Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Гуми и напрежението в тях :P


Recommended Posts

Здраствуйте,

 

Питането е направо - колко е налягането на гумите във Вашия телевизор?

 

Когато взех колата от ЕТКА ми я дадоха с монтирани зимни гуми, защото така беше уговорката, но тези в багажника - чисто нови goodyear-ки, не ги проверих веднага и цялата зима си стояха "под леглото". Онзи ден ги слагам, замервам и какво - 4+ атмосфери (барометъра не ги хвана просто :D ) като за TIR - защо се помпат така или просто някой го е мързяло да гледа и бам на "максимума"?

 

Сега съм ги оставил на 1,8 атм., защото друсат бая още - много твърд каучука му с каучук...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На капачката на резервоара можеш да си видиш налягането колко трябва да бъде. А това с новите гуми на 4 атмосфери се коментира откакто го има този форум :mrgreen: - от Шкода така ги доставят, в ЕТ просто никой не си прави труда да предава на клиентите колата с нормално налягане на гумите.

 

П.П. 1,8 ми се струва твърде малко налягане.

 

П.П.2. Патрик, мно`о си бърз, бре! smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последният месец карам малко "по-надут" - на 2.8 атмосфери и комай ми харесва, с изключение на малко по-лош комфорт. Разходът ми падна с около половин литър, колата ускорява по-динамично, вече не треперя на всяка дупка или ръб, в завой усещам по-малко накланяне и като цяло по-стабилно движение, защото съм с 15-ки. В момента чувството е, че карам със 17-ки smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последният месец карам малко "по-надут" - на 2.8 атмосфери и комай ми харесва, с изключение на малко по-лош комфорт. Разходът ми падна с около половин литър, колата ускорява по-динамично, вече не треперя на всяка дупка или ръб, в завой усещам по-малко накланяне и като цяло по-стабилно движение, защото съм с 15-ки. В момента чувството е, че карам със 17-ки smile049

 

Мдаа... и като натиснеш спирачката имаш чувството, че караш с 125 ширина на гумата! Особено на мокро! Пробвай при следващия дъжд за да нямаш неприятни преживявания в най-неподходящия момент!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа... и като натиснеш спирачката имаш чувството, че караш с 125 ширина на гумата! Особено на мокро! Пробвай при следващия дъжд за да нямаш неприятни преживявания в най-неподходящия момент!

 

Карах в проливен дъжд от Пловдив до София и не забелязах някакви аномалии... ще внимавам, де.

 

Доколкото знам DTM сериите карат на сухо и мокро с някакви зверски надути гуми - 3 или 4 атмосфери бяха, не помня. Ако гумата е хубава, налягането не би трябвало да се отразява на спирачния път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам DTM сериите...

 

Да де, ама Шкодата няма нищичко общо с DTM автомобил - нито с гуми, нито със спирачки, нито с нищо smile049, "леко" неуместна аналогия правиш. А и PRR е прав за износването на гумите. 2,2 атм. май е най-универсалния вариант :-k.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако гумата е хубава, налягането не би трябвало да се отразява на спирачния път.

 

Никакъв шанс няма да напомпаш гумите на 3 бара и да очакваш, че колата ще се държи адекватно или износването ще е равномерно, пък ако ще и петстин лева топ-гума да си турил ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се спори, но гумите обичат високото налягане - основно на тема дълговечност и оптимални условия за работа. 2.8-3 атмосфери не са безбожно високо налягане, дори се препоръчва от производителя при натоварване. Сцеплението на сухо и мокро единствено зависи от шарката и ламелите на гумата. Дори при високо налягане каналите и ламелите се "отварят" и гумата отвежда вода по-ефективно и влиза в аквапланинг при по-висока скорост от мека гума. От налягането на гумата зависи единствено сцеплението на сняг и лед - когато е ниско е по-добро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предните гуми (при предно предаване) ги карам около 2,5 атм. Казвам около, защото масовите манометри, които използваме, вкл. и тези по бензиностанциите, са доста неточни.

