Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Привет и от мен


happy13

Recommended Posts

Здравейте колеги. От няколко дена се здобих с Шкода 105 L 1979 г. и съм щаслив :D . Сладурчето е на реални 73 650 км. от 1-ви собственик и е в много добро състояние.

По нея извърших някой обичайни смени - Кабели, свещи (старите си бяха оригиналните на Pal), термостатче че не загряваше и смяна на маслооо. Стигнах до смяната му, не поради обичайната профилактика а поради следното- машинката имаше масло на минимума и реших да долея. В наличнос имах Мобил 10-40 и пое към 800 гр., но на другия ден започна да цапа свещите :-k . След няколко заменки с други свещи нещата си останах същите и си помислих че идва тънко маслото . Вдигнахме я и когато го източвахме ми се видя доста тънко, ама доста :D с аромат на бензин :D . И оттам смаяна на мембраната на бензиновата помпа, 4 нови свещи NGK и сме в час.

Исках да питам някой неща:

-налях М10Д редно ли е?

Може ли да очаквам от другаде да влиза бензин в маслото?

Когато е студена гасне, и със смукача не се оправят много нещата, но към 40-50 градуса се оправя и в ниските обороти е добре.

...за сега това се сещам, ако има друго ще Ви питам.

Радвам се че съм в клуба и семейството на Шкода с този мъник :D \:D/ . От мен успехи и безаварийно каране .

С уважение : Димитър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ако не е от бензиновата помпа не виждам иначе откъде ще влиза бензин в маслото. Ако се задави колата е възможно, но то е преходно все пак и рядко се случва.

Колкото до маслото и аз я карам с такова и засега няма ядове (сменям го на всеки 5000 км), но ако можеш да си позволиш нещо по- добро хубаво и да е сипеш читаво масло, дори си мисля, че М16 D ще е по- добро, но не съм пробвал, а нещо вносничко още по- добре (колегите които карат с такова ще ти кажат).

п.п. как цапа свещите-омаслява ли ги, или са черни с нагар? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. как цапа свещите-омаслява ли ги, или са черни с нагар? :-k

 

Не не, вече е 6 машинката, пали и не прекъсва. Когато ги цапаше си бяха черни и мокри и прекъсваше. Свеща която си работеше си беше чиста и с цвят на работеща такава. Аз ги завъртах и хубавата се цапаше. Все пак 2 от свещите бяха оригинални Pal и незнам кога са сменяни последно. Както и кабелите също оригиналните смених. Понякога на 3 или 2 цилиндара работеше, но както писах маслото си беше станало като вода и с бензинче :D . Сигурно си минаваше през сегментите с лекота. Дано да нямам по лагерите някаква поразия :-k ;)

Сега го няма тоз проблем с новто масло и свещи. И се надявам че като смених на помпата платното няма да го имам и за в бъдеще.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята шкода 105'78г. бе на 54000 реални км. като започнах да я карам.Покарах я 16 000км.и на 70 000км. почна да цапа свеща на 4-ти цилиндър,през 50км слепваше електродите и колата заработваше стабилно на 3 цилиндъра :smt0344 .Оказа се прекомерно износен маслен сегмент.Смених сегментите,покарах я след това има-няма 1000км. и повиках ''санитарите'' от СПЛАВКОМЕРС.Жалко,но факт.Обаче сега си имам 120Л'79 с 5-степенна кутия,люк,рапидов волан,обърнати джанти и 70А алтернатор Магнетон от Фелиция 1.3 \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега! smile056

Добре дошъл сред шкодарите! Пожелавам ти много и безаварийни километри с шкодата! :smt017

Ако имаш възможност пусни някоя снимка на колата да и се порадваме задружно. smile027

 

