Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Затапване на АГР


dude_BG

Recommended Posts

Там е въпроса че чека не свети и си мисля че не свети защото въпросното мъркуче съм го затапил с едно болтче.А иначе софтуерно не съм просто чакам да светне чека и тогава. Възможно ли е да не светва защото мъркуча е затапен и проблем ли е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 152
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    25

  • Цецо75

    19

  • BlackPearl

    8

  • Ludiq

    8

Най-много писали в темата

След консултация от най-добрия и точен майстор в бг(bega4kata) разбрах че всичко си е наред.Ако светне чека ще го изключа софтуерно.Благодаря ви все пак за съдействието

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С вдигане малко на въздуха на празен ход няма ли да мине номера, или това е само за по старите помпи дюзи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата на колегата е с турбо от мен,но софта е на друг колега.Той не си спомня,но предполагам го е изолирал софтуерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едно въпросче - това затапване няма ли да се отрази на замерванията на газ анализатора когато се минава ГТП?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се отрази само на по-чисти бели дробове на мотора :D

Нито ще загрява по-бавно,нито ще замърсява повече околната среда.Ще намали пушека,колата става по-пъргава в ниски и средни обороти и малко пада разхода.Причината е че в мотора постъпва само свеж въздух с повече кислород и изгарянето на горивото е по-ефективно.За това стават и една лека идейка по-отзивчиви на газта.По леко вървят в средните режими.

На пълна газ няма разлика,както и няма разлика в мощноста.Не се повишава или намалява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито ще загрява по-бавно

 

Мда, ама това го казва един варненец. ;) Питайте един шоп да чуете и неговото мнение... не че шопа също не го е запушил :)

 

За цапане - колата цапа повече природата, то е ясно. Гнуста дето иначе я натрупва по колекторите и геометрията, без ЕГР просто я изхвърля през ауспуха. Няма оправдание за гузна съвест сиреч. smile048

 

Тая система е все едно на пушач да му вкарате един маркуч от устата в носа. Дробовете му ще пречистват двойно тютюневия дим, ще е много еко-френдли за останалите хора, ама горкия пушач...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не си мислите ,че моята кола е по-специална smile001 , ще ви кажа,че чека светна и веднага го изключихме. Така че всички след сменянето на егр-а с ''delete kit'' светват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и физически(махнахме егр-а и на негово място сложихме детайл който на вид е като егр-а) и софтуерно сме го спряли.Ами може да кача снимки ако някой се интересува ,но утре че сега на тоя лаптоп ги нямам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, я разкажи за бавното загряване след скопяването на клапана ! Нали си имаш ел. печка ..., не помага ли ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Поради доста запитвания от колеги към мен,както и поради доста случаи на повредени ел клапи на ЕГР-а.....ще дам малко пояснения.Прочетете ги внимателно и не питайте повече :D

Когато агр-а не е затворен,той вкарва част от изгорелите газове отново в двигатела за доизгаряне.Това е трик на производителя за да се постигнат малко по-ниски емисии на изгорелите газове.Вкарването на изгорели газове отново в двигателя е свързано естествено с постъпване на сажди.Тези сажди се свързват с маслените пари от отдушника на двигатела в резултат на което се образува лепкава гъста черна каша,която постепенно се увеличава и втвърдява и образува нагара който всички сте виждали от снимки.

НАЙ КОФТИТО НА ТОЗИ НАГАР Е ЧЕ ПРЕЧИ НА РАБОТАТ НА ЕЛ.КЛАПАТА НА ЕГР.А КОЯТО СТРУВА ОКОЛО 700-750 ЛВ.Доста колеги са пострадали от проблем с клапата.Когато тя се повреди светва чека на таблото и зависи в какво положение е застанала е дори опасно за двигатела и турбото.