Според атмосферните условия и начина на каране, налягането в гумите може да се промени с 0,3 - 0,4 атм. за по-малко от час. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих немски цифров манометър от Практикер за 15-на лева, който е много точен. Първо меря с него за да видя каква е грешката на манометъра на бензиностанцията и после помпам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.8-3 атмосфери не са безбожно високо налягане, дори се препоръчва от производителя при натоварване.

 

Не съм много сигурен, но едва ли ще видиш тези стойности, ако си загледаш стикера на вътрешната страна на капачката на резервоара - там производителя е дал препоръчителните стойности за налягането на гумите спрямо вида терен и нивото на натоварване на колата.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се спори, но...

 

Чакай сега, никой не спори - дискутираме човешки! Аз не съм гумаджия и винаги са ме гледали странно когато съм ги карал да ми помпат гумите колкото пише на капачката на резервоара. Коментара винаги е бил "Абе по-добре повече напомпани да не трошиш джанти", но аз отвръщам, че за всичките години джанта не съм кривил (да чукна на дърво) и предпочитам гумите ми да се износват правилно.

 

Има резон в това, което казваш, но от друга страна си мисля, че при по-високо налягане (примерно 3+ бара) гумата започва малко или много да изменя "стъпката" си върху асфалта. И друго: защо производителите да пишат едно като препоръчително налягане, а ние да го "коригираме"? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега си разгледах гумите (Hankook Optimo 4S всесезонни) - на тях има написано масимално налягане от 44psi, което е точно 3 атмосфери. Предполагам засяга не само механичната здравина на гумата, но и пътното поведение. Номинално налягане не е означено и по спомен не съм виждал гума с такова - означават само максимално допустимото. Шкода препоръчват 3 атмосфери налягане отзад при full load, което е гранично конкретно за този модел гуми. Ще погледна на старите ми летни мишленки колко им е максималното налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се спори, но гумите обичат високото налягане - основно на тема дълговечност и оптимални условия за работа....

 

Виж картинката която съм пуснал и пак помисли! Дълговечност при по-високо износване в средата? Да, ама не smile049

 

Гумата трябва да се кара напомпана според предписанието! Принципа е че колкото по-нископрофилна и широка е гумата, толкова по-високо е номиналното и налягане. С други думи ако при 195х65х15 оптималното налягане е 2.0-2.2, то при 215х50х17 (примерно) то ще е 2.5-2.7 (дори 3.0). И ако производителя е казал 2.5 а ти караш с 3.0 единственото което печелиш е по-нисък разход. Всичко останало ти е на минус! Да не говорим, че при каране гумата се загрява и от там налягането се повишава. При пренапомпана гума това може да доведе до превишаване на допустимите граници и пръскане на гумата. За последиците сам можеш да се сетиш!

 

Накратко - карай си гумите както искаш, но не се опитвай да се изкараш по-разбирач от производителя който е инвестирал милиони преди да почне да произвежда гумата! Той знае по-добре от теб кое е оптималното налягане!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумата трябва да се кара напомпана според предписанието!

 

Току що стана ясно, че такова няма от производителя на гумата. Той казва кое налягане е максимално за гумата. Шкода дават универсално предписание, като са си направили някаква груба сметка между сцепление, комфорт, разход и незнам-какво-си-още. Щеше да е добре всеки конкретен модел гума да се означава с конкретно номинално налягане, но не би. Аз казвам, че на мен ми харесва сцеплението при 2.6-2.8 атмосфери, до който извод съм стигнал след 1000 километра шофиране при всякакви условия. Явно това е оптималното налягане за моя модел гуми. Всеки трябва да поекспериментира и да намери оптималното налягане за своя модел гуми. Което няма нищо общо с препоръчаното от Шкода.

