Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Зареждане на необслужваем акум?


joeless

Recommended Posts

По-важния въпрос - мога ли да зареждам капсулован акумулатор? Искра е, обаче не от тези на кожито им се развиват тапите.. Необслужваем, демек.. Идеята е да го съживя колкото да запали колата с него, а тя после да си го дозареди колкото си иска...

 

 

Имам нужда от едно зарядно за акумулатор назаем, за няколко часа днес. Колкото да посъбудя акумулатора на шкодата... Не бях палил около месец и чисто новичикия Искра (общо на два месеца) се е поуспал... Мога да дойда да го взема откъдето и да е в Сф, също така и ще го върна на адрес.

ПП - принципно ми е по-удобно ако е някой от район Слатина, Младост, Дружба.. Център.. Не че няма да скоча и до по-далече smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звънни на Фрешмейкъра, мойто зарядно е в него(отново :mrgreen: ). Ама по-добре ранния следобед му звънни, че сигурно спи още smile049.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сигурен ли си, че наистина е необслужваем? Ако няма изричен надпис, то може капачката да е от целите лравоъгълни парчета, които са на едно ниво с останалата част от акумулатора. Те се вадят макар и малко по-трудно. И ДА можеш съвсем спокойно да зареждаш необслужваем акумулатор на домашно зарядно. Ако приемем, че не можеш да следиш зарядния ток, който обикновено намалява със зареждането, то можеш да попипваш акумулатора отвън и да следиш да не се затопли много кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сигурен ли си, че наистина е необслужваем? Ако няма изричен надпис, то може капачката да е от целите лравоъгълни парчета, които са на едно ниво с останалата част от акумулатора.

Няма необслужваем има такъв които се отваря със чалъм и такъв който се отваря без. Всички акумулатори вътре имат едно и също - киселина в клетки.

Друг е филма при тези, това е гелов акумулатор за използване в екстремни ситуации "Оptima" http://starttrading.net/index.php?PageI ... icleID=439 но виж му цената :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е умрял (т.е. разреден) едни 8-10 часа заряд няма да му навредят по никакъв начин. Слагай го на зарядното и не го мисли. А нали има и гаранция :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А след като е нов, що не им го върнеш на пичовете дето са ти го продали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моите акомулатори както на шкодата така и на форда са на варта и са необслужваеми и двата съм ги зареждал поради същите причини като твоята,така че няма проблем зареждай без да се безпокоиш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам по - добра батерия от Varta ... :mrgreen:
:mrgreen:

 

Зарядно има при мен, благодарение на gogata и The Freshmaker, за втори път вече smile126

 

Иначе, да, напълно необслужваем е. Iskra Extreme Energy, калциев.. Беше най-добрата Искра като го взимах...

Вчера го боднах за 2-3 часа, след това колата запали моментално с него... Обаче карах около 2 часа в задръствания с фарове, чистачки и парно... и след едно кратко спиране се оказа че пак не иска да завърти, добре че возех другия акумулатор... Снощи пак го закачих, докато го откача като тръгвам за работа ще станат 9 часа заряд, дано са му достатъчни :-k

Интересно, зарядното е със стрелка (предполагам амперметър, нищо не пише), и в началото като започне зареждането стрелката е на 5 (от 6 мах)... след цяла нощ заряд, сега е слязла само до 4, т.е. - все още зарежда ... Дали ще се предобри нещо ако го оставя още няколко часа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам по - добра батерия от Varta ... :mrgreen:
:mrgreen:

 

Зарядно има при мен, благодарение на gogata и The Freshmaker, за втори път вече smile126

 

Иначе, да, напълно необслужваем е. Iskra Extreme Energy, калциев.. Беше най-добрата Искра като го взимах...

Вчера го боднах за 2-3 часа, след това колата запали моментално с него... Обаче карах около 2 часа в задръствания с фарове, чистачки и парно... и след едно кратко спиране се оказа че пак не иска да завърти, добре че возех другия акумулатор... Снощи пак го закачих, докато го откача като тръгвам за работа ще станат 9 часа заряд, дано са му достатъчни :-k

Интересно, зарядното е със стрелка (предполагам амперметър, нищо не пише), и в началото като започне зареждането стрелката е на 5 (от 6 мах)... след цяла нощ заряд, сега е слязла само до 4, т.е. - все още зарежда ... Дали ще се предобри нещо ако го оставя още няколко часа?

