Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Така и не се отървах...


Spartan

Recommended Posts

Така и не се отървах от двойното стартиране на 120 с 5 скорости и последния модел карб!!!Днес ако си я карал-пали като барут.Утре сутринта ако не напомпиш бензин от помпата ще въртиш 10 секунди!Ако напомпиш-само като и покажеш ключа пали,но след 3 секунди гасне!?След това на втория път пали и е О.К.но през земата се налага и трети път.Почистен и регулиран карб,регулирано запалване,клапани,нов филтър,нова ембрана и почистени клапанчета на помпата,продухан бензинопровод,нови свещи....и т.н и т.н.НЕ И НЕ И НЕ!!!Чудя се вече дале да не свалям и чистя резервоара,пардон резервоарите?А иначе е звяр,при това икономичен звяр-6.5-7.5 на сто.Но пустото стартиране-резил бе резил за иначе добрата кола.Някой да му знае лека???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко като и задържиш газта при студен старт няма проблеми, ама и да си гасне какъв е проблема...моята е същата и съм свикнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом след максимум третото палене си в движение - нямаш проблем ;) Студеничко си е все пак, не забравяй... И се огледай другите автомобили които не са с инжекция на кой път (и с колко ребрене) успяват да ги запалят в студа :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Черпиш ли я със смукача? Аз на студено палене (с новия карбуратор) си я почерпвам със смукача и нямам никакви проблеми. Докато я почистя от снега, примерно, си работи на смукач, след това лекичко го бутам до долу и нямам никакви проблеми.

 

p.s. Питам за смукача, защото не си го споменал по-горе...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно от някоя гарнитурка на карба се изпарява бемзина и докато се напълни иска повечко въртене :-k И моята пали на бензин само на смукач и зиме и лете и то с вторият или третият опит, а на газ лятото пали от раз без никакъв смукач :-k Странен автомобил е Шкодата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време бях споменал тука за една моя идейка, май нямаше много привърженици...

 

Та идейката е следната - огъва се на "Г" едно малко парче от едножилно жило, от двете му страни се слагат от тия тръбичките с по две винтчета от лустер клема. Откача се жилото на смукача откъм карбуратора, вдигаш ръчката на смуказа почти напълно откъм купето, за да се показва съвсем малко (примерно 5мм) откъм карбуратора и на тези 5мм закачаме единия край на приспособлението (с едното винтче), а другия го закачаме "под" палчето на газта (пак с едно винтче).

 

Какъв е ефекта? Ефекта е, че като няма обороти (когато е студена) просто даваш малко газ с педала и с това приспособление "подпираш" ниските обороти и колата не гасне. Интересното е, че тази "Г" образна джаджа подпира газта само отдолу, т.е. може да се подаде газ без проблем, т.е колата да се кара нормално въпреки, че е студена. Аз практикувах точно така - паля я с 1-2 напомпвания и пълна газ, след което подпирам долната граница на оборотите с приспособлението и тръгвам. След това(когато започне да загрява), постепенно си смъкваш (дърпаш всъщност) ръчката на смукача и оборотите си спадат на нормалните 6-7-800 об/мин.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За въпросното гаснене при студено стартиране - и аз имах същия проблем,но при мен като запали на смукач,работи 5 секунди добре,намаля постепенно оборотите и гасне :evil: И това го прави постоянно - не се оправяше след няколко пъти.Иначе като подам газ поема добре,но оставиш ли я 5-6сек. без да я бараш - гасне.И това беше много гадно,щото ако тръгна върви малко добре и веднага забива нос,даже изгасва....Пробвах всякакви варианти - сместа,друг шибър(те са 2-3 вида)ама същото :-k Поразгледах устройството на карбуратора,свалих го от колата и веднага ми стана ясно къде е проблема:

