Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фаворит 1.3- 44 или 55 ампера?


plovdiv123

Recommended Posts

Здравейте!

Бихте ли ме посъветвали, акумулатор с каква мощност да сложа-44 или 55 ампера и каква марка ми препоръчвате? Сегашния е "Монбат Дайнамик",но вече е с единия крак в гроба и е 62 ампера. Тук в Пловдив ми предлагат един "Варта",44 ампера,необслужваем,100 лв,две години гаранция. Какво ви е мнението за тази марка? smile012

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по-мощния естествено е по-добре ,аз сега съм с един 55 А вече на 6 г.и е за коша ,на Exide и мисля или пак такъв или има нови германски ,казват че са добри Berga.monbat и varta,bosch не мисля че са добри ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вартата ми е вече на 6,5 години 44Ah и не ми е дала засечка 1 път годишно задължително я зареждам на зарядно, обикновенно преди или след зимата за всеки случай. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, заложи на "ACDelco" на таксиметров автомобил изкарват по 3-4 години а монбатите по една, сам си направи сметка!!! Моя е "VARTA" 2 години (такси) и свърши курса, и за това тия дни шкодето ще се радва на нов ACDelco, на една цена са горе-долу с другите марки а им дават 3 години гаранция (на такси 6 месеца) но аз ще отида с друга кола за да взема голямата гаранция!!! smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за акумулатор с най-големия капацитет, който може да се събере на оригиналното място. За зимата по-големия капацитет си е чисто предимство не само при такситата. smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що мислите , че акумулатор от танк сложен на Трабант е голямо предимство ?

Тез цифри са съобразени с възможностите на алтернаторите и консумацията на самия автомобил т.е. 72 Ач сложен на 55А алтернатор бавно и полека ще бъде изцоцан до нивото на 55 Ач и после остава да си возите една голяма и тежка кутия ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що мислите , че акумулатор от танк сложен на Трабант е голямо предимство ?

Тез цифри са съобразени с възможностите на алтернаторите и консумацията на самия автомобил т.е. 72 Ач сложен на 55А алтернатор бавно и полека ще бъде изцоцан до нивото на 55 Ач и после остава да си возите една голяма и тежка кутия ;)

Не е само това :!:

Алтернаторът ще бъхти повечко за да го зареди. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ако гребнеш една лъжица мед от един буркан и същата лъжица от една делва, значи ли това, че делвата ще е по-празна от буркана? :-k Ако алтернатора е в ред и консуматорите са тези предвидени от завода, то дозареждането ще зависи само от разстоянието на което се кара колата и броя на стартиранията. Ако обикаляш по адреси за доставка и палиш през 5 минути до вечерта може да си изпразнил и танков акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука не става въпрос за манджи и тенджери , а за възможности на техниката ... алтернатора на Фаворита е 55 амперов и няма как да зареди 62 или 75 А акумулатор ( все едно да се опиташ да заредиш 100 волтов кондензатор с 50 волта ) няма как да стане ... да не говорим , че 55 ампера е абсолютната стойност на алтернатора , а през повечето време работи в границите 32 - 40 ампера .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ако гребнеш една лъжица мед от един буркан и същата лъжица от една делва, значи ли това, че делвата ще е по-празна от буркана? :-k

Не,ама ако грабнеш 50 лъжици от буркана и 50 от делвата,онзи мед в буркана ще свърши,а в делвата ще има още smile001 .

Пък и един буркан мед се пъни много по бързо, отколкото една делва smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. алтернатора на Фаворита е 55 амперов и няма как да зареди 62 или 75 А акумулатор .

[-X

Зарежда го без проблем,но му е необходимо повечко време за зареждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, в завод шкода работят хора които имат достатъчно мозък и опит за да са на ясно къде какъв акумулатор трябва да се сложи и са го сложили/очевидно/. Останалото са свободни съчинения с неясен ефект и последици. smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, заложи на "ACDelco" на таксиметров автомобил изкарват по 3-4 години а монбатите по една, сам си направи сметка!!! smile152

 

тия акумулатори са пълен боклук smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що мислите , че акумулатор от танк сложен на Трабант е голямо предимство ?

Тез цифри са съобразени с възможностите на алтернаторите и консумацията на самия автомобил т.е. 72 Ач сложен на 55А алтернатор бавно и полека ще бъде изцоцан до нивото на 55 Ач и после остава да си возите една голяма и тежка кутия ;)

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що мислите , че акумулатор от танк сложен на Трабант е голямо предимство ?

Тез цифри са съобразени с възможностите на алтернаторите и консумацията на самия автомобил т.е. 72 Ач сложен на 55А алтернатор бавно и полека ще бъде изцоцан до нивото на 55 Ач и после остава да си возите една голяма и тежка кутия ;)

[-X

Има разлика м/у Ач и А :!: Едното е капацитет, другото е мощност на алтернатора, съобразена с консуматорите в автомобила!