 

изчакай го тока да падне под 1А ,за 9 часа с този ток не може да се зареди

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате занимаваш се с ток, имаш шкода от цифрата години. Какво да ти обяснявам. На шкодата вдигни оборотите на 1250 за да може като включиш фарове парно радио и чистачки да падне на 1000 и да зарежда. Освен това тази е последната година в която в българската държава е позволено от 1 март до 1 ноември да се кара без фарове, така че не се прави ами си ги изгаси, защото много добре си знаем и 2 мата алтернаторите. Кой каквото ще да ти разправя, с шкодоб алтернатор 32А 42А 55А стрелката падне ли и една чертичка под 1000 вече си на 12.5V другото са приказки от 1001 нощи. Green Witch сега е за диодна плочка, но като я смени замери нейния да видиш какво е 70А от фелиция :mrgreen:

 

Зарядните знаеш някои имат автоматично изключване други само схема грец. Ако си с такова в което има само схема грец както и предполагам, мамата си ***л на този акумулатор, занеси го и си вземи нов. И следващия път го зареждаи само по 30мин, иначе ако ще се зарежда по дълго му сложи последователно една крушка 12V 35W по този начин лимитираш тока които минава през акумулатора до 2,91А не е и това начина но пак е по - добре от нищо. За 44Аh акумулатор сила на тока от 2-2.5А е предостатъчна

 

Aко искаш да се зареди добре един акумулатор пиши на виктор ако иска да ти налепи една схема с която при напълното зареждане на един акумулатор, силата на тока да пада до 0.2А

 

И пак казвам необслужваеми акумулатори НЯМА! Ако искаш да дойда да ти го отворя да му долееш водица :lol:http://berga-bg.com/jis_energy_iskra.jpg сивата част в средата е капак и тои се сваля

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да зареждаме акумулатора.

 

Основният параметър на един акумулатор е неговия капацитет който се измерва в АмперЧаса /Ah/.

 

При заряд тока с който се зарежда акумулатора не трябва да превишава 10% от неговия капацитет. Така например акумулатор 55Ah трябва да се зарежда с ток до 5,5А и достигане на напрежение 14,4V и плътност 1,28 на електролита.

 

Ако нямате възможност да следите плътността на електролита /както са повечето съвременни акумулатори/ и напрежението на акумулатора по време на заряда ориентировъчно можете да зреждате акумулатора 8 часа с ток 1/10 от неговия капацитет. При по-нисък заряден ток сметнете пропорционално колко време ще е нужно за зареждане на акумулатора. Този режим обаче е силно-непрепоръчителен поради недостоверността на изписаните данни на продаваните в момента зарядни устройства.

 

В този случай е желателно да намерите уред с който да измерите зарядния ток който осигурява вашето зарядно устройство и да следите напрежението на клемите на акумулатора по време на зареждането.

 

Съхранение на акумулатор.

 

Оловните акумулатори се съхраняват напълно заредени в помещения където температурата не пада под 0 градуса. По време на съхранение акумулатора се саморазрежда от вътрешни утечки на самия акумулатор. Желателно е, поне веднъж месечно да се прави контролиран разряд до 11V и последващо зареждане на батерията.

 

Как да изберем зарядно устройство и да заредим акумулатор.

 

Ако ще купувате зарядно устройство за акумулаторна батерия, убедете се, че то може да осигури ток равен на 1/10 от капацитета на акумулатора който искате да зареждате. Добре е, ако има измервателен уред който да показва зарядния ток и зарядното напрежение. Ако не откривате устройство с такъв уред или неговата цена ви се вижда солена, можете да си закупите измервателен уред от магазин за електронни елементи. За цена от 15-30 лева има много цифрови измервателни уреди които могат да ви свършат работа.

 

При включване измерете зарядния ток които протича през акумулатора - в този случай уреда се свързва последователно с акумулатора. След като се убедите, че зарядния ток не се променя през първия час /или поне не с много/, превключете уреда за измерване на напрежение и го свържете паралелно на акумулатора. Зареждайте докато напрежението показвано от уреда достигне 14,4 волта като периодично проверявате с ръка странично кутията на акумулатора за евентуално повишаване на температурата и се ослушвате /ако вашия акумулатор няма отвори на всяка клетка през които можете да контролирате нивото и състоянието на електролита/ за “кипене” в акумулатора. Ако това се случи преди достигане на 14,4V това е признак, че ще трябва да си купувате нов акумулатор.

 

 

Информацията е събрана от учебници по електротехника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже съм проС... Нощес се прибрах с другия (не моя) акумулатор. Домързя ме на тъмно да го прехвърлям на другата кола... И сутринта като го направих и пробвах да завъртй.. какво си мислите? НЪЪЪЪЪЪЪЪЪЪЪЪЪЪЪЪЪЪЪЪЦ! Голамо маааазно НЪЦ! Бях решил да си оставя искрата да зарежда и през дена, но нямах избор - качих се, взех я, шибнах я на зубаруто и тръгнах с нея... Цяло ден я дебнах искрата, зареждаше си плътно на 13,9 и отгоре V .. и тъъъй. С една дума - съживена е. Другия акум, обаче... ей сега го закачам да се стяга, паднал е на 6 и малко :oops: Щот съм проС и в дъжда снощи не съм чул че е включена перката на радиатора... и тя милата въртяла като гламава цяла нощ... Дано се съживи И тоз акумулатор... Че иначе ще отиде личната ми искра в служебното зубару... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се зареди, стига да не е замръзвал през нощта, но не ми се вярва. Не си 1 вия дето го е правил тоя номер. Аз веднъж си бях подпрял спирачките с бутилка от минерална вода да проверя светят ли. и така 2 дни :oops:

 

Поне си раздвижил перката, че ако не я въртиш по малко всяка седмица, пущината блокира, особено сега през зимата когато мотора не загрява до 80 и после смяната е гърч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.