Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Имам сериозен проблем с шкода 105


bocko

Recommended Posts

Здравейте,

преди няколко месеца карах шкодата по един черен път и по едно време от двигателя се чу някакъв шум като удар немога да го обясня нещо изчатка и шкодата спря.Когато ме додърпаха до вкъщи пак я запалих от двигателя се чуваше някакъв шум като лъжица в тенджара дранчеше пробвах да тръгна но нестана само мога да я запаля и да слушам дрънчащия звук от двигателя.

Може ли някой да ми каже какъв е проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    7

  • lent

    4

  • joro-120L

    6

  • bocko

    20

Най-много писали в темата

Свали картера да видим какво ще изпадне! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

преди няколко месеца карах шкодата по един черен път и по едно време от двигателя се чу някакъв шум като удар немога да го обясня нещо изчатка и шкодата спря.Когато ме додърпаха до вкъщи пак я запалих от двигателя се чуваше някакъв шум като лъжица в тенджара дранчеше пробвах да тръгна но нестана само мога да я запаля и да слушам дрънчащия звук от двигателя.

Може ли някой да ми каже какъв е проблема.

Като работи двигателя, можеш ли да включиш на скорост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на разпаднал се съединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми включва на скорост ама не тръгва.Пробвахме се да я бутаме ама само дето я бутахме нищо не стана само стой запалена и толкос

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми включва на скорост ама не тръгва.Пробвахме се да я бутаме ама само дето я бутахме нищо не стана само стой запалена и толкос

Сваляй двигатела да видиш сигорно е съйдинителя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърни се към някои сервиз/майстор от белия списък на форума.

 

Вариант 2 е да отвориш капака в задния багажник, после махаш капака на работния цилиндър на съединителя и от там се вижда с фенерче притискателя, лагера и муфата. Като цяло смяната на мен ми отне половин ден, но може и по - бързо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази събота разглобих двигателя.Лагера на колянния вал се е искартил и колянния вал е наранен доста и не ми са занимава да го сменям такаче като взема книжка ще си купя някоя регистрирана шкода и ще си имам части фул от старата но все пак благодаря за информацията която ми дадохте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

М не мерси аз сложих цял нов двигател проблема ми сега е , че май не ми бачка бобината или кабелите са изгорели защото нямам ток в свещите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

imam nov k.val 120leva tel.0898492028
Колега Коляниа вал ти е блокирал

:smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

айде стига глупости, цял двигател се взима за 60-100 лева, вярно че е хубаво с нов вал ама ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравйте отново

имам предварение на запалаването патками през карбуратора как да настроя делкото?

Уш палеца ми сочи първи цилиндър чукчето е отворено буталото на първи цилиндър остават му 1-2 см до горна мъртва точка кажете как да го настроя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако всичко е както трябва,настройваш запалването по следния начин:

 

1.Махаш капачката на делкото и въртиш кол.вал по посока на часовниковата стрелка като гледаш палеца да сочи 1-ви цилиндър и резката на ремъчната шайба да е на второто деление на ангренажния капак отдясно - наляво ;

2.В точно това положение спираш да въртиш и гледаш да не изместиш резката.Ако това недай си боже стане,въртиш само и единствено пак по посока на часовниковата стрелка,щото иначе завъртиш ли обратно - луфтовете *бават майката на центровката;

3.Охлабваш делкото не от долу където влиза в капака на двигателя,а отгоре,за да може да се върти тялото.

4.Поставяш контактния ключ в положение "1'',т.е. така наречения от някои субекти ''контакт'';

5.Вадиш централния кабел от капачката о го доближаваш на 5мм от някоя метална част по двигателя;

6.Завърташ делкото по посока на часовниковата стрелка на около 1/8 оборот,след което започваш бавно и внимателно да го връщаш обратно.В мига,в който прескочи искра застопоряваш делкото ,стягаш го,поставяш ключа в положение ''0'' и накачаш капачки,кабели и т.н.Палиш колата и гледаш как е работата на мотора.Можеш да направиш корекция при работещ двигател,като разхлабиш делкото и го въртиш бавно,наблюдавайки промяната в работата на двигателя.

Между другото тази регулировка е за статичен ъгъл на запалване ОКОЛО 5 градуса,истината е някъде там,а колко близо си до 5-те градуса зависи вече от състоянието на ангренажната верига и донякъде от регулировката на разстоянието между чукчето и наковалнята!

 

Дано съм бил полезен и пусни някоя снимка на тая ''машина на времето'' да я видим що за естелка е smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

патками през карбуратора как да настроя делкото?

 

И на мен патка ми беше през карбуратора, затова го разкарах.

