Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgautozone.bgШкода събор

Електроневоли


v-georgiev

Recommended Posts

Здравейте,

отскоро колата ми почна да черпи около 300 мА ток при покой, което успява да срива дори и новия ми акумулатор за няколко дни (при градско каране). Алармата и касетофона са проверени, не е от тях. Проследих жицата и сега съм стигнал до кл. 30 на клемореда под релетата (под волана). Това е един сериозно дебел кабел, който се гмурка някъде в таблото.

Явно ще трябва да се разглобява...

Все пак, някой имал ли е подобен проблем, за да ме насочи къде евентуално да търся проблема?

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр., за този проблем просто си иска "ровене" по консуматорите в автомобила. По принцип наистина често се случва да е от алармата или от касетофона ако например двата му "+са" са свързане на постоянно 12V за да работи когато колата не е на контакт. Щом при теб на са тези две причини , единственото нещо което мога да те посъветвам е да пробваш по метода на изключването , а именно: махаш един по един предпазителите от таблото , като след всеки мериш консумацията или си свържи амперметъра постоянно и започваш да дърпаш един по един предпазителите , по този начин ще локализираш кой "прави проблем". След това виж кои консуматори са навързани към него , проверяваш ги и би трябвало заичето да излезе :D . Това да проследяваш всеки кабел си е доста друдоемка и непрактична задача , пробвай това където описах. Успех :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

присъединявам се към колегата neich за начинанието. Пък дано да изкочи зайчето и да кажеш от коя дупка се появи smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги моята сега почна да ми прави проблем с релето на вътрешното осветление.И преди това имах някаде утечака и ми събаряше акумолатора за една вечер.Знам че не казвам решение но все на някой трябваше да си излея мъката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излей си я, колега. Мъката е голяма. Аз след 10 часа ровене стигнах до бушон 38, който, на всичкото отгоре, незнам и за какво е, защото имам няколко, но все различни схеми (за AGR TDi 66kW diesel).

И не е само тоя, щото от шина 30 продължава да си гълта...

Започвам да подозирам, че зарядното на комшията, което ползвах преди време, ми е дигнало над 15...16V и е обърнало резбите на маса електроника...Мъка, мъка...

Сега отивам да паля и да скубя бушони.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излей си я, колега. Мъката е голяма. Аз след 10 часа ровене стигнах до бушон 38, който, на всичкото отгоре, незнам и за какво е, защото имам няколко, но все различни схеми (за AGR TDi 66kW diesel).

И не е само тоя, щото от шина 30 продължава да си гълта...

Започвам да подозирам, че зарядното на комшията, което ползвах преди време, ми е дигнало над 15...16V и е обърнало резбите на маса електроника...Мъка, мъка...

Сега отивам да паля и да скубя бушони.

 

Успех колега. ПЪк може и да е някое залепнало реле някъде :smt017

 

до колкото имам инфо бушон 38 е за осветление на багажника + модула за централно заключване на вратите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влез в купето (отзад), затвори всички врати и отвори задната седалка. Гледай осветлението на багажника. Помоли някой асистент да ти отвори и затвори багажника и наблюдавай лампичката дали гасне. При липса на асистент извади крушката, затвори капака и мери пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влизаш в колата, сядаш, лампата на тавана свети. Затваряш вратата, след малко трябва да чуеш едно щракване на реле под волана. Ако не го чуеш проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги ! Скоро ми изчезна захранването на запалката и малко се порових из схемите.Можеш да провериш(ако запалката ти е с реле,което се захранва от контактния ключ),дали не се е скапала електрониката, която го управлява като го включва към маса-плюса се подава постоянно(вероятно е някой транзистор). При мен този транзистор(ако е транзистор) вероятно се е прекъснал и нямам маса за релето и съответно захранване на запалката. При теб ако е дал на късо, ще имаш постоянно захранено реле, което си е консумация от около - 170-180мА. Успех с разследването !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачи колата на VAG-COM провери си модул 46 (central convinience), ако ти дава грешка 01329, това означава, че имаш прекъснат кабел на can шината. Най-вероятно само към шофьорската врата, но ти провери всичките. Моята октавия имаше абсолютно същия проблем като този, който ти опсваш и снощи след дълго ровене го открихме!!! Та днес започваме да я събираме, че малко и изкарахме целия интериор за да ровим по кабелите!

 

Поздрави!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Благодаря за всички съвети!

Лампата в багажника е ок, а реле май не се чува да изключва, след като вляза в купето. И сега какво, ikonom-e?

И аз я разглобих почти цялата, и до момента не съм открил повредата. Ще я тествам за грешката, както ми предлагаш, brain. Именно за това посочих паразитния ток, ако подсказва нещо на някой...

Един много добър местен монтьор ми предложи следното - отварям предната врата, и заключвам централното, при което след известно време електрониката трябва да "заспи". Следва махане на предпазители, докато не се намери този, който сваля нулевия ток до нормалното. И така се локализира повредата.

При първа възможност ще го направя, и ще пиша за резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а реле май не се чува да изключва, след като вляза в купето.

 

И аз не чувам такива релета да щракат :smt033 и всичко си е наред.

 

Така че късмет колега :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата в багажника е ок, а реле май не се чува да изключва, след като вляза в купето. И сега какво, ikonom-e?

