Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

"Upgrade" на 136 мотор?


lent

Recommended Posts

Здравейте!Днес след една разходка до София се сдобих с двигателче от Фаворитче - 781.136,карбуратор,46kW/62hp. smile035.Мисля да го сложа на 120-ката,но преди това ще видя в какво състояние е - до ей сега съм го разглобявал в гаража.Имам информацията,че моторчето е на 6-7000 км. след смяна на РБС,а и личи,че е скоро затварян...

Та на този етап имам следните въпроси :

 

1.Ако сменя разпределителния вал с такъв на 781.136Х(с малко по-разширени фази) дали двигателя ще стане около 67-68 к.с.,колкото е и 781.136Х(пак карбуратор)?Съответно не е проблем да се помисли за захранването с гориво - малко по-големи жигльори и т. н.?

 

2.До каква степен е допустимо да се шлайфа главата на 781.136,с цел още малко вдигане на компресията?В резултат на това май няма да хареса бенз.95,който в БГ както всички знаем е далеч от 95 :-k .По каталог дават степен на сгъстяване 9.7:1,допустимо ли е да стане 10-10.5?

 

3.В резултат на действия по т.1 и т.2 възможно ли е мощността да се докара до 70 коня :-k

 

4.За тези 70 кончета кой е най-сполучливия вариант от гледна точка на карбуратор? - Иков за 120, Иков за 130 ,Пиербург 2Е или друго :?: :?: :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора вече е напълно разглобен.Днес извадих със скоба втулката от коляновия вал и сложих лагрче.Предстои да разглобя биелите от буталата тази вечер.

Имам един интересен въпрос:

Може ли ризите да се престържат малко,с цел да се сложат бутала с по-голям диаметър - 76 или 77мм?И дали има такива,които ще станат без да се налагат интевенции по буталата и биелите :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търся информация за ремонтния размер на основните и биелните лагерни черупки,а именно:

 

основни - Miba 0887 441.0.1241 644.6 STD

 

биелни - ZVL 1244 1876

 

А случайно някой да разполага с каталог на резервните части на Фаворит?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Биелните черупки се оказаха нулев ремонтен размер,основните - също.

Междувременно ми казаха,че при 135/136 в биелите нямало втулки,а буталните болтове влизали директно в биелата...вярно ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Междувременно ми казаха,че при 135/136 в биелите нямало втулки,а буталните болтове влизали директно в биелата...вярно ли е?

Не.

http://rapidka.blackh0le.eu.org/ekatalog/cs/?page=showparts&cat=7&spage=2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,и аз установих че има,просто досега не бях имал досег до 130/135/136 и един себеуважаващ се ''майстор'' ме подведе,но всичко е под контрол - купих нови втулки и вчера ги занесох заедно с мотовилките и новите бутални болтове за райбероване в един механичен цех,разполагащ с машина,наречена ''координата'' :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колкото повече вдигаш степента над 10,толкова повече трябва да караш с високооктанов бензин или да слагаш тетраетил или подобни или трябва да връщаш аванса,което обезсмисля всичко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бегачка,искаш да кажеш да намалям аванса? - за това не се бях замислил...но има още време да реша какво ще се случи с главата - сега съм на етап валове,ризи,водна помпа smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докараи степен 10 , намери си карб от фиат 125 , смени вала ако имаш ако нямаш няма смисъмл да търсиш , сложи си хубаво делко щото стават бели , тури по още една шаиба под пружината на клапаните , аванса + 2 3 градуса в минус и си на 70кс.+

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А този карбуратор от полски фиат нещо по-специално ли има,какъв ще е ефекта,ако карба е от ''лада класика"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ладовия да е от тези с 2 еднакви големи дросела и механика,главните дифузори се вадят,сложи 1.5 и на 2-те, емусионните тръбички - на 1-ва клапа сложи като на 2-ра, на 1-ва клапа горивен 150 - въздушен 170, на 2-ра горивен 162 (или беше 163) на 150 въздушен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но по добре направо мотор 1.6mpi, който с малко подобрения ще върви хубаво. Тоя 136 доста усилия ще трябва да положиш да тръгне, другия вариант е да си Анастас :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не искам много - просто да е по-пъргав от 742.12Х :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не искам много - просто да е по-пъргав от 742.12Х :lol:

