Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Не мога да карам!


35mm

Recommended Posts

Всеки си избира сам какви предавки и обороти да ползва.

След многократни експерименти съм се убедил, че това са оборотите с най-нисък разход.

Разбира се, при тях няма никаква мощност, и при редките нужди от такава свалям предавката.

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • NightSpirit

    6

  • 35mm

    5

  • Green_Witch

    5

  • joro-120L

    4

Най-много писали в темата

Разбира се, че това са най-икономичните обороти, когато няма нужда от ускорение и газта е подадена много леко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ама никой не каза,че на разл.предавки се сменя на разл.обороти.И че има значение,дали е на равно,по нагорнище или по надолнище.....дали е натоварена колата.......дали се цели максимално ускорение или икономичност.... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ама никой не каза,че на разл.предавки се сменя на разл.обороти.И че има значение,дали е на равно,по нагорнище или по надолнище.....дали е натоварена колата.......дали се цели максимално ускорение или икономичност.... :)

:smt017

 

Да. Това са комплексни неща, които се придобиват с опита/надявам се/.

Затова човек трябва да си изгради усет/ако може/ и да "чува" двигателя какво иска, а оборотомера да стане последния уред, който да поглежда на армат. табло!

Ами ако колата няма оборотомер.........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bega4kata е написал някои от нещата, които определят момента на превключване.

Както е писал joro-120L, усета е най-вярното нещо. Трябва да се трупа километраж и опит. Ако го имаш, ще познаваш оборотите без да гледаш таблото.

Баба Шкода е без оборотомер. Фабията има, но го поглеждам по скоро от любопитство.

Карам служебно дизелов автомобил - там картината естествено е съвсем различна и пак превключвам по усет.

А за тези, които не се усещат - автоматик! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя инструктор винаги казваше: "Тя колата си алармира, ако й правиш нещо, което не й харесва. Я скорости ще хръкнат, я ще почне да тресе..." Аз за това си я слушам моята. Като ми скръцне веднъж-два пъти със зъби и почвам да се отнасям по-нежно с нея. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето защо стават толкова много катастрофи,като блеете по оборотомера и бордкомпютъра да следите разхода на гориво,вместо да гледате пътя!Вашите баби и дядовци,коли с оборотомери и компютри ли са карали? smile001

Ама така е,като сега се взима книжка с десет часа кормуване! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето защо стават толкова много катастрофи,като блеете по оборотомера и бордкомпютъра да следите разхода на гориво,вместо да гледате пътя!Вашите баби и дядовци,коли с оборотомери и компютри ли са карали? smile001

Ама така е,като сега се взима книжка с десет часа кормуване! ;)

:smt017

 

Оборотомера е най-ненужното нещо в една кола :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Мое мнение е, че бензинова кола да се кара на 1500 си е жив тормоз за машината и със сигурност не е по-евтино..... :smt017

 

Ами автоматика защо сменя скоростите чак като паднеш до 1 500 об.? Или тия инженерите в Германия нарочно искат да си мъчат произведенията smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да го имаш, не е ли предимство? smile021 Примерно, оборотите на празен ход ще си регулираш по-прецизно. :smt017

Естествено,ако си глухоням ще ти от голяма полза оборотомера smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак го обърнахте на мерене на.... обороти. "Аз съм голям карач и не ми трябват оборотомери, паркторници, борд компютри и т.н.". Ми карайте си москвичите тогава. Няма никакъв смисъл от развитие на авто индустрията. За какво им е да ги мислят тия екстри и да плащаме за тях като реално ти трябват 4 гуми, един геврек и една пръчка да ръчкаш.

smile175

 

PS: mr. White, аз не карам DSG и не мога да кажа, но предполагам, че сменя на 1500 когато, сменя в НИЗХОДЯЩ ред т.е. намаляваш скоростта (и евентуално спираш). Когато ускоряваш пак ли сменя на 1500? Малко ме съмнява! Или друг пример - караш със 100 и пускаш газта, скоростта пада и DSG почва да смяна надолу, когато скоростта е паднала примерно до 60 и колата е на 4-та (хипотетично, иначе не знам на коя е, защото не карам DSG) натискаш газ (може и kickdown). Какво прави DSG? Тръгва да ускорява от 1000 оборота или връща поне на 3-та или 2-ра и тръгва ускорява от доста по-високи обороти.

