Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нова камера с радар на цариградско-посока орлов мост?


tihoslav

Recommended Posts

Някъде четох, че камерите снимат, ако се првиши скоростта с 34 километра? Вярно ли е? Тоест ако минеш с 60 вместо с 50 няма да се задействат?

Има нещо такова, мисля, че е след 31 км. над ограничението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • evin

    14

  • pvatanasov1

    11

  • Mishelle

    7

  • tihoslav

    6

Най-много писали в темата

В един момент ми омръзна от постоянното писукане при преминаване (не паркиране пред) бензиностанции. Купих си Whistler (с недоверие) и останах изключително доволен от него. Следващия пак избрах от тази марка, защото изкараха модел, който говори, вместо само да бипка, а тогава от Кобра дори във високия клас нямаха такава опция :)

 

По въпроса с бензиностанциите напълно съм съгласен с теб, особено мразя ЛукОйл, защото незнам какви СъветскИ камери са сложили, щото като мина покрай тяхна бензиностанция става все едно оркестара на Горан Брегович е с мен smile035. С другите вериги нямам проблем. Относно въпроса за говора, моя има Voice mode, въпреки нежния женски с леки еротични нотки глас, мен специално ме дразни и съм го настроил само да ми бипка. За популярноста на двете марки отново си прав, а също така и за отношението и на продавачите, аз примерно си купих този след консултация с познат работещ в Авител, които продават Кобра, а за Whistler чух след като взех кобрата. Абе в общи линии съм доволен, може би защото не съм очаквал чудеса, и съответно не съм се разочаровал кой знае колко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде четох, че камерите снимат, ако се првиши скоростта с 34 километра? Вярно ли е?...

Наскоро по радиото слушах информация за това колко хиляди шофьори ще останат без книжки в резултат на превишаване на скоростта, заснето с камери. Съобщиха, че камерите за момента са настроени да снимат превишения над 31 или 34 км/ч (не помня), което е доста толерантно от страна на КАТ. От друга страна на българина явно не му пука от камерите или е зле информиран след като толкова много народ за определен период ще се вози в ГТ или при познати.

 

sii, със здраве да ползваш детектора и добре да те пази в моменти на леки прегрешения.

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този аванс е похвален... редовно по невнимание налитам на селски камери с +10 км/ч, щото антирадарът ми изпищява в последния момент... и се чудех кога ще се заядат с мен за 10 км отгоре, но явно таргет групата са по-бързите джигити smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли,

 

...

Съобщиха, че камерите за момента са настроени да снимат превишения над 31 или 34 км/ч (не помня), което е доста толерантно от страна на КАТ.

не става дума за толерантност, а за изгода. От КАТ не им се виси по съдилища за да отнемат 5-7 точки. Виж, за отнемане на книжка им се виси. Затова и камерите са настроени да снимат на 34km/h. Всъщност в ЗДП и правилника към него е написано при превишение от над 30km/h. Но радарите имат толеранс и спокойно могат да се оспорват скорости до към 32km/h (при грешка 1.5% и скорост от 100km/h това са си 1.5km/h). Затова има леко презастраховане и номера с точноста на радара отпада.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално на Octavia 2 километражът е отвратително разграфен:

 

1. Маркирани са основно четните километри, което е пълна простотия, защото в цяла Европа ограниченията са нечетни - на френските коли от сума ти години основните километри са нечетни, което е супер удобно и човек се ориентира с колко се движи дори с периферно зрение smile056

2. Важните нечетни километри се падат на някакви мижави междинни чертички на скалата, които няма никакъв начин за необходимите стотни от секундата шофьорът да нацели със смотаната тънка стрелка за да спази точно ограничението и същевременно да внимава за пътната обстановка и за още 10 фактора smile011

3. Цифрите на скалата са завъртени на 360 градуса поради някаква идиотска дизайнерска приумица, което допълнително натоварва ЦПУ-то на шофьора докато разгадае показанието на уреда smile012

 

Няколко пъти се хващам, че зяпам да НАЦЕЛЯ необходимата скорост на смотаната скала, вместо да си внимавам в движението, което е по-важно, мисля...

