Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 1 TDI - к'во-що за...210К


zloQQ

Recommended Posts

Реших и аз /малко изплагиатствано от подобна тема за О2/ да драсна 30-тина реда относно обслужването на O1 TDI, излязло на пътя септември 2000 г. Много хора казват, че поддръжката на TDI е доста скъпа в сравнение с бензиновите двигатели. Какви ли не още митове и легенди съм чел, но базирайки се на моята кола, за мен - това твърдение си остава невярно! Особенно като се има в предвид, че колата не съм я взимал чисто нова! Взех я благодарение на моят майстор и баща му, които след като прегледаха колата казаха, че към 400К могат да ми направят евентуално основен ремонт. До сега не са ме подвели никога, така че нямам съмнения относно тяхното мнение. За това и само те пипат по колата smile049 Малко длъжко излезе писанието, но 210К са си...точно толкова. Няма как да напиша цените на всичките консумативи за това време пък и идеята ми не е това, а по-скоро - да покажа, колко малко неща /които не са консумативи/ са сменени по колата, която е навъртяла, около 95% от този километраж по родните ни пътища! За това и съм ги написал с различен цвят. Та това е сервизната история на L&K-то, която ми падна на сърцето!

 

27.12.2000

Изминати киломерти 14.677

Масло ARAL 10W40, маслен филтър

Сервизен преглед 15.000

 

22.03.2001

Изминати километри 22.969

Масло ARAL 10W40, маслен филтър

 

14.05.2001

Изминати километри 29.289

Масло ARAL 10W40, маслен, въздушен, прахов, горивен филтри

Сервизен преглед 30.000

 

29.06.2001

Изминати километри 37.998

Масло CASTROL Magnatec 10W40, маслен филтър

 

31.07.2001

Изминати километри 45.029

Масло CASTROL Magnatec 10W40, маслен, въздушен, прахов, горивен филтри

 

21.09.2001

Изминати километри 53.773

Масло CASTROL Magnatec 10W40, маслен филтър

 

02.11.2001

Изминати километри 64.253

Масло CASTROL Magnatec 10W40, маслен, въздушен, прахов, горивен филтри

Смяна ангренажен ремък, пистов ремък, предни дискове и накладки

Сервизен преглед на 60.000

 

26.11.2001

Изминати километри 69.600

Замяна спирачна течност

Замяна стъклоподемник задна лява врата

 

02.01.2002

Изминати километри 76.913

Масло CASTROL Magnatec 10W40, маслен филтър

Замяна тампони стабилизираща щанга

26.02.2002

Изминати километри 86.000

Масло CASTROL Magnatec 10W40, маслен, въздушен, прахов, горивен филтри

Сервизен преглед 90.000

 

17.04.2002

Изминати километри 96.395

Масло CASTROL Magnatec 10W40, маслен филтър

Замяна лагер предна лява главина

 

12.06.2002

Изминати километри 108.000

Масло CASTROL Magnatec 10W40, маслен и въздушен филтър

 

19.09.2002

Изминати километри 120.000

Масло CASTROL Magnatec 10W40, маслен, въздушен, прахов, горивен филтри

Сервизен преглед 120.000

 

16.05.2003

Изминати километри 134.070

Масло CASTROL GTX3 10W40, маслен, въздушен, прахов, горивен филтри

Замяна ангренажен комплект

Замяна подгревни свещи

 

26.02.2004

Изминари километри 150.000

Масло Mobil 10W40, маслен, въздушен, прахов, горивен филтри

 

30.07.2004

Изминати километри 161.400

Масло Mobil 10W40, маслен, въздушен, прахов, горивен филтри

Замяна тампони стабилизираща щанга и задни накладки

 

02.12.2004

Изминати километри 170.307

Масло Mobil 10W40, маслен, въздушен, прахов, горивен филтри

 

01.06.2005

Изминати километри 181.500

Масло Mobil 10W40, маслен, въздушен, прахов, горивен филтри

Замяна спирачна течност

 

20.05.2006

Изминати километри 185.750

Масло Mobil 10W40, маслен, въздушен, прахов филтри

 

01.06.2007

Изминати киломтри 190.000

Масло Mobil 10W40, маслен, въздушен, прахов, горивен филтри

Замяна турбо с колектори *

07.01.2009

Изминати километри 199.000

Масло Mobil 10W40, маслен, въздушен, прахов, горивен филтри

Замяна ангренажен комплект, водна помпа, масло скорости, обтегач на пистов ремък и пистов ремък, предни дискове и накладки

 

21.04.2009

Изминати километри ~200.000

Смяна компресор на климатик **

 

21.01.2010

Изминати километри 210.250

Масло BMW High Power Special Oil 10W40, маслен, въздушен, прахов, горивен филтри

 

* - турбото беше за почистване поради блокирала геомертия. В два сервиза ми обявиха цена от 600 лева /сваляне-почистване-качване/. За късмет - купих си чисто ново за тези пари заедно с колекторите!

