Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с паленето??


Root_Youth

Recommended Posts

  • Отговори 72
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bam_bam_dido

    27

  • joro-120L

    21

  • maxrpm

    8

  • Borkorn

    4

Най-много писали в темата

вече не знам какво да го правя- чудя се дали да не си взема чисто нов включвател и да пробвам. Обаче пък щом на свален стартер се изхвърля бендикса би трябвало да го прави и като е монтиран. може ли да има друга повреда във включвателя ( да изхвърля бендикса ама да не затваря някъде веригата) която да е проблема всъщност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всъщност предния пост май не ми е верен :-) като пробвах с акумулатора дадох плюс на шпилката дето си се връзва нормално кабела на акумулатора а на клемата 50 дето е жълтия кабел свързах с минуса на кумулатора и си изхвърли съвсем нормално, после на мотиран стартер направих както казва жоро 120л и освен искрички нищо друго не стана ама и тебяха слаби (не знам има ли това значение

Като го пробва стартера свален, и подаде на клема 50, видая ли го да завърти?????????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не - само изхвърли бендикса не се е завъртал самия ротор. но за да се завърти и той не трябва ли и другата клема да е вързана за третото кабелче (15) ? защото не бях я вързал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми, като не върти свален, що тогава се чудиш, че и на колата не работи?

Така наречения Електро-магнитен включвател извършва две операции - хем изхвърля бендикса, хем дава на късо двете шпилки, но отвътре.
вече не знам какво да го правя- чудя се дали да не си взема чисто нов включвател и да пробвам. Обаче пък щом на свален стартер се изхвърля бендикса би трябвало да го прави и като е монтиран. може ли да има друга повреда във включвателя ( да изхвърля бендикса ама да не затваря някъде веригата) която да е проблема всъщност.

Това /горе/ прочете ли го? А запомни ли го? Явно не си!

като пробвах с акумулатора дадох плюс на шпилката дето си се връзва нормално кабела на акумулатора а на клемата 50 дето е жълтия кабел свързах с минуса на кумулатора и си изхвърли съвсем нормално

И що даваш минус на кл. 50? Да си го прочел някъде??

А на корпуса на стартера даде ли минус? Явно говорим на различни езици и си правиш квото си знаеш!

Виждам, че искаш да се научиш и ти е интересно, но само с мерак не става........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми обикновено при две клеми едната е плюс, другата минус.

Че нищо не разбирам от автомобили мисля бях писал доста по рано.

Ако ти досаждам не си играй да обясняваш (два пъти за едно и също нещо не се извинявам на никого).

А много питам защото съм си просто момче юристче - при нас това е част професията и който иска отговаря, за да му се свърши работа, който не иска - здраве да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми обикновено при две клеми едната е плюс, другата минус.

Другата клема на включвателя дава захранване + на бобината при стартиране, за да се елиминира вариатора и в случая няма никакво значение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една схема колега.

zapalitelnasistemae.th.jpg

Може да тестваш контактния ключ или електромагнитния включвател като откачиш от към стартера жълтия кабел ( 50 ) и го свържеш с единия извод на пробна лампа, а другия край на пробната лампа свързваш на маса. Така при положение на ключа пускане трябва да светне пробната лампа. Ако свети е развален електромагнитния включвател, ако не свети значи или има прекъснат проводник "50" или "30", или проблема е в контактния ключ.

Според мен имаш проблем с контактния ключ или кабелите отиващи към него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли толкова време с един стартер да се занимавате бе тестване на стартер е работа за 2мин я се вземи в ръце. Минус на маса + на 50; минус на маса + на входа на стартера и се приключва какви са тея измишльотини - 10 мнения за това как се тества стартер...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

колеги- дори и с чисто нов включвател няма никакъв резултат. сещате ли се за някаква друга причина, която да не е в стартера или включвателя.

вчера зареждах акумулатора-забелязох тази сутрин че всички клетки освен една (крайна лява от страната на плюса) са започнали да кипят. при нея нема дори едно балонче. четох в една статия за акумулаторите, че това вероятно е "изгоряла' клетка. може ли затова да не върти стартера. да не му е достатъчен тока. макар че като окъся шпилките си върти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега следвай пътя на логиката. Стартера се задейства от Ключа на таблото, а щом при теб стартера и ел. включвателя си работят както казваш, значи тях ги изключваш като проблемни и оставащите ти възможности са именно Стартерния Ключ на таблото и Кабелите от него до ел. включвателя, както по-горе бях писал.

Виж схемата.

zapalitelnasistemae.th.jpg

Може да тестваш Контактния Ключ ( стартерния ключ на таблото )или електромагнитния включвател ( който при теб работи ),като откачиш от към стартера жълтия кабел ( 50 ) и го свържеш с единия извод на пробна лампа, а другия край на пробната лампа свързваш на маса. Така при положение на ключа пускане трябва да светне пробната лампа. Ако свети е развален електромагнитния включвател, ако не свети значи или има прекъснат проводник "50" или "30", или проблема е в контактния ключ.

Според мен имаш проблем с контактния ключ или кабелите отиващи към него.