П.п. М10Д си е тъничко за двигателя. До преди 6 месеца и аз карах на същото. Разхода на масло на мойта 120-ка беше около 1,2л./1000 км. Имах и течове от тук-там и сменях тубите от 1л. на всеки 500км. Но се реших да налея по-скъпо и качествено. Разликата сега е, че след смяна и на сегментите мотора почти не пипа новото ( след 3000км пробег от белега мах на мерителната пръчка, сега е малко под средата между мах и мин, или според мен около 650г. ), което ме удовлетворява. smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята шкода и правех основен ремонт - РБС Колбеншмит.Навъртял съм 3300км. от ремонта и маслото ми е 20W-50 Prista LEADER TD.Нивото на маслото към момента е малко под средата между двата белега.Като се има в предвид,че от мин да макс е 0.75л.,разхода на масло до момента възлиза ориентировъчно на 0.1л/1000км. пробег =D> Това се дължи на новите сегменти и на сравнително гъстото масо,а също така и на липсата на течове... :smt034 Дано и занапред е така!

Относно М10Д - и аз преди карах известно време с такова и идва тънко - разхода на масло беше чувствителен - около 1л./1000км.Отделно ако караш над 3000об/мин. става рядко като вода и след пробег от 4000-5000км. почти няма никакви смазващи свойства,въпреки че си доливал няколко пъти до тогава...М16Д е една идея по-гъсто и ако имаш течове и двигателя ти не е първа младост,а си ''нагорява'' масло в повечо,според мен това е твоето масло поне докато не предприемеш ремонт на мотора. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

налях М10Д редно ли е?

Определено не. М10Д става да си смажеш веригата на колелото.

Иначе виж си основата на бензиновата помпа, при мене при свалянето се оказа, че е значително крива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не наливайте боклуци от типа на м10д или м16д . последното е много гъсто и е предвидено за употреба през горещите месеци на годината . ако мотора е събран като хората не харчи масло - моята на 10 000 км гори литър масло . карам я със синтетика 5W50 на ac-delco . сложил съм и гумички на клапаните . ризите и буталата ми бяха втора употреба - пуснах им 3 стотни хонинг за да изчезнат ръбчето и елипсата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе виж си основата на бензиновата помпа, при мене при свалянето се оказа, че е значително крива.

Имамахме такова наблюдение с майсторчето като я слагахме...дано не тръгне пак :roll:

А относно маслото ще се корегирам скоро време с някакво по-добро. За сега не го карам бръмбазъка, че смяна талон ще правя и гражданска. Но днес не издържах и направих една обиколка из Асеновград и едно къпане :D

 

И ето малко снимчици :

post-5406-138453173387_thumb.jpg

post-5406-138453173491_thumb.jpg

post-5406-138453173503_thumb.jpg

post-5406-138453173516_thumb.jpg

post-5406-138453173529_thumb.jpg

post-5406-138453173529_thumb.jpg

post-5406-138453173529_thumb.jpg

post-5406-138453173541_thumb.jpg

post-5406-138453173553_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата изглежда много добре.

Личи, че е пазена, което много задължава :smt032 !

Като се пипне тук, там и една боичка - ще стане, като нова :smt017 !

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви за посрещането smile027

 

Имам няколко въпроса, като нов в клуба :D

 

1. Къде мога да намеря добри майстори за модела? Регион - Пловдив или Асеновград

2. Шума от от скоросната кутия изчезва след като натисна съединителя. Това лагер ли е само?

3. Какъв е размера на м/у болтовото разстояние на джантите?

И лесно ли се намират ляти 14-ки?

4. Търся предна броня (нова) 2-ра употреба, че таз е с малко забележки.

 

Още веднъж Ви благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко потенциал има в тая кола...с малко внимание ще стане кукличка. :smt017

 

Предишния първи и единствен собственик е бил доктор, и много е пазил количката.

Само в гараж, и градско не е карана. Лека му пръс на човека, но рядко остават хора които да са се грижили за колите си така =D> Като се замисля тя е на 31 години smile009

За мен ще е предизвикателство да успея да я запазя и пооправя. Има 2-3 места по тенекийката които искат пипане но малко да се постопли и ще се почне.

Със съвети от вас и желание от мен мисля че ще изглежда добре :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, много добре изглежда! И моторът доста чистичък ми се вижда.