 

Добре, че имам темпомат, който използвам много често за да не се налага да дебна смотания километраж... :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема май е само в твоето CPU !!! Много ти е слабо милото ... smile175 Даже не бях се сетил за такъв проблем, преди да го прочета. Пък и кой ти гони 1-2 км/ч. Ти влез в десетицата, вместо да гледаш де по чертичките е тънката стрелкичка!!! Ама че глупост :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слабо ми е, колега, слабо ми е. Обичам от малък да внимавам какво става пред мен, вместо да се опитвам да разгадая уникалните контролни уреди.

 

Само за обща култура да те информирам, че между 2 чертички и половина разликата е от 10 километра, та "влизайки в десетицата" без да се заблейваш вече си с 10-15 км/ч отгоре на ограничението. Засечено с GPS. Хубавото е, че няма да те санкционират, както се разбра.

 

Искам да те позяпам как реагираш и "влизаш в десетицата", ако след 90 имаш завой и ограничение 50 и в този момент те изпреварва някой и в насрещното ти изкача камион, който кара в твоята лента, а през това време ти писва и антирадара smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо натискаш спирачките, а после гледаш кое къде е по пътя и таблото. В такива ситуации последна грижа са ми контролните прибори и ограниченията. Гледам първо да оцелея, а после ще мисля за глоби и т.н. Пък и от какъв зор се вкарваш в такива ситуации ?! При мене всичко вече е рефлекси и много малко време давам за мислене. То става за стотни и за секунди всичко. Няма да вадя лупа да гледам чертичките. Просто няма смисъл. Ти какво правиш в такива ситуации при 93км/ч и при 95км/ч. Да не би да е различно ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това не искам да правя и мразя хората да го правят пред мен - да натискат спирачките като видят радар и да заковат на 30-40 при ограничение 50, защото са се ошашкали и нямат време да погледнат/разгадаят километража. Аз правя същото, когато нямам излишни 2 секунди за да разгледам красивите уреди по таблото, а това създава условия някой заблеян да спре в мен. За съжаление уредите на шкода и като цяло на VAG са много далече като ергономия и логика от пежо/ситроен*, например, където отчитането на скоростта е въпрос на периферно зрение и стотни от секундата, без да се разсейва драйвърът с глупости.

 

* говоря за моделите с класически километраж зад волана, без изгъзиците в центъра на таблото... може би единствено при С4 е много удобен централният дисплей

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм виждал километража на въпросните марки. Не споря кои уреди са по-функционални и удобни. Мисълта ми е, че им отдаваш прекалено голямо значение. За мене това са детайли достойни за пренебрежение. Аз не мога да си представя уважаващ себе си шофьор, който да не знае във всеки един момент с каква скорост се движи, че да чака да му пиуне антирадара и тепърва да вземе да зяпа. Ест, че за няколкото секунди които имаш след сигнала на машинката няма да можеш да реагираш и ще набиеш инстинктивно първо спирачките, докато мозъка ти вземе да осмисли нещата. Освен разбира се, ако не си с много богат опит и да ти е рефлекс реакцията при близка среща с радар. При мене не е така. Аз си знам скоростта и знам при сигнал с колко трябва да намаля, за да влезна в ограничението. Не са ми нужни "малките чертички" на километража за това. Но разбира се, това си е мое мнение. Както вече казах, преди да се повдигне тази тема, дори и не бях се замислил колко "непрактични" са деленията на километража! [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мене това са детайли достойни за пренебрежение.

 

За мен са важни, обичам прецизността smile049

 

Аз не мога да си представя уважаващ себе си шофьор, който да не знае във всеки един момент с каква скорост се движи

 

Да, с +/-20 км/ч всеки може да се движи на око. И затова стават катаклизмите по пътищата. А пък ако се качиш на MB S-class или А8 - там усещането когато се движиш със 120, е че пълзиш с 50 smile021

 

Както вече казах, преди да се повдигне тази тема, дори и не бях се замислил колко "непрактични" са деленията на километража!