Защо се поврежда-КОГАТО КОЛАТА Е ТОПЛА ,НАГАРА Е РАЗКАШКАН И ЗАТРУДНЯВА ДВИЖЕНИЕТО И,НО КОГАТО СЕ ЗАГАСИ ДВИГАТЕЛА,КЛАПАТА ВЛИЗА ВЪВ ФУНКЦИЯТА СИ ЗА ПЛАВНО ГАСЕНЕ НА МОТОРА И ЗАТВАРЯ ПЛЪТНО.КАТО ПРЕСТОИ ЦЯЛА НОЩ НА СТУДЕНО ТОЗИ ЛЕПКАВ НАГАР И КЛЕЙ ПО НЕЯ СЕ ВТВЪРДЯВА И ТЯ ЗАЛЕПВА.СУТРИН КОГАТО ПАЛИТЕ ТЯ ТРЯБВА ДА ОТВОРИ ИНТЕЙКА.ТОВА СТАВА ПОСРЕДСТВОМ ЕЛ. МОТОР,КОЙТО ЗАДВИЖВА КЛАПАТА ПОСРЕДСТВОМ ПЛАСТМАСОВИ ЗЪБЧАТКИ.ТОЧНО В ТОЗИ МОМЕНТ ТЕ СЕ ПОВРЕЖДАТ.Отронва се зъбче.

Освен за плавното гасене,клапата работи в синхрон с агр-а като намалява и увеличава постъпващото количество свеж въздух.Когато агр-а отваря -та притваря за да смуче двигатела от ауспуха.

Когато се затвори агр-а ПЪРВО ЧЕ КЛАПАТА СПИРА ДА СЕ ДВИЖИ ПОСТОЯННО /ИЗПЪЛНЯВА САМО ФУНКЦИЯТА СИ ПРИ ГАСЕНЕ/,А И СЕ СПИРА ОБРАЗУВАНЕТО НА ЛЕПКАВАТА СМЕС ПО НЕЯ.Клапата не залепва и се избягва причината за повреждането и.

Пробвайте с пръст да я натиснете в затворено положение преди да я почестеите и след това.ЩЕ ОСТАНЕТЕ УДИВЕНИ каква е разликата.С каква лекота се натиска с пръст за да се отвори след почистването и.

Оста на клапата е уплътнена към електрониката/КОЯТО ПОРАДИ НЕЗНАЙНА ИНЖИНЕРНА ГЛУПОСТ СЕ НАМИРА В ДОЛНО ПОЛОЖЕНИЕ/ със семеринг.Когато има нагрупан нагар,той поврежда семеринга и към електрониката се стича масло от картерните газове.В следствие на това електрониката се поврежда и пак -светулка на таблото.Когато е изолиран егр-а тази клапа не се движи постоянно и така живота и се удължава неимоверно много.Клапата сработва само при палене и гасене.През другото време на работ на двегатела в различни режими на натоварване е отворена и семеринга не се износва.А е и чисто.

Толкова от мен за прословутите ел клапи.

Достатъчно подробно обясних,за да не обяснявам по тел. едно и също -защо така се повреждат тези клапи ,които са скъпи.

извинявам се за правописните грешки -сигурно има ,но нямам време да си проверявам,че ще си лягам smile056

С две думи-клапата превантивно се спасява със затапване на агр-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя няколко вметки, в доброто обяснение на Самуил.

 

На практика много хора бъркат ЕГР-а и въпросната клапа. Много хора казват - скапа се ЕГР-a, а всъщност се скапва самата клапа, като виновен за това е ЕГР-a. На практика ЕГР-а почти няма какво да му се счупи, той обикновенно се заталачва и не може да затвори добре, след почистване в голямата част от случаите е ОК. Докато клапата се чупи невъзвратимо.

 

Всичко това важи за по - новите мотори TDI (О2 и подобните и) ! На по-старите (О1 и подобните и) въпросната клапа е вакумна (а не със електрическа) и не е толкова чуплива. А и е значително по-евтина.

 

Какво печелим като изолираме ЕГР-a. Mотора работи с чист въздух, на празен ход и ниски обороти. Получава се леко по - добра динамика в ниските (неуловима според мен) заради чистия въздух. Значително по-чист въздушен вход на мотора, както и по-малко нагар по-геометрията на турбината (всеки знае какво се случва като блокира геометрията).

