Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ниво на масло на пръчката - нормално ли е това?


35mm

Recommended Posts

Сутринта като долях вода за чистачките, реших да извадя пръчката на маслото. Да де ама вече бях запалил двигателя - почистих я, слагам пак докрай, вадя я - няма никакво масло по нея. Нормално ли е на работещ двигател да не стига масло до маркера на пръчката за масло (последния път беше на 2/3 от долния край на зоната - т.е. перфектно ниво си беше маслото).

И нещо ме притеснява цвета - на бялата кърпичка вместо черно масло, цвета беше тъмно оранжево-червен. Но не толкова черен колкото предишни масла. Наистина такова масло не бях виждал карано - сега е на 6000 км след смяна е ЕТ. Маслото е 5-40 Castrol Magnatec C3 от Еуратек. Знам че чистото масло след каране не мие и е зле, ама това масло зле ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е маслото да ти е чисто(светло кафяво),черно и тъмно кафяво е при дизелите.

А отностно нивото на щеката,що не изчака 5мин. и да провериш тогава?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам си че 2 часа се чака ако е работил двигателя - така от едно време ми бяха казали майстори (и е вдигнал маслото) и затова не чаках. Иначе наистина има логика и след 5 минути да покаже. Утре суринта ще го проверя пак. Цяла нощ сега има време да се стече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МАСЛОТО СЕ МЕРИ НА ЗАГРЯЛ НАПЪЛНО ДВИГАТЕЛ,КАТО СЕ ИЗЧАКА 5 МИН.!!!!

Бегачка, би ли пояснил с 2-3 думи защо на напълно загрял мотор и малко след като е изгасен/5мин./. Защото аз това не го знаех и винаги съм проверявал маслото при студен двигател, примерно преди да запаля сутрин. Онзи ден гледах маслото и ми беше точно на средата на пръчката м/у мин. и макс. Колата е минала 6400км. от смяна на масло и веднъж съм долял 0.5л. При вземането и от ЕТ след смяната на масло беше точно на макса. Разликата м/у долната част на мин. и горната на макс. е 1л. Значи е хапнала 1л. от смяната. Маслото е TXT 5W40. При следващата смяна в ЕТ се чудя какво да сложа, че разбрах за това кастрол txt не го предлагат вече, а слагат magnatec. За magnateca мисля, че не е добър, а не предлагат edge серията. Ще видя какво имат 5w30 за удължените интервали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МАСЛОТО СЕ МЕРИ НА ЗАГРЯЛ НАПЪЛНО ДВИГАТЕЛ,КАТО СЕ ИЗЧАКА 5 МИН.!!!!

 

Мисля и в сервизната книжка го пишеше....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е логично само на загрял двигател да се мери, нормално е да може да се провери и на студено.

Вероятно 5 мин след спиране на загрелия двигател нивото вече е като на студен и може да се мери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е логично само на загрял двигател да се мери, нормално е да може да се провери и на студено.

Вероятно 5 мин след спиране на загрелия двигател нивото вече е като на студен и може да се мери.

[-X

дълго е за обяснение-приемете го че е така и край

най близко до реалното при работа е така

докато изстине двигатела прекалено много масло се отича в картера

а пък на сутринта е съвсем високо нивото-нереално

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е логично само на загрял двигател да се мери, нормално е да може да се провери и на студено.

Вероятно 5 мин след спиране на загрелия двигател нивото вече е като на студен и може да се мери.

[-X

дълго е за обяснение-приемете го че е така и край

най близко до реалното при работа е така

докато изстине двигатела прекалено много масло се отича в картера

а пък на сутринта е съвсем високо нивото-нереално

 

Добре, ако ми е загряла колата и я изгася и след пет минути проверя маслото и не е на максимум,

да долея ли до там още масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МАСЛОТО СЕ МЕРИ НА ЗАГРЯЛ НАПЪЛНО ДВИГАТЕЛ,КАТО СЕ ИЗЧАКА 5 МИН.!!!!

Бегачка, би ли пояснил с 2-3 думи защо на напълно загрял мотор и малко след като е изгасен/5мин./. Защото аз това не го знаех и винаги съм проверявал маслото при студен двигател, примерно преди да запаля сутрин. Онзи ден гледах маслото и ми беше точно на средата на пръчката м/у мин. и макс. Колата е минала 6400км. от смяна на масло и веднъж съм долял 0.5л. При вземането и от ЕТ след смяната на масло беше точно на макса. Разликата м/у долната част на мин. и горната на макс. е 1л. Значи е хапнала 1л. от смяната. Маслото е TXT 5W40. При следващата смяна в ЕТ се чудя какво да сложа, че разбрах за това кастрол txt не го предлагат вече, а слагат magnatec. За magnateca мисля, че не е добър, а не предлагат edge серията. Ще видя какво имат 5w30 за удължените интервали.

 

И аз имах дилема като троята и я реших. В момента съм с EDGE 5w40 505.01. Много съм доволен от маслото.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.