Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Не мога да карам!


35mm

Recommended Posts

Или така поне си мисля. "Хващам се" че не ми е ясно за мен си на какви обороти е най-добре технически за колата да превключвам. Имам тенденция да карам леко на ниски обороти - например 1500 до 1800 в града. Вече карам на трета с 1800-2000 об, отколкото на 4-та с 1300-1500об градско. Гледам да съм поне на 1700-2000 вече по равно.

 

На 4-та с 1500 об, колата харчи повече според моментния разход отколкото на 3-та с 1800 понеже май се мъчи двигателя.

 

Но в момента на превключване от 1 на 2ра и т.н., на колко е най-добре да са оборотите за да мина на по-горна предавка?

Мислех да се запиша за 2 часа при инструктор да ми ги обясни нещата за отималните обороти при превключване -срам не срам.

Та ако някои ми каже ще ми спести 2 часа при инструктор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • NightSpirit

    6

  • 35mm

    5

  • Green_Witch

    5

  • joro-120L

    4

Най-много писали в темата

Привет колега, според мен доста добре си се ориентирал с какви обороти да караш икономично-около 2000rpm е нормално да сменяш предавките, ако искаш повече ускорение, или катериш баир може и на повечко обороти да правиш смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

Аз още като взех колата я пуснах веднъж на моментен разход да гледам на бордовия, и на 5-та с 90 като качам възвишение по междуградски път или магистрала - гледам 12-13 литра и повече на 100, минавам на 4-та, вдига оборотите ама разхода пада на 9-10 на 100 понеже му е по-леко на двигателя за този баир на тази предавка.

 

А един колега дето е карал всичко от тежкотоварните машини на Кремиковци до Фолксваген Туарег ( и има авторитет че разбира от коли) много се намръщи като чу че карам на 1300-1500об. в града на 4-та. Маслото (помпата) при тия обороти не си вършило добре работата. Вече вдигнах малко градските обороти на 1700-2000 об.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата стоят така: притворен дросел - голям вакуум

отворен дросел - малък вакуум

 

Вакуум = нищо = без пари. Води се от това. Когато караш на висока предавка и на колата не и стига вътък натискаш газта, отваряш много дросела. Kато смъкнеш предавка е нужна много по-малко газ. Съответно разхода пада. Това е за нагорнищата. По равно или надолу е по-добре да се движиш с минимални обороти, съответно леко натиснат педал на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди да си взема DSG имах същия проблем. Тогава един познат, който разбира от коли и каране ме посъветва следното: всеки мотор си има спецификация и обозначение при какви най-ниски обороти достига оптимален въртящ момент. Предавката се сменя на долу в момента, в който колата достигне най-ниски обороти при оптимален въртящ момент /при мене е 1 500 об./м. 250 н/м./ и на горе като надвиши с 1/3 оборотите /т.е. при мен 2 000 и малко/. Това било оптималното каране от гл.т. на разход и натоварване на мотора. Тази теория сега виждам, че се потвърждава, т.к. автоматика сменя надолу при 1 500 об/м. и нагоре на 2 000 /по равен път/. Тоест каране под 1 500 оборота за моята кола и над 2 000 оборота е нежелателно /за твоята не знам, трябва да си видиш книжката/

п.с. аз имам предвид надолу от 4-та на 3-та, а на горе от 3-та на 4-та примерно, защото спорехме с един колега кое е надолу и кое на горе smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите го казаха нагоре за вакуума... Иначе, да, дръж я около 1700-1800 до 2000об. и би трябвало хем да върви леко, хем да не смуче много.. Незнам, в книжката към колата ти няма ли примерни скорости при които е най-икономично или най за бързо ускоряване да се превклюбват предавките?

На киа-та ми в книгата като икономично превключване са посочени 1-2 на 21кмч, 2-3 на 31кмч, 3-4 на 41кмч, 4-5 на 68 или 70кмч не помня вече.. За по-добро ускорение - скоростта при която се превклюбва падаше с 2-3-4 кмч... Общо взето се водя от това правило и с другите коли които карам, и съответните скорости на съответните предавки винаги са около 2000-те об. плюс-минус 100об.

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за ценните съвети и примери.

В книжката на мойта няма такива препоръчителни точни скорости за превключване. Има само примерен разход на 100 при еди каква си скорост, например 8.4 литра на 100 при 120км/час, 6 и нещо на 100 при 90 км/час, и пише че максималния въртящ момент е при 4000 оборота (около 180 Нм).

