Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шум от задните колела на 120L


markim

Recommended Posts

От известно време се появи скърцащ звук от двете задни колела.

Прилича на звук от незатегната пружина или пружина която се усуква или стърже някъде- нещо такова.

Чува се по веднъж на оборот.Скръцва при всяко въртене на колелото.Чува се ясно.

Когато засили колата, честота се увеличава защото колелото се върти по бързо

чува се ей така : скръц---скръц---скръц---скръц

а при по висока скорост : скръц-скръц-скръц-скръц

Наскоро сменяха задни накладки на спирачките и оправяха ръчната ... та не знам ... може и от това да е

Ако имате предположения ще се радвам да ги чуя ...? :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горещи ли са главините? Ако да - значи е от накладките :-k.

не мога да преценя, дали са пренагряти, щото те нали се нагряват и само от спирането

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро свали осигурителния шплент на гайката на полуоската и провери дали е добре затегната,че да не стане фал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро свали осигурителния шплент на гайката на полуоската и провери дали е добре затегната,че да не стане фал.

 

т'ва и други хора ми го казаха (за конуса) и ще го направя в най скоро време, ама тия дни ще е студенко и ще почакам.

 

Иначе исках да знам за други вероятности преди да се захвана с ключовете и парцалите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро свали осигурителния шплент на гайката на полуоската и провери дали е добре затегната,че да не стане фал.

 

т'ва и други хора ми го казаха (за конуса) и ще го направя в най скоро време, ама тия дни ще е студенко и ще почакам.

 

Иначе исках да знам за други вероятности преди да се захвана с ключовете и парцалите

В такъв случай,недей да ползваш колата,докато не установиш какъв е проблема. А диагностиката е много проста, просто вдигаш колата на крик и разклашташ гумата по верикала,като гледаш дали се получава луфт между барабана и гайката на полуоската (при спусната ръчна). Ако всичко е наред,завърташ колелото и гледаш дали затяга,ако затяга отпусни малко ръчната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно силно натискане с коляно в горната част на колелото може да ти покаже дали имаш луфт между полуоската и барабана; ако не се оправи с яко стягане на коронната гайка, ще трябва да сменяш полуоска и барабан, защото от хлопането контактните им повърхности се износват, а понякога в напреднал стадий полуоската се къса.

След смяна на накладки или друга интервенция със сваляне на барабаните е хубаво след известен пробег да свалиш шплинта и да дозатегнеш гайката-колкото и здраво да си натягал, винаги като покараш се нагаждат двете части и се образува малък луфт, който трябва да се обере.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след този шум който е от хлабав барабан ,обикновенно ако не се отстрани на време следва късане на полуоска.Аз ти препоръчвам да не караш колата.Пробвай първо да затегнеш гайката на барабана.Ако спре но след време отново се появи моят съвет е да смениш полуоската с барабана иначе става опасно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Благодаря на всички форумци за съдействието.

Проблема се оказа по лек отколкото си мислех.

В началото бях решил, че са отишли полуоските и барабаните и бях тръгнал да ги сменям.

Но като ми казаха в сервиза на "Военна Болница" сумата от 90лв. само за труд се отказах и реших да пробвам да се справя сам.

При разговор с баща ми той сподели , че никога(20г.) не е имал проблем с конусите и барабаните.

Проблемите започнаха откакто я закарах пак в този сервиз за смяна на накладки , едно цилиндърче, и затягане на ръчната

(60лв.).След около седмица се появи шума.

Баща ми още каза, спомена че конусите трябва да са идеално почистени.

Това и се оказа основния проблем.

След като изчистих идеално конусите (полуосков и барабнен) и затегнах гайката добре не са мръднали, нито се е чуло нещо отзад.Трябва да са наистина добре изчистени,аз го направих с едра шкурка (но без натиск), става и с абразивна гъба(за миене на чинии) и после с парцал докато светнат.Всяка малка люспа от нагар и др. може да разхлаби конуса.

Предполагам че когато в сервиза са сменяли накладките, въобще не са обърнали внимание на конусите и от там е тръгнал проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно е това,което казваш,то вече да не знае човек дали да си кара колата на сервиз или да я ремонтира сам,ами представи си недай си боже стане фала и скъсаш полувала в движение с по-висока скорост - не ми се мисли :evil: - ако оцелееш,ще трябва да ходиш да им светиш маслото на тия ''псевдомайстори" :evil: :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички форумци за съдействието.

Проблема се оказа по лек отколкото си мислех.

В началото бях решил, че са отишли полуоските и барабаните и бях тръгнал да ги сменям.

Но като ми казаха в сервиза на "Военна Болница" сумата от 90лв. само за труд се отказах и реших да пробвам да се справя сам.

При разговор с баща ми той сподели , че никога(20г.) не е имал проблем с конусите и барабаните.

Проблемите започнаха откакто я закарах пак в този сервиз за смяна на накладки , едно цилиндърче, и затягане на ръчната

(60лв.).След около седмица се появи шума.

Баща ми още каза, спомена че конусите трябва да са идеално почистени.

Това и се оказа основния проблем.

След като изчистих идеално конусите (полуосков и барабнен) и затегнах гайката добре не са мръднали, нито се е чуло нещо отзад.Трябва да са наистина добре изчистени,аз го направих с едра шкурка (но без натиск), става и с абразивна гъба(за миене на чинии) и после с парцал докато светнат.Всяка малка люспа от нагар и др. може да разхлаби конуса.

Предполагам че когато в сервиза са сменяли накладките, въобще не са обърнали внимание на конусите и от там е тръгнал проблема.

Има един малък детайл - клинчето на полуоската ,на който тръбва да се обърне внимание при поставяне , много е важен. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , и клинчето е важно и аз така го слагам.

Тях също ги смених с нови за всеки случай, но старите си бяха ок.

Някои му казват ШПОНКА.

Смених и ШПОНКИТЕ и ШПЛЕНТОВЕТЕ. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.