Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Затапване на АГР


dude_BG

Recommended Posts

Здравейте, изчетох цялата тема и имам въпрос, понеже съм новак и от 2 дена съм собственик на Октавиа 1.9 tdi 90 кс ALH 2003г. Та въпроса ми е, този модел мотор ALH има ли такъв AGR клапан и какви проблеми евентуално създават тези мотори? От прочетеното до тук и в други теми ми се струва, че ще се ходи до колегата във Варна, Сами :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 152
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    25

  • Цецо75

    19

  • BlackPearl

    8

  • Ludiq

    8

Най-много писали в темата

Ами имаш АГР клапан с вакумно управление и дроселна клапа пак с вакумно управление. Това със зацапването, затапването и т.н. важи за всички ТДИ, включително и за твойта. Посещението при Самуил ще ти е от полза не само за АГР-а...

 

Иначе мотора е чук. В смисъл - железен. Ако нарочно някой не го счупи... няма никакви вродени проблеми. Имам същия на 200 000км, от които 30 000 при мен и само хубаво мога да кажа за него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги.

 

Ако някой от вас не иска да затапва АГР-а, но и не иска да се зацапва от саждите - мога да помогна.

 

Довечера ще пусна обява за продажба на съд за картерни газове, който доскоро беше монтиран в моята кола.

 

Ще сложа снимки и подробни описания - тук пускам само малко информация в аванс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така премахваш само едната компонента на лепкавата каша - маслото. Саждите пак са си там и пак са си същите.

 

Относно прихващането на картерните газове, аз не бих сложил такова, според мен по-добре да си горят. Малко масло в горивната камера, не вреди, даже напротив. Но това е лично мнение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Цецо.

 

Да - премахваш само маслото, но точно маслото прави тази лепкава каша, която прецаква всичко.

 

Без масло саждите просто си преминават, без да се полепват.

 

Не искам да те убеждавам или да изпадаме в излишни спорове.

 

Като си пусна обявата в другия раздел ще сложа снимки и тогава ще се види разликата.

 

Хайде да не се отклоняваме от темата, която е за затапването, че модератора ще ми се скара.

 

Поздрави и успешен ден на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

А омасляването на кулера пак от ЕГР-А ли идва? Гледам, че тръбата директно към него отива, а егр-а е почти чист...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А омасляването на кулера пак от ЕГР-А ли идва? Гледам, че тръбата директно към него отива, а егр-а е почти чист...

 

Oт картерните газове и от смазването на турбината, а не е от АГР-а.

АГР-ът вкарва само пушек от ауспуха в кулера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз преди няколко месеца си изчистих всмукателния колектор на О2 2.0ТДИ и доста гняс излезна от него . По стените имаше около 3-4 мм сажди премесени с малко масълце. Прилагам и снимки на изчистената вече ел. клапа и клапанчето което пропуска газовете.Просто накрая се сетих да снимам съжалявам че не мога да ви покажа колко беше мръсно заслужаваше си да се види. Процедурата по разглобяването изобщо не е сложна самото чистене го извърших с обезмаслител и бензин. Дано съм бил полезен smile027

 

Абе, яка цапаница става, то е ясно!

И мерси за снимките! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

здравейте днес се регистрирах прочетох много за затапването на агеера само не разбрах при механичното затапване сменя ли се някаква част и колко струва цялата процедура предварително благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
При по-новите/най новите/ Цецо ЕГР-а е електрически и още по чуплив.Освен ел.клапата има и ел.ЕГР-тоест 2 неща за чупене.

НО НЯМА СТРАШНО И НАЙ НОВИТЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗКЛЮЧВАТ.

Преди седмица изключих на черния Суперб от Казанлък.Той е електрически и се изключва по друг начин,различен от на другия господин от Казанлък със Зелената Октавия :D

Точно при тези най новите е особено препоръчително да се запуши егр-а.Защото с електрически егр са автомобилите със ДПФ-филтър за твърди частичи.Поради това че този филтър е постовен непосредствено зад двигатела/за да е максимално близо дао изгорелите газове-за да е висока температурата да могат частиците да изгарят/ турбото е изнесено нагоре и обгръща всмукателните колектори и агр-а.И за това свалянето за почистване на агр-а и всмукателните колектори е значително,значително,значително по-трудоемко от на другите които са без дпф и турбото си е надолу.Трябва да се сваля филтъра,турбото,топлообменника,ауспуха,маслени магистрали и т.н. за да се свалят колекторите и агр-а.