Пише и само да се мине на по-ниска предавка най-късно точно преди колата да почне да придърпва, ама това е ясно. Сега пак ще прелистя, че може да не съм видял някъде ако има съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай си спокойно бензинката между 2 и 3 х об.мин. без много да му мислиш и да гледаш прекалено дълго по таблото. Затова челното стъкло е 10 пъти по-голямо от него, ако ме разбираш какво искам да кажа... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От скоро съм законен шофьор но да споделя малко опит с моята кола със същия мотор 1.8 20В. Когато карам надоло баир с малка скорост около 30-40 км/ч на 4 предавка без газ ми дава разход около 4-5 при обороти към 1700-2000. А по принцип без газ няма никакъв разход от което следва че на прав път с 40км/ч на 4 предавка обороти до 2000 не са желателни: Първо защото както беше написано по горе в темата при тези обороти и скорост на 4 предавка няма добро смазване на двигателя ( това го знам от инструктура) , второ разхода би трябвало да е по-висок със сравнение на 3-та предавка , трето нямаш максимално ускорение при нужда от него.

Това е моето мнение по въпроса не казвам че съм напълно прав но това ми е направило впечатление при мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile159

Пак колега, ама карал курсовете за шофьор в Германия, ми казваше как там инструктора го учил първо да не държи волана с една ръка, а другата облегната на сваления прозорец навънка от колата (казал му че така ще си кара гаджетата, а не когато е на изпит по шофиране :) ) , и второ веднага щом достигне 55км/час на равно да минава на 5-та заради опазването на околната среда - по-малко обороти - по-малко газове.

Аз пробвах ама на 5-та под 2000 оборота колата много се мъчи. На 55км/час аз си карам на 4-та. 60км/час и нагоре - тогава на равно минавам на 5-та.

Вече ще си гледам оборотомера, не километража, като си карам.

Но ще послушам и съвета на Оги. Много добре те разбрах. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аве какви са тези теми? По форумите ако се учеше как се карат колите........мале,мале.

Сега сериозно:

35mm. ти как се чувстваш,ако не си сигурен вземи изкарай един курс.Къв е проблема като си свикнал да караш на по ниски обороти - никакъв.

Карай си колата,и си слушай готина музичка.

 

п.п ех да ви имам проблемите smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото по-малко се натиска газта е по-добре! И аз в града карам на 5-та с 55-60 км/ч при 1500 оборота, но само когато мотора не се томози, т.е. по равното. Ако се изкачвам или смъквам предавка или ускорявам още малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile159

Пак колега, ама карал курсовете за шофьор в Германия, ми казваше как там инструктора го учил първо да не държи волана с една ръка, а другата облегната на сваления прозорец навънка от колата (казал му че така ще си кара гаджетата, а не когато е на изпит по шофиране :) ) , и второ веднага щом достигне 55км/час на равно да минава на 5-та заради опазването на околната среда - по-малко обороти - по-малко газове.

Аз пробвах ама на 5-та под 2000 оборота колата много се мъчи. На 55км/час аз си карам на 4-та. 60км/час и нагоре - тогава на равно минавам на 5-та.

Вече ще си гледам оборотомера, не километража, като си карам.

Но ще послушам и съвета на Оги. Много добре те разбрах. smile159

Гледай и пътя от време на време,не само оборотомера smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

35mm,

 

Всеки автомобил си е различен и трябва да привикнеш към него. Едни бензинови мотори харесват обороти от 2000 нагоре, други са съгласни да работят и на 1500. Едни са с червена зона от 8000, други от 5500! Затова трябва да се нагодиш според твоя. Все пак (по старите книжки де) най-добрия режим за бензиновия двигател е в диапазона 3000-3500 оборота. Това обаче важи за продължително каране, т.е. на дълъг път. В градски условия се старай да тръгваш с по-малко газ и да сменяш предавките по-рано. Колко рано зависи от това колко бързо искаш да ускориш и дали двигателя се "сърди". Например с малко газ колата върви добре и на 1500 оборота, но ако натиснеш с цел ускоряване почва да тресе. Това е ясен знак, че предавката ти е неподходяща и трябва да минеш на по-ниска.

Друг "трик" за сваляне на разхода е спирането на двигател. Като видиш, че светофара ще те "хване" веднага отнеми газта и мини на най-високата предавка при която оборотите са над 1500. С падането на скороста оборотите ще падат, т.е. сменяш винаги когато минат под 1200-1300. При едно такова спиране разхода ти е нула и спомага за свалянето на средния разход с над литър!