 

Какво губим - колата губи част от своята екологичност, но само на празен ход! Изправния ЕГР така или иначе пуска мръсен въздух само на празен ход и/или ниски обороти. По новите мотори помпа-дюза без ЕГР загряват по - бавно. Това се дължи на факта, че там изгорелите газове от ЕГР-a се пускат през един радиатор на водния тракт и така загряват по-бързо колата. Силно вероятно е един ден ако, се въведат строги еко норми на ГТП, да се улови затапването на ЕГР-а. Към ден днешен това не се прави.

 

Ако карате колата си предимно извънградско и имате навика да я настъпвате, силно вероятно е да нямате никакви проблеми с ЕГР-а, защото той си седи затворен. Но ако карате много градско, проблема често избива.

 

Всичко по-горно важи за моторите поколение до помпа дюза и по-старите комън рейли. При най-новите разработки на дизелови мотори, за да достигнат високи стойнойности на еко норми, ЕГР-a се управлява динамично и при по-високи обороти. Има и камари сензори и софтуерни обратни връзки, които следят за това. Поне така чета по списанията, нямам преки наблюдения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При по-новите/най новите/ Цецо ЕГР-а е електрически и още по чуплив.Освен ел.клапата има и ел.ЕГР-тоест 2 неща за чупене.

НО НЯМА СТРАШНО И НАЙ НОВИТЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗКЛЮЧВАТ.

Преди седмица изключих на черния Суперб от Казанлък.Той е електрически и се изключва по друг начин,различен от на другия господин от Казанлък със Зелената Октавия :D

Точно при тези най новите е особено препоръчително да се запуши егр-а.Защото с електрически егр са автомобилите със ДПФ-филтър за твърди частичи.Поради това че този филтър е постовен непосредствено зад двигатела/за да е максимално близо дао изгорелите газове-за да е висока температурата да могат частиците да изгарят/ турбото е изнесено нагоре и обгръща всмукателните колектори и агр-а.И за това свалянето за почистване на агр-а и всмукателните колектори е значително,значително,значително по-трудоемко от на другите които са без дпф и турбото си е надолу.Трябва да се сваля филтъра,турбото,топлообменника,ауспуха,маслени магистрали и т.н. за да се свалят колекторите и агр-а.

Освен всичко друго при затапване на агр-а леко се повишава температурата на изгорелите газове/защо е така не ми се обяснява сега,ако много се интересува някой ще обясня/ И СЕ ОБЛЕКЧАВА РАБОТАТА НА ДПФ-А. Тоест той по трудно се задръства и по-рядко колата влиза в режим на повишаване на температурата на изгорели газове и вдигане на обороти за да чисти филтъра.

То голяма тема стана smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да вярно, че на по-новите и ЕГР е електрически.

 

Важното е да стане ясно на хората, че проблема си е често срещан и ще става още по-често срещан. Екологията си иска жертви. smile159

 

Разбира се, че ми е интересно, защо се повишава температурата на изгорелите газове, като затапя ЕГР-а. Защото гори повече кислород или има друго обяснение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това важи за по - новите мотори TDI (О2 и подобните и) ! На по-старите (О1 и подобните и) въпросната клапа е вакумна (а не със електрическа) и не е толкова чуплива. А и е значително по-евтина.

 

Последните О1 например AXR мотор, също са с ел.клапа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните О1 например AXR мотор, също са с ел.клапа.

хмм, тва май не е много хубаво (като чета цялата тема), а пък съм точно с този ДВГ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хмм, тва май не е много хубаво (като чета цялата тема), а пък съм точно с този ДВГ...

 

Наистина има и от по-старите с зъбчатка на клапата. Но тя си има предимства тая клапа, пази от маслен удар.

 

Ама стига сте се панирали, де. Ако се притесняваш, свали маркуча и я погледни. Ако е голямо мазало - чистиш и отиваш някой да го затапи.... Сами например :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.