Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Марек - моят Рапид !


Ivaka

Recommended Posts

И така пролет иде и е време ветераните да бъдат поразбудени от зимен сън :) Все още не сме излизали от гаража - за съжаление, но съм го метнал с основна профилактика на водната система, че да няма изненади като го подкарам. Ще му сложа термостат Wahler - / на Фелата сложих такъв и за сега се държи много добре/ - че в края на миналото лято на връщане от един плаж тъпия термостат / Calorstat - France/ като задържа, за беля в едно грандиозно задръстване по Аспарухов мост - няма да Ви казвам как съм я бутал 1/3 от моста за да не хвърли водите.......

022916705.jpg?r=0

022916710.jpg?r=0

Сега свалих да промия радиатора, след което следва яко промиване на системата и наливане на розов антифриз . Надявам се да не ми поднесе някоя изненада, като някой теч, но и да има ще се оправя- кво да се прави стари коли.....

 

Свалих вентилатора на радиатора и направо го смених с по- нов , който беше отворен и ревизиран / посмазах му втулките / .

 

022905872.jpg?r=0

022905867.jpg?r=0

 

Сега задължително ще си прекарам едино кабелче с ключе в купето , успоредно на термо датчика , който включва вентилатора / за всеки случай/.

 

В един магазин за маркучи и тем подобни си намерих скоби неръждавейка и смятам да си напълня една торба и да смeня къде що има скоби по водните съединения, че много мразя като ръждясат .

 

Следва продължение....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 138
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Ivaka

    50

  • bega4kata

    12

  • Krankenstein

    9

  • skodko

    9

Най-много писали в темата

Сваляне на джанти и оглед на спирачките за течове и състояние на накладките - всичко си е наред

022905861.jpg?r=0

022905864.jpg?r=0

 

Още малко новички елементи по запалването :)

022916713.jpg?r=0

022905838.jpg?r=0

022916720.jpg?r=0

022916725.jpg?r=0

022905843.jpg?r=0

022916751.jpg?r=0

022916751.jpg?r=0

022905819.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Установих , след като ги свалих за проба, че задните амортисъори са поотслабнали с времето и експлоатацията. За съжаление нямам нови / имам 120-кови, но те ще са за експеримент след време/ . Установих, че резервния комплект 130-кови , които имам са значително по-стегнати и ще сложа тях. Сложих им новички тампончета.

022905907.jpg?r=0

Искам да е колкото се може по-стегната , а не да ми се олюлява - особенно в по- екстремните завои :) . Знам, че за целта трябва да се поработи маалко повече, но и на това ще му дойде времето. Може би ще трябва да се измислят и напаснат нови , по- твърди амортисьори :roll: .

Също това е една идея, която може би ще помогне , въпроса е щанга от какво ползват

022914518.jpg?r=0

 

Направих и малко осигуряване против някои нежелани случки ..

022905875.jpg?r=0

022905887.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пооправих дясната врата, в която се бяха посъбрали доста проблеми .

Стъклото не се смъкваше до долу, а само до средата. Оказа се дребна работа - изпадало едно маркуче, което напътства жилото и от там самото жило се замотава във вратата и за това не е работило. Вече е ОК , което мн ме радва защото си бях търсил преди време нови механизми / направо да ги сменя и на двете врати/, но се оказа че за Рапид не се намират...

Другото беше малкото триъгълно стъкло. Всъщност нямах стъкло, а направено такова от плексиглас , че и беше с едни гадни пукнатини / явно преди време са я разбивали, във вратата имаше парченца стъкло/ и тогавашния и собственик не е намерил такова стъкло за Рапид. Е аз си бях намерил и сега си го смених :)

 

022905786.jpg?r=0

022905713.jpg?r=0

022905720.jpg?r=0

022905793.jpg?r=0

022905802.jpg?r=0

022905813.jpg?r=0

 

