Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с алтернатор - не зарежда


fitnes

Recommended Posts

Краси , на теб ти е лесно , ама един диоден блок е 70+ лева и още 30+ за реле и кат събере алтернатора и той па не зарежда ... к'о праим ?

За това са измислени простите тестове на сложните проблеми , ама колегата и тех неще да напраи ми мери дали са цели жиците smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • fitnes

    15

  • The Best Forman

    6

  • Favorit

    5

  • biser.or

    5

Най-много писали в темата

The Best Forman, мерси за подробното обяснение. Значи от D+ до таблото измерих с мултицеда и се оказа, че връзката я има. Честно казано съм объркан от какво трябва да е проблемът. Възможно ли е, ако има проблем с диодната схема или реле регулаторът да не свети и лампата на таблото?

 

 

Kолега,няма ли покрай тебе някой с подобна на твойта кола и да сложите неговия алтернатор и ще разбереш дали твоя е повреден или не е и ако е повреден търсиш да купиш нов или употребяван,а този да го ремонтираш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси , на теб ти е лесно , ама един диоден блок е 70+ лева и още 30+ за реле и кат събере алтернатора и той па не зарежда ... к'о праим ?

За това са измислени простите тестове на сложните проблеми , ама колегата и тех неще да напраи ми мери дали са цели жиците smile049

 

Цените са с минус накрая не с плюс, колегата иска помощ аз му казах какво да направи, а той сам може да прецени, ако иска да замери всичките кабели... :) Лошото е че хората не са наясно и се мъчат сами да си решат проблемите за да излезе по евтино и почти всички случаи им излиза по скъпо...Това по мои наблюдения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kолега,няма ли покрай тебе някой с подобна на твойта кола и да сложите неговия алтернатор и ще разбереш дали твоя е повреден или не е и ако е повреден търсиш да купиш нов или употребяван,а този да го ремонтираш.

 

Aко колегата е от София и шайбата на алтернатора му е с клиновиден /не пистов/ ремък мога да му услужа - имам свален алтернатор 70А, до последно работещ та като се постопли времето може да го монтираме и да пробваме...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм в София Krankenstein, но мерси за предложението.

Мерси за информацията от всички. Тази вечер свалих алтернатора и утре след работа смятам да го разглобя и евентуално да установя проблема. Забелязах, че са ми сложили реле регулатор на който пише 70А. Незнам дали има толкова значение, но е и от тязи китайските варианти. След проверяване на диодите ще сменя и реле регулатора с хубав, за който ми казаха 23-24 лева уж истински.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно регулатора на напрежение - в момента най-разпространения модел мисля е CDL IRP-14V.Купих си такъв чисто нов от магазина - 28лв. преди около месец.Мисля,че фирмата е румънска,но не съм сигурен.....но така или иначе времето ще покаже дали продукта е качествен!

Успех с разрешаването на проблема! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схемата е проста - при подаване на контакт се подава + на контролната лампа , а минуса идва през намотката на ротора ... когато се завърти мотора и алтернатора започне да генерира (през лампата се подава напрежение към ротора ако не се лъжа) се изравнява потенциала от двете страни на лампта и тя гасне и вече в момент когато алтернатора презарежда лампата светва т.к. се явява потенциална разлика от двете страни на лампата ... същото се получава когато не зарежда , но поляритета се обръща ( дано съм успял да го обясня в разбираем вид ) smile049

 

П.П. Не съм 100% сигурен само коя намотка е възбудителна ( на ротора или статора ) :oops:

Без да се обиждаш , но не пиши глупости когато не знаеш нещо - ИЗЛАГАШ СЕ!!! Лампата свети когато има подаден плюс от бушонното табло и минус от реле регулатора . Когато се завърти ротора се получава плюс н изход ана р.р. и сеизравняват наистина потенциалите , НО ако презарежда отрелето идва плюс от бушона пак същия плюс, от къде ще дойде минус - през бушона ли??? При презареждане крушката не може да го сигнализира!!!! За тези алтернатори е характерно, че и при изгоряла крушка се получава самовъзбуждане и си зарежда(Жена ми поне седмица е карала Фелата с изгоряла крушка за зареждане на таблото, докато се кача аз за да го видяче не свети, каквода и правиш ЖЕНИ!!! )

