Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

И отново за температурата...


Taz

Recommended Posts

Драги съфорумници, цяла зима стрелката на температурата не може да се отлепи от ограничителя заради постоянно отворен термостат. Нямам голям и топъл гараж, затова изчаках един хубав топличък ден и преди около месец смених термостата и заедно с него и температурния датчик. Веднага се забеляза разликата - колата бързо загряваше, а разхода ми падна с около 1 - 1,5 литра. По показания на стрелката термостата отваряше на около 100 градуса и температурата падаше до 90 и оставаше там. В задръствания обаче се качваше до 110 преди да се включи перката и затова си взех и термовключвател, но още не съм го сменил, защото навън пак е кучи студ. НО нещо друго ме озадачи - преди около седмица пак по показани на стрелката забелязах, че термостата отваря вече не на 100 , а на 90 градуса, а температурата пада и стои на 75-80. Нормална ли е тази промяна за по-малко от месец при сходни атмосферни условия и нови части и на какво се дължи??? Предварително Ви благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...НО нещо друго ме озадачи - преди около седмица пак по показани на стрелката забелязах, че термостата отваря вече не на 100 , а на 90 градуса, а температурата пада и стои на 75-80. Нормална ли е тази промяна за по-малко от месец при сходни атмосферни условия и нови части и на какво се дължи??? Предварително Ви благодаря :)

По принцип не е нормална такава промяна! Но в случая термостата или датчика/който си сменил незнайно защо/ са заработили в нормални стойности.

Напълно е възможно да си случил на дефектни нови части! Ако стария датчик за температурата е изправен си сложи него! Въпреки, че нещата вървят към термостата./ако пак започне да отваря на 100 градуса, го сменяй!/

Но защо и включвателя на перката е заработил на 110градуса. Станаха много съвпадения с разлика от 10 градуса.

Така, че е възможно да е и от датчика на температурата. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След смяната на термостата може да е останал малко въздух в системата,който да е завишил показанията на уредите. След време се получава самообезвъздушаване през разширителния съд и показанията спадат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След смяната на термостата може да е останал малко въздух в системата,който да е завишил показанията на уредите. След време се получава самообезвъздушаване през разширителния съд и показанията спадат.

Как въздуха в системата ще завиши показанията на термостата и включвателя на вентилатора. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"По показанията на стрелката......"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колеги, като се позатопли малко ще сменя и термовключвателя и антифриза. Дано така проблемите и загадките по охладителната система престанат, въпреки че доколкото знам това си е слабичка страна на Фелицийката smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да за съжаление е слаба страна. За сравнение на ладата ми 2104 по повече от година и половина нивото на антифриза не мърда и стрелката и зиме и лете си стои където трябва. Извода за мен е, че руската система с постоянно зацепена перка е отлична.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да за съжаление е слаба страна. За сравнение на ладата ми 2104 по повече от година и половина нивото на антифриза не мърда и стрелката и зиме и лете си стои където трябва. Извода за мен е, че руската система с постоянно зацепена перка е отлична.

Това с постоянно зацепената перка отдавна вече го няма. Мисля, че само първите ВАЗ 2101 са така.

Лада 2104 е с ел. вентилатор и включвател на радиатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

felicialx написа:

Да за съжаление е слаба страна. За сравнение на ладата ми 2104 по повече от година и половина нивото на антифриза не мърда и стрелката и зиме и лете си стои където трябва. Извода за мен е, че руската система с постоянно зацепена перка е отлична.

 

Това с постоянно зацепената перка отдавна вече го няма. Мисля, че само първите ВАЗ 2101 са така.

Лада 2104 е с ел. вентилатор и включвател на радиатора.

 

Има си го това с перката/или поне до 1997г. го е имало/ просто има различни модификаций и партиди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си го това с перката/или поне до 1997г. го е имало/ просто има различни модификаций и партиди.

http://www.automan.ru/vaz/04/ohl.shtml

Какви модификации има 2104? Тва да не е Шкода! ;)

Или се заблуждаваш от това, че е на ремъчната шайба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, и ладата е бойна машина не само шкодата. Аз имам 2104 и ти гарантирам, че всички четворки с двигател 1300см3 и ангренажен ремък са с обикновенна перка скрита под пластмасов кожух закрепен към радиатора които служи за по-ефективна въздушна циркулация. Същото важи и за 2105 с този двигател. Относно модификацийте е нормално да ги има и то в изобилие, все пак 2104 са произвежда от 1984 до 2003г. Модификацийте касаят главно набора от монтирани двигатели, внедряването на 5 степенна скоростна кутия през 1992-1993г.,инжекционни сестеми на BOCH, микропроцесорно запалване, оборудването с различни видове седалки и табла включително и от 2107, има модификация и с дизелов мотор и т.н. Външно промените са дребни и се онтасят главно към някои лаистни, различие в моделите джанти и във външните огледала.