Сега беше и момента да сменя целия механизъм за затваряне на вратата / бравата/, че нещо се беше износила явно и на няколко пъти ми се отваряше в завои - влизах с вратата напред - буквално ! / добре че не стана някоя беля/ .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Страшно много ме дразни колко много стърчи задницата :

 

019319816.jpg?r=0

023691187.jpg?r=0

 

И реших да си направя един експеримент, за който си мисля от много време -->

 

024758361.jpg?r=0

 

Това е разликата между пружини от 120 и 130/ Рапид/ ! Разбира се толкова е в свободно състояние. Смених пружините на Рапида с такива от 120- ка . Разбира се смених и амортисьорите с нови 120- ви , сиви . Като първи впечатления - като височина ми хареса..... горе долу...... леко се притеснявах, че калниците идват твърде близо до гумите , които надстърчат защото съм с 35 мм. фланци. Лошото е , че както и се очакваше гумите / носачите/ се поотвориха повече от колкото ми се искаше -- > в тази посока / \ :( .

До сега съм го карал веднъж - хубавото е че не се сбъднаха опасенията ми че ще задере някой калник в гумата . Разбира се карах сравнително внимателно. Може би положително в случая е изкривяването на гумите - така някак си успяват да не се срещнат с калника. Нооо стои гадничко..ще трябва да се преработват нещата явно .

Новите амортисьори са сравнително твърдички, което е добре в случая, но си мисля че ще трябва да ги напълня с по-гъстичко масло, че да се повтвърдят още.

 

Ето няколко снимки :

024758362.jpg?r=0

024758363.jpg?r=0

024758341.jpg?r=0

024758342.jpg?r=0

024758346.jpg?r=0

 

024758352.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отваряй и предните сега и си готов за пистата:

dsc_0086.jpg

38438_142094242481879_100000439111784_318624_5441628_n.jpg

 

А щангата и аз се чудя от какво е. За да стане е важна ширината, както и чупката в средата за да мине под скоростната кутия. И след това да се измисли как да се настройва твърдостта й...

109_3207_190.jpg

109_3208_190.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Открийте 7- те прилики и разлики :)
И да измерим разликата в милиметри, отчитайки резолюцията на мониторите си...

"Новото окачване" с тез бомбета ли е, или тепърва ще ги слагаш? Ти май ми каза, но аз не помня... :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така експеримента продължава .

Това, което направих досега беше само да сменя 130 пружините и 130 амортисьорите с такива от 120 .

Резултата: задницата се тръшна много добре - хареса ми много като височина НО имаше няколко минуса :

- много близо идват гумата и веждата на калника, при нормално и много внимателно каране не усетих проблем, но при по висока скорост + неравности или при по остър завой със сигурност ще задере гумата.

- много се отворха гумите - / \ :( прекалено много и грозно ...

 

На тези двата минуса решението може би ще дойде като се повдигнат ушите на гредата / захващането на напречните носачи/ , както и слагането на по-твърди пружини .

 

Сега пробвах нещо друго . Смених бомбетата на пружините със 120 -ви.

 

Разликите :

024819833.jpg?r=0

024819832.jpg?r=0

024819834.jpg?r=0

024819831.jpg?r=0

 

От снимките се вижда, че бомбето от 120 "избутва" пружината и амортисьора надолу с около 2-2,5 см. Тоест задницата се повдигна с около 2 см. На пръв поглед ми харесва, но нека да я покарам малко за да си улегнат добре пружините и тампоните и ще снимам и споделя впечатления .

Нещо друго ме притеснява също - с тези бомбета от 120, които са направени като едни големи тампони дали няма за сметка на комфорта да се влоши устойчивостта .

Нали все пак това е спортен автомобил :) , може би за това чехите са го направили заводско да си е направо на ламарина.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

И така - нова година - нов късмет :) Време е за промени и нови придобивки. Иска ми се вече Рапида да мине на 15-ки, за да мога окончателно да си коригирам окачването и да постигна визия и стойка, които да ми харесат . Сега се почва един филм - джанти, фланци, гуми......