Освен всичко друго при затапване на агр-а леко се повишава температурата на изгорелите газове/защо е така не ми се обяснява сега,ако много се интересува някой ще обясня/ И СЕ ОБЛЕКЧАВА РАБОТАТА НА ДПФ-А. Тоест той по трудно се задръства и по-рядко колата влиза в режим на повишаване на температурата на изгорели газове и вдигане на обороти за да чисти филтъра.

То голяма тема стана smile091

Сами на 1.6 коман- рейл ставали да се затапи 75 кн smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Тампоните от другата тема май остават за другата седмица, но поне тук да питам за другата операция, която съм намислил.

Колата стана на 72 000км и искам да изчистя ЕГР-а, главно заради бръмченето на черната вакуумна кутийка след гасене на двигателя. Махнах маркучето от егр-а и не бучеше кутийката. Обаче искам да питам, ако чистя само клапата и ЕГР-а, без турбината и колекторите, може ли да създам негативен ефект за турбината?

 

Мисля да го сваля и да го пръскам със спрей за карбуратори на мотип - добра идея ли е това?

 

Благодаря!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти ако само егр-а ще сваляш,няма смисъл.Трябва колектора също.

Понеже е по-лесно само EGR-a, колектора е по-трудната част.

 

Благодарско! Утре ще видя, ако е хубаво времето и колко точно време ще остане, все пак...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и искам да изчистя ЕГР-а, главно заради бръмченето на черната вакуумна кутийка след гасене на двигателя. Махнах маркучето от егр-а и не бучеше кутийката. Обаче искам да питам, ако чистя само клапата и ЕГР-а, без турбината и колекторите, може ли да създам негативен ефект за турбината...

 

А на бас , че кутийката пак ще бръмчи и след почистването на ЕГР-а , който пък няма да ти е мръсен изобще. Не е бучала кутийката понеже не е имало вакуум като си свалил маркуча, Младоооо !!!!!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте ти като свалиш егр-а погледни през дупката с едно фенерче и виж какво е положението в колектора.

 

Начи при мен и двете коли дойдоха на почти еднакви километри 180к. Аз ги разглобих и двете за пълна профилактика - колектори, ЕГР и геометрия. Едната колектора имаше дупка колкото да вкараш пръст. Задръстено тотално. И на другата имаше лайна, ама като количество далеч от това да създават проблеми. Зависи кои и как я кара явно. Ти и даваш газ, не очаквам да е много мръсно.

 

Още по интересното е, че на тази с мръсния колектор, геометрията и беше слънце, звънеше от чистота.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Здравейте колеги.Да попитам след като се направи тази процедура по почистването(агр,колектори) и поставянето на нова клапа,( в моят случай) трябва ли да се обучава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някои може ли да каже цена /приблизителна/

1. почистване колектори + ЕГР

2. Почистване + затапване/физически + софт/

 

двигател 1,9 PD /мисля че беше AXR/ 101 коня/ фабия 1 2007 без филтър твърди частици/

Редактирано от stanis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някои може ли да каже цена /приблизителна/

1. почистване колектори + ЕГР

2. Почистване + затапване/физически + софт/

 

двигател 1,9 PD /мисля че беше AXR/ 101 коня/ фабия 1 2007 без филтър твърди частици/

 

Като затапиш ЕГР пиши тук за резултата, как я усещаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като затапиш ЕГР пиши тук за резултата, как я усещаш?

Не съм решил още какво да правя. От една страна не ми се кара в сервиз /от софия съм и не съм близо до варна/. Тук давам само на един човек да ми пипа колата. А същия не ще да си губи цял ден с чистене и миене /предлага ми да ми ги свали и качи за 60-тина лева и аз да си троша главата с чистене. Доста е зле според мен положението ми 120 х. км. и не е разглабяно, маркуча след ЕГР е омаслен доста хубаво. Аз съм с вакум и се чудя дали да не вкарам една пластина от кен /след почистването/ но после се чудя към кой да се обърна тук в София за софта, а дали и трябва при положение че няма да махам вакума или пък да затапя вакума и после софт. 

Редактирано от stanis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........... Аз съм с вакум и се чудя дали да не вкарам една пластина от кен /след почистването/ ............ 

Слага се пластина от неръждавейка и то не толкова тънка като от кен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.