Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Връзване на аларма Сатурн М5 на Октавия 1 - РЕШЕНИЕТО


venll

Recommended Posts

Колеги закупих си Шкода Октавия 2000 г. 1,9 ТДИ и ми подариха аларма Сатурн М5. Нуждая се от помощ да свържа алрамата. Това е схема на свързване на алармата:
3f9e76536dada5be.jpg
но не ми е ясно къде се свързват кабелите. Ако някой може да ми обясни по-подробно ще съм безкрайно благодарен!
Не съм наясно как да свържа кабел 2 оранжев, какво да прекъсна за да предотвратя запалване на автомобила. Как да свържа централното?
Благодаря Предварително!
Решението в по-долния пост!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С благодарности на колегата " minimalizum ", който въпреки ангажиментите си ми помогна много smile126

 

ако модераторите решат да местят темата в "Сам се справих" /както писах по-горе не се справих сам, а с помоща на minimalizum/

Това е решението за монтаж на алармена система Сатурн М5 на Шкода Октавия. Смятам, че ако имате други алармени модули, начина на вързване е подобен и това ще Ви помогне. Преди бях монтирал сам алармата си на предишната кола Голф 3 и се захванах с монажа на алармата върху Шкодата. Проблемите възникнаха когато трябваше да се свърже системата за отключване и заключване. Не знаех от къде да взема сигнал, но сега ето решението за монтажа.

 

Сваляте следните корите:

- под шофьорското място

- отстрани на конзолата, пред вратата на шофьора

- капаците на волана

Сваляте кората на шофьорската вратата, /развиват се 7 винта, маха се пулта за управление на стъклата и заключването, развиват се трите болта, откачат се куплунгите и кората се измъква нагоре/ и виждате това:

94f7445363548ad7.JPG

Откачате щипката която държи снопа с кабели и намирате бяло-жълт /заключване/ и жълто-черен/отключване/. Затваряте механизма на шофьорската врата, без да затваряте вратата, и с пробна лампа, не с диод, а с обикновенна лампа с нажежаема жичка, опирате единият край на пробната лампа на маса, а другия върху заголените кабели. В единият случай отключва, в другия заключва автомобила. Прекарвате си кабели, защото на алармата са къси, като сваляте маншона на вратата. Имаме заключване по маса.

 

Вързвате масата на алармата и общите синьо/черен /отключване общ/ и зелено/черен /заключване общ/ и ги вързвате към масата на автомобила. Аз използвах масата на страничната конзола. Там има един болт, който използвах.

5063840e8e625fd5.JPG

Свързах прекараните кабели от вратата към кабелите на алармата за отключване/сиво-черен/ и заключване/кафяво-черен/

 

След това прекарах захранващите кабели на алармата - червен за постоянен + и жълто зелен АСС до кабелите захранващи касетофона. Просто така ми беше по-лесно, отколкото да се завирам под волана и да ги търся там.

ad05e74bd5f1a7fc.JPG

пробвах алармата - отключваше и заключване. С една дума до тук "добре".

 

Сега свързах алармата към мигачите. Първоначално бях решил да ги свържа към габаритите като използвам бушоните и не развалям капаците, но после размислих. Като ще е гарга да е рошава!

7737268da7473334.JPG

Тук виждате къде съм пробил кабелите за намеря мигачите. Това са два кабела черно-бял и зелено-черен.

Вече вързаните от алармата кабели /жълти /

4c78d288a323b192.JPG

 

Това е насипното състояние на алармата, като в момента съм извел кабелите за рупора /сив/ и кабела/бял/ против отваряне на предния капак. Голям зор беше докато прекарам кабелите. Просто няма дупки от където да минат и използвах черна тел, която прекарах покрай жилото за предния капак.

1d25aec6a96c1a64.JPG

изведох диода до станичната гредичка на предното стъкло, защото не ми се пробиваше никъде по колата.

От тука нататък навързах кабелите на сноп, със свинска опашка вързах модула на алармата към една шина до вратата и започнах да и включвам/изключвам различните функции. Не вързах втория бял кабел към "-" на вратата защото не го намерих кой е и реших да използвам токовия датчик на алармата. Ако има консумация на ток ще се задейства, а с отварянето на коя и да е от вратите, дори и багажника се задействат светлините в купето. Не съм използвал и прекъсване на запалването, защото в ключа имам имобилайзер. А дори и да прекъсна тока към помпата, това лесно се елеминира с кабел от Акумулатора. Прекъсване на въртенето на стартера се елеминира с бутане и палене на скорост. Може нещо да не съм направил както трябва, затова съм отворен за мнения и от други колеги.

И помнете, че електрическата връзка трябва да е като социалистическо семейство - СТЕГНАТА И ЗДРАВА!

