Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 1,9TDI PD 4x4 (11.2007) Съвети при покупка на такъв?


nt75

Recommended Posts

Здравейте! Мисля да си купя такъв автомобил и затова бих искал да ви питам какво обстойно трябва да се провери преди покупката? Има ли моделът 4х4 (дата на производство 11.2007) някакви типични недостатъци? Кое поколение е халдексът при този автомобил? Това което чух за момента са оплаквания от съединителя при Октавийте. Случвало се да замине и на 50 000км, а смяната излизала солено :( Някакви други кахъри? Гледам и разни проблемчета с електрониката излизат, но това си е типично за европейските автомобили. Таксиджиите реват от скъпата поддръжка на Шкода Октавиа и определено предпочитата Хюндай Соната, заради по-здравите ходови части, високата му надеждност и евтина поддръжка ( с неоригинални части разбира се).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам такъва. Нямам оплаквания от съединителя. Халдексът е може би 3-то поколение (или 2-ро, но те двете били почти еднакви). Не съм забелязал поддръжката да е особено скъпа. Скоростите са къси и се налага по-често превключване (зависи от стила на каране, разбира се). Тъй като е малко по-тежка от нормалната Октавия, понякога ми се струва малко тромава, но това също е въпрос на стил на каране. Във всеки случай усещането за ускорение е различно при нормалната Октавия със същия двигател, но тя е и с 5 скорости. С две думи нямам оплаквания, освен че ми се иска понякога да е с по-мощен двигател. Иначе зимно време се чувствам сигурен, че няма да закъсам на някой наклон или в снега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям казанато по-горе въпреки че не съм карал обикновенна Октавия. След ремап става много прилична кола. За поддръжка нищо немога да кажа сменявал съм два пъти малсо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи какво търсиш. Ако караш като такси и се търкаляш по цял ден по дупките на София, то взимай Соната и сигурно ще спестиш някой лев от по-евтина поддръжка. Ако искаш универсален боец, който е стабилен при всякакви условия, икономичен, просторен, то автомобила, който ти предлагат е отличен вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм напълно съгласен, че Haldex II и III са почти еднакви. В третата версия идва една много хитра идея, която се запазва и до ден днешен, а именно - it has a clutch "pre-tensioning" system, that is activated by the ECU when needed, for example, when accelerating. В предните версии колата реално е с 100% предно предаване докато не усети 1/4 превъртане на предните колела.

 

Принципно дават III-та генерация Халдекс от 2004та насам, но оставам по въпрос Шкода дали са се възползвали от това.

 

Едит за още малко инфо:

"Accompanied by EDL on front wheels, in on-road conditions, the car will not move if two front and one rear wheels lose traction. But again, due to limitations of Electronic Differential Lock (see quattro IV description above), in off-road conditions, it is enough for one front and one rear wheel to lose traction and the car will not move.

 

Haldex Electronic Control Unit disengages the clutch as soon as brakes are applied to allow ABS work properly; it also disengages the clutch when handbrake is pulled to allow "handbrake turns". When performing tight low-speed turns (e.g. parking) the clutch is also disengaged by Electronic Control Unit to avoid wind-up in transmission.

 

Pros: In comparison to Torsen-based all wheel drive, Haldex clutch offers 100% locking - up to 100% of torque can be transferred to the rear axle. In comparison to viscous coupling based all wheel drive (e.g. Volkswagen Golf Mk II Syncro), Haldex offers instant activation.

Cons: Haldex Generation I and II is a reactive rather than preventive all wheel drive. Torsen-based all wheel drive is always there, offering more stability at high speeds, while Haldex is activated only when needed. However, with introduction of Haldex Generation III and IV, this is not an issue any more. Haldex III and IV has a clutch pre-tensioning feature and is preventive."

- http://www.awd.ee/quattro.html

 

 

edit #2:

Мне, от това, което прочетох в интернет О2 е с Халдекс 2ро поколоение....... Еми, друг път явно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.