 

При 3 атмосфери трудно ще ти стъпва гумата само в центъра на грайфера при 1.5 тона кола. Аз моя байк го карам с 3 атмосфери гуми и пак като седна гумата си стъпва с цял грайфер. За да износиш гумата централно сигурно ще ти трябват 10 атмосфери налягане... на велосипед :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен баща ми ги свали от 4 на 2,5, ноооо.... Определено ме заболяха бъбреците от друсането и ги намалих на 2,2 - на магистралата се усети прилично добре как вози, но следващия ден в София ги свалих още - 1,8 бара, защото павета, дупки - всичко тропаше направо и на 1,8 ми харесва как седи на тоя каучук за София.

 

Сега пък се замислям за разхода :) Видимо не са меки като е паркирана, а волана се върти по-трудно на 1,8, да! Това ясно защо.

 

Зимните бяха 2,2 сто процентово - разхода беше прекрасен, че дори неземно прекрасен, а возенето беше любов. Сега не съм толкова сигурен, не съм засичал още разход, но се замислям за натамъняване на разхода и свикване с возенето... :)

 

Опела беше на 2,0 предни и 2,1/2,2 задни (175х65 14" Клебер) и возеше прилично за кола на 17 години и разхода беше супер за бензинов мотор.

 

Всеки казва различно, а аз не съм гледал на капачката какво пише - моите са Goodyear Eagle nct 5 195х65 15" - не съм погледнал скоростния индекс, но тези са си с колата дошли, така че... Явно стандартни за модела.

 

Но по онази табличка, аз карам предимно градско и от време на време извън София на не повече от 120-130км/ч - обичам си колата.

 

Следователно 2,0 би било най-добрият вариант за мен?

 

 

 

ПП 08 Април 2010: Пък и Skoda предписват налягане в гумите, каквото е за Чехия с хубави пътища, не за дупките в родината. Говоря главно за пазене на гумата, джантата е ясна, ако ще заминава ще замине :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-просто и най-хубаво за един потребител е да спазва упътването (предписанието) на производителя.

Колега, не карай гумите си меки: Първо колата е по-неусточива в завой и изобщо. Опасно е за сигурността. Също гумата се съсипва. И от повечето деформация и от повечето топлина. Все се каня да снимам разрушени гуми от това че са карани меки, ама вече ще пусна снимки наистина. Цялата вътрешна повърхност става на парчета и прах и се рони. И даже падат и се късат парчета от страницата. Износва се повече по краищата.

 

По-твърди също е вредно защото гумата наистина си променя контактното петно - става по-малко. Пак сигурността е в опасност. Окачването на колата ти е сметнато за омекотяването от гумите - като са много твърди товариш цялото окачване - всяка дупка съсипва тампони, амортесьори, всичко. При каране гумата се загрява и става, ако е 2 атм. на студено, поне на 2.5 или дори 3 атмосфери като я караш, колкото по-бързо караш толкова по загрява. Ако тръгнеш от 3 на студено, PRR ти го е казал - ще доближиш критичното налягане от 4 атм. Тук азота помага малко. Много се е писало за азот и въздух. Истината е проста и е следната: Не въздуха, а влагата във въздуха кара да се увеличи налягането в гумата като се загрее. Азота понеже няма влага практически в него, затова по не се променя налягането в гумата. А и има леко по-добър ефект за стареенето на гумата отвътре.

Ако си помпаш гумата през зимата с въздух при някой силен сух студ, когато влажността на въздуха е по-малка, по-няма да ти се мени налягането с температурата. (тази подробност е само за маниаци). Лятото въздуха е по-влажен в атмосферата. :)

По-лесно е да помпиш с азот.

 

Според мен налягането трябва да е поне минимално колкото си пише за колата ти, и никога надолу, а само нагоре може да се променя (когато караш много бързо, се вдига по таблица. Например за моите гуми 195/65 R15 които са нормално 2.0 атм за до към 120 км/час , трябва да бъдат 2,7 атм ако ще карам продължително с 200 км/час.

