Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Велосипед за градски условия


Ради

Recommended Posts

Привет на всички.

 

Тъй като времето се затопля, съм се замислил с цел спазване на максимата здрав дух, здраво тяло хихи да си закупя колело.

На 100% ще го ползвам за градски условия - парк и тротоар :)

Въпроса ми е какво трябва да гледам при избора на велосипед и какво трябва да знам?

Имат ли значение килограмите на велосипедиста ?

 

Предварително Ви благодаря за отговорите

smile159

 

Забравих едно уточнение: ако може без маркови и бутикови модели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички.

 

Тъй като времето се затопля, съм се замислил с цел спазване на максимата здрав дух, здраво тяло хихи да си закупя колело......

Голяма грешка е ползването на колело в градски условия:

1.здрав дух.....важи ако караш колело в чиста среда, сред природата или в малък град,

в София само гълташ изгорели газове и си вредиш на здравето....

2.Има голяма вероятност да те блъснат, згазят, повредят в столичният трафик...

3.Килограмите на велосипедиста са от значение...

4.Ако все пак обичаш този "екстремен спорт" - каска, жилетка, фар, светлоотразители...

5.Какъв велосипед си си харесал - гледал ли си изобщо?

6.Цените са от към 100 лв до ....., прилични съм виждал за около 250 лв.

6.Ако имаш наследници - направи си застраховка живот...

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам малко опит с колелетата, но малко по задълбочено, занимавам с с планинско колоездене, но ще обясня просто.. значи:

1 килограмите наистина за от значение, като на първо място тук идват каплите и спирачките. Каплите трябва да са най малко двустенни- евтините са тежички но пък са здрави, което си е оферта при теб, при условие ,че няма да гониш кой знае какво тегло на велосипеда.

2 Рамката е препоръчително да е алуминиева, не се лъжи че стоманата е по здрава, Alu 7005 да речем (от който се правят повечето рамки нисък клас) си е достатъчно здрав в съчетание с ниско тегло.

3 спирачките за колело от нисък клас не трябва да са дискови по простата причина че слагат от най големите боклуци (promax, logan и т.н.) и ще се затриеш като едното нищо... Трябват ти V-brake с алуминиеви рамена, лостчетата също трябва да са алуминиеви, защото не се гънат и са по здрави. С подходящи калодки ще спира що годе добре, по нататък може да ъпгрейднеш

4. гумите щом са за града може и да не са с много голям грайфер (че зор идва въртенето) но трябва да имат страничен грайфер че е неприятно ако ти тръгне предната гума.

5. Обтегачите (скоростите) да са поне shimano че иначе голям зор с евтините обтегачи и ш има едно прескачане на веригата едно тракане...

6. не е нужно да имаш заден амортисьор- колелото тежи повече а евтините не вършат кой знае каква работа - удобната седалка е важна, то без тва неравностите се посрещат на крака

7. Каска.... много хора я подценяват , но е много важна- от личен опит го казвам- до сега да съм се затрил ако съм карал без каска. Дори и да ти изглежда глупаво е важна. Ако караш привечер или по тъмно е нужно поне задна мигаща червена светлина да имаш, че не знаеш кога ще ти дойдат изневиделица.

и ето някои примерни модели

http://screambikes.eu/velosipedi/velosi ... -sf-1.html

http://screambikes.eu/velosipedi/velosi ... g-one.html

http://www.sprintmaxcom.com/e-shop/inde ... 22&lang=2&

 

ако имаш още някакви въпроси ще се радвам да помогна :)

 

Едит: а килограмите на велосипедиста ориентировъчно колко са, че може да се наложи по сериозно спирачки и по усилена рамка :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям опит, трупан в продължение на 5 години сериозни занимавки обикаляне из горите:

 

1. Колкото и малко да караш в София, след това плюеш черно и духаш черно от носа... няма спасение, карах с маска, без маска - все тая.

2. Килограмите на велосипедиста са от огромно значение. Ако си по-тежък (като мен), трябват яки спирачки - аз отпред съм с хидравлична дискова с ротор 205 мм, отзад е един як V-брейк; каплите задължително трябва да са двустенни (поне); средното движение трябва да е яко (все пак там се набираш с крачета и пада най-голямото натоварване) - моето е Шимано Хоун; двете главини е хубаво да са с капсуловани лагери, защото са по-здрави.

3. Като ще катериш тротоари и ще има черни участъци, не взимай 28", а 26", защото ще сгънеш някъде капла и ще се разглобиш.