А за проблема 90%- изгорял реле регулатор и 10% - проблем с ротора(възбудителната намотка).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, разглобих статорът и в диодния блок като замервах с омметър, само най-горните 3 диода отчитаха съпротивление от около 1.82, а останалите три абсолютно нищо. Има още 3 цилиндрични чарка, но незнам какво се водят и ако се мерят с омметър значи и те са здали багажа. Някой би пояснил за последните 3 чарка, които съм описал за какво иде реч и дали някой може да ме насочи от къде мога да ги закупя в Пловдив или Пазарджик. Заслужава ли си да се замени целият диоден блок с нов от по евтиния вариант който е около 30 лева. Дали има толкова разлика в диодите от 70 левовия. Или направо дали си заслужава ментето алтернатор за около 130-150лв ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, разглобих статорът и в диодния блок като замервах с омметър, само най-горните 3 диода отчитаха съпротивление от около 1.82, а останалите три абсолютно нищо. Има още 3 цилиндрични чарка, но незнам какво се водят и ако се мерят с омметър значи и те са здали багажа. Някой би пояснил за последните 3 чарка, които съм описал за какво иде реч и дали някой може да ме насочи от къде мога да ги закупя в Пловдив или Пазарджик. Заслужава ли си да се замени целият диоден блок с нов от по евтиния вариант който е около 30 лева. Дали има толкова разлика в диодите от 70 левовия. Или направо дали си заслужава ментето алтернатор за около 130-150лв ?

Какво е това 1.82 ???

ом,килоом,мегаом smile092

Би трябвало диодът в едната посока да има съпротивление 450-600 ома,а във другата посока да не пропуска.Мерят се след като се откачи статорната намотка,дори е препоръчително всеки диод да е разкачен.Последните три чарка също са диоди.Ако евентуално в тях е причината което ме съмнява,слагай 1N4007

Много ми е интересно със какво ги мериш и как :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измервах ги с омметър и стойността не забелязах в каква стойност е тъй като така или инъче незнам колко трябва да е. По важното е дали работи диода или е сдал багажа :) Днес купих диоден блок от по евтиния вариант тъй като по магазините където търсих не бяха чували за диод като стария от алтернатора. Надявам се да става. Също и лагери макар, че са с пластмасова капачка отстрани. Продавачът ме убеждаваше, че това ги давали да са. Тези с пластмасовите били прахозащитни, а на лагера си пишеше номера и 2RS, както си е по спецификация. Остава да си намеря подходящи нитове за занитване на горния лагер след поставянето му и после се надявам всичко да е ток и жици :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава да си намеря подходящи нитове за занитване на горния лагер след поставянето му и после се надявам всичко да е ток и жици :)

Навива се резба на ламаринката , която държи лагера и се стяга с болтчета ... ако не ти се занимава с глупости вземаш лепило за лагери на Локтаит , лепиш го и вече няма мърдане ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диоди не се мерят с омметър (дори и да има някакви показания при по-старите стрелкови уреди, те не са меродавни).

Няма ли уреда режим за измерване на p-n преходи (би трябвало да има символ на диод)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи уреда има и вариант за мерене на диоди и ги измерих, но играта е че някои от тях са с обърнат полюс и не съм ги измерил правилно всички :oops: Оказа се, че диодите са си наред. Утре ще се сменят само лагерите и слагам едно ново реле от по-скъпите и го качвам да видим какъв ще е резултата :) По-големия лагер е разбит и това сваляне отваряне на алтернатора поне няма да е напразно, ако се окаже, че проблема е само от реле регулатора. Макар че ми казаха, че разбития лагер може да е причината да не зарежда алтернатора или поне не както трябва. Незнам колко е вярно, но ще сменя лагери и реле и поне алтернатора ще е почти като нов :) Като има резултат ще пишя.

 

biser.or от най-трудното започнах сигурно защото ми се занимаваше, а и някак си мислех, че ако по-сложните неща са наред ще е добре и после с кеф ще си го оправя и още по-добре, че няма да ми струва много пари.