То така се почва ... smile117

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Mеждувременно втулките на биелите са райберовани,ризите са поствени,регулирани с медните пръстени,уплътнени с високотемпературен силикон и са стегнати за блока със широки шайби.Следва сглобяването на мотовилките с буталата и буталните болтове,както и поставянето им в двигателя.Обаче има нещо неприятно - новите бутални болтове превъртат в буталата.Давайте идеи как да се премахне това превъртане,един многоуважаван шкода-корифей на немалко години от Стара Загора ми обясни,че едно време,когато е правил мотори на 110R такъв проблем е отстранявал чрез нанасяне на точни удари с малък ''център'' по буталото,с цел болта да срещне съпротивление и да спре дасе върти. :-k Как оценявате това действие?Може ли освен такова фиксиране,периферията на болта откъм зегерките да се залепи с някакво специално високотемпературно лепило,например?Или ако има някакви болтове с малко по-голям диаметър - не 20.0мм,а примерно 20.1мм?Питах дали не се продава направо комплект само 4 бутала,без нищо друго,но се оказа че няма такава опция - имало комплект РБС на Колбеншмит за около 350лв.Та въпроса ми е може ли по някакъв начин да отстраня проблема,или ще трябвада търся от някого 4 бутала,на които не им превъртат болтовете? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,бегачка :P .А да попитам сега за ангренажната верига и зъбните колела.Мисля да слагам чисто нов комплект верига и колела,по принцип знам че за 105/120/130 са еднакви(но не съм сигурен) и имат ли те някаква разлика с тези за 135/136?Тоест въпроса ми е дали са взаимозаменяеми и в частност дали мога да ползвам чисто нов комплект за 105 от ''едно време" в кутийката си,завити и неотваряни нокога?Защото съм чувал,че имало няколко типа вериги и колела,едни от които били ''тихи"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:lol: Абе и аз си мислих да ги оставя така буталата,ама пък тъй се обезмисля операцията райбероване - то в същност като се замисли човек не се обезмисля - поне ще съм сигурен,че 100% болта ще се върти в буталото,а не където трябва(във втулката) :lol:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно - превъртат студени и лесно вкарвам болтовете в буталата - с въртене наляво-надясно ](*,) .За сравнение взех едни почти нови бутала за 105 и студени немога да им вкарам болтовете - искат си загряване....Тъй като гледам работата е сериозна и нищо чудно скоро да се ориентирам към търсене на читави бутала за 781.136 :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аве чушки тва е плаващ болт тря се върти навсякаде и в биелата и буталото моя има сигурно 10000км. на яка ръчка и не е изтропал , еии кво значи на студено се върти ми нека то и на студено понякога работи мотора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Такааа.......да изровя темата от праха:

 

Колеги и колежки,почитатели и експлоататори на задномоторни шкоди - с радост мога да ви съобщя,че от днес - 13.06.2010 още една шкода 120Лвече се движи с присаден фаворитов двигател \:D/ Останах приятно очарован от динамиката на колата с фаво двигателя - тя сякаш премина в друго имерение smile126 .Сега накратко ще ви опиша кое как стана,а снимки също ще се опитам да кача в последствие,но са правени с една Нокиа и не са фантастични...