** - компресора се върза 300 лева след като си оставих стария

Отделно, по моя вина имам сменено копчето за управление/подгряване на огледалата, както и една предна решетка от тези малките на бронята отдолу :oops:

И няколко неща, свързани с колата:

-11 точки в талона! -11! Това е равносметката от първата година зад волана на Октавията! Само от актове за превишена скорост. Фишовете бяха 2-3 - все на излизане от Варна в посока Траката. Купих си радар-детектор smile049

Карана в диапазона 103-105км/ч средна скорост, независимо дали само на магистрала -130км/ч. или част от пътя с ограничения - 90км/ч. - разхода винаги е бил закован на 5.0/100км.

Минималя разход, който съм постигал е 3.1/100км с приблизителна скорост 63-64км/ч. само по магистралата - последен на опашката от Шкоди, когато направихме първото събиране на Етъра.

Шкода-та е возила 2 абитуриентки, 4 булки и един малчуган от родилното до детското креватче!

Винаги съм стигал там за където съм тръгвал!

И може би най-важното - покрай тази кола, намерих много приятели! Казвам Ви - наздраве! smile027

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наздраве колега.Гледам ,че като всеки шкода сектант си обичаш колата и ти пожелавам,както и на всички други поне милионерка да стане-тогава основен ремонт! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "zloQQ" - Ей, заради такива сектанти като ТЕБ, се чувствам прекрасно :smt030 Между другото, 1.9TDI двигателя правел над 500000км. пробег, при коректна поддръжка. Информанията идва от "Еура Тек". Аз съм само на ~158000км. - тъмън съм го разработил smile021. Още си карам колата с моторно масло 5W.. и от смяна до смяна (~10000км.) не доливам грам. ТИ защо си минал на по-дебело, толкова рано? И що за разход - 3.1л./100км.? Аз под 4.2л./100км. не успях да сваля. Е.. наистина карах с ~95км/ч, не с ~60км/ч, но.. Оффф - добре де. Ще си направя тест и с ~60км/ч. ТИ си виновен smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай Боже милионерка да стане :)

Миро, 10W40 е сипвано от самото начало. Нямам идея защо, но и оплаквания нямам - никога не съм доливал. 3.1/100 е наистина трудно постижимо, но има свидетели. По-късно се опитах да го направя отново, но показанията показаха 3.7/100 със 74 км/ч средна скорост. А между другото - далеч съм от маниаците тук - просто си гледам колата така, че да мога да разчитам 100% на нея smile027

Ще се радвам, ако някой друг с подобна кола разкаже, какво е сменял във времето! Има доста колеги с подобни AHF-чета.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми стана ясно как за 10 000км не ти е бутнала изобщо маслото. Казват че ТДИ за този пробег 0.5-1.0 литра масло е нормално да ти бутне.

Интерсно, какво мисли за това бегачката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Велко, твоята е много послушна бе :lol: . Занапред още по-мирна да бъде smile027 .

 

П.п.: Аз не съм бегачката, ама пък за сметка на това карам същия мотор и "бутането" на маслото зависи от мноого неща. В началото карах моята с Aral 0W40 и мина 2 смени на масло - не бях доливал изобщо. Започнах да я карам с Castrol 505 01 5W40 вече наистина доливам между половин и литър на 10К. Зависи и колко я мачкаш. Завари я цялата магистрала на максимална скорост и после може и лампата да ти светне...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прав е Коко,зависи колко газ даваш,ако си я караш спокойничко и мотора и е читав и поддържан ,може и да не доливаш от смяна на смяна-гори по малко но в рамките между мин и макс на щеката-което е 0.5л

аз на мойта и доливам,200гр.защото гледам да карам с масло на максимум или поне над средата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От друга страна пък като я караш кротко, да не ти гори масло, има вероятност да запече геометрията на турбината .. Тя луда работа е :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От друга страна пък като я караш кротко, да не ти гори масло, има вероятност да запече геометрията на турбината .. Тя луда работа е :mrgreen:

абсолютно :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми стана ясно как за 10 000км не ти е бутнала изобщо маслото. Казват че ТДИ за този пробег 0.5-1.0 литра масло е нормално да ти бутне.