Сигурен съм, че лампата при теб няма да светне т.е. имаш развален стартерен ключ на таблото или прекъснати кабели от него към включвателя на стартера.

Проверката на една ел. система се почва първо от кабелите и ключовете.

При теб светва ли нещо по таблото като врътнеш ключа в положение 1? Трябва да свети Лампата за Акумулатора и Лампата за Маслото. А в положение на ключа 2 - светва и лампата за спирачките. При положение 2 се изхвърля бендикса и се завърта стартера. Ако при теб в това положение на ключа не светва нищо, значи или ключа не е свързан правилно, или има прекъснат проводник(ци) към и след ключа. Ако светят лампите при това положение 2 на ключа, което е по-добрия вариант, значи един от 2-та или и двата кабела (30 и 50)отиващи към включвателя на стартера са прекъснати някъде и са за смяна.

Трябва първо да провериш и да се убедиш, че проблема не е в ключа или кабелите за да стигнеш и до стартера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...така или иначе-направих както пише в книгата с пробна лампа закачена на същия кабел и маса като дам ключа на старт и лампата светна...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги- дори и с чисто нов включвател няма никакъв резултат. сещате ли се за някаква друга причина, която да не е в стартера или включвателя.

Жоре, аз само за това се сетих. :D

Просто е трудно като не си на мястото на събитието да разгадаеш този фокус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

borkorn - както е пистнал Жоро 120Л, това дето гопише по книгата за пробните лампи го направих отдавна - затова (а и от опитите дето Жоро ми каза да направя) и си купих нов включвател, защото излизаше че той е скапан ама сега е с новия и ефект няма никакътв. Затова питах и дали е възможно ако едната клетка на акумулатора нещо се е прецакала да не иска да завърти. лошото е че нямам някой познат тука из студентски да пробваме с читав акумулатор дали няма да стане. А да дам и 130-40 лева за акумулатор и пак да няма рез. ще ми дойде вече множко :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен и без едната клетка акумулатора пак ще има силата да врътне стартера, дори когато си е на мястото.

Ако бях от София щях да дойда да помогна с каквото мога колега! Все по-чудно ми е какво може да се получава, че да не ще стартера да върти двигателя, когато си е на мястото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като го пробва стартера свален, и подаде на клема 50, видая ли го да завърти???
не - само изхвърли бендикса не се е завъртал самия ротор.
... Все по-чудно ми е какво може да се получава, че да не ще стартера да върти двигателя, когато си е на мястото.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не схващам много предния пост, но когато го пробвах свален (както ти Жоро сам констатира) не съм го направил правилно. вместо да дам два плюса - (на шпилката за акумулатор и на 50) и маса, дадох плюс на шпилка-акумулатор и минус на другата. при това положение рототра се въртеше. не се въртеше когато минуса го дадох на 50 - тогава само се изхвърли бендикса.

Обаче сам ти каза че щом на окъсяване върти значи е включвател. е и сега с новия включвател на окъсяване стартера си върти, но инак нема никакъв резултат.

и пак както ти ме посъветва по-горе като дам + на 50 от шпилката за акумулатора пуска само няколко искри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всъщност тези дни ще вземам служебната за командировка и мился да пробвам с нейния акумулатор, така поне ще знам може ли да е от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....5.Проверих дали релето дава контакт през шпилките - задейтвах релето на ръка (дърпайки бендикса) и измерих с мултицет връзката м/у двете шпилки. Може разбира се да се задейства релето с ток и да се мери.....

Направи ли тази проверка?

(ако да - сори за спама, не съм чел всички постове).

При положение, че си сменил включвателя, причините да няма контакт м/у двете шпилки могат да бъдат няколко:

1.Бендиксът не отива съвсем докрай и това пречи на релето да даде контакт към стартера.

2.Лостът задействащ бендикса да е изкривен - резултатът е същия.

3.Лостът не е поставен правилно (или точно) - пак няма да има контакт м/у двете шпилки.

За друго не се сещам... smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е акумулатора - и с чисто нов не ще. пробвах новия си включвател и на двата стартера (моя и на lent) и нема никой. свалих ги и двата и пробвах ги пробвах и двата свалени с + на 50 и + на шпилката дето си се връзва акумулатора и минуса на маса, и на двата не се изхвърлибендикса- чува се едно леко чук- сякаш се опитва включвателя да опъне котвата ама не успява ) бендикса не мръдва и на милиметър).

иначе и двата стртера въртят при окъсяване на двете шпилки с отверката :-)

как може нов включвател да не издърпва котвата и съответно бендикса да не се изхвърля???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Донеси си колата с една 2 литрова бира до Фантастико на улица Нишава в работен ден и ще ти оправя тъпия стартер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси за предложението ама то е неизпълнимо :-) нема да ми стигнат сислиците да я бутам толкоз :-) по вероятно е да го занеса вторника (нядявам се на по-малко бачкане тогава) на майстор - мярнах един близо до сточна гара, горе долу ми е удобно от работа. дано нещо аз съм сбъркал по кабелаците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.