Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

не мога да запаля - mpi1.3 1999год.


BOTZKO6

Recommended Posts

преди два дни-в големите студове запалих без проблем за да видя как е положението. Така поработи 5-10мин. и я оставих. вчера не съм я припалвал въобще. Днес като се има предвид че не е толкова студено мислех че няма да имам проблем въобще. Тръгвам да паля ама не ще - стартера си върти. чува се леко изпукване откъм задната страна. Какво да правя. Явно е че няма нищо общо със студеното време. Забравих да спомена че първият път като врътнах ключа колата запали и задържа запалена около 10-15-20 секунди и оборотите бяха малко под делението за 1000 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в смисъл?! бензин си имам 1/2 резервоар. газова уредба въобще нямам. а що се отнася до самия бензин винаги зареждам от една единствена бензиностанция и никога не съм имал проблем до сега заради лош бензин. Чудя се да не би да се бъгнала електрониката нещо........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си сменил бензиностанцията или да са ти наляли кофти бензин, нещо да се е задръстила или да се е повредил имобилайзер...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много вероятно е ,да е замръзнал горивния филтър .

наистина за това не се бях сетил :smt017

може ли и пукането да се е чувало от горивен филтър

а днес гледах даже че чак зеЕето ми е змръзнало :-k :-k :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си сменил бензиностанцията или да са ти наляли кофти бензин, нещо да се е задръстила или да се е повредил имобилайзер...

зареждам само и единствено от една конкретна бензиностанция на една конретна фирма- а не различни бензиностанции на дадената фирма. едва ли е бензин. за имобилайзер не знам......не разбирам :oops:ако става въпрос за самия чип в ключа-абсурд. пазя го като очите си след като за копие ми поискаха 400 лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за мненията. Според мен вероятността за каквото и да е замръзване днес трябваше да е отпаднала. преди малко отидох пак да я пробвам дали ще запали ама уви. не запали. май ще се ходи в понеделник в сервиз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре да се измери налягането.

Колеги, току що ми се обадиха от сервиза. проблема ми е бил в свещите . Странно е че съм ги сменял преди няма и година и 2-3 месеца и около 7-8 хил.км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, току що ми се обадиха от сервиза. проблема ми е бил в свещите . Странно е че съм ги сменял преди няма и година и 2-3 месеца и около 7-8 хил.км

Четирите свещи да откажат едновременно от веднъж ми се вижда доста странно.Някак си.. въобще не мога да повярвам че това е бил проблемът на колата ти,но както и да е.Важното е че има хепи енд. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четирите свещи да откажат едновременно от веднъж ми се вижда доста странно.Някак си.. въобще не мога да повярвам че това е бил проблемът на колата ти...

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четирите свещи да откажат едновременно от веднъж ми се вижда доста странно.Някак си.. въобще не мога да повярвам че това е бил проблемът на колата ти,но както и да е.Важното е че има хепи енд. smile159

 

Колегите искат да намекнат, че може и онези от сервиза нещо те гъбаркат... Имай го предвид.! Сега, ако е била удавена и са намокрени - логично е при смяна да запали...но..... до следващия път. Ако можеш вземи ги тия свещи и ги снимай да ги видим ;) Все пак - може и свещите нещо да са дали фира - слагай само препоръчаните свещи, имай предвид, че на някои свещи резистора срещу радиосмущения е вътре в свещта, на други е в кабелите. Съответно има вероятност при комбинация да получиш много голямо съпротивление и при определени атмосферни условия да нямаш достатъчно силна искра. Ще се учудя малко ако е такъв случая, но е добре да споделиш, за да знаят и другите, пък и ти да си изясниш точната ситуация. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най - вероятно е била "одавена" колата , т.е. свещите са били намокрени.Това се оправя с малко загряване на електродите с някаква горелка, НЕ Е НУЖНА СМЯНА . Ако са ти ги сменили , то тези са просто набутвачи и ако аз бях на твое място няма да стъпя повече там. Поискай си старите свещи обезателно, ако са сменяни.

