Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

За мигащия зелен сигнал..


FAV135

Recommended Posts

Някои може би си спомнят за този експеримент преди години - по Евлоги Георгиев бяха пуснали опит за зелена вълна + мигащо зелено преди жълтото. Също така съм виждал и в Унгария, но преди години, не сега.

Много ми е интересно - дали има някакви аргументи срещу тази сигнализация, а пък се въвеждат разни таймерчета, броячи и т.н. На мен лично ми е много по-удобно като сигнализация - гледаш само светофара, а не и околните броячи - съответно не се натоварваш и не се изморяваш - оттам - намалява вероятността за ПТП и т.н. Освен това - броячите отдалеч им се следи просто дали е едноцифрено или двуцифрено, едва когато се приближиш можеш да различиш 5 от 8 - аз поне съм така. Всъщност ако светофара има брояч - човек гледа повече брояча, а пък съм попадал на кръстовище с развален брояч, светофара беше червен, а брояча светна зелено и да не ви казвам, че две коли до мене тръгнаха и щеше да стане голям мармалад с напречния път. Конкретният ми въпрос е - има ли аргументи против мигащия зелен сигнал или някакви други ограничения. Или просто само икономически интереси клатят нещата - в смисъл - мигащото зелено е просто едно реле, което се слага на съществуващите светофари и не струва много пари. А пък фирмите предлагат да продадат направо цялостна система за управление и за разтоварване на трафика и т.н. ?!?!?!?!. Защото това си е голяма "благинка" това малко нещо по лични впечатления. Та - който знае нещо може да казва. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, колега. наистина имаше времена с мигащо зелено, и то не само по Евлоги Георгиев, ами и в цялата страна. добри времена бяха - наистина човек беше подготвен за предстояща смяна на сигнала. а сега за съжаление освен, че е опасно, се превръща и в "хранилка" за патрулите. за мен логична причина няма, просто някой гений е казал "така е на запад" и толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз смятам че тези таймери са хранилка за няки фирми! свен в Румъния другаде не съм виждал такива. Във Виена е мигащо зелено , за цяла Австрия незнам - не съм влизал в друг град.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ЗА броячите! За улеснение са. Навреме можеш да прецениш дали ще минеш или ще отнемеш газта.

А иначе откъде ще знам кога ще почне да мига зеленото... и спирачки в последния момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ЗА броячите! За улеснение са. Навреме можеш да прецениш дали ще минеш или ще отнемеш газта.

А иначе откъде ще знам кога ще почне да мига зеленото... и спирачки в последния момент.

да, така е, но на колко светофари има броячи и колко от тези, които са там, работят? и в това време зеленото направо загасва без предупреждение - това не е ли още по-рисково преминаване? според мен никой от нас не е против броячите - наистина са много полезни, когато ги има и работят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, така е, но на колко светофари има броячи и колко от тези, които са там, работят? и в това време зеленото направо загасва без предупреждение - това не е ли още по-рисково преминаване? според мен никой от нас не е против броячите - наистина са много полезни, когато ги има и работят.

Въпрос на поддръжка. Нормално за нашата страна. smile049

Или искате като се развали брояча, светофара да минава автоматично на мигащо зелено. :lol:

Да наистина е добре да има и брояч и мигащо зелено едновременно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Броячите са си много хубави, освен в споменатия случай, когато се разминават със светофата и може да стане страшно. Иначе друг много добър вариант също последните 5 секунди да се изобразяват с цифра вътре в самия светофар -свети си зелено и в един момент се появява 5-4-3-2-1 вътре в самата светлина. Така е много ясно, не се разсейваш да гледаш екранчета и предполагам се мнимизира възмжността за несъответствия. Само, че тоя номер става на по-новите свтофари. За справка в този иначе толкова модерен град Пазарджик вече има такива :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То при нас и със звуков сигнал да ги направат , 90% от "състезателите" ще настъпват газта като чуят сигнала или като замига зеленото , като остават 2-3 секунди......... и.т.н. Разбирате ме предполагам какво искам да кажа! Аз като видя че ми остават 2-3 секунди /или ако беше мигащо зелено/ си намалям и докато стане 0 спирам - ако зад мен няма някой "Шумахер" естествено където си мисли че тоя отпред е без мозък като него да мине на червено. Ако почти всеки постъпва така мисля че само единия вариант е достатъчен /мигащо зелено или таймери/ , ако са изправни разбира се :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Според мен е неоспорим положителния ефект, от това да знаеш какъв сигнал на светофара следва :) Дали ще е таймер или ще мига дадената изтичаща светлина, е по-малкия проблем, пред това, че на доста малък процент от светофарите в цяла България, има изобщо нещо. А относно това, че като се гледат таймерите, не се виждал светофара, ми звучи като далтонизъм :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега като гледам само neich е казал, че във Виена я има тая екстра в момента. Малко повече конкретна информация за дестинации по Еуропата ще е от полза. Таймерите по принцип са хубаво нещо и те, но проблема с тях е че у нас се доставят независимо от светофарната уредба и не могат да се синхронизират много добре. Познавам този проблем отблизо, преди 2 години се занимавах. Ако има таймери - трябва да са комплект с цялостна система за управление и контрол , която е адски скъпа, като сложим и комисионните на разни чиновници и надценките на фирмите доставчици - не очаквам в тая криза да се предприеме нещо честно казано. Отделно и проблема с натоварването да гледаш 2 неща все пак. То вярно че всеки казва - не е проблем, то и аз съм говедо и много неща мога да понеса, а и отвсякъде подскачат разни билбордове, голи мацки пият примерно "спрайт" :lol::lol:, но все пак - за хората които по цял ден карат в града - предполагам умората ще е по-голяма, което има значение - вечер като се прибереш.

