Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

"Upgrade" на 136 мотор?


lent

Recommended Posts

Феродовия диск не е слаган на моята кола.На един приятел е който скоро ще слага 135 мотор на 105-ицта си,та той си го прави.Феродовия диск е фаворитов,но е модифициран.Изрязани са му шлиците и вътрешния диаметър на главинката е разстърган до 24мм,взета е главинка от диск за 105/120 и нейния външен диаметър е разстърган до 23.8-23.9мм.После главината на 120-ковия диск се вкатва в главината на фаво диска ,центрова се прецизно за съосие и се носи на аргончик.Трябва да се работи много прецизно,защото инак се получава биене и тресене при потегляне,а както знаем запознатите,макс.биене на феродовия диск при 105/120 трябва да бъде не повече от 0.05мм.Цялото това нещо сеправи с цел ''омекотяване'' при потегляне чрез демпферните пружини.

Честно казано откакто преминах на комплект маховик,феродов и притискателен диск 190мм нямам проблеми с притрисането при тръгване,така че не сметнах за наложащо да си направя и аз такова дискче.То е изпитано във времето(вече 11години),като работи безпроблемно на една заралийска бежава 120LS с четирите кръгли фара,която skodko е снимал в КАТ-Ст.Загора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко ми е ясно само едно не разбрах - за чий ти е требвало да се гърбиш да разстъргваш главинки и да заваряваш при положение , че за 120 -ка си има феродов диск 190 мм. и с един притискателен от Фаворит комплекта ти е готов ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах това не е моя идея и не съм го правил аз,а един авер,който като му хрумне някоя фиксидея и го пиши :lol: бегал....Той на 105-ицата също като мен е със190мм комплект,няма проблеми с притрисане,да го пита човек защо си е играл толкова(то в същност майстора си е играл,ама както и да е)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото притискателя от диафрагмен тип на Фав/Фор/Фел различава ли се по нещо с този на 105/120?Питам,защото ми попадна в полезрението притискател от Фелиция 1.3 и като го сравних с този на 105/120 видимо бяха еднакви :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според ЕТОС -а даже и каталожните им номера са еднакви , но с едно условие - 120 -ка произведена след '84 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,разбира се - преди 84г. притискателния диск за 105/120 е от палцов тип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Колеги и колежки,почитатели и експлоататори на задномоторни шкоди - с радост мога да ви съобщя,че от днес - 13.06.2010 още една шкода 120Лвече се движи с присаден фаворитов двигател \:D/ Останах приятно очарован от динамиката на колата с фаво двигателя - тя сякаш премина в друго имерение smile126....

=D>

Упоритостта се възнаграждава!

И най- важното: Щом си доволен, значи си е заслужавало труда! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече навъртях около 200км с новия мотор,всичко точно,НО:

сълзи масло от вътрешността на шайбата на коляновия вал - не семерингата на капака,а около болта и шайбата,затягащи ремъчната шайба.Досега не съм се сблъсквал с такъв проблем,от какво може да е - тънка шпонка,по-голям луфт между шийката на вала и ремъчната шайба?

Давайте акъл че моя е малко...а през уикенда мисля да махам задната маска и да гледам какво smile049 става

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде сега, хубава работа, тъкмо те похвалих и започнаха проблемите! :mrgreen:

Коляновият вал търка в семеринга, а шайбата е след това отвън. Няма откъде да дойде масло, освен от семеринга. Капака около семеринга сух ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капака около семеринга е напълно сух,семеринга вънншно - също.Маслото сълзи някъде около болта на ремъчната шайба.Много странно явление :-k - при всяко положение обаче ще се развива да се гледа кое, как и откъде :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Това оригиналната шайба на Фав мотора ли е? Понеже и аз имах същия проблем, но в моя случай се наложи присаждане на шайба с 2 канала /2-рия е за вентилаторния ремък към задния радиатор на 110Р-а/. Проблемът беше решен чрез изработка на уплътняваща втулка с точност до миркони при стругар в БАН.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,това е шайбата на фаво мотора(на съм я сменял,но знае ли човек преди да купя мотора дали не е сменяна).Шаибата по принцип е еднаква с тази на 105/120/130,затова имам намерение да пробвам с такава.Казаха ми между другото,че това сълзене може да е причина от самата ремъчна шайба или от шпонката на коляновия вал.Сълзенето е малко,но е дразнещо.Дано по-скоро ми остане свободно време да се занимавам с проблема....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.