Съсипваш гумите, окачването и ако се меки и бензин, ако нямаш правилното налягане. Освен че е много опасно.

 

Резервната гума в колите ако някъде се срещне на 4 атм, е така защото в упътването на колите така си пише: резервната гума да бъде напомпана на максимално налягане. Първо защото ако се спука гумата с 5 човека колата, то за такъв товар гумата ще трябва да бъде по-напомпана отколкото ако си сам. Второ, ако няколко години не си я погледнал тая гума, от 4 атм, поне има някакъв шанс да е останал малко въздух в нея. Макар че поне 1-2 на година трябва да се проверява. В книжката на мойта Октавия 1 ясно си пише резервната да си седи на 4 атм.

 

Макс. Налягане което го пише по страниците на гумите в никакъв случай не е налягане на което трябва да се кара. Това е колкото гумата може да издържи.

Ако е 2,5 атм студена, и караме супер бързо с много тежка кола, гумата лесно ще мине над 3,5 атм. Като загрее и тия 4 са предпазна мярка.

 

Не мога да коментирам гумаджиите които проверяват гумите по колите когато току що спрели при тях с топли гуми. Или по бензиностанциите. В такъв случай всички производители препоръчват ДА НЕ СЕ СПАДА гумата ако показва уреда повече. Гумата е топла и това е нормално. А ако топла ви я напраят 2.0 например ако това е примерно предписаното, после като изтине или карате бавно – направо се чудя на професионализма на някои майстори. Гледал съм ги.

 

Шкода вече имат ли модели с уреди за следене на налягането в гумите на таблото? Много е удобно. Във всеки един момент ти изписва във всяка гума колко е, и ако караш бързо по магистрала, може да видиш дали едната е по-различна (при висока скорост е важно на един мост гумите да са с равно налягане).

Гумите с ROF - технология да се кара до 80 км с 80км/час (има изключения до 30 км пробег при Тойота RAV) със спукана гума, е забранено да се слагат на коли без такава система. Понеже ако спукаш гума не можеш да разбереш че е спукана, а с тази система ще видиш че налягането е станало 0 атм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Благодаря!

 

Аз забравих да спомена, че онзи ден си погледнах какво пише на капачката - ако често са до 3-ма в колата - предни 2,1, задни 2,2. аз така ги направих на OMV, след което си ги замерих сутринта и се оказа, че всичко е точно както трябва да е :) За вървежа видях разликата, определено и вече ми е ясно за некомпетентността ми. Аз като не карам с повече от 120, мисля, че така ще си ги оставя. Харесва ми как се държи колата.

 

Не знам дали са едни и същи табличките на капачката, но на фейслифта пишеше за по-големите гуми и за 195/65 R15, че ако са 5 човека fullmax - 3,2 атмосфери да се помпат задните а предните на 2,8. :) След като са го написали и е определено, че е добре за колата, отговаря на физическите закони, следователно изпълнявам :)

 

 

Благодаря отново за поста!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледайте какво пише на самите гуми и зарежете стикера на Шкода. Както казах на моите гуми пише макс 3 атмосфери, следователно няма как да ги надуя на 3.2 както съветват от Шкода. Стикерите са ориентировъчни, но най-важната информация носи самата гума - и като поведение, и като налягане (максимално).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак ще напиша

 

Когато ми сменяха зимните с летни гуми от сервиза ме попитаха дали колата ми е дизел и след като отговорих, положително те ми напомпаха гумите на 2.5 bar-а.Обясниха ми, че когато колата е дизел тя е по тежка и за това ги попмпат толкова. Гумите са ми чисто нови Debica Furio 195/65/15.

 

Искам да попитам дали трябва да си понижа налягането в гумите до това, което е написано на капачката на

резервоара?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.