схема. Повечето ги правят или изцяло в цвета на купето или от средата надолу в цвета на колата.

Пълен изрод си признах те smile126

P.S. Търся си пластмасови вежди като на черния фавор от втората снимка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-широки брони има, но са тунинг добавки от средата надолу. Във Варна има няколко такива, навремето ги гоних по улиците господата, но не пожелаха да ми ги продадат.

 

П.п.: Чичка, не си казал, че търсиш такава снимка бе, нали знаеш, че имам хиляди smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чиче, само един въпрос имам, няма ли да ти е жал после да го караш като ежедневка... или плановете са други?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.