Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

замръзнал Монбат


krasy

Recommended Posts

Комшията ми се оплаква, че вчера не можал да си запали колата -няма тоци.

Оказа се, че акумолатора му дава напрежение около 2V :-k

Внесохме го вътре на топло за да го заредим. Да ама не. Оказа се, че не иска да се зарежда. Махнахме отгоре плочката, която затваря клетките и изненада. Две от клетките бяха замръзнали :o

След около 2 часа престой до камината Монбата(12V,75Ah) се размрази и го включихме да се зарежда. Даваше заряден ток около 2 ампера и след 4 часа бе готов.

Колегата намери гаранционната му карта -беше купен 08.04.2009г.

Извода, не разчитайте зимата при -15С на акумолатори Монбат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "krasy" -

не разчитайте зимата при -15С на акумолатори Монбат
Това можеше да ТИ го кажа отдавна. Иначе - съжалявам за случилото се. Не от всичко може да се пести..
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, стряскате ме! Моя също е монбат. Трябваше да се вземе по спешност... Но за сега (пу-пу) не съм имала проблеми. А често ми се случва да тръгвам сутрин от вкъщи по тъмно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди имаше една реклама.

 

VARTA, по-добрите батерии!

 

smile049

:smt017

Днес след почти 60 часа НЕпалене и всички безумни студове последните два дни, Тамагочко запали все едно навън е +15 градуса :) Истинската Varta си е истинска Varta smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на марки акумулатори не се кланям защото всичко е въпрос на късмет. Поне на това ме е научил моя опит. Едни и същи акумулатори, различни условия - ту са добри, ту здават неоснователно багажа:

ACDelco:

-всеки знае слабия заряд на 120-ката когато работят повече консуматори. А някои знаят озвучаването на моята. Първо взех Монбат. Издухах го за 1 година, при все че периодично го дозареждах със зарядно. Сложих ACDelco. Родих се. Този акумулатор държеше зимата на яко парно и често палене. Музиката не му се отрази по никакъв начин. С две дозареждания изкара повече от 2 години, което в предвид натоварването е повече от отлично. Сега колата пак е с такъв.

-същата марка, монтирана на Ауди А3 1.8Т. Замина си за 1 година без видима причина.

-на това Ауди сложих Монбат, който при мен не деянеше - вече трета година е с отлични показатели.

Бош:

-в началото взех такъв за Астрата. След 1.5 години спрях да зареждам на бензиностанция, след което не можах да запаля, а сутринта колата запали все едно акуто е чистак ново.

-подобен Бош вече 2 години бичи безотказно на Корса със същия като Астрата двигател.

 

За това за мен няма "най-добър" акумулатор. Има късмет, както и спонтанен избор на марка.

 

P.S.: Понеже по-горе се спомена за "по-добрите батерии", жалко, че Duracell не правят акумулатори или аз не знам за това. Защото ако си говорим за батерии, а не акумулатори, там Varta яде пастички... smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дрън дрън Монбат неможел да върти на -15 .... днеска бях на вилата и доста повартях докато запали бусчето притова на пропанбутан с масалце 15в50 сигорно вече е на повече от 2 години ....

Имам случаи на 7 годишни бошове и варти ,естествено че са по добри и парите им не са толкова над монбата ама за кола която несмяташ да караш 5 , 6 години българските не са лоши smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам вече трета година с Монбат Dynamic 55Ah 480A стартов ток.При това 2 години на предишната ми шкода 105,но с електронно реле,и сега пак - вече 1 година на 120Л пак с ел.реле.Преди 2 седмици сложих алтернатор 70А от Фелиция и съм доволен - зареждането чувствително се подобри дори на ниски обороти.Ама се случва колата да престоява напоследък цял мразовит ден на паркинг и после се усеща че акумулатора се натоварва повечко...Бях ходил преди около половин година да го сервизират,та майстора неможа да повярва че гаранционния срок е 30 месеца - 2 години и половина :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблемите с акумулаторите не са толкова от самите акумулатори,а от тяхната експлоатация и зареждане.един акумулатор не може да се зарежда добре от колата особено ако тя се кара предимно градско.причината е че напрежението на генератора е ограничено на около 14,4в. за да не кипи акумулатора вследствие на което той се зарежда много бавно и на практика не може да се зареди на 100% и така започва да се сулфатизира /намалява активната площ на плочите и от там му намаля капацитета/.с моя се случи същото и сега почнах сериозни зарядки,но не се знае дали ще го бъде,но утре ще ходя да си купя усилено реле за генератора/държи по-високо напрежение с около 0,5в. и заряда се подобрява значително/.в крайна сметка е препоръчително поне веднъж годишно акумулатора да се сваля и зарежда напълно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Две от клетките бяха замръзнали :o

...

Извода, не разчитайте зимата при -15С на акумолатори Монбат

 

Кога за последно е ползвана колата? Дали акумулатора не е бил разреден? Имайки предвид, че разредена клетка замръзва при -3 -4 градуса не се учудвам.

 

При всички положения тоя акумулатор е мъртвец!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Две от клетките бяха замръзнали :o

...

Извода, не разчитайте зимата при -15С на акумолатори Монбат

 

Кога за последно е ползвана колата? Дали акумулатора не е бил разреден? Имайки предвид, че разредена клетка замръзва при -3 -4 градуса не се учудвам.

 

При всички положения тоя акумулатор е мъртвец!

 

100% е бил разреден щом е замръзнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.............. Две от клетките бяха замръзнали :o

Защото са "мъртви" клетки.Бегом с гаранцията и го връщайте боклука :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Три коли и един бус и всичко върти с Монбатска батерия години на ред.Моя дори е на 3+ години и даже се води "оборотен" взел съм го на половин цена и без никаква гаранция и ти казват,че може и да не изкара и година дори... но и при -17 предишната сутрин в 6:30 врътна така,че да те пребие от ток...