4. Каската е абсолютно задължителна и само профан може да твърди, че не е нужна. Веднъж пред мен се сблъскаха едно момче с ролери и едно момче с колело. И двамата караха с не повече от 5 км/ч, но нито единия нямаше каска. После и двамата бяха трудни за рисуване.

5. Относно окачването - предната вилка с пружини, масло, въздух е много полезна и удобна; отзад трябва пружина само ако ще караш даунхил и то скъпа (над 200 лв.)

6. Гумите също са много важни - гладките се въртят по-лесно, но са по-несигурни на мокро и кал; все още никой не е измислил универсална гума за всякакви условия (занимавам се с продажба на велосипедни гуми от 1997 г., затова няма да говоря за марки, защото съм пристрастен)

7. Карането на колело води до пристрастяване! После почваш да сменяш едно след друго всичко по колелото и влизаш в е**ти разходите. Ма няма лошо... smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм фен на пистовите бегачи. Не съм видял трудност да мина от някъде стига да има настилка. Идеален ми е за спорт и разходка стига да не е офроуд. Изглеждат по-яко/спортно smile117

Доколкото байковете- нагледал съм се на възрастни хора с такива, които карат сгънати на 3- явно малката рамка.

Не съм гледал много колелетата в големите магазини(метро, практикер и т.н) но всичките ми се струват, че са за деца! Може и да греша.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехеееее, тука стана. Интересно ми е да чета тази информация.

 

Почнахме Вилки, обтегачи, ще минем и на курбели, педали, плочи.....

 

Много задълбахте колеги.

Преди всичко- евала за съветите и точните обяснения.

 

Стана ми интересно- преди бях съчетал БАЙК с пистово колело :)

CROSS LEADER (лимит серия- червен металик, взет от Монтана) Карах с обикновенна вилка, рамка (без амортисиори) и то със пистови автомати(оси),SHIMANO(тогава гледаха хората и не можеха да повярват,че имам и отзад автомат за гумата),всичко сепаратори,заменени с лагери(мн се трошаха),скотове (разбира се) и пак мачках пи планините и по шосето.

Днешните колелета (поне не такива за даунхил и прочие) като им гледам плочите отпред- по добре само 1 да оставят . Кво е тва 36-42. Всичкоте с амортисьори , повечето от които са ултра меки , за задните дори и с настройка - да не говорим.

Преди карахме плоча на 53 -58 и не ги харесвахме- търсехме повече. А който намереше конус 14зъба си беше за банкет- карахме на 16-17 тогава.

Нямаше дискове , а само прост V brake- бях 60-70 кила и с подходяща марка (гумички винаги съм им казвал) и настройка предна, задна си беше мания!

 

Според мен, след като колегата ще кара за удоволствие (не толкова агресивно) трябва да вземе под внимание- алуминиевата рамка,каплите и амортиьорите според килограмите си- всичко друго за едно любителско и спокойно каране- става!(е ако е над 100 кила- да мисли и за спирачките)

 

Пак благодаря на колегите за компетентните им мнения в горните постове. Доста ми бяха интересни.

Аз не съм в моменда байкър (даунхил) и не съм запознат с новите технологии и тенденции.

(карал съм активно по шосета и планини (любителски) от 96-97 до 2002 - 10 000 км навъртяни)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да се разпиша. С велосипед в София имам повече хиляди километри, отколкото с Шкодата. Ако познаваш правилата за движение нямаш никакви проблеми да се движиш по улиците. Каската я споменаха многократно - аз карам с фуулфейс, защото главата ми е ценна.

 

Съветвам те да не си взимаш велосипед от големите магазини. По-добре отиди в Драг и си вземи нещо хем евтино - хем на по-високо ниво от тези в Практикер (примерно).

 

Вече споменаха за каплите, гумите и спирачките. Аз карах 2 години с челюсти, но след сериозния ъпгрейд сложих дискове. Трудно се свиква от едното на другото. В началото щях да се пребия няколко пъти. :lol:

 

За каране в града рамката почти няма значение, защото не минаваш кой-знае какви екстреми. А и малко пресилено ми се струва да даваш пачки пари за нещо, което няма да му ползваш пълния капацитет. Все едно баба ми все на Scott се е возила. smile092

 

Пистовите бегачи са много красиви, но за в града ми се струват по-неудобни. А и с тези тънички гуми и високото налягане в тях, при тези дупки... Май не са много практични.

 

Хубаво е вилката да не е твърда, защото доста ще заякнеш в ръцете. Курбелите и педалите също не са за подценяване.

