Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Смяна лагер главина?


happy13

Recommended Posts

Здравейте, предстои ми смяна на преден десен лагер-главина и гарнитура на капака на клапаните на 105 l.

Нещо по -различно при смяната? Някой с личен опит да ми даде малко информация :smt017 .

Лека и безаварийна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата е добре предварително да се залепи към капака. Иначе рискуваш да се "прехапе".

Важното при смяна на лагера е правилното регулиране. Трябва колелото да се върти леко - дори и да има едва доловим луфт е по- добре, отколкото лагера да затяга!

Ако не си регулирал главина е добре да се обърнеш към по- опитен човек!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да предприемеш смяна на лагера, пробвай да притегнеш леко (ако е необходимо) и го напълни с графитна грес (слагаш грес колкото може да поеме и после пълниш капачката с грес и я поставяш с леко причукване, най- добре с дървено тупче, за да не я нараниш).

 

За капака на клапаните- задължително залепи гарнитурата за капака с високо температурен силикон, както каза joro-120L. Най- добре е да използваш коркова рарнитура (оригинална), всички други алтернативи са неподходящи.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви за съветите.

Части по-принцип само от Шкода магазин взимам, въпреки че мъника е на 30 годинки :D

А за лагера: Вчера на подемника като завъртях колелото и си вие- само със смазка ще се оправи ли? :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за лагера: Вчера на подемника като завъртях колелото и си вие- само със смазка ще се оправи ли? :?

[-X

 

п.п. Да не би да чуваш стърженето от накладките?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи колко е износен, но аз със хубава смазка съм си решавал проблема с шумящите лагери и то с години. Съветът ми е да пробваш с едно хубаво "натъпкване" на двата предни лагера с хубава грес!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[quote="joro-120L

п.п. Да не би да чуваш стърженето от накладките?

 

Помислих си го :D . Но има луфт когато клатя джантата горе и долу?

Така или иначе ще правя преглед на спирачки накладки и обезвъздушаване, защото до колкото съм чел тук модела си има добри спирачки а при мен нещо ги няма ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При такова клатене може да си усетил луфт в шенкела! Когато клатиш погледни зад гумата и виж къде точно има луфт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Удачно е примерно един помощник да ти натиска педала на спирачката-ако луфта в колелото изчезне вероятно е от лагерите, ако обаче при натисната спирачка пак хлопа-вероятно е от шенкела :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да предприемеш смяна на лагера, пробвай да притегнеш леко (ако е необходимо) и го напълни с графитна грес (слагаш грес колкото може да поеме и после пълниш капачката с грес и я поставяш с леко причукване, най- добре с дървено тупче, за да не я нараниш).

 

За капака на клапаните- задължително залепи гарнитурата за капака с високо температурен силикон, както каза joro-120L. Най- добре е да използваш коркова рарнитура (оригинална), всички други алтернативи са неподходящи.

 

Успех!

 

..Само не и графитна грес [-X на лагерите !!! Тя не е подходяща за високи обороти !

Освен това , един лагер ако е "тръгнал" да се износва, по- добре е да се смени .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Графитна грес мисля че се слага между листовете на ресьорите (при колите, които имат такива разбира се). Аз ползвам някаква калциева грес, засега държат лагерчетата и обирането на луфта между конусните лагери чрез коронната гайка наистина помага в доста случаи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..Само не и графитна грес [-X на лагерите !!! Тя не е подходяща за високи обороти !

Освен това , един лагер ако е "тръгнал" да се износва, по- добре е да се смени .

 

Аз съм на принципа: ако нещо е тръгнало да се сменя. Не вярвам да е някаква сума тоз лагер. Единственно времето ме спира тез дни да поправя нещата.

Така или иначе искам колата да си е топ от всякъде. Нямам и търпение да се постопли за препръскване на 2-3 детайла.

Благодаря ви отново и лека седмица :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впрочем лагерите са 2 за всяка главина, едва ли са скъпи, като имаш желание най- добре нови!

По последни спомени комплекта беше около 30 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ми се наложи да сменям накладки (а сигурно ще) пак ли от фирмените магазини да си ги взема? И за спирачната течност и лагерите ми е същия въпрос?

Засега пазарувам от Булдим ЕООД в Пловдив и съм доволен от компетентноста на бат Павел

Другата ми кола е Ауди за него взимам от приятели от автомагазини, но за 105 незнам дали ще имат :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ми се наложи да сменям накладки (а сигурно ще) пак ли от фирмените магазини да си ги взема? И за лагерите ми е същия въпрос?

:smt017

 

 

 

Спир. течност може от бензиностанциите. На "Приста" е добра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагери има в разпродажбата на Еуратек:

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=16189

Аз лично бих си купил оттам, заради ниската цена и предполагам добро качество (близко до оригиналните на колата). Иначе бих купил от специализиран магазин за лагери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.