Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с паленето??


Root_Youth

Recommended Posts

Аз знам че няма логика, но забелязал ли си че като се свали шалтера на бендикса имаш 3 извода, два от който са заедно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 72
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bam_bam_dido

    27

  • joro-120L

    21

  • maxrpm

    8

  • Root_Youth

    4

Най-много писали в темата

Аз знам че няма логика, но забелязал ли си че като се свали шалтера на бендикса имаш 3 извода, два от който са заедно.

Отварял съм включвател преди години и не си спомням за трите извода.

И кои са тези три извода? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам на идея :-k От едното шлаухче излизат 2 извода, от едното 1. Хубавото е, че и аз не съм. Възприех нова политика - проблем в стартера - нов стартер :) Вече няма смисъл да се занимавам... Спестено време, нерви

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз лично не видях три извода ама утре като се заема пак със стартера ще загледам подробно (тази вечер нема да стане, че се задава запой със стари приятели прибрали се за малко от чужбинско)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех да пускам подробен "отчет" в "Сам се справих", ама не знам кога ще стане. Ще драсна няколко реда тук.

Симптоми: При завъртане на ключа, стартера върти, а двигателя - не.

Проверки:

1.Пробвах палене първо с преместване на колата на 4-та скорост напред и назад. После и със завъртане на коляновия вал с ключ на различни положения. Симптомите бяха същите.

2.Свалих стартера и огледах зъбите на венеца и бендикса - нищо обезпокоително.

3.При свален стартер тествах работата на пусковото реле - изхвърля бендикса без проблеми.

4.За съвсем кратко време завъртях и стартера (директно, без да минавам през релето) - върти.

5.Проверих дали релето дава контакт през шпилките - задейтвах релето на ръка (дърпайки бендикса) и измерих с мултицет връзката м/у двете шпилки. Може разбира се да се задейства релето с ток и да се мери. До тук всичко ОК!

Разбира се може да се симулира реална работа на стартера, но ми трябваше още един проводник (+ за релето, + за стартера и общ -), а нямах под ръка.

Тука е мястото да отбележа, че при задействане на стартера токът е много голям и трябва да се ползват дебели проводници и за кратко време. Иначе може да стане сакатлък...

В крайна сметка всичко изглеждаше добре, но след монтаж на стартера, ефекта беше същия :(

Последва нов демонтаж и тогава се загледах по- сериозно в бендикса - видях пукнатини в корпуса. Извадих ротора и опитах да завъртя бендикса на ръка в едната и в другата посока. Оказа се, че изпреварващия (или еднопосочен) съединител, приплъзва в посоката в която трябва да зацепи здраво.

От тук беше лесно - смяна на бендикса и всичко заработи!

Дълго писание стана, но се надявам да е полезно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес последвах съвета за окъсяването шпилките на включвателя(чак се гами остана време да се занимавам) и стартера според мен е наред-върти се добре като дам шпилките на къс0, но не завърта самия мотор, това нормално ли и е?

иначе никякъв ефект няма когато опитвам с ключа, на положение запалване няма никой., на положение контакт се чува едно леко чукване и това .

как мислите???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес последвах съвета за окъсяването шпилките на включвателя(чак се гами остана време да се занимавам) и стартера според мен е наред-върти се добре като дам шпилките на къс0, но не завърта самия мотор, това нормално ли и е?

 

Нормално е защото в този случай се елиминира включвателя, който се управлява от жълтия кабел, идващ от контактния ключ. Така наречения Електро-магнитен включвател извършва две операции - хем изхвърля бендикса, хем дава на късо двете шпилки, но отвътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а дали стартера е в ред и проблема е във включвателя (който съще трябва да е вред, поне lent така каза, или да ходя за нов включвател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай на късо двете шпилки на включвателя и ако завърти, проблема е във включвателя, ако не - в стартера.
днес последвах съвета за окъсяването шпилките на включвателя(чак се гами остана време да се занимавам) и стартера според мен е наред-върти се добре като дам шпилките на къс0
а дали стартера е в ред и проблема е във включвателя (който съще трябва да е вред, поне lent така каза, или да ходя за нов включвател.

Виж какво съм ти написал най- горе преди една седмица!!!

 

 

Питай Ясен!

Провери дали идва + на жълтия кабел от конт. ключ в полож."стартер" .

Изкарай жълтия кабел от включвателя и на същата клема на включвателя дай + /за момент/ с кабелче от шпилката, където е вързан кабела от акумулатора и виж кво ще стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

направих го - никакъв резултат,но не знам дали е защото няма плюс или не съм успял стабилно да закрепя кабелчето към клемата.

така или иначе-направих както пише в книгата с пробна лампа закачена на същия кабел и маса като дам ключа на старт и лампата светна, което пак според книгата значи кофти включвател.

