Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Автомобилите без калобрани (престилки)


Borkorn

Recommended Posts

Според мен темата става и за анкета.

На какво мнение сте за автомобилите в България без такъв "аксесоар"?

Редно ли е да нямат калобрани?

Редно ли е да пръскаш пари и десетки литри течност за стъклоумивателя и да се налага да подменяш предното стъкло, заради автомобили без такива елементарни приспособления?

Защо съвременните автомобили са без такива калобрани?

 

Според мен е същото като някой да издиша дим от цигара към теб.

Затова мисля, че е въпрос на култура.

Какво мислите по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-малкото, че пази собствената боя.

То май е само това. Карай зад мен по време на дъжд да видиш файдата от калобраните :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо съм против, но не знам защо казваш, че новите автомобили са без такива. Повечето нови коли си имат фабрично. Е не са като на жигула да висят 20см, но си имат.

 

PS: Мога ли да пусна една анкета "За и Против "опашките" за статично електричество тип Сделано в СССР". Бяха много култови. Винаги асоциирам соц возилата с тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ви помоля за обосноваване по въпроса поне. smile049

Новите автомобили имат, нещо като калобрани, но явно не вършат работа. :?

Ако един калобран е качествен и е поставен както трябва, би следвало да предпазва автомобилите отзад от камъчетата най-малко.

Незнам вие какви наблюдения имате и затова ви питам.

Моите са винаги едни и същи. Кола без калобрани винаги ми прави стъклото на нищо за части от секундата. Нищо не се вижда, докато задествам чистачките, което създава няква предпоставка и за ПТП недай боже. Никога не съм забелязвал такова чудо при коли с калобрани!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го казах на майтап, ама ти сериозно май по калобран имаш предвид тези старите огромни гуми дето висяха по жигулите. Ти наистина ли сериозно го мислиш, че може на която и да е съвременна кола да се сложи такова нещо?

Между другото има някои тирове, които отзад по цялата дължина на ремаркето имат голяма прстилка, която се предполага, че трябва да пази най-много. Дори и от такъв камион пак хвърчат гадости назад. Иначе за камионите 100% трябва задължително да има такива неща. Но ако наистина мислиш, че на едно Scirocco ще му сложат 20см калобран значи нещо не в настоящата година.

Иначе аз лично само на О2 съм сменял 2 пъти челно стъкло и от тогава не съм фен на камъните, но твоята идея ако те разбирам е доста... нереална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобна тема имаше вече дискутирана. В нея имаше доста спорове, което, предполагам, ще се случи и тук...

 

Към автора на темата/анкетата.

Колега, сравняваш липсата на калобрани на преднодвижещия се автомобил с издишане на цигарен дим към непушач, пишеш за излишно изхабени литри течност за стъклоумивателя. Въпросът ми е - преди да напишеш всичко това пробва ли да караш на мокро след кола с и след кола без калобрани? Ама честно ми кажи! Защото аз съм експериментирал. И ще ти кажа - разлика няма. А знаеш ли защо? Защото, ако се поинтересуваш, ще разбереш, че шарката на автомобилната гума е така направена, че да изхвърля по-голямата част от водата странично. А калобрана е зад гумата...Така голяма част от изхвърлената странично вода се завихря и попада на твоето челно стъкло. Има и друга част вода, която се "загребва' от гумата и попада в подкалника. Част от нея се стича, а друга - отново се завихря и също попада на твоето челно стъкло. И в двата случая, дали предния ще има калобрани или не - стъклото ти ще е мокро/мръсно.

 

Ти имаш калобрани, нали? Ако ти се занимава, можеш да екпериментираш. Карай на мокро извънградско зад автомобил без калобрани. Трябва да случиш, обаче, и зад теб да има автомобил, движещ се с вашата скорост и общо взето на същата дистанция зад теб, на каквато ти караш от предния. Колата пред теб ще ти мокри стъклото. Погледни зад теб - човека също ще включва чистачките.

 

И за друго се сещам. Като караш на мокро на извънградско, погледни си задницата на колата, още повече когато изсъхне. Мръсна е, нали? Точно от завихрянето, за което писах по-горе. А си с калобрани и по твоята логика не би следвало да е така... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[-X калобраните намаляват поне в известна степен плющенето на го=на по стъклото на колата отзад. А и автомобилните гуми, колкото и да се проектират да изтласкват водата настрани, все още изтласкват поне 50% право назад... Също съм си правил експерименти, и е доста по-комфортно да се кара зад кола с калобрани, отколкото зад кола без.. Особено по-новите коли имат твърди калобрани - не гуми, които колкото и да са по-къси все вършат някаква работа..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братя и сестри, ако производителя на даден модел е предвидил калобрани в стандартната му комплектовка, значи те са конструктивно необходими... така мисля е и по закон, преди доста години, когато се минаваше на ГТП само в КАТ уж следяха и за такива неща. Друг е въпроса, че има автомобили, при които конструкцията на праговете и престилките е такава, че изключва или най-малко обезсмисля поставянето на калобрани...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата Mishelle.

