Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Обезваздушаване на спирачките!!!


niki9110

Recommended Posts

1.задно дясно

2.задно ляво

3.предно дясно

4.предно ляво

Хубаво е да използваш маркуче с буркан пълен до половината със спирачна течност като обезвъздушаваш, за да не се омазняват спирачките; също трябва да поглеждаш и да следиш за нивото на течността в казанчето;

като развиваш щуцера да е с хубава гидория, че много лесно се заоблят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката е следната:

-започва се от колелото най-отдалечено спирачната помпа - задно дясно

-приближаваш се постепенно - задно ляво, предно дясно и

-завършваш с най близкото - предно ляво

Две думи за маркучето.

Хубаво е да е прозрачно - например от система за кръвопреливане.

Добра работа върши и маркучето от резорвоара за чистачките - прозрачно и с подходящ диаметър. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Всички така обясняват - че се почва най-далече от помпата, така че задно дясно, задно ляво, предно дясно, предно ляво. Ако разгледаш обаче откъде и как минават тръбичките, ще видиш, че на предните колела са абсолютно еднакви като дължина, а на задните разпределителя стои леко в дясно (т.е. по-близо до дясното колело), но тръбичките към двете колела мисля пак са с еднаква дължина (или дясната е по-къса с ~10см). Та съответно нас ни интересува, дължината на тръбичките, а не геометричното разстояние по права линия от помпата ;) Иначе обиколи всички колела поне два пъти.

 

2. Да, добре е да се използва маркуч с бурканче, аз не мога да си представя как иначе може да се направи. Т.е. сега си представям как би станало без маркуч, ама гледам и не вярвам на ушите си.

 

3. Болтовете за обезвъздушаване най-добре да ги развиеш в началото с дълга вложка (най-малка опасност от закръгляне), ако нямаш - тогава рязан ключ, ако нямаш - тогава гаечен ключ (шестограм), обаче хубав ключ - да не се счупи и да не закръгли. След това докато обезвъздушаваш вече е най-удобно със звездогаечния.

 

4. Маркуча от чистачките може и да върши работа (не съм го пробвал), обаче после трябва да си сложиш нов на чистачките, а не да върнеш същия и да си миеш стъклото със спирачна течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре казано, Тоше! :lol:

Аз мога да добавя, ако търсим един вид перфекно обезвъздушаване, то да не става с помпане на педала. Най-добре съм обезвъздушавал като се надува цялата система под налягане. Така се избягва разпенването на спирачната течност и в последствие- въздух в системата.

Аз лично надувам през дупката на капачката на съда с компресора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Всички така обясняват - че се почва най-далече от помпата, така че задно дясно, задно ляво, предно дясно, предно ляво. Ако разгледаш обаче откъде и как минават тръбичките, ще видиш, че на предните колела са абсолютно еднакви като дължина, а на задните разпределителя стои леко в дясно (т.е. по-близо до дясното колело), но тръбичките към двете колела мисля пак са с еднаква дължина (или дясната е по-къса с ~10см). Та съответно нас ни интересува, дължината на тръбичките, а не геометричното разстояние по права линия от помпата ;) Иначе обиколи всички колела поне два пъти.

Абсолютно вярно е че дължината на тръбичките е критерия, ама иначе по лесно се помни. :idea:

3. Болтовете за обезвъздушаване най-добре да ги развиеш в началото с дълга вложка (най-малка опасност от закръгляне), ...

Даже бих казал че е задължително. Иначе може да си отвориш много работа.

4. Маркуча от чистачките може и да върши работа (не съм го пробвал), обаче после трябва да си сложиш нов на чистачките, а не да върнеш същия и да си миеш стъклото със спирачна течност.

Това решение се използва само ако си много на зор. И маркучето естествено се промива добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е пипана помпата а е отваряно само едно колело, не е ли възможно да се мине само с обезвъздушаване на дадения спирачен кръг?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е пипана помпата а е отваряно само едно колело, не е ли възможно да се мине само с обезвъздушаване на дадения спирачен кръг?

:smt017 даже само ремонтираното колело.

 

 

Един лесен вариант:

Ако се ремонтира само помпата, се обезвъздушава само тя - от болтовете на тръбичките към двата кръга, иначе се отваря много работа.

Въздуха трябва да излезе чак през колелата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума за обезвъздушаване на спирачната система напомням, че това е препоръчително да се прави на всеки две години с цел да се смени спирачната течност с нова. Тази течност е хиГроскопична т.е. поема влага от околнатасреда и се влошават качествата и (във фонетичната подредба на клавиатурата не намерих никаде И с ударение). А от там идват и повечето проблеми със спирачната система.

 

Skoda_estelle: За любителите на правописа и литературата има други форуми. Тук е автомобилен форум! Ще ви помоля да пишете по темата. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.