Да ви информирам под секрет,че продукцията на Монбат е 98.8% износ ! Всичко което се разпространява на българсикят пазар е така да се каже малко по-неподбрана продукция...

 

П.П. В момента

" Трявна -21 усеща се като -27 "
пак запали без проблем.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на Полото купих,някакъв Сръбски ли беше?...АМИ ЕДВАМ ВЪРТИ -на магия запали,а уж е нов.Много се набутах,хем си знаех,амааа беше промоция и мн.ефтин.Сага ще го хвърлям,защото като го занеса в сервиза ,там ще е топло и ще е добре и трябва да се караме :mrgreen:

не съм мерил напрежение,че много студено ми беше,но видях че свети зелено индикацията му smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на Полото купих,някакъв Сръбски ли беше?...АМИ ЕДВАМ ВЪРТИ -на магия запали,а уж е нов.Много се набутах,хем си знаех,амааа беше промоция и мн.ефтин.Сага ще го хвърлям,защото като го занеса в сервиза ,там ще е топло и ще е добре и трябва да се караме :mrgreen:

не съм мерил напрежение,че много студено ми беше,но видях че свети зелено индикацията му smile175

За кво да му мериш напрежение. Естествено, че ще покаже 12В. Колко е консумацията на един мултисет.

Аз пък карах 7 год. с Искра и сега пак съм с Искра 55 АН. Днес за 3ти път паля от 1/2 оборот (дет се вика) и раздавах безплатно ток на комшиите. Но не отдавна си говорихме с Гената и май ще се окаже прав той. Не е важно колко лесно ще запали колата при ниски температури ако се кара ежедневно. Важно е колко дълго може да се задържи тока в акумулатора. Т.е. ако не караш седмица или повече и решиш на - 15 / -20°С да запалиш. Тогава ще се види кой е по-добрият акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята не е палена от миналата седмица, неделя. Днес реших да я пробвам. На първото завъртане се опита да запали и аз пуснах ключа. Задържах 2-3 сек. Втория път само цъкнах като в топло време и запали. -12 градуса беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на Полото купих,някакъв Сръбски ли беше?...АМИ ЕДВАМ ВЪРТИ -на магия запали,а уж е нов.Много се набутах,хем си знаех,амааа беше промоция и мн.ефтин.Сага ще го хвърлям,защото като го занеса в сервиза ,там ще е топло и ще е добре и трябва да се караме :mrgreen:

не съм мерил напрежение,че много студено ми беше,но видях че свети зелено индикацията му smile175

За кво да му мериш напрежение. Естествено, че ще покаже 12В. Колко е консумацията на един мултисет.

Аз пък карах 7 год. с Искра и сега пак съм с Искра 55 АН. Днес за 3ти път паля от 1/2 оборот (дет се вика) и раздавах безплатно ток на комшиите. Но не отдавна си говорихме с Гената и май ще се окаже прав той. Не е важно колко лесно ще запали колата при ниски температури ако се кара ежедневно. Важно е колко дълго може да се задържи тока в акумулатора. Т.е. ако не караш седмица или повече и решиш на - 15 / -20°С да запалиш. Тогава ще се види кой е по-добрият акумулатор.

Toчно такъв опит си направих и вчера. Е не беше -15, но от миналата Неделя не бях карал колата и си викам да я припаля малко,да се размърда тока в акуто. Еми ... само подкачих бензин и си запали все едно е 20 градуса навън. Акумулатора е Dynamic на 1 година някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бош-фен съм

 

Хубави са, но тея сивите евтините трябва да ги изтеглят от продажба :o Досега най-малко оплаквания съм виждал от Exide, и вече 4 години сме само с такива. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бош-фен съм

 

Хубави са, но тея сивите евтините трябва да ги изтеглят от продажба :o Досега най-малко оплаквания съм виждал от Exide, и вече 4 години сме само с такива. :)

за ексайта не веднъж съм казвал smile126 smile126 smile126 smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бош-фен съм

 

Хубави са, но тея сивите евтините трябва да ги изтеглят от продажба :o Досега най-малко оплаквания съм виждал от Exide, и вече 4 години сме само с такива. :)

за ексайта не веднъж съм казвал smile126 smile126 smile126 smile126

Айда да не ти казвам,че караме Монбат за Атина и там на секундата им лепят лепенки Exide и част от тях се връщат за БГ,ще се опитам да го снимам следващия път

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бош-фен съм

 

Хубави са, но тея сивите евтините трябва да ги изтеглят от продажба :o Досега най-малко оплаквания съм виждал от Exide, и вече 4 години сме само с такива. :)

за ексайта не веднъж съм казвал smile126 smile126 smile126 smile126

Айда да не ти казвам,че караме Монбат за Атина и там на секундата им лепят лепенки Exide и част от тях се връщат за БГ,ще се опитам да го снимам следващия път

много странно-значи и ние можем да правим хубави акумулатори-вмимавам с правописа,че Валдо ме дебни за тази думичка :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бош-фен съм

 

Хубави са, но тея сивите евтините трябва да ги изтеглят от продажба :o Досега най-малко оплаквания съм виждал от Exide, и вече 4 години сме само с такива. :)

за ексайта не веднъж съм казвал smile126 smile126 smile126 smile126

Айда да не ти казвам,че караме Монбат за Атина и там на секундата им лепят лепенки Exide и част от тях се връщат за БГ,ще се опитам да го снимам следващия път

много странно

Кое му е странното,по около 10 тира на ден излизат от завода за почти всички държави в EU

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.