Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с алтернатор - не зарежда


fitnes

Recommended Posts

Здравейте! Днес както си карах и забелязах, че светлините са отслабнали. Като се прибрах замерих с мултицед на клемите на акумулатора докато колата е запалена и напрежението беше 8 волта. После като загасих колата акумулатора показваше 11 волта и бързо се покачваше, докато достигна ~12,1 волта. Сложих друг акумулатор и я запалих. Напрежението при клемите на акумулатора мисля, че беше 11,2 волта, а когато го замерих директно на алтернатора показваше 11,5 волта. Реле регулатора има около сантиметър и половина четки и когато меря между тях има контакт. Някой може ли да ми сподели какъв би могъл да бъде проблема? Дали се е развалил реле регулатора, четки на алтернатора или нещо друго? Възможно ли е когато меря от кабела на алтернатора да показва някакво върнато напрежение от акумулатора? Когато колата е запалена и премахна минусовия кабел на акумулатора гасне.

Ще съм благодарен, някой ако може да помогне :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • fitnes

    15

  • The Best Forman

    6

  • Favorit

    5

  • biser.or

    5

Най-много писали в темата

Не ти знам каква е колата,но не махай клемата от акумулатора по време на работа.Риска от изгаряне на електрониката в такива моменти е много голям.По елементарните неща за които се сещам са да провериш контролната лампа за зареждането дали е здрава,тъй като възбуждането минава през нея.Ако е здрава, замени реле регулатора със друг за проба,най вероятно той е причината.

Направи тези неща които ти казах пък ще умуваме по натам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоз алтернатор не зарежда , ама грам ... махнат акумулатора от системата не би следвало да гаси мотора т.е. мотора работи само на акумулатор ... теста е с една жица директно от плюса ( дебелия кабел на алтернатора ) до клемата от лампата и тръгне ли значи лампата на таблото е изгоряла и няма възбуждане алтернатора ... ако продължи да не зарежда значи проблема е по - дебел ( или реле - регулатор или диоден блок )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, щом имаш уред значи можеш да замериш дали отиват 12в до реле-регулатора. Ако регулатора е вграден е още по-лесно защото имаш един кабел който влиза в комбинацията от реле и четкодържател. При положение, че не отчиташ нищо по уреда прегледай бушоните. И наистина не е лошо да споменеш каква е колата, по-точно кой модел. Момчета ще ми обясните ли как възбуждането минава през контролната лампа на таблото и тя не свети постоянно по време на движение. Дори и чехите едва ли са сътворили такава глупост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схемата е проста - при подаване на контакт се подава + на контролната лампа , а минуса идва през намотката на ротора ... когато се завърти мотора и алтернатора започне да генерира (през лампата се подава напрежение към ротора ако не се лъжа) се изравнява потенциала от двете страни на лампта и тя гасне и вече в момент когато алтернатора презарежда лампата светва т.к. се явява потенциална разлика от двете страни на лампата ... същото се получава когато не зарежда , но поляритета се обръща ( дано съм успял да го обясня в разбираем вид ) smile049

 

П.П. Не съм 100% сигурен само коя намотка е възбудителна ( на ротора или статора ) :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това,че напрежението се покачва при изкл.на двигателя,респ.генератора - мисля че проблема е в диодния блок - пробил(и) диод(и) и алтернатора пуска променлив ток към ел.инсталацията на колата :o:o:o .При това положение обаче трябва да имаш някаква утечка от акумулатора през генератора към маса при незапален двигател :-k :-k :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се затова, че съм забравил да спомена модела на колата. Сигурно защото съм наблегнал на проблема и съм забравил :)

Моделът е Феилиция 1.3, карбуратор и е 1998г. Не разбрах как точно става тестването на реле регулатора, но ако някой може да ми обясни по подробно ще е хубаво. Незнам за какво е тази едната жичка която се свързва към алтернатора. Въпросният диоден блок за какво служи и къде се намира, вътре в него ли се намира или ? Как мога да установя дали диодният блок е проблема. Алтернаторът сигурно има някакви четки вътре, които би ли могло те да са проблем ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това,че напрежението се покачва при изкл.на двигателя,респ.генератора - мисля че проблема е в диодния блок - пробил(и) диод(и) и алтернатора пуска променлив ток към ел.инсталацията на колата :o:o:o .При това положение обаче трябва да имаш някаква утечка от акумулатора през генератора към маса при незапален двигател :-k :-k :-k