Това е! Още веднъж благодарности на minimalizum - без него нямаше да се справя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...
ангажиментите ://store.picbg.net/thumb/8A/D7/94f7445363548ad7.JPG[/img][/url]

Откачате щипката която държи снопа с кабели и намирате бяло-жълт /заключване/ и жълто-черен/отключване/.quote]

 

 

Браво за статията! Аз днес реших да се пробвам с монтажа на аларма, но бяло-жълтият кабел не реагираше на подадената маса. Реших, че е заради защитната функция на централното при заключване (с диода) и свързах масата за заключване от алармата освен към бяло-жълтия и към сиво-жълтия. Алармата заключваше със защитната функция няколко пъти, след което центр. заключване престана да работи дори от ключалките на вратите. Махнах алармата, свалих буксата към комфорт модула и нещата засега се оправиха. Ако някой може да ми помогне към кой проводник да свържа масата за заключване ще съм благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ангажиментите ://store.picbg.net/thumb/8A/D7/94f7445363548ad7.JPG[/img][/url]

Откачате щипката която държи снопа с кабели и намирате бяло-жълт /заключване/ и жълто-черен/отключване/.quote]

 

 

Браво за статията! Аз днес реших да се пробвам с монтажа на аларма, но бяло-жълтият кабел не реагираше на подадената маса. Реших, че е заради защитната функция на централното при заключване (с диода) и свързах масата за заключване от алармата освен към бяло-жълтия и към сиво-жълтия. Алармата заключваше със защитната функция няколко пъти, след което центр. заключване престана да работи дори от ключалките на вратите. Махнах алармата, свалих буксата към комфорт модула и нещата засега се оправиха. Ако някой може да ми помогне към кой проводник да свържа масата за заключване ще съм благодарен.

 

Само трябва да уточниш за какъв модел,година кола говорим и от къде си :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Здравейте колеги.Имам проблем със свързването на аларма гиордон в686б-г2171.Следях всичко в тази тема намерих си кабелите направих ги точно както беше описано,но все пак нямаше резултат.В последствие стигнах до извода че нямам ток до машинката на шофиорската ми врата.Стигнах до този извод защото машинката си я купих нова до сега мислих че проблема е в нея.Днес я смених, започнах да вързвам алармата и се оказа че пак не става централното си работи на 100% при всички други врати само на шофьорската НЕ.Това ми е голям проблем и искам да го разреша но ще ми трябва вашата помощ.Ще бъда свободен да опитам всичко ,каквото ме посъветвате другата събота.Благодаря ви предварително .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

До колкото разбирам отклюване и заключване става чрез подаване на маса към съответния кабел,  

ЗАщо трябва да се маха кората на вратата?

Има ли някаде куплунг кадето се свързват  тези кабели и от където могат да се вземат повечето токове и където "връзките" биха  станали по здрави и по сигурни(и без тва токовете на колата са слабо място ) 

Ако някой има ръководство на български, в което да има и ел схеми  нека да го сподели (аз все още и рък. за експлоатация немога да намеря на бълг.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схеми на повечето неща  за Октавията има в Аутодата.

Токовете  са  си  много  добре  в колата .... виж   ел.инсталацията  има   и  слаби  места  ;)

 

Основно кабелите  за  алармата  се  навързват под волана , над педалите  , зад бушоните.

 

Кората  се  маха   на  шоф. врата , защото  само  от  там може  да  "хванеш" централното заключване  , както  и  ключето  за светване  на плафона ако ти трябва. 

 

Успех  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Да попиптам какво ще рече  'vehicle area network' пишего на проводници виолетов и виолетов/бял и какво управлява тя гледам го на схематаза централното заключване в аутодата. 

под волана открих една черна кутия-предполагам че това е мултифункционалния модул за управление в него влизат и въпросните 2 жици виолетова и виолетова/бяло.  мисля си че може би чрез тях се  управлява централното

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 vehicle area network   =   VAN  

 

Това  е  система  в  автомобила  от  2 кабела ( жълт  и  черен  при  моя автомобил )  по  която  си  комуникират  различни  модули  .

Например :

Всяка   врата   има  такъв модул  и  си   прави   връзка  с  главния  комфорт модул под  волана.   

 

НЕ БАРАЙ  ТЕЗИ   КАБЕЛИ   от  там няма   какво  да   ползваш  или  да  се  връзваш  за  тях.  :)  информацията която   "  тече   "  там  не ти  трябва.

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 години по-късно...

Здравейте имам въпрос за една аларма. Колата е Октавиан 1999г. 1.9 тди 110 коня. Всичко съм свързал за мигачите за централното от шофиорската врата съм взел сигнал отключване и заключване и постоянен ток за акармата съм взел от СД-то. Но като отключа колата с дистанционното на алармата и след 1 2 Мин колата се заключва. Каде греша?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Активирали сте функцията за автоматично заключване, ако не се отвори врата. Пробвайте след отключването да отворите някоя друга врата. И изключете от алармата автоматичното заключване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, venll написа:

Активирали сте функцията за автоматично заключване, ако не се отвори врата. Пробвайте след отключването да отворите някоя друга врата. И изключете от алармата автоматичното заключване.

Тя заключва вратите и като съм отворил вече някоя врата. Само отворената врата докато е отворена не се заключва. Каде да търся настроийките на алармата? Някаде по модула за управление или с дистанционното?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.