 

По темата коляновия вал се върти 2 пъти за един оборот на делкото, тоест като го настройш ако още ти е патка през карбуратора, обърни кабелите на свещите на кръст.

 

В зелената книга снимката е с огледало и са объркали положението на белега. Като се нагъзиш, от мотора към ауспуха ти са 0-5-10-15-20, зачисти ги с бензин и ги виж не книгата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е зле но все пак е стояла 2 години там,а пък това черното по нея е от сливата до нея аз я тръкнах малко на боята и няма нищо тя ако запали каква кола ще я направя не ми се мисли \:D/

post-5662-138453249981_thumb.jpg

post-5662-138453249989_thumb.jpg

post-5662-138453249996_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси че ми казахте как да я настроя но не беше само това делкото беше монтирано доста на обратно.Махнах капака на клапаните и така разбрах защо не пали когато първия цилиндър е в момент на запалване палеца е на четвърти та размених малко кабелите и така запали но шпилките за термостата се скъсаха и трябваше да взема главата от стария двигател монтирах всичко въртя ключа неще гледам пак клапани,делко всичко точно ама не пали махам пак главата в цилиндрите влязло вода взех нова гарнитура намазах я хубаво с грес и я сложих отново и пак неще да запали само някакви нищожни припатквания и акумулатора свърши . Обаче с миналата глава където палеше странно ключа като завърти и запали и като се върне на 1 и токовете изчезват ако знаете от какво е аз отзаде си извадих контакта които върти стартера и вкарва токовете и контакта който не върти стартера само пуска токовете към чукчето и т.н. и ги направих на едно ключе в едната позиция пали колата в другата държи токовете и колата си седи запалена но не искам да е така и ако може кажете как да си оправя ключа и защо не ми пали с тази глава като не съм пипал делкото и повдигачите би следвало всичко да е същото .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш че гарнитура се сменя дори и ако си разхлабил и един болт от главата! Болтовете стягаш на 5,5 -6 кг /кв.см а шпилките 8мици на 2.5кг /кв.см. След 150км притягаш пак. А след смяна на главата задължително регулираш по книгата от раздел литература клапаните на 0.15 всмукателни и 0.20мм изпускателни с луфтомер. Ако не ти се занимава праскай всичко на 0.20мм както при 120GLS, не съм забелязал да има някаква разлика

 

 

Кабелите който ти идват до контактен ключ не минават през никакъв предпазител и са дебели. Жълт с черен ти е +, само черен ти е + за токовете и жълт ти е + за бендикса.

За сметка на това на контактния ключ имаш още една клема, целта и е, въртейки на стартер в позиция 2 на ключа да ти подава + на лампата за авария на спирачките за да видиш преди пътуването че не е изгоряла. Пълна шитня, абсолютна глупост. Кабелът и които се връзва е тънък не си спомням цвят. Откачи го и работи с 3 те дебели кабела, мисля че си ги разменил при връзването им към контактния ключ, като си вързал + за уредите да ти е на мястото на безполезната жичка за проверка на лампичката за авария в спирачната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато завъртиш стартерния ключ в позиция I-ва какво става?

По таблото какво ти показва? Би трябвало при позицията контакт ( I ) да ти свети лампата за зареждане на акумулатора, лампата за налягането на маслото. [Tази за спирачките светва на II-позиция на ключа - заедно със стартерния мотор].

Когато завъртиш ключа на позиция II-ра трябва да се задейства стартерния мотор и при запалване на мотора го пускаш и той се връща в позиция I-ва ( включено запалване ).

Да не би да са объркани отзад кабелите към клемите на ключа, щом в позиция I изчезва тока?

Разстоянието м/у чукчето и наковалнята трябва да е 0.40мм при напълно отворен контакт между тях. Свещите са си на 0,70мм м/у електродите. Ако цялата регулировка на запалването си я направил точно и си оправил проблема с водата в цилиндрите би трябвало да припали. Стягай здраво главата по определения начин в книгата както ти спомена и maxrpm. Почисти карба, продухай го малко със сгъстен въздух. Следва регулировка по книга и мотора би трябвало да се стабилизира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На едно май ми светва само лампичката за ръчната едно кръгче с удивителен и две скоби около него затова го направих с ключе на едната позиция върти стартера на другата само светят лампичките за бензина акумулатора и маслото и това мисля ,че е тока които държи колата запалена без да върти стартера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слез и направи това което ти написах.

 

Лампата за ръчната е (P) и до 1990 я има само Skoda 136. Това което имаш ти е (!) или преди 1984 означението е post-1079-138453250889_thumb.jpg За тази лампа ти писах по - горе

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.