Най- голямото разреждане се получава при стартиране и колкото по-голям капацитет /Ач/ има един акумулатор, толкова по- малко се разрежда и алтернатора даже по- лесно го възстановява. А това, че акумулатор напр. 72Ач ще стане 55Ач, /заради алтернатора/ е пълна измислица smile091 . Няма такава закономерност :!:

Да. Наистина на по-големия акумулатор му трябва повече време/Ач/ за зареждане, но практически, това става при първоначална зарядка, или когато е толкова изтощен, че се нуждае от зарядно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблем да се сложи акумулатор с по-голям капацитет, ако е зареден предварително (иначе първоначалния заряден ток, който ще е по-голям, може да повреди алтернатора). Дозареждането също не би трябвало да е проблем - колкото изразходиш, толкова трябва да сложиш, тоест не се зарежда от нула.

Поради тази причина си мисля, че монтирането на по-голям акумулатор би довело до по-голямо натоварване на ел. инсталацията на автомобила и в частност на алтернатора, което пък би довело до по-бързата му амортизация..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблем да се сложи акумулатор с по-голям капацитет, ако е зареден предварително (иначе първоначалния заряден ток, който ще е по-голям, може да повреди алтернатора). Дозареждането също не би трябвало да е проблем - колкото изразходиш, толкова трябва да сложиш, тоест не се зарежда от нула.

Поради тази причина си мисля, че монтирането на по-голям акумулатор би довело до по-голямо натоварване на ел. инсталацията на автомобила и в частност на алтернатора, което пък би довело до по-бързата му амортизация..

Естествено,че когато си купиш акумулатор, той е зареден предварително.

Алтернатора не може да се повреди или претовари от зарядния ток, щото има реле-регулатор.

Акумулатора е слаб консуматор/в сравнение с останалите/ в инсталацията на автомобила.

Ако напр. си накичиш колата с лампички, като коледна елха, тогава вече ще ти трябва по-мощен алтернатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, ако примерно си сложиш яка музика - мощен усилвател, бас каса и т.н... не може да разчиташ само на по-големия акумулатор, понеже слабия алтернатор няма да смогва да го дозарежда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, ако примерно си сложиш яка музика - мощен усилвател, бас каса и т.н... не може да разчиташ само на по-големия акумулатор, понеже слабия алтернатор няма да смогва да го дозарежда.

Реле - регулатора подава постоянен ампераж в определени граници и акумулатора пак ще се зарежда по същия начин.

Всичко остава за сметка на допълнителните консуматори, които товарят непредвидено

алтернатора и заедно с всички стандартни консуматори няма да работят на 100%

п.п. Когато двигателя работи над 1000об.мин. цялото захранване е само от алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реле - регулатора подава постоянен ампераж в определени граници ....

 

[-X

Реле регулатора регулира само напрежението. smile159

 

edit:

Жорка,силно изтощеният акумулатор се явява доста сериозен консуматор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реле - регулатора подава постоянен ампераж в определени граници ....

 

[-X

Реле регулатора регулира само напрежението. smile159

Прав си!

Ампеража се определя от консуматора и колкото е по-зареден акумулатора, толкова по-малко ток консумира.

 

edit:

Жорка,силно изтощеният акумулатор се явява доста сериозен консуматор.

Да! Но тук говорим само за изправни акумулатори.

А силно изтощените или се сменят или на зарядното! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за множеството полезни мнения и съвети на всички колеги,както и за интересната дискусия,която се получи относно източниците на ел.ток в колите. Определено ще взема 55 ампера,но тия пусти парички,заради това е всичко....! Иначе не бих се колебал толкова! Вчера бях да измеря акумулатора и генератора на 4 места в Пловдив-навсякъде бяха единодушни,че акумулатора си е отишъл,зареждането си е идеално,а само на едно място казаха,че зареждането не е добро- под 13,10 и трябвало ремонт и на генератора,така че имайте предвид,че не навсякъде всички уреди отчитат правилно,а съществува и един друг фактор,като подвеждане на евентуалния клиент с цел реализиране на добър дневен оборот! [-X smile009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, ако примерно си сложиш яка музика - мощен усилвател, бас каса и т.н... не може да разчиташ само на по-големия акумулатор, понеже слабия алтернатор няма да смогва да го дозарежда.
Абе колеги затова ли при як бас ми премигват фаровете??? :lol: И колеги на фелат колко ампера и е генераторът???
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята е 55 А. Съответно ме посъветваха да си купя 55 Ah акумулатор и верен на марката си купих ИскрЪ. Не знам, мненията са противоречиви, но пък за тези пари (109 лв. и 24 мес. гаранция) май няма какво друго да се купи. Карам си колата всеки ден и съм много доволен. Включително (понеже съм ларш smile048 ) и ток раздавам безплатно по студовете. Нямам представа какво ще се случи ако я зарежа и не я карам седмица примерно. Може и да се скапе. Предишната ми Искра изкара 7 години. Таз ще я видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.