Ъъъъ..... ше си замълча smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя грешка! Вие говорите за алтернатор с допълнителен изправител а аз си мислех за контролна лампа с реле. :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да уточним - колегата да не би да е с алтернатор Магнетон 70А с регулатор на напрежение,монтиран на корпуса на алтернатора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да си е със стандартния алтернатор, който мисля че е 55А, но немога да бъда сигурен. Но със сигурност не съм слагал нещо по-специално отколкот е е за модела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, от това което четох из постовете реших да погледна лампата на таблото за акумулатора и тя не светеше. От тук си правя заключение, че най вероятно мога да се размина само със смяна на крушката на таблото. Утря като разглобя таблото и сменя крушката ще се похваля дали съм минал тънко или ще има още интервенции по алтернатора :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, този пост може да прозвучи тъпо, но едно допълнително напомняне никога не е излишно. Крушката, която ще се сложи на таблото трябва да е с абсолютно същата мощност като изгорялата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Днес разглобих таблото и установих, че крушката на таблото (за акумулатора) си е наред, но въпреки това когато дам ключа на контакт не свети. Замерих зеленият кабел от алтернатора до таблото, който трябва да е към тази лампичка и връзката си беше както трябва. Някой знае ли кабелът, който е след крушката с цвят зелен и бяла лента към къде отива за да го проследя дали някаде по него не е проблемът? Ако някой има други предположения ще се радвам да ги чуя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Днес разглобих таблото и установих, че крушката на таблото (за акумулатора) си е наред, но въпреки това когато дам ключа на контакт не свети. Замерих зеленият кабел от алтернатора до таблото, който трябва да е към тази лампичка и връзката си беше както трябва. Някой знае ли кабелът, който е след крушката с цвят зелен и бяла лента към къде отива за да го проследя дали някаде по него не е проблемът? Ако някой има други предположения ще се радвам да ги чуя :)

 

Офф какви неща правиш бе колега. Зарежи кабелите само си губиш времето!! Не видях по рано темата. Купи си нов реле регулатор и хвърли стария. Ако пак не зарежда както трябва си слагаш нов диоден блок на алтернатора и вече си 6. Крушката на таблото не изгаря, тя и без това супер рядко има работа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е от реле регулатора не би ли трябвало преди да запаля да си свети лампата за акумулатора, тъй като тогава трябва проблемът да е в напрежението (по-голямо или по-малко). Преди година имах проблеми с него и тогава признака беше по-голямо напрежение към акумулатора и светлините премигваха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега прави както прецениш или май по добре я заведи до сервизче колата.

И пиши после как си я оправил :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книгата "Аз ремонтирам шкода" пише, че контролната лампа за зареждане на акумулатора не свети в случаите когато:

- има неизправна фасунга или лампа. В моят случай лампичката си е изправна.

- Лош контакт с клемата D+ или с клемите на акумулатора. Клемите на акумулатора са ми чисто нови (медно цинкови).

Някой има ли снимков материал на алтернатора с показани коя клема коя е, тъй като незнам коя как се води или просто да се пояснят от човек който ги знае :)

 

Засега от сервиз ще се въздържа тъй като този месец имам разход по 2 сервиза, от които единият се води специализиран на шкода и в крайна сметка проблемът не беше отстранен и се наложи да се отстрани с четене и разглобяване на съответната част за ремонт. А и тук сме се събрали да научми по нещо smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , схемата е проста та еУементарна ... до алтернатора отиват два кабела - един дебел , който се завива на шпилка и един тънък с кабелна обувка , който се поставя на клема в едно прозорче на капака на алтернатора и D+ е тоз тънкия .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Best Forman, мерси за подробното обяснение. Значи от D+ до таблото измерих с мултицеда и се оказа, че връзката я има. Честно казано съм объркан от какво трябва да е проблемът. Възможно ли е, ако има проблем с диодната схема или реле регулаторът да не свети и лампата на таблото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Best Forman, мерси за подробното обяснение. Значи от D+ до таблото измерих с мултицеда и се оказа, че връзката я има. Честно казано съм объркан от какво трябва да е проблемът. Възможно ли е, ако има проблем с диодната схема или реле регулаторът да не свети и лампата на таблото?

да

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Best Forman, мерси за подробното обяснение. Значи от D+ до таблото измерих с мултицеда и се оказа, че връзката я има. Честно казано съм объркан от какво трябва да е проблемът. Възможно ли е, ако има проблем с диодната схема или реле регулаторът да не свети и лампата на таблото?

да

 

Колега по горе ти написах вече какво първо да направиш не случайно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.