Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Непредвидена смяна на масло.


tzuzy

Recommended Posts

Здравейте.

 

Септември 2009 се сдобих с Шкода Фабия 1.4 MPI, първата ми кола. Естествено като всеки новобранец исках да ми прегледат колата в официалния сервиз . След прегледа ми смениха маслото, масления филтър , изчистиха грешките от компютъра. Всичко точно - платих си и бях спокоен че колата ми е наред. Всичко беше ок допреди 2 дни когато ми светна лампата на маслото, но не в жълта , а в червена светлина , т.е налягането на маслото в двигателя е под някакъв определен минимум.

 

Тъй като не ми се ходеше до сервиза на Еура Тек, отидох в близкия до нас сервиз.

След няколко часа ми се обади майстора и с нотка на съмнение ме попита кога за последно съм си сменил маслото.

Обясних му че септември са ми го сменили в ЕТ. Оказа се че вискозитета на маслото е бил много малък , по думи на майстора "рядко като водица".

 

Той твърдеше че маслото НЕ Е било сменяно отдавна, а масления филтър ми го показа приличаше на ветеран от 2-рата световна (а уж и той беше сменен). Всъщност датчика се е прецакал именно поради кофти маслото с което съм карал. Да уточня след "смяната" на маслото в ЕТ съм изминал има-няма 5000 км , така че изключвам вероятността да съм карал над 10 000 -12 000 км без смяна , и това да е причината за повредата.

 

Отделно си смених и въздушния филтър , но с тази "непредвидена" смяна на маслото ,датчика и масления филтър ми излезе 160лв.

 

Идеята, че в официален сервиз не са ми сменили маслото, и че един маслен филтър може да скапе за 4 месеца и 5000км ми се струва невероятна.

 

Очаквам вашите мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същите подозрения, ама пусто трябва ми гаранцията да ми важи и съм принуден да ходя при тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа нямам мнение по въпроса. Всичко е много относително. Ако е моя колата, понеже си правя всичко сам (или ако не го направя ще следя работата под лупа) ще мога да дам някакво становище по въпроса.

 

Тук се намесва и друг монтьор, който също има интерес да оплюе официалния сервиз, така че нищо не мога да кажа.

 

Как изглеждаше въпросния филтър и сигурен ли си, че е свален от твоята кола?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откъде го намери тоя "майстор"? Филтъра е метален интересно как разбра ,че прилича на ветеран? И маслото приличало на водица =D> .Датчика няма как да се повреди от маслото, просто е изключено. Смени си "майстора" най-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откъде го намери тоя "майстор"? Филтъра е метален интересно как разбра ,че прилича на ветеран? И маслото приличало на водица =D> .Датчика няма как да се повреди от маслото, просто е изключено. Смени си "майстора" най-добре.

 

Взе ми думите от устата! :smt017 На случайни майстори не вярвай.Какво друго да ти каже,освен че от ЕТ не са си свършили работата и затова дай да ти сменя всичко отново!Най-вероятно на датчика му е дошло времето!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод това дали ви е сменено маслото - хора, не си ли гледате щеките веднага след смяната? Ако е бистро маслото, работата е ясна. Поне аз така си мисля smile021.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моята смяна на масло ,настоявах да съм в сервиза и да гледам,видях как ми го източиха и донесаха новото Castrol и ме изгониха.Но не си поисках стария маслен филтър даже може и да не ги връщат,знам ли.Поздрави :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моята смяна на масло ,настоявах да съм в сервиза и да гледам,видях как ми го източиха и донесаха новото Castrol и ме изгониха.Но не си поисках стария маслен филтър даже може и да не ги връщат,знам ли.Поздрави :smt030

 

Не ги разбирам тия в ЕТ Бургас. Те си знаели работа и не било прието клиентите да присъстват в сервиза. Аз като съм отишъл до там заради занаята им ли, що ли? Ама автомобилите са Наши и все си мисля, че имаме право да ги видим какво правят по тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е само Бургаския сервиз така до колкото съм чел във форума,явно политиката им е такава smile091 ,но трябва да си настоятелен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде без безпочвени обвинения, колеги от Бургас, може ли. Особено що се отнася за сервиза на ЕТ в София. За три години и три смени на масло, нямам никакви оплаквания. Без да съм връзкар, винаги мога да наблюдавам как ми сменят маслото и останалите процедури, стъклото към сервиза е достатъчно голямо. Горивен и маслен филтър не се връщат, какво искате - да ви ги дадат омърляни с масло и бензин/нафта, за да можете да ревете после, че са ви нацапали колата. Винаги волана и седалката на колата ми са ги увивали с найлон и фолио при влизане в сервиза. Винаги старите и подменени прахов и купе филтър са ми били оставяни в колата, даже ми казаха последния път, че не е нужно да се сменя горивен на една година и под 10000км изминати за това време, но аз настоях. От ЕТ София след последна смяна на масло отидох в сервиз Друмник, за ГТП, там гледат колите под лупа, известни са с точността си и те не намериха никакъв кусур на колата ми, дето само в ЕТ сервиз е ходила до този момент.

 

Защо VALDO няма оплаквания от ЕТ Бургас, дето е с две коли от тях. Мислете, преди да пишете небивалици.

 

А до пусналия темата - колега, хубаво е да уточниш за сервиза на ЕТ в кой град иде реч и не е зле да си смениш майстора, аман от квартални тарикати, не се знае в твое отсъствие, за тези няколко часа, както ти казваш, какво още е опоскал по колата ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък се чудя дали в ЕТ ще се съгласят да сменят маслото с източване отдолу а не отгоре с машина за изсмукване? Ако кажат пък ДА, тогава вече ще съм настоятелен да гледам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега 35mm, винаги отдолу са ми източвали старото масло, че даже и пробката забърсват, гледал съм ги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер. Аз не знам защо, ама бях останал с впечатление, че отгоре се сменя и едва го преживявах този факт. Щях да ходя на следваща смяна на масло чак до Варна и обратно (1000км) ,та да сменя маслото при Бегачката с източване. И после да ги убеждавам в ЕТ да ми отразят смяната в сервизната книжка.

Другия път ще им занеса кутия бонбони в ЕТ заради това, че отдолу сменят маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм виждал масло, което да маже ок 5000км и изведнъж да си промени вискозитета и да спре. Но прецакан датчик съм виждал доста често и той обикновено се прецаква в едно положение - или OFF или ON, в смисъл познава се кога е датчик, а и от капачката за наливане или хвърля масло или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ЕТ трябва да направят нещо, така че клиентът да може да наблюдава работата по автомобила му. Ясно е, че не е допустимо клентите да се мотаят из сервиза, но има други варианти стъклена стена, тераса или камери... Така хем ще се повиши качеството на работа, хем няма да има спекулации. На мен лично досега в ЕТ София не ми се е случвало да не сменят филтъра и маслото, но честно казано и у мен са се появявали нотки на мнителност, например дали ми слагат от това масло, за което плащам и въобще какво масло наливат. Нека да направят работата си прозрачна, хем клиентите ще са доволни, хем срещу тях няма да има неоснователни нападки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Не зная дали знаете, че от кафето на сервиза в София се отива в едно помещение горе, където има стъклена стена и целия сервиз ВЪТРЕ се вижда като на длан. Вземаш си кафето, качваш се и гледаш колкото си искаш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.