 

Трябва да видя, но много сериозно ме съмнява да сменя във ВЪЗХОДЯЩ ред на 1500, освен може би ако съвсееееем леко и плавно подаващ газ. Ако е така - язък ти за хубавите коли :) За мен това е пишман икономия. Няма да забогатееш с 10-те ст'инки дето ще икономисаш. Аз не съм някой глуав рацер, но мога да кажа, че си карам колицата с кеф. Като си купя ван ще карам с 50 и ще сменям на 1200. Ще сложа едно сурово яйце на таблото и ще карам без да пада smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това си абсолютно прав, във възходящ ред ги сменява на около 2000 об., а в низходящ на 1 500 об. С това мисля се доказва мнението, че няма проблем /при нормални условия и равен път/ да си караш колата на 1 500 об. Така можеш да караш на 7-ма с около 90-100 км./ч. без проблем, ако беше вредно, автоматика нямаше да го допусне /поне при този тип двигател/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак го обърнахте на мерене на.... обороти. "Аз съм голям карач и не ми трябват оборотомери, паркторници, борд компютри и т.н.". Ми карайте си москвичите тогава...

smile175

 

Аз тези екстри ги нямам в моята Шкода... Дали да не си поръчам за 120-ката един парктроник и борд компютър? Така няма да прилича на Москвич. smile091

Истината е, че много автомобили нямат оборотомери. За това някои от нас са написали, че е важно да си слушаш колата. Не е трудно. И наистина не те разсейва, когато се налага да гледаш напред, в огледалата и, ако имаш тази прекрасна възможност, от страни на пътя. Особено в държава, в която кучета и състезатели на 300 метра с препятствия (на преклонна възраст) изскачат на всеки 2 минути на всеки по-голям булевард с мантинели...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз нямам много неща, които ги има в коли за по 100хил лв, но значи ли това, че те са ненужни. Ако става върпрос много катастрофи стават, защото шофьора се заплесва да смени радиото. Ами да кажем, че и радио не трябва да има. Пак казвам, според тази логика всички колки трябва да са с волан и скоростен лост. Даже ако може да има и една прегрдаа между седалките, че да не се заглежда шофьора по жената до него. Май на някой му е кисело гроздето просто.

 

 

Мнооого се отплесна темата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички.

Аз не уточних в началото, но за последните вече 3 години имам с Шкодата около 60000км. НО както си бях свикнал да си карам колата на ниски обороти.... така си и карах, въпреки че знаех че нещо бъркам.

Проблема ми беше че наистина в градско при 40 км/час си пусках на 4-та и си мечтаех даже ако може и на 5-та да карам ама не ставаше.

 

Какво ме караше да греша с правилното експлоатиране на двигателя? Следната мисъл:

1. По-ниски обороти - по-малко движения на буталата - по-малко засмукан бензин - по-малко износване на метала в двигателя.

2.Всички причини в първата точка отново.

 

Вместо да карам нормално, аз от притеснения за износването на метала при високи обороти, превключвах на 1000 оборота, тръгвам на 1000 оборота, карам на 1200-1300 и малко отгоре.

И затова си мъчих колата.

 

От 2 дена си карам смело. Сещам се за всички съвети тук. Ускорявам си леко, на около 1900, 2000-2100 правя смяна когато съм нагоре (1-2-3-4-5 скорост). Надолу гледам да спазвам правилото на автоматичната скоростна кутия на колегата - на около 1500 оборота минавам на по-ниска предавка. На сфетофар щом падна под около 30км/час, чак тогава освобождавам съединителя и спирам от там до 0км/час със спирачки само. (Това още инструктора си ме беше научил - много ми се караше че спирах без съединител от 60км/час).

При движение на равно карам с около 1800 до 2200 оборота. Само по околовръстното с 80 или 90 км/час - там карам на колкото са си оборотите на 5-та според скороста.

Това и на дълго, след 55-60км час, на равно минавам на 5-та и оттам нагоре колкото оборота си ги направи според скоростта толкова. На мен опита като шофьор ми е тук - на 5-та по магистралите и междуградските. По-голямата част от тези 60000км са извън София и България.

Карам вече в София на трета с 40 км/час по равно. На баир където съм качвал на 3-та преди - о чудо, колко по-добре звучи, върви, и се усеща колата на 2-ра!!!!

При превключване по баир - и там напреднах със смелостта - днес направих смела смяна от 2-ра на 3-та скорост при цели 2500 оборота!!! :) Преди от 4-та на 5-та по баир ( с над 90 км/час - беше ме страх че от смяната при тия обороти зацепването на съединителя ще го износи).

 

Благодаря още веднъж. Психологическата бариера която ме спираше да си карам колата на 2000 оборота в града, а не на 1300, я преминах с ваша помощ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако модераторите преценят, могат да ми изтрият мнението...

 

И аз нямам много неща, които ги има в коли за по 100хил лв, но значи ли това, че те са ненужни. Ако става върпрос много катастрофи стават, защото шофьора се заплесва да смени радиото. Ами да кажем, че и радио не трябва да има. Пак казвам, според тази логика всички колки трябва да са с волан и скоростен лост. Даже ако може да има и една прегрдаа между седалките, че да не се заглежда шофьора по жената до него. Май на някой му е кисело гроздето просто.

Мнооого се отплесна темата!

 

Гроздето хич не ми е кисело. Просто споделям мнение от гледна точка на човек, който няма оборотомер. Ако на теб нещо не ти харесва обръщението ми към автора на темата - проблема не е нито в мен нито в него.

 

И да - в автомобилите за 100 хиляди има доста ненужни неща. Като например подгряване на задника, кожен салон и махагон по скоростния лост.

 

Още веднъж повтарям: Колата сама си казва, когато нещо не й харесва. Друг е въпроса дали я слушаш.