 

Скоростите са въпрос на избор. Аз лично, въпреки, че имам доста - ползвам реално не-повече от 4-5 в зависимост от наклона.

 

Безопасност:

Избора на колело е най-лесното в цялата работа. В градски условия си е борба на живот и смърт. Ако се обозначиш добре на пътя (аз пускам светлините и през деня на мигащ режим - това дразни окото и се забелязва от шофьорите). Минаването покрай спрели коли трябва да става на една врата разстояние, че "номера с вратата" може да те извади от играта дълго време. Малко шофьори си гледат в огледалата преди да отворят вратите и да излязат от колата. За пасажерите - да не говорим.

 

Ако се постараеш да си видим и предвидим на пътя - ситуациите ще са доста по-малко.

 

Успех! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се вече имаш достатъчна информация относно какво колело ти трябва ...и нали знаеш -евтиното винаги излиза по скъпо- така че поне Драг да е, че иначе ще ти писне да се занимаваш и ще седи в гаража да прашасва.

 

Едит : Нека правим разлика между пистови и шосейни колелета- не че ви подценявам ,но искрено се съмнявам някой да е карал пистово колело ;)

п.с. това не е заяждане а само малко разяснение :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Root_Youth, прав си. Грешката е наша, но все си мисля, че човека е разбрал какво сме имали предвид по-горе. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че то едно време имаше бая колодруми. По-възрастните от нас може да са опитвали и пистов, ама сега май се броят на пръстите на едната ръка хората в България дето карат пистарки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dude_BG, аз познавам двама ентусиасти на около 50 години, които си карат с екипчетата даже. Бивши състезатели са, ама като знам къде са ги набивали тия велокоптери - направо шапка им свалям. Е, вярно, че трябваше да сменят гуми след това (голям чанч е това... а и вътрешните са с диаметър на молив smile049 ), но заслужават дълбок поклон за преминаването през оня офроуд...

 

Ето ги:

 

Shoseen-v-planinata.jpg

 

Polska.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе жена, тва не са пистарки! Тва са шосейни велосипеди. Пистарките са ония дето се въртят като гламави на писта с виражи и дървен паркет, отпред имат една огромна плоча, а отзад имат една малкичка, нямат спирачки, нямат скорости. Докато наберат достатъчно инерция, за да се задържат на колелото, някой ги придържа (за колчето на седалката обикновено).

 

Иначе по едно време и аз карах с едни ветерани по на 70 години и спираха да ме чакат, щото аз с колело за XC не мога да поддържам повече от 30 км/ч, а ония перкаха с 45 и отгоре, ма всички бяха с доста скъпи шосейки.... Гадовете спираха до проститутките на пазарджишко шосе и питаха дали няма промоция за пенсионери smile091 smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех, и аз в далечната 1979 г. бях единствения в квартала с шосейния бегач "Старт -шосе " -made in USSR . За времето си беше убиец с 10 скарасти и тънки гуми. Като спомен от него имам две фрактури на ръцете, ама си беше гъзърийка. Тогава аз обаче бях 67 кила с мокри дрехи ,пък сега съм 115 без дрехи :mrgreen:

По темата: поддържам тезата ,че е по добре да се дадат малко повечко кинти , но да се вземе нещо качествено.

п п И двете ми зверски падания бяха в следствие на влизането на ролките на скоростите в спиците понеже ограничителните болтчета постоянно се развиваха и разцентроваха механизма. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dude_BG, ако няма спирачки не може да мине ТехноТест и съответно - не може да е стрийт лигъл. Стига сме спамили. Дано да сме помогнали на човека...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dude_BG, ако няма спирачки не може да мине ТехноТест и съответно - не може да е стрийт лигъл. Стига сме спамили. Дано да сме помогнали на човека...

 

Точно така... Затова се ползват само и изключително на колодрум, но наистина стига сме издребнявали, щото човека май ще се откаже от здравословния начин на живот. smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе още не съм се отказал, макар че вече някой ме пратиха да си правя застраховка живот :smt034

Други май мислят че ще ходя на Тур Дъ Франс :smt032

А аз просто искам хубаво колело за в парка smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега разцъках сайта на ДРАГ и с изненада установявам, че цените са доста нагоре в сравнение с тези до преди 2 години. А уж е криза. Ако ти е само за алеите в парка (не за черните пътечки между дърветата) и не искаш нищо кой-знае какво, пък и не ти се дават много пари... Ето това те устройва идеално.

