Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Акумулатор О2 ?!


Recommended Posts

колеги , акумулатора ми е оригиналния 62 и вече взе сериозно да здава багажа , миналата седмица на извънградски път слязохме на 1 отбивка за почивка и когато трагвахме акумулатора ни даде слабо .... наложи се да махаме като олигофрени 20 мин докато не ни помогнаха едни добри хора smile001

както и да е ... въпросът е дали да взема такъв със същия волтаж или по силен , какви са плюсовете и минусите да си вземеш по - силен такъв ? И сух или мокър да купувам ? Оригиналния е сух smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Волтажа опрвделено трябва да е същия :) , a за 62Аh акумулатор на 2.0 TDI нашите търговци не заверяват гаранция, така че ще ти се наложи да вземеш по-мощен това не пречи на колата, даже напротив колкото по-голям, толкова по добре,. Примерно 70 Аh е добре. Марки много, теми по въпроса не липсват.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Имате ли идея колко амперчаса акумулатор се препоръчва от завода за O2 1.9TDI?

В момента съм с 61Ah фабрично и ми се струва слаб, но имам избор между 64, 74 и 77Ah.

Притеснението ми за 74 и 77Ah е дали алтернаторът ще може да ги зарежда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имате ли идея колко амперчаса акумулатор се препоръчва от завода за O2 1.9TDI?

В момента съм с 61Ah фабрично и ми се струва слаб, но имам избор между 64, 74 и 77Ah.

Притеснението ми за 74 и 77Ah е дали алтернаторът ще може да ги зарежда.

 

по каталог 74 или 77 ,а за зареждането няма проблем..... генератора е 140А.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 няма сух акумулатор има с неподвижна киселина (гел) но струват два пъти по скъпо

2 сложи си 74-77Ah няма да имаш проблеми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна работа ...

по каталога на товарищ esto се препоръчват ACC BAT 74-77 A/h . Заводът пък ни къпе с 61 А . Моя е 61А на Varta и наистина на моменти ми се струва слаб ( зимно време)...

В голям студ след дълго непалене мотора запалва с едно разтрисане на купето ( като стар опел кадет 1,6 Д ) , макар и на 1/4 оборот....

 

 

Започвам да се замислям ... smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В голям студ след дълго непалене мотора запалва с едно разтрисане на купето ( като стар опел кадет 1,6 Д ) , макар и на 1/4 оборот...

 

Същата работа и при мен - 61Ah заводски, само че не Varta, а някакъв измислен чешки. Около и под нулата разтриса като камаз, а миналата зима и сега в студовете почна да изписква алармата сутрин от разък пад на напрежение при палене. Сега се двоумя между Berga 74/77Ah (2 г. гаранция) и Exide 74/77Ah (3 г. гаранция).

 

Те май всички акумулатори се скапват на 4-тата година, така че гаранцията не помага много... smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм и Exide 77Ah на Шкодата и го сложихме на баща ми на джипа. След това си купих Berga 77Ah и мога да кажа че за мен това безпорно е по добрия избор. Имах възможност да ги пробвам и двата миналата зима, направи ми впечатление че бергата след края на зимата при положение че е каран предимно градско при замерване с мултицета в покой даваше 12,8 V, което значи че е напълно зареден, а Ексаида след около 2 месеца студове не се представи така добре. Е да някой ще кажете че точката му светела зелено значи е добре, да ама аз не мисля че това е критерий. Все пак бергата е немски а ексайда е италиански или поне тези който се продават в БГ. Не се заблуждавайте по 3-те години гаранция, всички я минават и проблемите както казва колегата идват на 4-5 година. Дано да съм бил полезен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

подкрепям колегата radoslv моята я купих с EXIDE 74Ah на около година и нямаше зима която в студовете да не изневри или напрежението едвам стигаше да запали след 4-5 изневери :lol: реших да го подменя въпреки че окото му беше зелено но не даваше повече от 12.5V избрах BERGA 74Ah която купих септември миналата година зимата нямах никъкви проблеми онзи ден го мерих и напрежението все още е 12.8V

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Според мен за дизелов автомобил капацитетът на акумулатора (Ah) не е толкова важен, колкото стартовия му ток. Аз ползвам О2 2.0 TDI на 6 години, която е с оригиналния сух чешки акумулатор 61 Ah, като колата е ползвана интензивно в пек и студ (паркирана е на улицата) в Софийски условия и акумулаторът продължава да работи съвсем нормално. Преди това имах Opel Vectra, купен на старо (на 7 години) от Холандия, който дойде с оригинален сух опелски акумулатор, който работи още 4-5 години без проблеми, докато един майстор с главно М не му видя сметката поради немарливост. След това купих за опела акумулатор Start 72 Ah, който въпреки перфектната поддръжка, която му правеше баща ми, изкара само 2-3 години и се скапа. Във фирмата пък имахме няколко дизелови пежа, които бяха с акумулатори 44 Ah (което ме изуми) и също си работеха нормално много години.

 

С две думи - препоръката ми е да гледате стартовия ток на акумулаторите, а не капацитета им и ако можете да си го позволите, да си вземете оригинален сух акумулатор от производителя на колата, тъй като моите наблюдения са, че оригиналните акумулатори са доста по издържливи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно вярно!

Простите сметки показват, че при едно палене в студен ден се използват има/няма около 0.5Ah (10 секунди 100A и 1 секунда 600A).

Това е нищожна част от капацитета на акумулатора и се наваксва за 1-2 минути работа на двигателя.

Може и цифрите да не са съвсем точни, но са в този диапазон.

---

Между другото, сигурно сте виждали с какви малки възбудителни акумулатори се пали при паднал акумулатор.

Тези акумулатори са с капацитет около 5-10 Ah, но имат много голям моментен ток, т.е. много ниско вътрешно съпротивление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених с Varta silver dynamic 77Ah 780A стартов ток. Влиза точно в кутията.

 

Този акумулатор който си посочил е абсолютен еквивалент на BERGA POWER BLOCK 77ah 780EN, само разликата е че е по скъп с 20лв. и е с други лепенки. Като си купувах моя го нямаха в наличност. Иначе и BERGA и VARTA са собственост и ги произвежда една и съща компанията ако не се бъркам се казваше Jonnsons Control.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че амперчасовете вървят в комплект с по-висок стартов ток т.е. по-големи вътрешни електроди и по-ниско вътрешно съпротивление. И аз търся 61Аh със 700А стартов ток, ама няма такова животно smile009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еее то неможе хем ..... , хем душата в рая.

обаче ми се върти някаде че , Бош Силвър е с 5 год. гаранция

такъв копувах за служебния Опел , мн.хубав акум. , но и скъп . трябва да погледна гатанц.карта. ама те карат да идеш при тях с колата , .... замрват ел. инстал. и т.н. малко кусури намират та да не ти дадат пълната гаганция и така ,ама ако всичко ти е наред няма проблем.

Но с повече ток е по-добре.

smile159 smile117 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еее то неможе хем ..... , хем душата в рая.

обаче ми се върти някаде че , Бош Силвър е с 5 год. гаранция

такъв копувах за служебния Опел , мн.хубав акум. , но и скъп . трябва да погледна гатанц.карта. ама те карат да идеш при тях с колата , .... замрват ел. инстал. и т.н. малко кусури намират та да не ти дадат пълната гаганция и така ,ама ако всичко ти е наред няма проблем.

Но с повече ток е по-добре.

smile159 smile117 smile159

3 години е гаранцията на бош
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.