Ето днешните ми наблюдения. Карах зад опел вектра ( 90 и някоя година )без калобрани, а зад мен се движеше джип. Не му знам марката. И следях джипа в огледалото, докато не ме изпревари около 7км по-нагоре по пътя. На места по платното имаше и доста локви. Нито веднъж не видях джипа да включва чистачките! И го казвам най-искрено. С тази тема не съм имал за цел да се бъзикам с някого. Имам следи от удари на камънчета по стъклото. Не виждам как камъчето ще литне на страни и въпреки това пак ще удари със сила стъклото ми така, че да го надраска.

Относно калобрана незнам дали си забелязал, но той е по-широк от гумата.

Задната ми маска не става толкова мръсна, в сравнение с коли без калобрани.

Карал съм зад мойта си кола. И съм виждал как водата тече от калобрана директно на асфалта. Единствения проблем е, че трябва да са още малко по-ниски. :-k

Колега това съм видял с очите си наживо на предното стъкло на автомобила и затова се интересувам от вашите мнения.

До колкото чета твоя пост е по-скоро някакъв упрек към мен. Извинявай, ако има нещо колега!

Ако ти е по-добре да изтриеш топика-анкета заповядай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ме разбрал. Няма упрек. Има само ясно изразено несъгласие. Докато карах 120-ката, на магистралата зад мен имаше облак вода въпреки калобраните (оригинални). Сега с Вектрата пак е същото (е, не точно - заради разликата в скоростта). Над 100 км/ч с или без калобрани - всичко е вода и кал. Има една приказка - ако не можеш да плуваш, не скачаш в морето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабия 1.9 ТДИ-ПД - Елеганс - 2003 края - ЗАВОДСКИ НЯМА КАЛОБРАНИ !!!!! Това означава ли, че щом от завода не са монтирали - така е по-добре? Виждал съм подобни Фабии - класик изпълнение - имат калобрани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При автомобилите с изнесена задна ос (Фабия) калобраните не помагат!

за тези с "задница" няма смисъл

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабия 1.9 ТДИ-ПД - Елеганс - 2003 края - ЗАВОДСКИ НЯМА КАЛОБРАНИ !!!!! Това означава ли, че щом от завода не са монтирали - така е по-добре? Виждал съм подобни Фабии - класик изпълнение - имат калобрани.

 

Това ми се вижда странно - Елеганс не е ли над Класик по степен на оборудване? Или просто е пак някаква "oрязана" версия за БГ... във всеки случай не бих тръгнал да инвестирам допълнително в подобни екстри особено на по-нов модел, където ще струват куп пари някакви си пластмаски. Дори на Фелата ми десния калобран е отлетял незнайно кога, но понеже не ги продават на бройка, а само комплект затова смятам да си купя чак като си замине и левия. На който не му харесва да спазва по-голяма дистанция зад мен - така е и по-безопасно, вместо да ми се залепи за бронята, разчитайки на калобраните ми :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата ми работа като взех колата бе, да си сваля калобраните. Може и да предпазват, но то е като караш по- леко според мен. При по- висока скорост отзад си хвърля мръсотия, ако ще и с калобрани.

А иначе, много пенсионерски изглежда О2 с калобрани и 15"- ки, да не се сърдят колегите, ама много загрозяват колата/лично мнение/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата ми работа като взех колата бе, да си сваля калобраните. Може и да предпазват, но то е като караш по- леко според мен. При по- висока скорост отзад си хвърля мръсотия, ако ще и с калобрани.

А иначе, много пенсионерски изглежда О2 с калобрани и 15"- ки, да не се сърдят колегите, ама много загрозяват колата/лично мнение/.

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на мен първата "работа" беше да си сложа калобрани отзад и след някой и друга седмица и отпред!Задните вършат чудесна работа.Нямам и грам кал по задната броня.Предните не вършат кой знае каква работа!

Карал съм зад Фабията в дъждовно време и мога да кажа,че калобраните ПОМАГАТ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на мен първата "работа" беше да си сложа калобрани отзад и след някой и друга седмица и отпред!Задните вършат чудесна работа.Нямам и грам кал по задната броня.Предните не вършат кой знае каква работа!

Карал съм зад Фабията в дъждовно време и мога да кажа,че калобраните ПОМАГАТ!