Интерсно, какво мисли за това бегачката?

 

Може и да гълта някакво количество, но явно е малко, тъй като често поглеждам щеката и не виждам промяна в количеството. Както Коко пише - зависи явно от карането. При мен турбинката запече, предполагам точно заради това, че реших по-леко да карам, след като станах спонсор на КАТ :)

Между другото, забравил съм да напиша /добавих го по-горе сега/, че след като направи 134К смених подгревните свещички. Оригиналните бяха BERU - с такива ги замених и до днес, нямам проглем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята замина на 40000 км и ми обясниха в ЕТ, че не се омаслявала като хората ако караш на по-ниски обороти , не знам дали е така, казва ли ти някой :-k. От тогава ми е по-тежък десния крак ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами по-скоро, карайки спокойно, силата с която изгорелите газове излизат и част от тях биват върнати за повторно изгаряне /с цел по-малко замърсяване/ е...малка. Така от въпросните газове лекичко се натрупват сажди и с течение на времето, натрупването е способно да ограничи хода на геометрията на турбината, защото става доста твърдо! Който е мил турбинка със запекла геометрия - знае! Ако се кара с повечко газчица, колата издухва съответно с по-голяма сила саждите и не им позволява да полепнат. Т.е. много по-малко количество сажди успяват да се закрепят. Останалата част се издухва...

Нещо такова...ако ме разбрахте smile027

Относно слабото омасляване - принципно донякъде има логика, но само за 40К не ми се вярва. Тъй като карайки по-леко, турбото не се товари толкова много. Най-лошото е, ако се юрка колата по магистралата, като спреш да зареждаш примерно...да я изкасиш веднага след спирането. Това, повторено 4-5 пъти е почти сигурна смърт за турбото, тъй като при високи обороти на двигателя, турбото е добре загрято. В този момент, самото турбо върти на доста по-високи обороти - да речем 150-200К. И спирайки двигателя, спираш мазането на турбината, а тя има да спира от тези обороти дълго време...и спира без масло. Та, елементарно е, какво се случва в такава ситуация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за турбото не е така

Ти не гасиш мотора при пълна газ,ти го гасиш при ниски обороти,тогава и турбото си е с ниски обороти.Въпреки големите обороти с които се върти турбото,те падат много бързо.Толкова бързо,колкото се и вдигат.Проблема след юркане е че когато турбото е работило под товар,се е нагряло до 500 градуса,в момента в който го загасиш спира притока на масло под налягане,което масло трябва да циркулира и да го охлажда.Тогава маслото не циркулира,застоява се в много нагрятата турбина,прегаря и образува нагар върху оста и лагерните втулки.Който нагар пък възпрепятства мазането и охлаждането на турбокомпресора.

Не е защото се върти по инерция без масло.

Има един много прост и лесен начин за удължаване ,много живота на турбото,освен това да го оставите да се охлади преди да загасите.Може по късно да обясня :D гарантирам ви че никога няма да ви се счупи турбото :lol: ама нещо много професори-дразнители се появиха в този форум :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..Има един много прост и лесен начин за удължаване ,много живота на турбото,освен това да го оставите да се охлади преди да загасите.Може по късно да обясня :D гарантирам ви че никога няма да ви се счупи турбото :lol: ама нещо много професори-дразнители се появиха в този форум :-k

хайде сподели де, колега! професорите и дразнителите никога няма да свършат (дори и в този форум!), има такъв модел хора просто. струва ли си заради тях да нямаме желание да обменяме опит?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, извинявайте за офтопика (ZloQQ, най-вече ти извинявай).

Остави ги професорите Бегачка, моля те дай малко акъл как да не спека турбината за втори път. Това за охлаждането го спазвам откакто карам Окито по съвет на един стар дизелджия - не го юркам студено, тръгвам полека след като е работило малко и винаги го оставям да поработи 20-30 секунди преди да загася. То мойто юркане е до 3500 макс. Един авер ми каза, че имало серия 1,9 ТДИта 2005 с румънски ?!? турбота, не ми се вярва да е възможно, после от ЕТ предположиха че не съм доливал масло което не е вярно. Смениха го слава богу по гаранция с препоръка да карам на по-високи обороти, но от тогава ме е страх да го товаря, вече сменям на 2000 оборота, но и повече от 3500 почти не сам дигал. Ако имаш време дай съвет какъв му е оптималния режим на каране на това ТДИ, четох какво ли не по въпроса и така не открих единно мнение. Предварително благодарско smile159

 

п.с. този начин за удължаването да не е свързан с ЕГРа? Моя вече го убих :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз след продължително шофиране по магистрала лятото спирам на място и бръмча 5 минути докато се охлади турбината. Станал ми е навик. Хубавото на октавията е, че капачаката на резервоара се отваря без ключ и мога да зареждам нафта и при работещ двигател (не че е много разрешено, ама...)