Между двете камери има едно "кладенче",на дъното на което - горивен жигльор.Това кладенче се пълни от поплавъковата камера с бензин,като той преминава през споменатия жигльор.Отделно на капака на карба в средата има една тръбичка - тя влиза в кладенчето и засмуква гориво.При първоначален старт горивото около тръбичката се изсмуква бързо,с което се осигурява богата смес.След това гориво се подава само през жигльора,като по този начин сместа автоматично се обеднява....При мен проблема беше че жигльора не беше какъвто трябва - вместо 130 е бил сложен 90.(130 го дават за СЕДР,а 90-100 за ЕДСР)По такъв начин кладенчето не се е пълнило достатъчно.Ама нали бях напалашен от това гаснене и вместо 130 сложих горивен 160.От тогава нататък като чукна на стартер колата пали почти веднага!Обаче има нещо,което неможе да се избегне - ако колата стои 2 дни без да е палена,горивото от поплавъковата камера се изпарява,а в кладенчето остава много малко на дъното - затова запалва за малко и гасне.При следващо стартиране карба се напълва и колата повече не гасне ;) И сега като дръпна смукача дори и при -20гр.една вечер запали и държи добри обороти.А оставя ли я 1 мин. да работи на смукач вдига 3000 - 3500об/мин и докато не включа на трета не подавам изобщо газ :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата е нормално, да не запали от първия път и да не държи ниски обороти.

Също така, бензина си се изпарява за около 12 часа от камерата в карбуратора и аз лично винаги подкачвам ръчно бенз. вместо да въртя стартер. Пък и най-добрия вариант си е да запалиш и да поддържаш да не изгасне. Според мен, ако и вдигнеш оборотите от винта на карбуратора, може и да не изгасне при теб. Не и знам капризите на твоята, но аз мойта леко и подавам газ да държи около 1000-1500 оборота, докато се стабилизира малко мотора ( около 30сек. ). След това отпускам съединителя и пак държа същите обороти за около половин минута и после отпускам газта и вече сама си държи 500оборота ( това през зимата ), а като е загряла си държи 800.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Spartan, имаш абсолютно нормална 120ка/както и колегите писаха по-горе/.

Това е автомобил с характер! Само трябва да му хванеш чалъма! ;)

 

.... Според мен, ако и вдигнеш оборотите от винта на карбуратора, може и да не изгасне при теб....

В такъв случай, като загрее двигателя, няма ли да му дойдат в повечко оборотите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да пипаш карба, по-добре да се изциганиш малко и лееекичко да поопънеш жилото на газта - с няколко милиметра... Просто ще вдигнеш леко оборотите на празен ход без да разбъзикваш карба... smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да пипаш карба, по-добре да се изциганиш малко и лееекичко да поопънеш жилото на газта - с няколко милиметра... Просто ще вдигнеш леко оборотите на празен ход без да разбъзикваш карба... smile021

 

[-X Абсолютно неправилен вариант по принцип!

Джо, колегата няма проблем с празния ход при загрял мотор. А твоето предложение може да доведе само до по-висок разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да пипаш карба, по-добре да се изциганиш малко и лееекичко да поопънеш жилото на газта - с няколко милиметра... Просто ще вдигнеш леко оборотите на празен ход без да разбъзикваш карба... smile021

 

[-X Абсолютно неправилен вариант по принцип!

Джо, колегата няма проблем с празния ход при загрял мотор. А твоето предложение може да доведе само до по-висок разход.

ъъъ... Ами аз така правя ... нито е полезно, нито правилно... но пък помага, поне докато се овладее ситуацията.. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ъъъ... Ами аз така правя ... нито е полезно, нито правилно... но пък помага, поне докато се овладее ситуацията.. smile049

 

Така си решил, така си направил. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай, като загрее двигателя, няма ли да му дойдат в повечко оборотите?

Така е! Идеята е при загрят двигател и на празен ход да се регулира да държи 1000 оборота най-малко. За зимна експлоатация мисля, че не вреди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.