Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съвет за Шкода Октавия ІІ


xpu100

Recommended Posts

Здравейте, днес се регистрирах в този форум след като карах една Шкода Октавия ІІ , 140 к.с., 6 скорости. Искам да ви попитам добра цена ли е 15500лв за този автомобил от първи собственик, обслужвана редовно и на 132 000 реални километри, 09.2005г. с парктроник, бордо металик, с каско и ГО. Мисля, че се води Елеганс. Има си алуминиеви джанти и доста хубави зимни гуми.

Ако може да ми дадете и съвет за здравината на този автомобил? Как е ходовата част? Спрямо Passat B5.5 ( който съм чувал, че е с слаба ходова част ) Октавия ІІ как е? Има ли слаби места.

 

Благодаря, Христо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачването е независимо на четирите колела, същото като на Golf 5. Много здраво и доста товароподемно (до 660 кг).

Цената е добра щом колата е с ясна история и е на 4,5 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако позволите и аз да се включа с някой въпрос, защото и аз мисля да купувам подобна.

Какво ще кажете за турбото? Слабо място ли е на дизеловите октавии? Кога се скапва обикновено (чисто статистически на колко км.) и колко струва ремонт на подобно нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

без да разбирам много ще ти кажа,че ако се кара с хубаво масло и се сменя навреме/за мен на 7к км/-турбото ще изкара много-е от време на време зацапва геометрията,но това се оправя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбото зависи най-вече от маслото, както е казал колегата.

Един наш човек има Grand Scenic 1,9 DCI 130 hp на 485000 км. Смаях се когато ми каза, че още е с оригинална турбина и съеднител. Каза ми, че сменял маслото на около 8-9000 км. Но от друга страна не се знае кое е по-изгодно, може да се окаже, че цената на турбината е равна на цената за допълнителните смени на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитирам потребител от VW форума:

Имам преки впечатления от автомобила и мога да кажа че се държи перфектно.Колата бе купена нова и се кара като служебна на около 150 000 км е в момента.Само нафта и много газ,ама като ти казвам много.Вече са подменени няколко пъти дискове+накладки.Беше изгаснала по едно време така и не разбах от какво беше,но беше нещо дребно.Окачването е бетон,но сравнено с пасата ми не е толкова комфортно.Супер икономична.Тук идва голямата разлика двигателя е 1.9ТДИ 105к.с.,а ти питаш за 2.0ТДИ 140к.с. чиято слава не е много добра-така съм чувал и затова не мога да го коментирам.Цената е много добра според мен,все пак всичко зависи от конкретния екземпляр.

Успех!

 

Истина ли е това дето той го е чувал за 2.0 TDI или е просто някакъв мит. Аз съм се ориентирал към този двигател, защото искам все пак колата да има по-голям запас от мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем наскоро - Монтана - Варна до Шумен 4,5 седен разход след Шумен (по магистралата) 4,7 среден раздход.

2,0 ТДИ DSG 140 коня, - колко да харчи? Ако това не е супер разход, хвани удари мА!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем наскоро - Монтана - Варна до Шумен 4,5 седен разход след Шумен (по магистралата) 4,7 среден раздход.

2,0 ТДИ DSG 140 коня, - колко да харчи? Ако това не е супер разход, хвани удари мА!

Поздрави!

:smt017 Няма друга такава комбинация между мощност и икономичност :!:

Средният ми зимен разход (от 15.12.09) е 5,0 по комп и 5,15 по колонка, при средна скорост 38 км/ч. До Приморско и обратно ми дава 5 - 5,5 при средна скорост около 105 +- 3км/ч.

Офертата ми се вижда читава, разбира се ако всичко по колата е наред.

Октавийката ми е новозакупена от ЕТ есента на 2006-та - до сега, 60000 км и, да не ме чуе рогатия, никакви ядове :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Водна помпа се сменя на колко?

