Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Хидравлична система


коко

Recommended Posts

Искаше ми се отворя нова тема във форума за хидравликата на Фабия.Според мен добре е да се знае какво хидравлично масло, какви спецификации, сменя ли се на някакъв интервал или се долива и толкова, за нормалния шум на помпата и този който вече не е много нормален, така че нека този който знае да пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се чува свистене от помпата на хидравликата,при всяко палене,карах я в ЕТ и там доляха около 250гр. масло хидравлично,което според тях било много,но ми казаха че не се виждало да тече от някъде,така я карам вече около година стана,всяка сутрин си свисти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе как от растояние да разберем за какво свистене говориш

може да е от няколко работи.чаркуч,клапан в разпределителя,помпата

отиди на сервиз и ще ти кажат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе как от растояние да разберем за какво свистене говориш

може да е от няколко работи.чаркуч,клапан в разпределителя,помпата

отиди на сервиз и ще ти кажат

 

Бях в ЕТ казаха че е ок и ми отрязаха главата с немалка сума,нямам думи просто,а тука в квартала нито един сервиз не наясно с фабията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаше ми се отворя нова тема във форума за хидравликата на Фабия.Според мен добре е да се знае какво хидравлично масло, какви спецификации, сменя ли се на някакъв интервал или се долива и толкова, за нормалния шум на помпата и този който вече не е много нормален, така че нека този който знае да пише.

 

Аз също се интересувам от този въпрос. Също колко е капацитета, който събира (при значително изтекло количество поради счупен (пукнат ли..) маншон и в последствие рециклирана рейка).

 

Липсата на хидравлично масло се отразяна на сервото на волана, нали? Съответно, ако маслото е достатъчно, въртенете би следвало да е без проблем, а не да насича на интервали, нали така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На самата капачка, на казанчето за хидравлична течност пише, каква трябва да се долива. Капачката има и цвят (по спомени зелен и червен, може и друг да има) който съвпада с цвета на хидравл. течност. Може да има нужда само от доливане, ако е имало загуба, на самата капачка има също и маркер за оптималното количество.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Липсата на хидравлично масло се отразяна на сервото на волана, нали? Съответно, ако маслото е достатъчно, въртенете би следвало да е без проблем, а не да насича на интервали, нали така?

 

Липсата на масло определено се отразява на работата на помпата на хидравликата, но и да има достатъчно масло ако е повреден датчика за ъглово ускорение който се намира на рейката, също може да насича или да не се върти волана лесно. Това важи особено при рейките TRW. При KOYO проблема по често е в самата хидравлична помпа. Ако има масло естествено ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде в България продават ли само датчика, без помпата и как да разбера дали проблема е от датчика или помпата. Колата беше в сервиз и компютъра не показа нищо, а масло си тече и си доливам, но даже и пълна с масло понякога е мека, понякога твърда???

 

П.С. На Фабия 1.4MPI 50kw/68к.с. дали помпата е Koyo или TRV?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.С. На Фабия 1.4MPI 50kw/68к.с. дали помпата е Koyo или TRV?

 

 

Рейката се познава по датчика. А датчици има, но не са евтинки smile049 До към 2004-та бяха предимно TRW, след това почнаха да са с KOYO, а сега 2008 - 2010 пак почнаха TRW, но с друг датчик за ъглово ускорение. Лошото е че и по шаси не излиза с каква рейка е автомобила. Ще ти го опиша, но автомонтьор трябва да го види - TRW e продълговат датчик който се захваща към рейката с две винтчета, а KOYO e кръгъл с едно винтче :idea: Стои на корпуса на рейката от ляво под краката на водача, дето карданчето на кормилния вал влиза в рейката smile049 Ако знаеш къде да гледаш може и да се види през предна лява гума ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, а как седи въпросът с помпата и налягането, което изтласква?

 

Първо ето накратко моя случай:

август 09: сервото полека - лека втвърдява, влизам в ЕТ по други причини, приемчика им обръща внимание на сервото, доливат масло, казва "можеше да е рейката, ама не е". Колата излиза с нормално серво на волана.

февруари 2010: сервото отново втвърдява, отивам на майстор, преглежда, казва "спукан маншон, изтекло масло, рейката е за рециклиране". Добре, рециклираме рейката по живо по здраво. Качвам се в колата, серво - нъцки. Пак при майстора. Разглабял, преливал, преглеждал за запушвания, системата - наред, рейката с масло, ама волана - ту лек и въртелив, ту като камък. От такси - шофьори ли, от кой дойде предположението, че сервото липса, защото помпата е карана без масло и сега не може да вдига достатъчно налягане. Иначе - не шуми, давала вид на здрава. И сега (още не се е случило, утре предстои) посещение на ЕТ, за да вдигат по някакъв софтуерен магически начин дебита ли.. квото там се нарича на помпата, така че да успее влива...