 

Подкрепям Валдес. Аз още докато чаках да се разпиша за колата си взех предни и задни калобрани. ( е, после преправях задните,че не бяха предназначени за Фабия РС,ама няма лощо)

 

На мен си ми харесва, а и пази много добре черната перла.

:smt030

 

(Сами, айде сега :) и ти по едно време беше получил факс за калобрани, пенсионерен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на фабията ти дабре стоят,но на Октавията не можах да ги приема,въпреки ,че бях сложил и предни даже

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен калобраните като цяло помагат, но при Оctavia tour задните определено не помагат ( цялата задница е в гняс ) но може би причината е в това,че задницата й е доста вдигната. А предните вършат добра работа - вратите определено се цапат по-малко в сравнение с преди :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз давам един глас ЗА. :smt017

Поръчах Октавията и с предни, а бе да си кажа честно - не вършат особена работа, особено предните, защото са къси , но с тях ми харесва доста повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано не съм се замисляла за това. До колкото ми е известно новите автомобили имат фабрични калобрани и не са като на старите автомобили, но пак са сложени, защото явно има полза от тях. От водата няма да те опазят толкова, но за камъчетата си е важно.

 

Имам навика да спазвам по-голяма дистанция от този пред мен не само за да не ми цапа предното стъкло, но и за да имам време за реакция, ако той реши да спира аварийно или ако направи рязка маневра в опит да избегне дупка. Колкото по-висока е скоростта - толкова по-голяма дистанция спазвам. Но, ако и тогава ми хвърля вода по стъклото (няма как да не се случва в мокро време) - пускам чистачките, като определям дистанцията така, че да не ми засъхва мръсотията по стъклото. По този начин чистачките не мажат калта по него. Изпадам в паника, когато видя автомобил, на който предното му стъкло изглежда като кална буца. Всичките ми стъкла гледам да са чисти, защото си давам сметка, че добрата видимост е предпоставка за по-адекватна реакция.

 

Не мога да обвинявам никого, че си е махнал калобраните. Това си е негово решение. Е, не ми е приятно да ми хвърлят камъчета по стъклото, но какво да направя. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до миналата година имах калобрани, но ги свалих. Зад тях имаше толкова кал и мизерия, че колата ми олекна с около 20 кила! Това - съвсем сериозно го казвам! Сега, колата ми буквално прави фонтан дори при движение с малка скорост. Няма съмнение, че с калобрани пазех доста тези, които се движеха зад мен. Обаче моята кола си е точно толкова мръсна и сега, когато е без калобрани. Завихрянето, особенно при по-висока скорост си го има и няма измъкване. До колкото знам, по-голямата част от колите в момента се продават без калобрани. Най-много да са направени с малки удължения на подкалниците, които да играят някаква роля. Поне доста от колите в странство така са изложени по витрините. А пък в Бг си ги поръчваме калобраните като допълнителна екстра smile049

Да продаваш коли без калобрани в държава с добри пътища е нормално. Примерно в щатите дори при валежи и високи скорости не ми се цапат фаровете от автомобилите, каращи пред мен, а аз карам ниска кола на фона на пикапите и "джиповете" там, които са около 70-75% особенно зимата. Колата не я мия там по 3-4 месеца независимо от сезона! Преди седмица бях във Франция и по обратния път до Бг не се наложи да си изчистя фаровете изобщо, въпреки че през голяма част от пътуването валеше. Тук с тея локви и кал, всеки път като имам възможност чистя фаровете. Просто осезателно ми се намалява светлинния поток.

simichoil е написал, че Фабия от 2003 Елеганс няма фабрично. Предполагам, че е така, защото не е закупена в БГ.

Та с 2 думи искам да кажа, че ако са ни хубави пътищата, направени с наклон за добро отводняване, нямаше да имаме нужда от калобрани и тази тема нямаше да се появи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zloQQ,хубаво си го казал!Наистина е така!Ама в БГ надали някога ще стане!Затова е хубаво да имат калобрани!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакайте малко! Калобрана не е сложен с цел да пази задния от цапане! Това, особено при голяма скорост, няма начин да стане. Но калобрана пази от мятането на камъни. В това му е идеята. И ако някой който самоволно си е махнал калобрана (BTW не съм съвсем сигурен, но мисля, че това се води промяна по МПС-то!) и ми строши предното стъкло с камък мога да го съдя, нали? Защото никой производител не слага, на масов автомобил, неща просто да ги има. Всяко едно от тях има ясен смисъл и точно предназначение!

 

С други думи - махането е гъзария за сметка на каращите зад вас! Замислете се smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.