 

Водна помпа се сменя: а) когато имаш пари и искаш да спиш спокойно, б) когато се разбие и покаже леки следи от течове, в) когато дойде време за смяна на антифриза (G12+ мисля че се подменя на 5 години) - това съвпада обикновено със 150-200 000 км при нормално каран автомобил.

 

Обикновено се сменя на втора смяна на ангренаж т.е. на около 180-240 000 км заедно с антифриза.

 

Нямат ли поне някакво слабо място тези Шкоди? (2.0 ТДИ)? :D

 

Маховик на скоростната кутия. При DSG на Parking не трябва да имаш никакви сериозни вибрации или чукане. Проблемът се оправя срещу 2000 лева приблизително smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно. На мен в Германия на 1.9TDI ми смениха водната помпа при смяна на ангренажен ремък и при въпрос от моя страна "Защо аджеба?" ми бе обяснено, че се води консуматив и се сменя най-късно с ремъка. Чувал съм и от тукашни майстори същата теория за всички 1.9TDI.

 

 

2.0TDI определено не се слави със здравината на 1.9TDI помпа-дюза, но това далеч не го прави рисков.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0TDI определено не се слави със здравината на 1.9TDI помпа-дюза, но това далеч не го прави рисков.
това пък как го реши smile175
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами има един всеобщо известен проблем на 2.0TDI и по-конкретно с маслената помпа, която под 2000 оборота е нагласена да не функционира, и който до към края на '07 не е изчистен и реално може да създаде сериозни главоболия и финансови инвестиции.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как реши, че са глупости? По броя на мненията ми във форума?

 

Казвам ти какво съм чел от български форуми (VW/AUDI където съм от 2002ра насам), какво съм чул от майстора Жоро (суходолски) и неговия специализиран сервиз за Ауди/VW, който от 2005та година ремонтира колите ми от дребни до прилично сложни неща. Лично аз и на трите източника имам достатъчно количество доверие за да приемам нещата от там за достоверни и да ги разпространявам при нужда. Особено думите на Жоро. Това е което знам. Не задължавам абсолютно никой с моето мнение, но не твърдя публично как еди-какво-си-било-пълна-глупост. Имам приятел със служебна Шкода Октавия II 2.0TDI на повече от 250'000км, на която единствено и само е сипвано масло и нафта, задължително ще има изключения и от двете крайности!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моите уважения към теб колега,нищо лично smile027

която под 2000 оборота е нагласена да не функционира,
но пак твърдя че това е мега тъпотия
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се маже двигателят под 2000 оборота? Или кара на сухо smile092

 

Сега сериозно - всеки двигател има по-ниско налягане на маслото под 1500 оборота и затова не се препоръчва работата на празен ход, особено на студен двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и затова не се препоръчва работата на празен ход, особено на студен двигател.

 

поредния бисер

на студен двигател,налягането е ВИСОКО

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би маслената помпа да е електрическа?

Доколкото гледах схема на двигателя си е механична

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами има един всеобщо известен проблем на 2.0TDI и по-конкретно с маслената помпа, която под 2000 оборота е нагласена да не функционира, и който до към края на '07 не е изчистен и реално може да създаде сериозни главоболия и финансови инвестиции.

С цялото ми уважение, ама и аз по-голяма глупост не бях виждал(чел) никъде...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина това звучи фантастично. Ако налягането падне под определено ниво лампата ще грейне като Слънце.

 

Oil pressure when engine idling: at least 0.08 MPa (0.8 bar).

Oil pressure at 2000 rpm: min. 0.2 MPa (2.0 bar).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да внеса (ако може) малко яснота и да се опитам да поохладя страстите. Който твърди, че маслена помпа не работи при дадени обороти да си направи простата сметка: (дори и ако говорим за 800 min-1) За Бога, ХОРА. Та дори за една минута това са осемстотин пъти нагоре-надолу здраво триене (компресия така лесно не се постига) на горещ метал в метал. Я си представете какво ще се случи ако там няма масло???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.