 

 

п.п. А като стана въпрос за свещи MPI -то много добре се държи със свещи с платинен електрод на NGK. Но и цената им е доста добра , но като се има предвид , че са за пробег от 90хил.км си заслужава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм от разбирачите, но наистина страшно много се учудих за тази смяна. Ако има някакво значение марката на свалените свещи е БОШ, а на новите е БРИСК. Не ми е ясно от какво могат да се намокрят едни свещи. за одавяне в смисъла който аз влагам ТВЪРДО НЕ СА. Колата е палена деня преди да спре да пали и си беше повече от нормално. Може ли да се одави от 5 мин работа на място? А може ли от тези 5 мин. работа да зацапа свещи и да не ще да запали на следващият ден?. В сервиза ми разправяха за някаква октавия със същия проблем и си били играли плътно един ден да и сменят всякакви датчици докато стигнат до смяна на свещи и всичко се било оправило. Та на мойта фела директно и' били сменили свещите и запалила. Обясняваха ми че трябвало да ги сменям на всяка втора смяна на масло. ВИКАМ ИМ:- "та аз съм на 7-8 хил. километра, още не съм сменил маслото 1 път даже бре хора" . По вдихнаха рамене и тръгна една теория за това , че съм карал само на къси разстояния - градско, и от това било всичко. Имах съобразителността да си взема свалените свещи, ще ги снимам и кача утре на (04.02.2010) . Учудих се че не ми ги бяха оставили в колата. А аз да ви попитам: за новите свещи и смяната им ми взеха 20лв. За тия пари ли трябва да се гъбаркат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нещо дето ми направи впечатление....... Бошимат някаква индикация +8 , а на Бриск 0,7. това е освен другите номерации.....

post-1114-13845317996_thumb.jpg

post-1114-138453179965_thumb.jpg

post-1114-138453179966_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да е страно проблема наистина може дае от свещите.Имах доста ядове със тях.В сервиза на ЕТ Горна Оряховица казаха че на Фабия даже таблото почнало да се побърква понеже свещите ошашкали цялата електроника.Колкото до Боша напоследак има доста ментета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега когато купувах моята кола /същата като твоята/,в сервиза дето и направиха обслужването ми казаха за да нямам проблеми да сменям свещите на всеки 10хил.км. Сложиха ми чешки за 12лв. комплекта и досега не съм имал ядове с тях.Другото което трябвало да сменям заедно с тях бил въздушния филтър - т.е. за 20тина лева се отърваваш от подобни ядове. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи под "удавянве" имам предвид ,че при работа на студено влиза повече гориво което не цялото изгаря, образуват се повече водни пари и от това се образува такава среда в цилиндъра , в която много по-трудно прескача искрата (този ефект се вижда когато се подкара колата на студено и от аспуха излиза много пушек който изчезва при загряване на двигателя). Когато се загаси двигателя се полепват тези пари по стените на цилиндъра , в това число и по електродитена свещите. Това замасява централният електрод и прави прескачането на искрата невъзмоно. Решението на този проблем е просто ,но ДОБРИЯТ МАЙСТОР винаги работи с нови резервни части!!!! :D А решението е да се изсушат електродите на свещите като се нагреят с някаква горелка (аз използвам такава на пропан-бутан с малка 2кг бутилка).

Ако наистина караш на къси разстояния до към 5км ти препоръчвам да поизчакваш няколко минути да поработи двигателя на място преди да потеглиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017 Поздравления на Spido Rapido за изчерпателното обяснение на "удавяне"-то !

Смяната на свещи винаги е добра идея(стига новите свещи да са качествени), но според мен тези от снимката могат да се почистят, да им се регулира хлабината с луфтомер и най-вероятно ще си запали и с тях. (след като месеци наред си е палела).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря на Spido Rapido за инфото. smile027 . Що се оънася до свещите BRISK този случай не е първия при който ги препоръчват. Преди ми ги слагаха и на 120-ката. Старите ще си ги запазя пък ще видим кога ще ги зачистя и пробвам (щото ми мина вече през главата тази мисъл). До тази случка нямах ключ за свещи но вече се поразходих до магазина и се снабдих с такъв. Сега оставa да се наканя ......... пък да видя каква ще я свърша. Може би ще е като се позатопли малко :-k smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За MPI ще ти трябва освем ключ 16мм за свещи и шестограм 5мм защото иначе не можеш да свалиш блок-бобината. После при монтаж на бобината не пренатягай двете болчета, стягат се с 8 Nm (товае колкото да опре и съвсем малко се натяга - нещо от рода на 5-10 градуса завъртане) иначе по- нататък няма отвиване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.