 

Мотора бе взет от София преди точно 3 месеца от Алекс на Брегалница.Тъкмо бе свален от един Фаворит.Двигателя е 781.136 карбуратор,46kW/5000RPM 100Nm/3000RPM.В последствие разглобен на цяло и занесен на пароструйка.След банята се започна сглобяването.За целта купих следните неща:

 

1.Гарнитура за цил.глава

2.Предна и задна семеринги за к.вал

3.Гарнитури за капаците на двигателя - преден,заден,страничен,на клапаните

4.Гарнитура колектори

5.Гарнитура двуцевка

6.Гарнитура маслена помпа

7.Гарнитура картер

8.Гумички на клапаните

9.Комплект немски сегменти Колбеншмит

10.Бутални болтове

11.Втулки за бутални болтове

12.Гарнитура водна помпа

13.Гарнитура делко

14.Гарнитура за тялото на термостата

15.Гарнитура за капака на термостата

15.Водна помпа 105/120 с голямата турбинка

16.Запалителна бобина за безконтактно запалване

17.Безконтактно делко за 135/136

18.Комутатор за безконтактно делко

19.Комплект основни лагери на к.вал

20.Комплект биелни лагери на к.вал

21.Верига сверижните колела

22.Лагерче в кол.вал 105/120

23.Медни уплътнителни пръстени под ризите

24.Още много дреболийки,които забравям...

 

Втулките ги поставиха в биелите и ги райбероваха,поставих новите бутални болтове и новите биелни лагери,сегментите също и като цяло в това се състоеше освежаването на бутало-мотовилковата група.Ризите залепих с високотемпературен и масленоустойчив силикон,монтирах кол.вал и лагерите му,преди което обаче бе сложно лагерче вместо втулка на фланеца на маховика.Последния с поставен 120-ков зъбен венец.Последва вкарване на буталата и биелите в ризите,стягане с предписаното усилие.Монтиране на водната помпа,смяна на веригата и колелата и т.н.Вместо разпределителен вал от 781.135 или 781.136,бе сложен от 781.136Х.

Цилиндровата глава е с отнети 0.3мм от челото,припаснати клапани и нови гумички.Двигателя затворен и със стегната глава,ревизирана маслена помпа,поставен маслосмукател от Шкода 130Л и ламаринен картер от "М" модификацията.Поставено е делкото,а датчика за температурата е присаден в тялото на термостата за 105/120 - подход,видян в чешките сайтове,а и в нашия ;) Бензиновата помпа е фаворитова разглобяема,но с неразглобяеми клапани.

 

Относно монтирането на двигателя:стана много добре чрез ръчна лебедка,също така не се наложи никакво разпробиване на горните два отвора на 5-степенната кутия - шпилките минават съвсем точно. Двете големи шпилки от 120-ковия мотор ги сложихме на 136-така.Мотора ''заспа'' в коша.Следваше накачане на маркучи и кабели,монтаж на безконтактната запалителна система,алтернатор,ремък и т.н.Беше изработена преходно - изравнителна плочка от алуминий за карбуратора,който по настоящем с СЕДР за 120Л.Засмукването на въздух е решно с ''костенурка'' от АЗЛК 21412,гумена тръба и въздушен филтър.

 

За да стане всичко това ,трябва да благодаря на :

 

1.Себе си - че се навих да го направя и че се самоспонсорирах :lol:

2.Станислав Тотев - човекът,който се нави да ''отскочим'' да София само заради някакъв си двигател

3.Ивайло Рангелов(skodera) - за безвъзмездно оказаната помощ при различни операции,плюс монтажа на мотора,както и за осигуряването на по-специални инструменти и приспособления

4.Майсторите,свършили си добре работата по изработка на тялото за термостата и изравнителната плочка за карбуратора

5.Близкия магазин за крепежни елементи до нас,работещ дори и в неделя

6.Магазин за авточасти Шкода - гр.Казанлък - че са много точни и това което ми беше нужно го имаха в наличност

7.Магазин за авточасти Шкода - гр.Стара Загора - Иван Иванов - за гарнитурки и други дреболийки,които потрябваха по спешност.

8.Бай Андро Тавитян - виден задномоторен шкода - корифей от града на липите,за съветите и дейностите по цилиндровата глава.

 

Ами това е засега,ако има нещо с което мога да бъда полезен на някого,да пита,докато още имам пресни спомени :lol: Тия дни ще пробвам да кача малко снимков материал,че само описателно не е интересно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето обещаните снимки,не са супер но това може машинката :) :

http://lent.snimka.bg/automobiles/skoda ... 9.19235905

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.