 

The Best Forman мерси за съветите, но има възможност да го направя със стоманени нитове и засега така ще е, но поне ще знам, че има и по-лесни варианти ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само на празен ход ли мериш зареждането,при мен като запаля първия път и докато не подам газ да изгасне лампата на зареждането не почва да зарежда ,да не би и там да се крие твоя проблем? :-k

тия алтернатори почват за зареждат на 1000 оборота ,сега съм си дигнал малко оборотите от дроселната клапа,че тия къси разстояния скапват аку-то smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги, днес смених лагерите, диодите са замерени и сложих ново реле и го закачх на шкодицата :)

Резултатът беше работещ генератор и зареждаше на 14,2 волта, а предишното реле беше на 13,8-14,0 волта. Мисля, че 14,2 също не е проблем тъй като знам, че това е горната граница. Така ли е ?

В крайна сметка проблемът е бил от реле регулаторът, но и лагерите бяха раздранкани, особенно предния :)

Мерси за съветите на всички smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да ,но и колко зарежда с вкл.консуматори,мойта кошница едвам задържа 13 V с вкл.фарове ,парно,чистачки ,мигачи и стоп smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах го с фарове и парно, както обикновенно се движи през зимата и беше на 14 волта. С другите консуматори едва ли ще щадне повече от 13,8 което пак е границата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Някой замислял ли се е защо се получава това ''паразитно самовъзбуждане'' на алтернатора,както Spido Rapido спомена(че и с изгоряла крушка зарежда)?Има нещо такова,защото и при стартиране с изгоряла крушка алтернатора започва да зарежда,проверявал съм го,дори и при 120-ките го има това явление :-k Схемата която Бисер е дал не дава обяснение на това явление,защото при изгаряне на крушката и последващо стартиране на двигателя алтернатора няма първоначално възбуждане,следователно няма какво даго възбуди и не зарежда... :-k Според мен има някаква допълнителна верига(вътре в релето или в самия алтернатор) която шунтира веригата за първоначално възбуждане и на практика изгори ли крушката зареждането продължава в някаква степен :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

ето в тази тема съм писал доста за темата алтернатор.

viewtopic.php?f=6&t=19716

 

Честно казано - не знам зашо се самовъзбужда, но това което знам е, че

паралелно на крушката има резистор 82 ома. Дори крушката да е изгоряла - пак протича ток към ротора на алтернатора.

Интересен факт е че откачих цялото табло, изолирайки по тази начин първоначален ток към ротора.

Това, което е се получи е, че алтернатора не зареждаше, въобще докато не качих доста високи обороти - и чак тогава почваше да зарежда, т.е. се самовъзбужда.

 

От друга страна съм разглабял алтернатора - и там няма никакви екстри освен изправителните диоди и намотките.

 

Това, което мисля е, че самовъзбуждането се дължи на остатъчен магнетизъм в ротора, който при високи обороти възбужда алтернатора.

Да не се бърка в случая когато просто крушката е изгоряла и тока си минава през запасния резистор.

 

/термина остатъчен магнетизъм съм го срещал в няколко статии на английски. Не знам точно какво представлява, но все пак ротора е електромагнит. реално погледнато - металните части се намагнетизират, макар и малко, докато тече ток в ротора. Което означава, че има предпоставка за "остатъчен магнетизъм"/

 

Та това са моите разсъждения.

 

Ето тук има още един интересен факт за тези алтернатори, който засега няма обяснение:

viewtopic.php?f=6&t=19758

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

Здравейте :)

Имам Фабия 1.4 16V (2005г). При запалване започва да зарежда на 13V,след половин минута спада до около 11.8V, което е колкото на акумулатора с разкачена клема. Алтернатора е Бош, 90А.

Лампичката светва в началото, след като запаля двигателя изгасва и повече не светва. Дори и при липсващ алтернатор, след запалване лампичката пак не светва. Според тукашните инструкции, ще пробвам със смяна на реле-регулатора. Да имате други идеи?

Благодаря ви :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет във форума :)

Неправилното напрежение би трябвало да е в реле регулатора. Ако имаш такова под ръка, не е лошо да се пробва първо с него. Пиши дали проблема се е решил само с това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи смених реле-регулатора, сега зарежда постоянно на 13.3V . явно и диодния блок ще е за смяна :? . но пък светна датчика за маслото... :-k (и след 15 сек. писква 5 пъти и гасне двигателя). Като се изключи кабела от алтернатора към таблото (т.е. акумулатора не се зарежда), датчика за маслото не светва и всичко е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.