В тази връзка ми се овакантяват преходните фланци и джантите ----> viewtopic.php?f=14&t=26864

 

п.п. сигурно ще ми се наложи да правя фланци на 4х 98. В тази връзка искам да помоля ако някой има фланци на 4х98 , които на са му на колата да ми пише , да се разберем някак си , че искам да пробвам как ще стоят на колата . Става дума за дебелина на фланците, че не искам да си направя и да се окажат дебели или тънки .... и да ми стоят после гадно гумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи джантите, които ще ползваш с какъв офсет са. Аз имам такива фланци около 20 мм дебели и бих ти услужил, ама си ми далече... има вариант да ти пратя 1 бройка за проба, ако си поемеш куриера до Варна и обратно. Фланеца обаче е бая тежичък - към 2 килца, понеже е от масивна стомана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи джантите, които ще ползваш с какъв офсет са. Аз имам такива фланци около 20 мм дебели и бих ти услужил, ама си ми далече... има вариант да ти пратя 1 бройка за проба, ако си поемеш куриера до Варна и обратно. Фланеца обаче е бая тежичък - към 2 килца, понеже е от масивна стомана.

 

 

Ами джантите ще са с ЕТ-35 . Това с твоя фланец ме устройва - ще ти се обадя по някое време да се разберем .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Още не съм пробвал с фланеца, скоро надявам се да успея да стигна до гаража.

 

Това са джантите. Не съм ги търсил специално. Бях си казал, че няма да търся определени джанти, а като някои ме впечатлят достатъчно ги взимам и така. Тук искам да благодаря на Роската- rsk, който ги откри .

Джантите са 15-ки 6J, ет 35 . За мое най-голямо съжаление не са най-подходящия цвят за колата / комбинация от цвят антрацит и полирани чела и борд/ , и ще трябва да се мисли как да се боядисат за да станат най- подходящи за Рапида. Като цяло съм доволен, защото исках точно такъв тип - ретро изглеждащи джантета / не някои модерни, които ще седят на Рапида като на свинче звънче/ и в същото време не най масовия модел .

026539965.jpg?r=0

026539971.jpg?r=0

026539975.jpg?r=0

една снимка - мечо клечо стайл :)

026539958.jpg?r=0

 

 

 

 

За съжаление има още мнооого подробности докато видя джантите на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странни джанти... не мога да си представя дали ще тичат на Рапида, дори не мога да преценя изобщо на каква кола биха отивали :-k Честно казано не ми харесват особено - дизайнът е доста геометрично преплетен и претрупан, а аз си падам по изчистените форми. Но едно е сигурно - няма да срещаш много други на пътя като теб, да не кажа дори че ще си уникален... аз поне досега не бях виждал да се търкаля подобна джанта. Дано да паснат като офсет и скоро да ги видим на живо как стоят! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивак, добър избор....най -много да се наложи да пребоядисаш колата ;)

Ако бяха на 130 и аз бих си купил!

 

Хахах , тя колата ще се пребоядиса рано или късно, но не и заради това. А то много ясно, че джантите няма да останат така. За съжаление / както и горе съм писал/ нямах избор на цвят . Видях ги, харесах ги, и ги взех точно заради шантавия им модел :)

Мислех си един вариант да са вместо сивия цвят - черно и полирано . Даже с Роската се заиграхме един ден и облепихме с черно фолио едната джанта - ей така да добием представа как ще изглежда. Ами стои в ПЪТИ по -яко , но уви разминава се с моята идея. Не трябва да има по колата нищо хромирано / полирано, не се връзва с нищо. Най вероятно ще са едноцветни - сребристи или :roll:

 

иначе ето го експеримента

 

026539989.jpg?r=0

 

026539982.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, много са претрупани. Голяма шарения е. Не за цветовете, а геометричните фигури. Кво да ти кажа....не ми харесват.

Лично мнение.

Важното е теб да те кефят :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.