 

Толкова от мен. Надявам се да съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз с Шкодата (1.9ТДИ) като си карам нормално на 2000 оборота си превключвам а иначе като нещо съм на зор на 4500-5000. :mrgreen:

 

5000 с дизела :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз с Шкодата (1.9ТДИ) като си карам нормално на 2000 оборота си превключвам а иначе като нещо съм на зор на 4500-5000. :mrgreen:

 

5000 с дизела :-k

Т'ва съм го виждал,ама на CR мотор ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз с Шкодата (1.9ТДИ) като си карам нормално на 2000 оборота си превключвам а иначе като нещо съм на зор на 4500-5000. :mrgreen:

 

5000 с дизела :-k

Защо,нещо лошо ли има smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е описано теоретично, по-старите бензинови двигатели на Шкода работят икономично при обороти близки до оборотите на макс. въртящ момент . На практика това са оборотите от 2000 до 3500. Не смятам, че при новите двигатели има коренна разлика. А когато се гони макс. ускорение, предавките се превключват възходящо в оборотния диапазон между макс. въртящ момент и макс. мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз с Шкодата (1.9ТДИ) като си карам нормално на 2000 оборота си превключвам а иначе като нещо съм на зор на 4500-5000. :mrgreen:

 

5000 с дизела :-k

Защо,нещо лошо ли има smile021

 

Нищо хубаво няма! Няма мощност (провери си графиката да видиш какво се случва след 4400!), износва се двигателя, нямаш резерв за доускоряване, шумно е, дискомфортно е, .... Все такива екстри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, напълно достатъчно е да я държиш в границите от 1500-4000 оборота. Под и над тези обороти е по-вредно за двг. От 2000-3000RPM е най-икономично от към гориво. Помага много да слушаш двигателя. Примерно, когато слушаш силна музика и не го чуваш, може по-често да гледаш оборотомера. Така и скоростите по-лесно ще преценяваш кога да смениш. :)

Аз лично така действам. То си става усет след време.

Ако мотора реве много и без да гледаш уредите по таблото ще знаеш, че не е редно да включваш по-ниска скорост, а просто да отпуснеш газта и да намалиш със спирачката, след което ако звука стане по-нисък включваш по-ниска скорост. При ускорение е обратното. Ускорението е по-голямо на по-ниска предавка. Усетиш ли, че мотора звучи високо, сменяй на по-висока предавка. За секунда е достатъчно да видиш оборотомера и да държиш мотора в най-благоприятните за него обороти.

Като го усетиш и ще ти стане все едно колело караш. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъъ, колеги аз не пртендирам, че съм тесен спец, но не я ли карате малко тая тема на гьоторе. Всеки дава съвети - 1000, 2000, 100 000 оборота. На базата на какво го съветвате? На мен доколкото ми е известно на колко да се сменя зависи от вид на двигателя, кубатура, мощност, крива на мощността, предавателни числа на скоростната кутия и не на последно място желанието на водача да ускори за X време/разстояние.

Мое мнение е, че бензинова кола да се кара на 1500 си е жив тормоз за машината и със сигурност не е по-евтино. Мойта заради директното впръскване (предполагам) върви и на много ниски обороти без да се дави или да тресе. А най-много се радва на около 3 хил. и почва много да скормничи с разхода. Аз си я карам в диапазона 3-4000 (до 5, 5 и малко ако ситуацията налага да стават по-бързо нещата или ако просто ми е кеф smile092 ). Колега, виж си по бордовия къде харчи най-малко и си карай така в нормална ситуация, а за всяка друга натискай смело и слагай хубаво масло :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз ви предлагам да не тормозите хубавите бензинки и да държите оборотите над 2500 а после вижте средния разход а не моментния smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично в града при ускорение превключвам на 2000, а при постоянна скорост карам с около 1300-1700 (на V-та 1300 са при 45 км/ч, а 1700 са при 60 км/ч - ДЕЙСТВИТЕЛНИ).

НЯМА по-икономичен вариант, поне при мен.

След 2000 почва да бучи доста и звукът не ми понася много.

Разбира се има и изключения...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chavdarlk, според мен си издевателстваш над машината. За какво ти е да караш с 45км/ч на 5-та? Нито е икономично, нито имаш тяга, сменяш повече скорости и си тормозиш двигатля. Странно ми е защо има хора, които се стрямят да включат възможно най-бързо най-високите скорости. Аз гледам да бягам веднага от първа, след това особено 3-4-5 си ги пълня поне до 3-3500. Дизела е друга бира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.