 

@35mm - Радвам се, че си по-доволен от поведението на колата в града. Сигурна съм, че и тя е по-доволна от твоята експлоатация. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, и кое точно му е лошото на махагона по скоростния лост и кожения салон? По тази желязна логика за какво да ходя в 5-звезден на Хаваи, като мога да си ида на бунгала в Мичурин. smile009

 

Много сериозно се оспами темата. Само аз така и не резбрах нещо. Понеже всички сте големи карачи и много добре си "чувате" колата какво иска и какво не, защо тогава има толкова много спортни коли (които наистина вече са за карачи), на които ОБОРОТОМЕРА заема централната и основна част от таблото, а до него в много по-малък размер са километражи и др.

2010-Ferrari-458-Italia-Dashboard-View-588x441.jpgporsche_911turbo_coupe_2007_dashboard_instrumentcluster_640x480.jpg

 

Сигурен съм, че в Маранело и Щутгарт са много ядосани, че трябва да слагат такива ненужни уреди, но какво да правят като техния продукт се използва от напълно неподготвени шоферчета, които не могат да си "слушат" колата.

Айде баста, спирам да пиша, няма смисъл. Оитвам да си хвърля плазмата през прозореца, щото мога и без нея, винаги и едно "Велико Търново" ще ми свърши работа да си гледам Шампионска Лига.

Със здраве smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пфф пък аз колко мн искам подгрев на седалките.....искам навън да е -40 а седалката да пари....ама няма...в другата кола задължително....кои зн пък другата кола може да е за 100 бона и да има един куп ненужни неща.... =))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, и кое точно му е лошото на махагона по скоростния лост и кожения салон? По тази желязна логика за какво да ходя в 5-звезден на Хаваи, като мога да си ида на бунгала в Мичурин. smile009

 

Много сериозно се оспами темата. Само аз така и не резбрах нещо. Понеже всички сте големи карачи и много добре си "чувате" колата какво иска и какво не, защо тогава има толкова много спортни коли (които наистина вече са за карачи), на които ОБОРОТОМЕРА заема централната и основна част от таблото, а до него в много по-малък размер са километражи и др.

 

 

Сигурен съм, че в Маранело и Щутгарт са много ядосани, че трябва да слагат такива ненужни уреди, но какво да правят като техния продукт се използва от напълно неподготвени шоферчета, които не могат да си "слушат" колата.

Айде баста, спирам да пиша, няма смисъл. Оитвам да си хвърля плазмата през прозореца, щото мога и без нея, винаги и едно "Велико Търново" ще ми свърши работа да си гледам Шампионска Лига.

Със здраве smile159

Колега, преди всяко превключване, гледаш ли си оборотомера? smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NightSpirit, не случайно на лично съобщение ти пратих следния текст:

 

 

"Не мисля, че има смисъл да цапаме повече темата на човека. Така или иначе спора не е за махагона и Хаваите. Всеки си има вкус, но погледнато от практична гледна точка - махагона и кожите в колата не допринасят с нищо за качествата й под капака.

 

Усмихната вечер."

 

Сега ме караш аз, дето съм жена и хич не ми е работа да говоря такива неща, да ти обяснявам защо на състезателните автомобили има оборотомер и защо на моята няма.

 

Вземи си инсталирай някакъв елементарен автомобилен симулатор (ако те интересува ще ти кажа кои са най-добрите) и си отговори сам на въпроса, който повдигаш. Това става с елементарните уроци по шофиране, през които трябва да минеш, преди да те пуснат на пистата и да се покажеш какъв майстор си!

 

Не е нужно да вадиш от 9 кладенеца вода, за да ме убедиш да си сложа оботоромер на баба Маргарита. С това моята кола няма да качи конете. Ако на твоята ги качва - нямам нищо против да си имаш. Не ми пречиш. Ама хайде да не се правим на остроумни без да знаем елементарни неща, които дори ЖЕНИТЕ ги знаят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз досега се чудех защо пред рали пилотите на арматурното им табло се появява по една огромна, обикновено червена цифра. Сега разбирам, че колата можела да подсказва и визуално а не само слухово :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кирил със сигурност си е взел поука и сега ръчка колата както си му е реда, та за това - малко спам от мен относно централното място на оборотомера :)

Бил съм на разни тестове и уроци по шофиране на точно такива автомобили и наистина инструктурите обръщат внимание на тази част - сменянието на предавките в точния момент. Това е обаче, за да те запознаят с възможностите на автомобила! Живота показва друго! Оборотомера е най-динамичната графика на таблото /освен ако няма индикатор за турбото/ и се слага централно за кеф на шофера...според мен. Казвам го това, тъй като съм разговарял с доста хора, притежаващи сериозни автомобили, които до един споделят, че перцата на волана не ги ползват изобщо, да не говорим да ръчкат самия скоростен лост. Не говорим за състезатели от еди-кои-си-серий...

А относно темата - аз оборотомера не си го гледам изобщо. Както някой по-горе бе написал - колата си показва сама, какво иска и просто трябва да и го дадем smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.