Междуболтовото е 4х130. Оригинални лети джанти 13" може да си намериш с малко късмет. 14-ки мисля че също има оригинални, но не съм 100% сигурен. Иначе някой стругар може да ти направи фланци и си слагаш джанти с друго междуболтово, ама и повече пари ще ти трябват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2. Шума от от скоросната кутия изчезва след като натисна съединителя. Това лагер ли е само?

Според мен този шум ако е слаб си е нормален за модела-поне на мен така ми каза един разбирател (по- силен е като е студена, като позагрее почти няма разлика при натиснат и отпуснат съединител) някакъв първичен лагер в скоростната кутия, ама не е нещо фрапиращо от което да се притесняваш, ако не е някакъв сериозен вой, кутията на тия коли принципно е доста здрава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2. Шума от от скоросната кутия изчезва след като натисна съединителя. Това лагер ли е само?

Според мен този шум ако е слаб си е нормален за модела-поне на мен така ми каза един разбирател (по- силен е като е студена, като позагрее почти няма разлика при натиснат и отпуснат съединител) някакъв първичен лагер в скоростната кутия, ама не е нещо фрапиращо от което да се притесняваш, ако не е някакъв сериозен вой, кутията на тия коли принципно е доста здрава.

 

Привет от мен пак. Шум има когато е на скорост колата, нещо като виене. Когато е изключена предавката си е ОК чува се само двигателя който е доста по тих от шума за който говорим :? Когато загрее има ефект на място обаче, в движение пак си вие. Може да не е само лагер :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростните кутии на тези модели са доста музикални, но пък и много здрави. Хич да не ти пука, че вие, няма да се счупи, ако това те притеснява. Смени и масълцето с ново 90ЕР и си карай.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростните кутии на тези модели са доста музикални, но пък и много здрави. Хич да не ти пука, че вие, няма да се счупи, ако това те притеснява. Смени и масълцето с ново 90ЕР и си карай.

 

Поздрави!

 

:D Ок мерси, ще те послушам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка предавка си има определен "вой" smile021 . Това си е съвсем нормално за 105/120.

Мисля, че на моделите "М" след 84-та година кожуха на скоростната кутия е уякчен, както и купето е по-шумоизолирано ( поне така бях чел някъде ). И при тях не се чува скоростната кутия толкова. Поне аз такива наблюдения съм имал.

Сигурно си забелязал, че когато подаваш леко газ и звука от предавките се усилва ( не само на двигателя ), особено при изкачване.

Аз лично предпочитам да я чувам скоростната, защото по този начин мога да управлявам колата доста по-икономично. Така разбирам дали в момента подавам газ и ускорявам леко или карам с равномерна скорост, без да гледам в уредите. По звука от кутията и двигателя впоследствие по-лесно се открояват и неизправности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл в отбора !

Добър избор, познавам автомобила , има много хляб в него. Говорихме веднъж с предишния собственик на В. Априлов...

Малко внимание на външния вид, отпред и ще стане кукла!

Тези автомобили, до 81 година са по шумни .Купетата са много здрави и корозионно устойчиви.

Що се отнася до двигателчето, много не го мисли, карай на изживяване. Този мотор не е много практичен за днешния динамичен трафик. Гледай да си изкара горе долу ресурса и търси друг вариант.

Можеш да помислиш за по мощните модификации, 120 , 130, 135., има достатъчно изписано по тази тема.

( Уморил съм два такива мотора , но никога не са ми зацапвали свещи...мисля , може да се наложи да се прегледа този цилиндър...)

Броните, гледай да запазиш , няма да намериш вече такива, има само черни матирани...

Айде, със здраве и безаварии!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви за всичко до тук. :smt017

Днес открих един комплект брони задни и предни в мн. добро състояние. Ако всевишния е с мен :D в понеделник може и да ги взема, иначеее ще се превърнат в метален куб заедно с колата smile021.

 

p.s. От модел 100 стават ли броните за 105 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.