Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Жълта емулсия по капачката за маслото?


PRESIAN

Recommended Posts

Образувала ми се е жълта емулсия по капачката и гърловината.Въпроса ми е-от какво се получава?Възможно ли е да е смес от масло и вода(конденз),тъй като е видно на снимките,че има доста конденз?Може би от каране само на кратки разстояния?Или нещо друго...

post-4165-138453197978_thumb.jpg

post-4165-138453197985_thumb.jpg

post-4165-138453197989_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, конденз, пресечен с маслени изпарения. Чисти го отвреме навреме. По-силно изразен е ефекта при горене на газ тъй като се отделя повече влага , която минава през сегментите и се смесва с картерните газове. Погледни вентилацията на картера дали не е запушено нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз тази зима изпаднах в ужас, че може да е нещо много страшно, но се оказа конденз. Понеже карам основно на къси разстояния и при температурните разлики и те така. Ако на пръчката маслото си е ок - няма страшно - забърсваш и продължаваш. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно вярно. Да добавя, че през зимата това явление е по-силно изразено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се доста крайно като мярка да сменяш двигател за малко конденз по капачката, но вие си знаете... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато е пробита гарнитура и влиза антифриз или вода в маслото то се пресича, посивява, става като боза- често нивото на маслото се повишава а на антифриза намалява- това е опасно за мотора и води до незабавен ремонт и задължително смяна на маслото, но в случая нещата са други- по високите части, където може да влиза въздух при охлаждане на мотора при контакт с маслените изпарения се появява майонеза заради конденза, а като извадиш щеката и я погледнеш долу - маслото си е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оги :smt017

Приказката на бай Крум е в сила когато става въпрос за пръчката за мерене нивото на маслото. По капачката на някои по-стари автомобили е нормално през студения период от годината да има "майонеза" или "боза" в резултат от конденз. Не съм сигурен, обаче, за това дали не играе роля и вида/марката на маслото. 120-ката с някои масла го правеше, макар и в не такива количества, каквито се виждат на снимката горе, а с други - нямаше нищо по капачката (освен масло). Но пък когато не го е правила, макар и студено навън, може да не е имало достатъчно условие за конденза... :-k

Оптималното за мен решение в случая на PRESIAN - ако не ти занимава да пробваш с различни масла, можеш периодично да почистваш капачката и гърловината. Защото бозичката след определено натрупване, предполагам, ще започне да слиза надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше същия вид капачката, когато сменях гарнитура, а по пръчката всичко изглеждаше наред и нивото на маслото не мърдаше, но имах загуба на антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше същия вид капачката, когато сменях гарнитура, а по пръчката всичко изглеждаше наред и нивото на маслото не мърдаше, но имах загуба на антифриз.

Това имах предвид че може би лекичко духа през гарнитурата от антифриза, не в големи количества че да пресече маслото. Но така може да си караш и с години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз изкарах така около 6 месеца, към 6-ия вече губеше по 300 мл. антифриз на месец и я смених, като маслото пак не се променяше. Освен бозата по капачката към края се наблюдавха и нещо като сажди в казанчето. Друг е въпросът, че на гарнитурата нищо и нямаше, а не беше добре затегната главата. Но, да не го плашим колегата, ако не му мърда антифриза, според мен няма проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази "емулсия" по капачката я няма на никой читав двигател. Появи ли се, скоро очаквайте проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази "емулсия" по капачката я няма на никой читав двигател. Появи ли се, скоро очаквайте проблеми.

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жълтото е само по капачката и гърловината.По щеката няма нищо.Антифриза не мърда и не се променя.Колата най-често се кара на 2-5-10км.Маслото е Кастрол Магнатек 10/40 на 9000км.Всъщност не е точно на 9000,защото,колата си похапва масло и непрекъснато доливам(скоро ще взимам мерки)Но това май е често срещано явление за този двг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз съм чувал че това се образува когато не сме закачили изхода на картерните газове за въздушния филтър. Попринцип на мен ми се е случвало 1 път с 5W40(или 10W40 не си спомням но беше минерално) масло и не се полепва само по капачката а по целия капак на клапаните. Смяната с 15W40 при мен реши проблема, въпреки че още не съм свързал картерните газове и въздушния филтър тъй като мисля че това е грешно. Главата когато се появиха налепите беше на около 1000км, сега е на около 5000 от ремонта и не губи вода все още. Не смятам че е била за ремонт, това какво е казал някой си майстор слабо ме вълнува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жълтото е само по капачката и гърловината.По щеката няма нищо.Антифриза не мърда и не се променя.Колата най-често се кара на 2-5-10км.Маслото е Кастрол Магнатек 10/40 на 9000км.Всъщност не е точно на 9000,защото,колата си похапва масло и непрекъснато доливам(скоро ще взимам мерки)Но това май е често срещано явление за този двг.

Гарантирам ти, че ако я караш на дълго, конденза ще изчезне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен всяка зима го има и е всеки път през зимата когато си проверя маслото.Говоря за битата сметана по капачката.При мен има феномен да прегрявам маслото и след като температурата на маслото превиши примерно 93-4 градуса и сте на Витиня или Вакарел водата във въздуха между капачката и обема в масло се изпарява и при рязко охлаждане се кондензира в комбинация с маслените пари= бита сметана по капачка.На скептиците мога да им препоръчам да пробват едно изкачване от Пазарджик до София на 3/4 газ да видят на Вакарел с каква температура ще им е маслото-110% като си отворите капачката ще има изпарения

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма никакъв конденз цяла зима.Вероятно защото има отдушник (филтър) за картерните газове. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако маслото е хубаво тоест съдържа естери няма да прави такава пяна.Естерите се свързват с вода и бензин едновременно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естерните масла понижават сериозно качествата си доста бързо,предвидената смяна е около 5000км.Уникалното им предимство е,че не се пресичат с гориво ,затова и се използват в състезателни автомобили

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 години по-късно...

Здравейте , днес и аз забелязах жълти петна по гърловината и капачката. Това ми се случва за първи път, но пък колата я имам от лятото. Долу на щеката няма жълто , чисто масло си е. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , днес и аз забелязах жълти петна по гърловината и капачката. Това ми се случва за първи път, но пък колата я имам от лятото. Долу на щеката няма жълто , чисто масло си е.

Това най-често се получава зимата при каране на къси разстояния - пресичат се маслените капки с конденза ... по някога е признак за свършила гарнитура на главата , но ако лятото не го е имало , значи е първото.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.