тъй като в книгата има още една хипотеза (когато се чува чукване като дадеш контакт, но не завърта)свързах пробната лампа с шпилката на която се свързва включвателя и стартера и дадох маса - лампата не свети и според книгата отново повреден е ел. включвателя- явно ще си купувам нов от магазина и всъщност ще ми излезе два пъти по скъпо сега отколкото ако още в началото си бях купил нов вместо да взимам от lent.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изкарай жълтия кабел от включвателя и на същата клема на включвателя дай + /за момент/ с кабелче от шпилката, където е вързан кабела от акумулатора и виж кво ще стане.
направих го - никакъв резултат,но не знам дали е защото няма плюс или не съм успял стабилно да закрепя кабелчето към клемата.

Нещо не можах да ти схвана мисълта! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

понеже там ми е трудно да бъркам (едната задна седалка много ми пречи, заяля е нещо и не мога да я махна) закрепих едно по дълго кабелче за въпросната клема и друго за извода за аумулатора и после допрях двете. Та закрепването на кабелчето за клемата не знам дали бе добро и дали е бил добър и контакта.

надявам се правилно съм си помислил, че по този начин е проверката дали има плюс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

понеже там ми е трудно да бъркам (едната задна седалка много ми пречи, заяля е нещо и не мога да я махна) закрепих едно по дълго кабелче за въпросната клема и друго за извода за аумулатора и после допрях двете. Та закрепването на кабелчето за клемата не знам дали бе добро и дали е бил добър и контакта.

надявам се правилно съм си помислил, че по този начин е проверката дали има плюс.

НЕ! По този начин се проверява със сигурност дали включвателя работи или го хвърляш!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така е като съм си технически неграмотен :-), но пък има време да се науча :-) утре обаче отивм на магазина на сточна ако работи де и си взимам нов включвател :-)

така де явно проблема е внего (предвид и твоите сведения и резултатите от пробната лампа)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мислите ли че мога да проверя визуално дали бендикса се извърля като сваля стартера и удължа достатъчно кабелите и включа на стартер дали ще се види а???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мислите ли че мога да проверя визуално дали бендикса се извърля като сваля стартера и удължа достатъчно кабелите и включа на стартер дали ще се види а???

Занеси го на майстор да го пробва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така е като съм си технически неграмотен :-), но пък има време да се науча :-) утре обаче отивм на магазина на сточна ако работи де и си взимам нов включвател :-)

така де явно проблема е внего (предвид и твоите сведения и резултатите от пробната лампа)

По-добре отиди на 20/09/2010 г . , че утре е неделя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bam_bam_dido,похвално е това че дори срещайки трудности не се отказваш!Само дето още не си натрупал опит и знания по 4-колесните,но и това ще стане!

Стартера който ти пратих,работеше нормално - бях си го свалил от предната шкода преди няколко месеца,за резерва.Съответно го пробвах чрез акумулатор и кабели за ток със щипки,всичко си му работеше - магнитния включвател и самия електромотор.При подаване на +12В на клемата на включвателя той сработва,бендикса изхвърля и електромотора се завърта.Ти сигурен ли си че всичко сглоби както трябва,защото нали беше сменял включвателите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сигурен съм- пък и твоя стартер не съм го пипал - само свалих включвателя без да го отварям и го прехвърлих на моя и после обратната процедура и в двата случая нямаше резултат, и двата стартера като се даде късо между шпилките на включвателя въртят яко, а както съм писал по-горе направих и указаните в зелената книга проверки с пробна лампа, рез . от които съм посочил пак по-горе. освен това е възможно и от стоянето да се е прецакал нещо не знам- ел уред е все пак, а като гледам днес как микровълновата гръмна без да е в работен режим (просто си беше включена в контакта, но не работше) ми се струва че всичко е възможно :-) все пак мисля да гфо сваля и да направя като теб с удължаващи кабели, затова по-горе питах дали може визуално да се установи изхвърлянето на бендикса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересно- днес свалих стартера и го пробвах на акумулатор - бендикса се изхвърля до край. почистих яко всички свързки, качих го на мотора ама пак никакъв резултат- дори като е качен на мото сякаш не изхвърля бендикса-- не се чува чукване като дам контактния ключ на "запалване". как мислите ?????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изкарай жълтия кабел от включвателя и на същата клема на включвателя дай + /за момент/ с кабелче от шпилката, където е вързан кабела от акумулатора и виж кво ще стане.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно това направих на свален стартер и изхвърли, направих го пак след монтажа обаче освен няколко искри нищо друго не се случи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно това направих на свален стартер и изхвърли, направих го пак след монтажа обаче освен няколко искри нищо друго не се случи

Провери си "масата" на автомобила.

п.п. Ама, кво да я проверяваш. Нали като окъсиш шпилките- върти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всъщност предния пост май не ми е верен :-) като пробвах с акумулатора дадох плюс на шпилката дето си се връзва нормално кабела на акумулатора а на клемата 50 дето е жълтия кабел свързах с минуса на кумулатора и си изхвърли съвсем нормално, после на мотиран стартер направих както казва жоро 120л и освен искрички нищо друго не стана ама и тебяха слаби (не знам има ли това значение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.