 

Скучаех и се присетих smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за това не се качвам на такива коли. Нямам пари за такива изгъзици, дето дизайнерите им и не подозират, че ще се движат по родните "пътища". Там всичко е марка и голям гъз. Както се пее в една песен ... 'Мене ме нема в целата схема...'

 

smile152

 

Да си ги карат донорите на органи. За мене една хубава и удобна щкодичка си ми стига. Там не ми се налага да бъда "прецизен" и мога да дам време на CPU-то ми да зяпа и красотите на родината. Тях поне все още ги има ... като пътища няма ...

 

smile159

 

Имам един колега в офиса - дизайнер. И той прецизен като тебе. Голяма болест е това! Гледа един екран и се мръщи. Аз го гледам и ме кефи. Питам го: "Какъв е проблема?", а той ми показва някаква по-светла точица в ъгъла и ми вика "Какъв голям проблем !!!" smile126

 

Ужасна комбинация на мозъчните клетки имат хора като вас smile175 . Имате нужда от smile150 , че да започнете да се радвате на красотата в недостатъците!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя, че той ми е най-добрия приятел и много го уважавам. С горното изказване съм далеч от мисълта да обиждам някого, а напротив - кефя се на хора като вас. То по-скоро беше шега. smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Да, с +/-20 км/ч всеки може да се движи на око. И затова стават катаклизмите по пътищата. А пък ако се качиш на MB S-class или А8 - там усещането когато се движиш със 120...

:smt018

...Ужасна комбинация на мозъчните клетки имат хора като вас smile175 . Имате нужда от smile150 , че да започнете да се радвате на красотата в недостатъците!

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо натискаш спирачките, а после гледаш кое къде е по пътя и таблото....

 

Това е, меко казано, опасно! Освен това е безмислено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като казвам "натискаш" нямам в предвид да свирят гумите! Въпроса е, че ако човек следи нещата по пътя и в колата постоянно, а не когато се "наложи" във всеки един момент ще знае точно колко да натисне спирачките, за да влезе в нормите или да се размине с по-тежки последици от един фиш за 20 лв. Най-важното според мене е да си винаги адекватен на условията на пътя. Няма бързо или бавно шофиране. Има адекватно и неадекватно. Един който кара с 60 по магистралата е не по-малко опасен от някой който кара с 100 в града. Пък и много важно е да си знаеш възможностите и колата, в която си седнал. Има много примери, че богове няма и друг определя резултата, а не този зад волана дето си мисли, че като се е метнал в БМВ и сие е хванал Бог за шлифера и може да прави каквото си иска. Колко такива "помазани" съм виждал в канафката размазани ... Овце! smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има адекватно и неадекватно.

 

Ако се кара по правилата и според ограниченията - всяко движение ще бъде адекватно. За теб и за безсмъртните с BMW може би съм неадекватен, ако карам с 50 в населени места... но въпросът беше в грозните циферблати на октавиите smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:lol: в крайна сметка си абсолютно прав ! Въпроса беше в друго. smile001 Та да се върнем на въпроса ... "Грозните" и "непрактични" уреди на октавията пречат само на определен набор от хора. \:D/ Аз не съм от тях ... и не ми пречат. А тебе не те мисля за ... какво беше ... поради простата причина, че не те познавам. Пък и няма значение какво мисля аз за тебе. Все се каня да дойда на някое събиране и там може би ще се запознаем лично. Тогава може да имам мнение за тебе, но до тогава ... само хубаво или нищо! :smt017
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти вече сподели всичко, което мислиш за мен, няма какво да се кахъриш

 

Проблема май е само в твоето CPU !!! Много ти е слабо милото ... smile175 Ама че глупост :smt018

 

Ужасна комбинация на мозъчните клетки имат хора като вас smile175 . Имате нужда от smile150 , че да започнете да се радвате на красотата в недостатъците!