За 4-5 сек колкото е мигащия зелен сигнал, човек може да вземе решение дали да спре или да ускори. А за "състезателите" - то тях и червеното не ги спира. Излиза май, че тук проблемът е малката сума - просто никой не му се занимава за по 100-200лв на светофар, заедно с труда и материалите. Друго си е - примерно да викнем консултанти от Японияи Турция, да ни предложат някаква цялостна система за управление на трафика, да им платим обучение на диспечери, абонаментна поддръжка и .т.н. , а пък ако не стане(щото нема паре сега) - то поне можем да продължим да слагаме камерите на светофари, които нямат таймери - така поне българския шофер ще си знае, че винаги е "виновен" и ако го спрат "органите на реда" , "знае какво да прави". Айде да не пиша повече, че ще се ядосам за глупости.. :smt030 . Наздраве със спрайта... (Мноо хубава реклама има)

p.s.

че като се гледат таймерите, не се виждал светофара, ми звучи като далтонизъм

Ами незнам - може и на далтонисти да дават книжки вече - факт, на който съм свидетел, че 2-ма потеглиха - сега дали не се видяли или просто са си решили да си минат на червено незнам. Иначе не съм психолог, незнам, ако някой е правил изследване може да каже дали следенето на два обекта изморява повече, от следенето на един. Доказано е, че нормално човек може да следи едновремено до 5 отделни обекта, ако се появи 6-ти - почваш да си местиш погледа..за да ги следиш всичките. Като се замислим - ляво , дясно огледало, панорамно огледало, панорамен поглед напред.... 4 места на които си местиш погледа и на всяко място можеш да "снимаш" едновременно не повече от 5 конкретни неща.. Ако 2 от нещата за напред са заети от светофар и таймер, остават още 3 свободни за пешеходци, кучета, коли и т.н. , понякога 3 е недостатъчно. Затова и много хора ( и аз съм от тях) поглеждат таймера отвреме навреме и броят сами секундите, а следят светофара по-често. Обаче се оказва че има и някои които следят таймера...?!?!?!!, което си е техен проблем принципно до момента в който таймера се развали( а това се случва май доста често)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "FAV135" - Броячите са по-удобни, според мен. Прост пример.. Булевард Сливница, в София. Посока на движение, от булевард Княгина Мария Луиза, към улица Георги Сава Раковски. Ако има 20 секунди до преминаване към червен светофарен сигнал, има ли смисъл да се ускорява? Без брояч, всички биха ускорили, и на улица Будапеща, като започне да мига зеленото, всички започват да спират. Друго е сега положението, като отдалеч си видиш секундите и като един добър професионалист, си направиш правилна сметка с какво скорост да се придвидиш, в коя лента и така нататък..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че ако се възприеме идеята за мигаща зелена светлина, ще трябва да се променя ППЗДП. А както всички знаете ППЗДП заедно със ЗДП са най-променяните нормативни актове...

Иначе помня времето когато такъв режим на зелената светлина съществуваше и у нас.

И тук един от проблемите, както някои колеги отбелязаха, е поведението на водача зад нас. Лично аз, когато смятам да намаля и спра на светофар, първо гледам какво става зад мен, че на Фабията багажника е късичък :D

На някои водачи жълтото им действа като на бик червено. Сигурно не се сещат че в жълтото означава, цитирам - "Внимание, спри!" освен ако...".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май си прав, че ще трябва да се променя закона. Това автоматично означава, че няма да стане. Нали никой "няма интерес" от онези. Куцо :(

 

http://news.plovdiv24.bg/153772.html

Ето тук, някакъв пловдивски вестник е писал нещо по темата. Положението е подобно май навсякъде.

 

на "простия" шофьор му трябва "проста" сигнализация.. smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.