Нищо не разбирам, казвам ви..., ако на някой му се е случвало нещо подобно, моля да каже - споко, нормално е, така и така се оправят нещата, че лошо ми става на влизане в ЕТ, на излизане - още повече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако в ЕТ пак нищо не установят, може да отидете в МЕИ, личното ми впечатление е, че си разбират от работата и поне ще ви кажат къде е причината - в рейката или в помпата (датчика го изключвам, защото него в ЕТ го ловят). Иначе в ЕТ с рейки и помпи не се занимават, там се работи на едро - подмяна на компонента и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде в България продават ли само датчика, без помпата и как да разбера дали проблема е от датчика или помпата. Колата беше в сервиз и компютъра не показа нищо, а масло си тече и си доливам, но даже и пълна с масло понякога е мека, понякога твърда???

 

П.С. На Фабия 1.4MPI 50kw/68к.с. дали помпата е Koyo или TRV?

 

Ето отговорите на тези въпроси:

 

Моята Фабия е същата, година 2000. Рейката и помпата са TRV.

Диагностика установява къде е проблемът.

 

Датчик нов от ЕТ - 370,-лв. (доставка - утре);

Датчик рециклиран в Чехия с 2 год. гаранция при смяна там - 200,-лв. (време за доставка - около 2 седмици);

Труд, както казаха "няма да е повече от 50,-лв."

 

(Проверка на друго място установи рециклиране и подмяна - 224,-лв., така че няма смисъл да се избегне официалния сервиз.)

 

Тъй като в момента имали камара коли за диагностика едновременно с двама болни диагностици, моята официална диагностика и поръчка бе отложена за следващата седмица. Казвам "официална", защото приемчикът ми направи "неофициална" с някакъв апарат и каза, че 99% е сигурен, че проблемът е датчикът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде в България продават ли само датчика, без помпата и как да разбера дали проблема е от датчика или помпата. Колата беше в сервиз и компютъра не показа нищо, а масло си тече и си доливам, но даже и пълна с масло понякога е мека, понякога твърда???

 

П.С. На Фабия 1.4MPI 50kw/68к.с. дали помпата е Koyo или TRV?

 

Ето отговорите на тези въпроси:

 

Моята Фабия е същата, година 2000. Рейката и помпата са TRV.

Диагностика установява къде е проблемът.

 

Датчик нов от ЕТ - 370,-лв. (доставка - утре);

Датчик рециклиран в Чехия с 2 год. гаранция при смяна там - 200,-лв. (време за доставка - около 2 седмици);

Труд, както казаха "няма да е повече от 50,-лв."

 

(Проверка на друго място установи рециклиране и подмяна - 224,-лв., така че няма смисъл да се избегне официалния сервиз.)

 

Тъй като в момента имали камара коли за диагностика едновременно с двама болни диагностици, моята официална диагностика и поръчка бе отложена за следващата седмица. Казвам "официална", защото приемчикът ми направи "неофициална" с някакъв апарат и каза, че 99% е сигурен, че проблемът е датчикът.

На първите Фабии с ТРВ рейки им се скапват датчиците, рейките не протичат. След 2003 с KOYO рейки им протичат рейките. Първият вариант е по евтиния. Казали са ти много пари за датчика. Може да намериш оригиналния за доста по малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първите Фабии с ТРВ рейки им се скапват датчиците, рейките не протичат. След 2003 с KOYO рейки им протичат рейките. Първият вариант е по евтиния. Казали са ти много пари за датчика. Може да намериш оригиналния за доста по малко.

 

еми това много хубаво... само дето вече ми рециклираха рейката... нивга няма да узная имало ли е смисъл или не.... ако бях прочела по-рано можеше и да подложа на съмнение, ама на...

 

има ги по ефтино ,не само шкодата е с такава рейка-не забравяйте това :mrgreen:

няма как да забравя нещо, дето никога не съм го знаела :)

Трябва ми ориентир за София и доказан майстор.

(Макар че, съдейки от по-горе написаното за рейката, явно от чувала с х вадя у... Както и да е... ще се оправям по женския начин - много пари за глупости... :? )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.