 

И аз те харесвам, дето се вика smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе не е за тебе бе човек! Аз говоря по принцип за нещата. Нали ти казвам, че най-добрия ми приятел е от групата на перфекционистите и аз много си го уважавам. И тебе те уважавам! smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

не става дума за толерантност, а за изгода. От КАТ не им се виси по съдилища за да отнемат 5-7 точки. Виж, за отнемане на книжка им се виси...

Това е пряко свързано с финансовата облага за тях, което всъщност е и целта им. Но пък за мен в личен аспект си има толерантност от тяхна страна, макар и не това да е желанието им - мога да мина покрай камера с 10-15 км/ч отгоре без да се притеснявам. Заслуга за това имат и "рацерите", защото ако не бяха толкова много на брой, камерите едва ли щяха да бъдат така настроени.

 

И понеже по-горе се засегна момента на среща между шофьор и радар на полицай, да изразя и своето становище. Масово народа като види патрулка и набива спирачка без значение от текущото ограничение и скоростта, с която се движи. Тази година доста попътувах до морето и обратно. Не са единични случаите, когато много шофьори като видят патрулка и набиват спирачка без значение, че се движат с под или равна на означената със знаци скорост. Няколко пъти на магистралата ми се е случвало да карам със 120 км/ч зад някой и той като види патрулка сваля на 100-110 км/ч при ограничение 130 км/ч... Или на шосе при ограничение 90 км/ч сваля от 100 км/ч на 80 км/ч. И се чудят защо съм толкова смел да ги изпреварвам точно преди патрулката... Та си мисля, че част от шофьорите карат според пътните условия и въобще не гледат знаците. И тези на изходите от София (за Пловдив и Варна) са ми много интересни - масово карат с 40-50 км/ч, а ограничението е 60 км/ч...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли,

 

За съжаление освен страха от полицията, голяма част от каращите в България не знаят правилника! Като най-фрапантен пример ми е репортаж от началото на годината на bTV. Там репортера (вече не помня кой) пътувайки към морето по една от магистралите коментираше, че спазвайки ограничението го задминавали, но не с много. Фрапантното в случая беше, че точно в този момент камерата снимаше километража и той показваше ... 120km/h!!! Т.е. в България все още има хора които не са разбрали, че ограничението извън града е 90km/h, а не 80 и на магистралата 130km/h, а не 120km/h smile049 И като ти се "падне" такъв пред теб ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ Пепи, Юли

Според закона, минималната разрешена скорост на магистрала е 50 км/ч. За всички други пътища липсва такава, освен ако не е въведена със знак. Всеки може да кара с каквато си иска скорост, стига да спазва ограниченията отдолу и отгоре.

Иначе и на мен ми се случва от 120 по темпомат, изведнъж да сляза до 80, но ако не е изскочил пред мен на магистралата, нито премигвам, нито свиркам. В петъка пътувах до Видинско и при навлизане в едно населено място, ми изписука GPS за мобилна камера, съответно стриктно си свалих от 50 на 40 според ограничението и точно тогава един скапан макаронаджия реши да ме изпревари на моста и понеже веднага изскочиха след моста онези със зелените жилетки, свърна рязко надясно, преди да е набрал преднина за да се прибере. Е аз трябваше да се изправя на спирачките и тамън си мислех, ще плащаш каш, като му видяха номера, насочиха цялото си внимание към мен. Щях на тях да си го изкарам, ако ме бяха спряли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо,

 

Друга ми беше идеята. Както писах по-горе, репортера на bTV твърдеше, че кара според ограничението и е изпреварен, но той беше с 10km/h ПОД ограничението, т.е. съвсем в реда на нещата е да бъде изпреварен. Освен това карането с 80km/h пред полицията показва само незнание на закона и с нищо не допринася за сигурноста на пътя. В Германия бяха провели изследване и резултата беше, че каращите със скорост под ограничението са по-опасни от тези превишаващи я със същия процент. Изводите за вас.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.