 

По-нататък, ако ти хареса - можеш да направиш някой друг ъпгрейд. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Root_Youth, още в 3-тия пост му каза всичко, което му е необходимо и абсолютно правилно му посочи Drag Hacker или Drag One (евентуално някой Спринт). От там нататаък по стара форумна традиция - 2 страници спам и щуротии. Ради, скачай на един Драг и не му мисли толкова. Ако се зачетеш много във форумите ще те вкарат в такъв филм, че ще похарчиш колкото за една по-разбита Фабия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това установих че цените са лекиннннннннннко нагоре :smt030

Утре ще се разходя по магазините и ще видя каква е действителността, благодаря на всички за отговорите.

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега разцъках сайта на ДРАГ и с изненада установявам, че цените са доста нагоре в сравнение с тези до преди 2 години. А уж е криза. Ако ти е само за алеите в парка (не за черните пътечки между дърветата) и не искаш нищо кой-знае какво, пък и не ти се дават много пари... Ето това те устройва идеално.

 

По-нататък, ако ти хареса - можеш да направиш някой друг ъпгрейд. smile159

 

 

цените ми се струват като миналата година. Подкрепям за Хакер-а на Драг - в този ценови клас (ниския, до 300лв) няма по-добро, а за същите тези пари НЕ взимай нищо друго - ще берш ядове. Препоръката ми е само да избереш Хакер СФ - с амортисьори отпред. Не са кой знае какви, но поне няма да ти се натъртват толкова ръцете по бордюрчетата и дупките (особено дупките, знаеш, са мноооого, и все ще влезеш в някоя). А и е само 30на лева повече ;)

http://screambikes.eu/velosipedi/velosi ... -sf-1.html

задължително поне мигалка си вземи за отзад, 20-на лева са по-сносните. Яка верига, с корава ключалка - също повече от задължително, че много ги гепат колелата, особено като са новички.

 

ПП - а за още 30на лева можеш да вземеш и Драг Уан, който е с алуминиева рамка... Ако държиш да е алумин.. Имай предвид само, че тежи точно толкова колкото и Хакер-а.. Може би обаче носи на по-тежички ездачи (незнам колко кила си). Окомплектовката на двете колела е напълно еднаква.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле, тоя Хакер е голяма бангия бе! Едно време имаше (и още ги има) едни колела "Украйна" - на тях ми прилича. Поне алуминий трябва да има...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле, тоя Хакер е голяма бангия бе! Едно време имаше (и още ги има) едни колела "Украйна" - на тях ми прилича. Поне алуминий трябва да има...

 

казах в този ценови клас ... а в този ценови клас, единственото предимство на алуниния е, че не ръждясва.. По-леко колелото няма да е. И ще е орязано откъм окомплектовка, за тея пари, заради единия алумин.

Железните рамки, също както и алуминиевите са с 5 години гаранция.

Колкото до хакера - огледай се, питай хората които карат хакери недоволни ли са от нещо (ама не не такива дето си лялят само) и тогава говори така.. Колелцето си е здраво, и за града е повече от добро за един умерен ездач. А човека доколкото разбирам иска да си кара колелото и му е кеф, не да се мята на даунхил, или да подскача по рампите... ;)

 

По същия начин мога и аз да кажа (примерно) - мани ги тия фабии бе, взимай супърб... smile049

 

Сега, друго е вече ако има свободни колкото си иска банкноти и може да си вземе колело за 700-и-още-много-нагоре левчета - там вече има смисъл да наливаш в алуминий, па вилки, па скорости, па незнам си кво...

Ама ако ще му събира прах 5 дни от седмицата колелото и ще се кара за по два часа през уикенда ... excuuuuuseeee meeeee

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно подкрепям Джо. А и човека иска да си го кара по парковете. Подозирам, че вече отдавна се е ориентирал какво точно да си купи. И вече очаквам снимки на новата придобивка. Хубав - лош, Хакера като съотношение цена-качество си е ОК.

 

Офтопик:

Моята рамка е от Драг Девил - детска! И въпреки всичко лоша дума за нея не мога да кажа. Освен това, че не мога да си взема по-яка вилка от тази, с която съм в момента. Делят ме около 200-300 лв. от тази по-хубава вилка, но това... в някой хубав слънчев и многопаричен ден. :D

 

п.с. Да не говорим, че едно време имаше само школници и балканчета и пак си чупехме главите като кучета по чукарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подсетихте ме, че трябва да лепя гумата на моето. За беля я напомпих на Лукойл и след 2-3 часа на мекица. :evil: Дано не ми я спаднал някой, че душа да му е яка, ако го спипам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.