 

Да питам докато си говорим за турбини - предлагат ли се ремонтни комплекти за нашите турбини или ако се скапе - нова?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предлагат ли се ремонтни комплекти за нашите турбини или ако се скапе - нова?

предлагат се ,но обикновенно твърде късно диагностицират проблема

 

относно дълготрайноста-сами се сетете къде е схемата

средната турбина е перформансната :mrgreen:

ако ще си чипваш колата,за да си спокоен за турбото,задължително това трябва да направиш

post-2454-138453185634_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами на мен снимката нищо, ама нищо не ми говори. обясни по-простичко де, колега. клапан някъф ли тряя да се слага, радиатор за охлаждане ли? аз си мислех, че говорим по принцип за начин на шофиране с цел предпазване, ама май не съм разбрал нещо. иначе и аз правя това, което колегите преди мен са обяснили: при първо палене - изчаквам 20-30 секунди и тогава потеглям, докато е студен двигателя гледам да не вдигам над 2000 оборота, а когато съм настъпвал, последните 5-6 минути карам на по-ниски обороти или ако нямам такава възможност, спирам и я оставям да поработи на място 2-3 минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дупките за рестрикторите за мазане

сега 100 професора ще ревнат ,че ще падне налягането в системата,но на тях ще им кажа ,че маслената помпа е презапасена,и от Гарет това препоръчват,ако ще се натоварва турбината с по голямо налягане и обороти.Това увеличение естествено е съобразено естествено и с вида на лагерните втулки,но на вашите увеличение с 0,5-0,7мм ще им дойде много добре.Това беше първото нещо което направих по моята кола,малко преди да я ремапна.И много хора,правят големи и хибридни турбини ,но на това просто "гайче" не му обръщат внимание.Една дрелка трябва и 1 бургийка :D

Един авер ми каза, че имало серия 1,9 ТДИта 2005 с румънски ?!? турбота
всички са с такива и 2.0
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Простете за въпроса, ама това което си говорите важи ли за бензиновите :?:

важи разбира се,особено като се има предвид и факта,че на бензиновите мотори,скороста и температурата на изгорелите газове са по-вис.

Съответно турбото повече се нагрява и работи и на по-вис.обороти.....но те пък се правят с 1 идейка по голям трим-той е съотнощението мешду широката и тясната част на перката-тоест часта от където влиза и излиза въздуха,в случая изгорели газове

А информативно само,формулата е :трим=(inducer на квадрат / ехducer на кв.)по 100

като индюсер е часта от която въздуха влиза в топлата перка/широката и част/,а ексдюсер е там от където въздуха излиза от топлата перка в ауспуха/тясната и част/

ако става въпрос за студената/компресорната перка-тогава inducer ще е тясната част на перката ,а exducer широката

От този трим дизайн на перките,зависи стойността А/R -ареа/радиус на турбото-на снимката по-долу :!: :!: :!: :!:

Тя -стойноста на AR не влияе много при студената част,но при топлата оказва огромно влияние :!: :!: :!: :!: При голяма АR способноста на преминаване на много изгорели газове е висока и такава турбина ще дава много мощност във високи обороти,но във ниски скороста на газовете на такава турбина ще са ниски и тя няма да дава мощност и въртящ момент.Обаче ,тука от Гарет си играят с комбинации от по голяма като размер компресорна част.Не ми се пише сега как и какво става при различните комбинации,че е дълго,но те се правят съобразно характеристиките на мотора и изискванията които се искат от него.Ако се подреди 1 такава тема от мод.ще я допъля :D Ако е интересно разбира се иначе заебавайте

п.п.може някой модератор да сложи всичката информация която се изписа относно турбините в няколкото теми на искрен в мойта,тука и още 1,2 и да ги постне в темата за турбините в раздела тунинг.Да е нагледно,и полезно.ако бях мод щях да го направя ама не мога.поздрави

post-2454-138453185714_thumb.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.