Твоята може и да е с друг комфорт модул. На мен това чудо ми скапа стария акумулатор. Релето не изключваше, а се оказа протрит кабел в лявата A-колонка. Най-накрая даже бушона взе да гори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

причината за паразитния ток се оказа модула на централното заключване, при мен е вграден в шофьорската врата. Има признаци за влага, и доста окисляване по платката.

Интересното е, че модула си работи съвсем както трябва. Но открих 4 резистора ( 561 Ohm ), които греят, и се оказа, че са под напрежение близко до бордовото. Т.е. имаме заподозрени - комутиращите транзистори на тези вериги, в които участват резисторите. Кофти е, че са SMD, но ... мисля, че и с дискретни ще стане, има известно свободно пространство в кутията.

Ред е на поялника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

причината за паразитния ток се оказа модула на централното заключване, при мен е вграден в шофьорската врата. Има признаци за влага, и доста окисляване по платката.

Интересното е, че модула си работи съвсем както трябва. Но открих 4 резистора ( 561 Ohm ), които греят, и се оказа, че са под напрежение близко до бордовото. Т.е. имаме заподозрени - комутиращите транзистори на тези вериги, в които участват резисторите. Кофти е, че са SMD, но ... мисля, че и с дискретни ще стане, има известно свободно пространство в кутията.

Ред е на поялника.

 

Значи първо извинявам се че пиша на "дви ракии" , ама това 561ohm SMD резистор , значи 56 със 1 нула , демек 560 ома. Второ , щом имаш влага по платката - отстра ни я , за да греят тези резистори значи нещо ги товари и щом има влага значи е ТЯ , отностно това на мястото на SMD дали стават други транзистори , да и BC547 и 2Т6551 да сложиш все в гъ......... , стига да има място!!!Айде лека , да не напиша някоя глупост да се изложа под въздействието на ракията , пиши какво е станало че да отговоря на ТРЕЗВО smile027 smile027 smile027 smile049 smile049 smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново!

И така ... да финализираме темата.

Електронния блок в шофьорската врата не показа никакви дефекти в елементите, които замерих, с изключение на един разпоил се резистор.

Споменатите преди резистори обаче продължаваха да се греят, и да провеждат сумарно около 100 mA.

При търсене на схема на куплунга и съответно причината за тази утечка попаднах да едно добро ръководство за модул "Комфорт". И нещата започнаха да си идват на мястото.

Моята О1 е с децентрализирано управление на централното заключване:

017503413-big.jpg

Централния модул комуникира с вратите по CANBUS:

017503227-big.jpg

При евентуална повреда някъде в периферията системата продължава да работи с читавите елементи, и не блокира.

Обаче не застава в режим на покой, а стои "будна", при което черпи 150 mA:

017503495-big.jpg

Греещите резистори ме отведоха до блок F220 - електрическата ключалка, която се оказа доста комплициран модул. И много скоро се откри виновника:

017503225-big.jpg

Ключалката е имала счупен елемент, който е възпрепятствал тя да застава в средно положение. При това единият микропревключвател е бил постоянно активиран, и е давал сигал "OPEN" на модул "Комфорт".

И така повредата се превърна от електрическа в механична.

При отстраняването й електрониката заработи нормално, и тока на покой падна до невъобразимите 20 mA, и маалко повече с алармата.

 

... със здраве!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само, за да допълня темата, при мене проблема с консумацията беше същия, но дефекта се оказа друг. При проверка с ваг-ком се оказа, че модулите работят в сервизен режим, защото двата кабела на кан шината към шофьорската врата бяха изгнили, и така няма кой да даде командата на електрониката да мине в режим standby. Надявам се да сме били полезни на всички, който ще се сбълскат с този проблем за напред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, добре ще е това да спести време на някой. Знаеш откъде тръгнах аз ...

Вероятно е доста хора да имат този проблем, но да не знаят за него. При ежедневно каране и сносен акумулатор по нищо не се разбира, че имаш утечка.

Така че при коли с модул "Comfort" не можеш да си позволиш някоя от вратите да има дефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само, за да допълня темата, при мене проблема с консумацията беше същия, но дефекта се оказа друг. При проверка с ваг-ком се оказа, че модулите работят в сервизен режим, защото двата кабела на кан шината към шофьорската врата бяха изгнили, и така няма кой да даде командата на електрониката да мине в режим standby. Надявам се да сме били полезни на всички, който ще се сбълскат с този проблем за напред.

това е най често срещания проблем-кабелите на шоф.врата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се радвам, че си открил проблема. При мен беше също голяма ровене да се разбере от къде черпи 120 mA.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде се намира този модул F220, как изглежда на външен вид ?

Микропревключвателя подлежи ли на ремонт или се заменя с нов :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

F220 е в шофьорската врата, с/у ключалката, и е 3 в 1 - механизъм за затваряне на вратата (захващане към купето), механизъм на централното заключване, и контактна система (2 микропревключвателя) за подаване на сигнал с ключ.

Ако е повреден микропревключвател, би могло да се смени, въпрос на 3 спойки.

Разгледай това:

http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/

Касае се за Пасат, но на Октавия-та е почти същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 години по-късно...

Здравей те имам един въпрос.Къде стои този модул за врата 1K0907530F. Дава ми грешка на бордовия комютър. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.