Ето още.http://avto-russia.ru/2104-21043-21043.html smile056

P.S. Сега дори открих, че 2104 се произвежда и в момента от заводите "ИЖ" в модификация 21041 с двигател 1600см3 от добре известната лада 1600 smile027http://www.izh-auto.ru/Models/vaz_char.jsp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че оспамихме темата, но немога да повярвам, че в края на 20ти и началото на 21ви век, Лада имат постоянно зацепени перки! Или нещо не си наясно, колега!

Дай чертеж на такъв двигател! smile027 Щото твоите думи нищо не ми говорят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Тaz, а дали правилно си монтирал термостата ?

 

Разгледай този материал

 

http://skoda-felicia.5go.ru/html/5_4.htm

 

Мисля ,че на термостата има малък отвор и той трябва да е отгорната част, над средата на термостата при монтажа/дано не се бъркам с термостат на Вартбург/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ,че на термостата има малък отвор и той трябва да е от горната част, над средата на термостата при монтажа/дано не се бъркам с термостат на Вартбург/.

Няма Тоше. Наистина бъркаш с Вартбурга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре Мишо,съгласявам се ,но все пак нека погледне материала в линка и да направи опита за състоянието на термостата, който е описан .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че оспамихме темата, но немога да повярвам, че в края на 20ти и началото на 21ви век, Лада имат постоянно зацепени перки! Или нещо не си наясно, колега!

Дай чертеж на такъв двигател! smile027 Щото твоите думи нищо не ми говорят!

 

Понеже така и така оспамихме темата, дори на Ауди от 98-ма година перката е зацепена постоянно с тяхното "виско" или както там се нарича, така че постоянното зацепване изобщо не е "остарял подход", а си е много модерно и надеждно. Справка - погледнете на Шкодите как само се борим с тия глупави ел. датчици и моторчета. Механиката си е друга работа, нищо че аз лично предпочитам да има повече електрика и електроника, че са ми по-лесни ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.

Понеже така и така оспамихме темата, дори на Ауди от 98-ма година перката е зацепена постоянно....

Перката не е ли със силиконов съединител? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че оспамихме темата, но немога да повярвам, че в края на 20ти и началото на 21ви век, Лада имат постоянно зацепени перки! Или нещо не си наясно, колега!

Дай чертеж на такъв двигател! smile027 Щото твоите думи нищо не ми говорят!

 

Понеже така и така оспамихме темата, дори на Ауди от 98-ма година перката е зацепена постоянно с тяхното "виско" или както там се нарича, така че постоянното зацепване изобщо не е "остарял подход", а си е много модерно и надеждно. Справка - погледнете на Шкодите как само се борим с тия глупави ел. датчици и моторчета. Механиката си е друга работа, нищо че аз лично предпочитам да има повече електрика и електроника, че са ми по-лесни ;)

В интерес на истината би ли обяснил с две думи как действа това "виско"/без значение дали това е термина/. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато колата е студена, перката, която е монтирана върху вискосъединителя се върти свободно. Със загряването на двигателя се повишава вътрешното триене, което увлича перката до въртене с истинските обороти на двигателя. Този тип съединител също подлежи на повреда и смяна. Цена за БМВ около200лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси old men! smile159

FAV 135, с цялото ми уважение към теб, това ли е постоянно зацепената перка?!? smile175

Виждал ли си ЗиЛ 130 или Москвич 408?/перката е твърдо захваната за ремъчната шайба на водната помпа и се върти постоянно/ За това става въпрос! Даже имат и жалузи на радиатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами според мен правилно съм го монтирал, пък и мисля, че не е от най-сложните процедури :D Освен помощ от форума ползвам и странична литература и гледам да спазвам стъпките, но знае ли човек.... трябва да мина някой път на срещите на НИМ, тъкмо и да се поопознаем, че съм идвал само веднъж за стикери като купих колата :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.