Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Как ще подготвите Октавия 1 за пътуване от 3000 км


degoor

Recommended Posts

Здравейте!

 

Все още нямам автомобил, но 99% съм решил първата ми кола да е Октавия 1.

 

Иска ми да да осъществя едно пътуване из Гърция до почти най-южната точка на п-в Пелопонес, става дума за гр. Спарта. Аз съм от Русе и разстоянието до там и обратно е грубо около 3000 км. Пътуването трябва да се осъществи в рамките на една седмица.

 

Ако вие сте на мое място и примерно имате Октавия 1, 1997-9, на около 150х-175х км, как бихте подготвили тази кола, за да избегнете най-сериозните проблеми, които могат да възникнат при такова натоварване на кола от този тип?

 

(Предварително се извинявам, че въпросът е прекалено абстрактен: зная, че зависи как е поддържана колата във времето преди да се осъществи пътуването, че зависи от вида на двигателя и модификацията, от навиците на каране на предишните собственици и пр. Приемете, че колата има типичните проблеми за Октавия 1 на тези километри/години, поддържана е що-годе сносно, но не и от човек, за който тя е любовта на живота му.)

 

Ще се радвам да ми напишете както неща, "които всеки трябва да знае", така и подробности, които на пръв поглед маловажни, могат да "преобърнат колата" при автомобил на тези години и при пътуване от такъв вид.

 

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След малко VALDO като се пребере от работа ще пише сигурно . Той знае как се ходи с шкода в Гърция и как се подготвя за това натоварване ! :)

 

Мен пък гърците не ме кефят нещо и нещЪ да ходя там .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм го замислил същия преход, но изходната точка е София. За термостата не бих се сетил, но може би наистина не е излишно да се смени, защото не се знае кога ще сдаде багажа, а не е кой знае колко скъп... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид следното - 3000 км преход на дълго поднася много по-малко натоварване на колата, от колкото същия пробег в града. Моята кола примерно е на почти 95000 км, върти около 3000 км в годината и не ми се налага да бутам нищо. Важното е консумативите да са смени и газ. Така бих процедирал.

До колкото термостата не е фатално и да спре да затваря. Обратното е по-лошо, но може да го извадиш и да продължиш напред. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не познаваш колата и ще бъде нова за теб прегледай я обстойно!

И малко късмет (пожелаваме го) няма да е излишен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

След малко VALDO като се пребере от работа ще пише сигурно . Той знае как се ходи с шкода в Гърция и как се подготвя за това натоварване ! :)

Мен пък гърците не ме кефят нещо и нещЪ да ходя там .

1.Купуваш колата!
2.Приготвяш багажа!
3.Помпиш гумите,барабар с резевната!
4.Проверяваш маслото,антифриза и спирачната течност!
5.Приготвяш си резервни предпазители и некви ключове,чук и WD40!
6.Ако нямаш зелена карта си вадиш!
7.Сипваш бензин(дизел),като количеството зависи от няколко неща.Вечерта много трудно се намират работещи бензиностанции,както и в неделя.Носиш си евро за да плащане в брой.


В общи линии горе-долу това е!

smile091
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе долу със същата кола и със същите километри на преход имам опит (до Украйна през Румъния и Молдова - 3600км отиване и връщане + градско там - общо 4000км на пътуване).

-Към списъка на Валдо ( 8-ма точка все ми иска и аз да я правя ама на, все сам си пътувам - скукаааа), бих добавил едно много точно повторно балансиране на гумите без да се демонтират от джантите (това без демонтиране е много важно за точен баланс) след поне 800-1000км минати след първия баланс.

-Проверка и реглаж на преден мост.

 

Иначе и аз твърдо те съветвам за масло и филтри да си смениш. По кеф е това разстояние да го минеш с ново масло и филтри с голяма скорост. Ако маслото ти е на под 5000км преди пътуването, може и да не го сменяш.

 

Тези две точки с баланса и реглажа са важни поради многото километри които ще измине колата и ти ще си в колата с часове. Първо заради многото километри, точния баланс ще ти осигури комфорт на тебе. Не искам да съм в кола която 3000км ще има някакви вибрации на които ще съм подложен часове наред.

Второ - за тия километри реглажа е важен. Не само ще имаш по-добра инерция на колата (и заради многото растояние от по-лесното въртене на гумите и по-нисък разход на гориво) но и ще избегнеш неправилно износване на гумите и имаш по-голяма сигурност при високи скорости.

 

При мен случая заради ужасните пътища и липсва на такива на места в Молдова налага и по няколко пъти проверка преди пътуването на всички болтове по мостовете и окачването на колата и тампоните на цялото окачване и дали нещо по дъното на колата не стърчи (жилото на ръчната например) понеже може да задере в неравна настилка това което стърчи. Ти в Гърция няма да имаш тия проблеми.

 

-Вземи си и резервни крушки за фаровете.

 

В багажника имам само пакет резервни бушони и списък със сервизите на Шкода в държавата в която ще пътувам и телефоните им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.С. Ето един съвет за баланс (от гледна точка на сигурност и комфорт по магистрала с високи скорости) - след като се монтира гумата и се намажат с монтажна паста гумата и джантата и се балансира - гумата уляга по джантата първите около 1000км. А на пастата и трябва около 2 часа да изсъхне. Всъщност гумата се пързаля по металната джанта заради пастата. Рязко спиране или много газ при ускорение веднага след монтаж на гума върху джантата само още повече ще я размести спрямо джантата и тежестите на баланса се изместват спрямо гумата. Правили сме си опит с тебешир на гума. Само за няколко обиколко около сервиза прясно монтирана гума се измества спрямо джантата!!!

Затова като си направиш баланс, карай около 1000км, и пак отиди на баланс но без да отделят гумите от джантите. Тогава вече тежестите при втория баланс ще са си верни за гумата.

Ако имаш време и пари, помоли гумаджията да ти намери най-тежката част на гумата (на повечето марки има една цветна точка като указател къде е това място) и най-леката на джантата и да ти ги намести така. Тогава ще сложиш много по-малко тежести. Това изисква много време и многократно спадане изцяло и помпане всеки път (до малко под 4 атмосфери за да се изпъне гумата и после спадане до колкото си е за твойта кола) и въртене на гумата спрямо джантата през 90 градуса а и по-малко. След такъв баланс по-добре пий кафе 2 часа за да изсъхне пастата. Иначе всичко е било напразно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

 

Все още нямам автомобил, но 99% съм решил първата ми кола да е Октавия 1.

 

Иска ми да да осъществя едно пътуване из Гърция до почти най-южната точка на п-в Пелопонес, става дума за гр. Спарта. Аз съм от Русе и разстоянието до там и обратно е грубо около 3000 км. Пътуването трябва да се осъществи в рамките на една седмица....

колега, на твое място не бих тръгнал веднага на път с автомобил, който не познавам. бих те посъветвал след като го купиш и обслужиш, да го покараш поне месец и тогава да го пробваш на дълъг път. е, ако имаш достатъчно стотинки за из път, това вече е друга бира и съветът ми автоматично отпада.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за какво натоварване говориш за тези 3000 км. дето ще се минават. Ако е поддържана нормално - не би трябвало да е никакъв проблем да се минат тези километри. Карай с ограничението по магистралите и не използвай радар детектор. Заобиколи Атина! Освен напомпана резервна гума, само гориво ще ти трябва. Аз миналата година ходих по твоята дестинация - съвсем спокойно беше. Страхотни островчета има също по тези места. Времето е хубаво сега - най-много дъжд да вали тук-там.

Успех с пътуването!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.